Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro - jak duży jest to plus? Automatyczna skrzynia biegów - jak to rzeczywiście jest?


Tytanowy_Wąż

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poszukuję autka z silnikiem 3.0 , udało mi się wyszukać kilka interesujących ofert. Niestety niektóre z nich nie mają quattro i rozważam nad tym jak bardzo jest to przydatne i czy powinno być decydujące.

Jeśli dobrze rozumiem, to są dwie opcje quattro - stałe i dołączane. Czym się różnią w rzeczywistości i codziennym użytkowaniu w mieście jak i na trasie? Czy bez quattro silnik o mocy 220 koni z napędem jedynie na przód nie będzie tracił przyczepności, np zimą czy w deszczowe dni? Podobno quattro ma większe spalanie?

Kolejną rzeczą jest automatyczna skrzynia biegów. Słyszałem, że "muli" silniki 3.0 i nie jest udana w tej wersji. Czy jest awaryjna? Kwestia wygody jak jest już sprawą indywidualną, osobiście preferuję manual (nigdy nie miałem automatu, aczkolwiek korzystałem).

Proszę użytkowników wspomnianych opcji o wypowiedzi :)

Nad czym rozważam:

2002, automat, gaz, quattro stałe, po remoncie silnika, przebieg 284k

http://allegro.pl/audi-a4-3-0-v6-220km-automat-quattro-b-lpg-i5875131450.html

2001, manual, gaz (instalacja stag), quattro stałe, przebieg 200k + zastanawiająca historia lewego przedniego błotnika

http://allegro.pl/ewenement-audi-a4-quattro-v6-3-0-220km-pb-gaz-full-i5865222908.html

2004, automat, brak gazu, quattro stałe, sline, przebieg 245k

http://allegro.pl/audi-a4-pelny-s-line-quattro-serwis-zamiana-i5876516251.html

2003, manual, brak gazu, na przód, sline, przebieg 182k

http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-s-line-lala-3-0-v6-manual-szyber-2kpl-kol-alu-gratis-ID6ydz7T.html

2003, manual, dobra(?) instalacja gazowa (tartarini), na przód, sline, przebieg 200k -----> ten byłby faworytem gdyby nie napęd na przód

http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-3-0i-s-lineplus-ID6yfpol.html

Dzięki za poświęcony czas i życzę wesołych świąt!

Edytowane przez Tytanowy_Wąż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 3.0 bez quattro na przyczepność aż tak mocno nie narzekam wiadomo jak na pierwszym biegu podłoga to ESP aby mryga ale na drugim rzadko z racji takiej że auto bynajmniej u mnie ma moc dopiero po 2 tysiacach obrotów a wiec troche sie już rozpędzi zanim gniecie w fotel. spalanie na pewno mniejsze. bardziej bym sie martwił jednak silnikiem niż quattro 3.0 nie należy do udanych jednostek jeżeli ktoś nie dbał to sporo kasy i serca trzeba bedzie włożyć by auto miało swoją moc i nie sypało błędami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak szukałem autka to miałem wytyczne:

2,5 BAU 180KM Tiptronic i quattro avant

Ale też ja jestem taki ze jak coś chcę to się ciut o tym dowiem a potem chcę dokładnie to... i staram się jak najmniej kompromisów...

Tym bardziej że to auto było jak dla mnie kupowane bardziej dla fanaberii i przyjemności niż z praktycznego punktu widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukałem quattro i tipa a mam ośkle i multi, wiem skrzynia awaryjna ale jaka wygoda i płynność, spalanie mam 9- 14 maximum , przyspieszenie na multi jak na manualu wiec targa nieźle, owszem zrywa przyczepność ale esp sobie radzi, w zimę na pewno będzie brakowało q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem, to są dwie opcje quattro - stałe i dołączane.

W a4 quattro jest stałym napędem na 4 koła - torsen

Co do automatu to trzeba liczyć się z większym spalaniem. Porównując z tym co piszą o spalaniu posiadacze manuala wychodzi 1,5-2l więcej. Koszt wymiany oleju do tanich również nie należy ale mi komfort używania ASB rekompensuje te dwie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, wszystko zależy do czego będziesz używać auta. Ja mam tip i quattro i jestem zadowolony, jest to mój pierwszy automat. Fakt faktem jeśli lubisz sobie bokiem polatać to może to być mocno utrudnione, ale jeżeli zależy ci na wygodzie to automat jest dobrym wyborem szczególnie jeśli dużo jeździsz trasy, ale w mieście też się sprawdza. Skrzynie multi podobno dość awaryjne aczkolwiek mam w rodzinie a6c5 2.8 multi na blacie ok.350 000 i problemów ze skrzynią o dziwo nie było. (jak dbasz tak masz - na to wychodzi)

Co do spalania, znajomy ma 3.0 ośkę i faktycznie quattro + automat spala więcej, wg. naszych obserwacji ok 1-2 litry, ale wpływ na to ma wiele rzeczy opony,styl jazdy itd., więc być może to moje subiektywne odczucie. Odnośnie opinii silników 3.0 to generalnie nie biorą się one znikąd, ale pamiętaj że większość aut przychodzi do Polski z mocno kręconym licznikiem i to też ma swój wpływ. Ja jestem np. zdania że każde auto ma swoje wady i zalety, bardziej oceniam dany egzemplarz i sugeruję się jego stanem niż krążącymi o nim opiniami. Dlatego jestem posiadaczem quattro 3.0 V6 i jestem zadowolony. Nie twierdzę że nie mam problemów z tym autem bo różnie bywało, ale sama jazda rekompensuje mi wszystko. Utrzymanie względem normalnego auta x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, wszystko zależy do czego będziesz używać auta. Ja mam tip i quattro i jestem zadowolony, jest to mój pierwszy automat. Fakt faktem jeśli lubisz sobie bokiem polatać to może to być mocno utrudnione, ale jeżeli zależy ci na wygodzie to automat jest dobrym wyborem szczególnie jeśli dużo jeździsz trasy, ale w mieście też się sprawdza. Skrzynie multi podobno dość awaryjne aczkolwiek mam w rodzinie a6c5 2.8 multi na blacie ok.350 000 i problemów ze skrzynią o dziwo nie było. (jak dbasz tak masz - na to wychodzi)

Co do spalania, znajomy ma 3.0 ośkę i faktycznie quattro + automat spala więcej, wg. naszych obserwacji ok 1-2 litry, ale wpływ na to ma wiele rzeczy opony,styl jazdy itd., więc być może to moje subiektywne odczucie. Odnośnie opinii silników 3.0 to generalnie nie biorą się one znikąd, ale pamiętaj że większość aut przychodzi do Polski z mocno kręconym licznikiem i to też ma swój wpływ. Ja jestem np. zdania że każde auto ma swoje wady i zalety, bardziej oceniam dany egzemplarz i sugeruję się jego stanem niż krążącymi o nim opiniami. Dlatego jestem posiadaczem quattro 3.0 V6 i jestem zadowolony. Nie twierdzę że nie mam problemów z tym autem bo różnie bywało, ale sama jazda rekompensuje mi wszystko. Utrzymanie względem normalnego auta x2

W automacie występował tylko TIPTRONIC + Quatro także bez obaw o skrzynie

Q w lecie na suchej nie odczujesz. Jedynie na mokrym, lub zimą się przydaje, ale w obu przypadkach droga hamowania się nie zmienia w stosunku do ośki... Sam musisz sobie odpowiedzieć co Ci do szczęścia potrzebne.

P.S Osobiście szukałbym Q w manualu.

Edytowane przez C4NC3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukałem quattro i tipa a mam ośkle i multi, wiem skrzynia awaryjna ale jaka wygoda i płynność, spalanie mam 9- 14 maximum , przyspieszenie na multi jak na manualu wiec targa nieźle, owszem zrywa przyczepność ale esp sobie radzi, w zimę na pewno będzie brakowało q

A co ma z tym ESP wspolnego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, wszystko zależy do czego będziesz używać auta. Ja mam tip i quattro i jestem zadowolony, jest to mój pierwszy automat. Fakt faktem jeśli lubisz sobie bokiem polatać to może to być mocno utrudnione, ale jeżeli zależy ci na wygodzie to automat jest dobrym wyborem szczególnie jeśli dużo jeździsz trasy, ale w mieście też się sprawdza. Skrzynie multi podobno dość awaryjne aczkolwiek mam w rodzinie a6c5 2.8 multi na blacie ok.350 000 i problemów ze skrzynią o dziwo nie było. (jak dbasz tak masz - na to wychodzi)

Co do spalania, znajomy ma 3.0 ośkę i faktycznie quattro + automat spala więcej, wg. naszych obserwacji ok 1-2 litry, ale wpływ na to ma wiele rzeczy opony,styl jazdy itd., więc być może to moje subiektywne odczucie. Odnośnie opinii silników 3.0 to generalnie nie biorą się one znikąd, ale pamiętaj że większość aut przychodzi do Polski z mocno kręconym licznikiem i to też ma swój wpływ. Ja jestem np. zdania że każde auto ma swoje wady i zalety, bardziej oceniam dany egzemplarz i sugeruję się jego stanem niż krążącymi o nim opiniami. Dlatego jestem posiadaczem quattro 3.0 V6 i jestem zadowolony. Nie twierdzę że nie mam problemów z tym autem bo różnie bywało, ale sama jazda rekompensuje mi wszystko. Utrzymanie względem normalnego auta x2

W automacie występował tylko TIPTRONIC + Quatro także bez obaw o skrzynie

Q w lecie na suchej nie odczujesz. Jedynie na mokrym, lub zimą się przydaje, ale w obu przypadkach droga hamowania się nie zmienia w stosunku do ośki... Sam musisz sobie odpowiedzieć co Ci do szczęścia potrzebne.

P.S Osobiście szukałbym Q w manualu.

Witaj,

W lato różnicę też odczujesz zwłaszcza przy turbo motorze i wysokim NM.

W FWD będziesz mielił kołami na pierwszych biegach przy ostrzejszym starcie ...

Droga hamowania trochę się pewnie też zmienia zwłaszcza, że A4 Quattro na Torsenie swoje dodatkowo waży.

Odnośnie PS też polecam szukanie wersji z Q i manual 6 bieg.

Najwięcej frajdy z jazdy...

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukałem quattro i tipa a mam ośkle i multi, wiem skrzynia awaryjna ale jaka wygoda i płynność, spalanie mam 9- 14 maximum , przyspieszenie na multi jak na manualu wiec targa nieźle, owszem zrywa przyczepność ale esp sobie radzi, w zimę na pewno będzie brakowało q

A co ma z tym ESP wspolnego ?

Zapobiega zrywaniu przyczepności, które to w q prawie nie występuje bo ciągną 4 łapy
Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 wszystkie quattro jest na Torsenie czyli stałe. Drugi typ to quattro na sprzęgle haldex. Te były w A3, audi tt i kilku innych. To te "gorsze" quattro. Najlepsze napędy na 4 kopyta w quattro na Torsen czyli wszystkie w B6. Sam mam ośke w 2.0 i uwierz, że ból tyłek ściska, że Q nie ma ;> W drugim autku jest 4x4 no inna bajka na śliskim, czy na łuku nawet.

ESP podczas ruszania nie ma nic do roboty. ESP stabilizuje autko na łuku, albo jak autko w poślizg wpadnie to pomoże. Podczas ruszania działa ASR czyli przyhamowywuje koła podczas gdy te się ślizgają. Multitronic i zrywanie ? Nie podziałbym. Skrzynia nie jest zła o ile ją dobrze serwisujesz. Licz się, że przy Multi padnie w końcu sterownik. Koszt regeneracji około 500 zł + olej 7x120 zł ASO i filtr oleju i robocizna. Jest ból, ale potem spokój na kolejne 200 tys.

Już w 2.0 boli ośka, a wszystko ponad to tylko w Q.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukałem quattro i tipa a mam ośkle i multi, wiem skrzynia awaryjna ale jaka wygoda i płynność, spalanie mam 9- 14 maximum , przyspieszenie na multi jak na manualu wiec targa nieźle, owszem zrywa przyczepność ale esp sobie radzi, w zimę na pewno będzie brakowało q

A co ma z tym ESP wspolnego ?

Zapobiega zrywaniu przyczepności, które to w q prawie nie występuje bo ciągną 4 łapy

Mylisz pojecia, od tego nie jest ESP a inny system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 wszystkie quattro jest na Torsenie czyli stałe. Drugi typ to quattro na sprzęgle haldex. Te były w A3, audi tt i kilku innych. To te "gorsze" quattro. Najlepsze napędy na 4 kopyta w quattro na Torsen czyli wszystkie w B6. Sam mam ośke w 2.0 i uwierz, że ból tyłek ściska, że Q nie ma ;> W drugim autku jest 4x4 no inna bajka na śliskim, czy na łuku nawet.

ESP podczas ruszania nie ma nic do roboty. ESP stabilizuje autko na łuku, albo jak autko w poślizg wpadnie to pomoże. Podczas ruszania działa ASR czyli przyhamowywuje koła podczas gdy te się ślizgają. Multitronic i zrywanie ? Nie podziałbym. Skrzynia nie jest zła o ile ją dobrze serwisujesz. Licz się, że przy Multi padnie w końcu sterownik. Koszt regeneracji około 500 zł + olej 7x120 zł ASO i filtr oleju i robocizna. Jest ból, ale potem spokój na kolejne 200 tys.

Już w 2.0 boli ośka, a wszystko ponad to tylko w Q.

Może nie mam jakiejś mega wiedzy ale coś tam wiem , mam esp i jak ruszam szybko np na mokrej nawierzchni jak zaczyna buksować, mruga i pokazuje się ikonka na desce że esp pracuje i zapobiega buksowaniu kół tak jakby odejmuje gaz , na multi owszem trudno spalić mielić kołami ale wystarczy na starcie wcisnąć mocniej gaz albo kickdown i zrywa przyczepność bez problemów. Ze sterownikiem to już czeka mnie robota bo jest jeden błąd i druciki trzeba podlutować w sterowniku , olej?? I tak sie go zmienia wiec przy okazji go zmienię i podczas demontażu sterownika zejdzie max 5 litrów oleju ,

Opis z jednej ze stron

733zfhum.jpg

Kontrolka ESP

Włącza się wtedy, gdy system ESP działa (pulsacyjne świecenie np. podczas nagłego ruszania). Jeśli świeci stale, oznacza awarię systemu ESP.

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie zerwania przyczepnosci zaczyna dzialać ASR. Kontrolka w tym konkretnym przypadku jest od dwoch systemow ASR i ESP.

wyłączajac ESP wyłaczasz rowniez ASR.

Jest jeszcze EDS, ESP, BAS, EBV itp. itd.

doczytaj, podejrzewam ze na google nie masz bana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam ASR i nie potrzebuje doczytać a google podpowiada

Opis z jednej ze stron

733zfhum.jpg

Kontrolka ESP
Włącza się wtedy, gdy system ESP działa (pulsacyjne świecenie np. podczas nagłego ruszania). Jeśli świeci stale, oznacza awarię systemu ESP.

Mam nagrać filmik z auta żeby Was przekonać??

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP to nie jest system antyposlizgowy, tym systemem jest ASR a ESP to system stabilizacji toru jazdy. Jezeli masz ESP to i masz ASR, innej mozliwosci nie ma.

Dobrze radze doczytaj dokladnie temat bo tutaj masz braki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zgłupiałem już bo byłem przekonany że ESP to system działający przy np starcie żeby zapobiec buksowaniu kół jak mówi np jedna ze stron

http://moto.pl/Porady/1,115892,11545908,Kontrolki_bez_tajemnic___Poradnik.html

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...