Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowania Audi A4 B9 8W 2016-2020


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Muskel1 napisał:

8W0947415 B

 

Super, dziękuję a odnośnie reszty zapytania możesz mi coś powiedzieć czy raczej nic się nie da już tam zrobić, bez dodawania innych kamer?

 

Tutaj VIN jakby był potrzebny , dziękuję

 

WAUCNAF43HN004621

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich B9 jest tylko jedna kamera na przedniej szybie. Posiłkuje ona takie systemy jak audi pre sense, Lane Assist, ACC,  rozpoznawanie znaków,  asystent świateł długich, lampy Matrix. Wszystko zależy od danej wersji wyposażenia. Audi pre sense basic jest w każdym B9 dlatego każde ma kamerę.

Kodowaniem możesz uruchomić lane assist, które bez dołożenia manetki z przyciskiem do aktywacji/deaktywacji będzie cały czas aktywne.

Asystenta świateł drogowych można uruchomić kodowaniem.

Rozpoznawanie znaków można także uruchomić kodowaniem ale dodatkowo należy także przeprowadzić parametryzację kamery (vcds nie da rady).

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2022 o 09:31, Muskel1 napisał:

Opcja ta dotyczy kolorowego ambiente zależnego od wybranego trybu Audi Drive Select. 

Znasz dokładne kodowania? dokładałem oświetlenie RGB ale nie zmienia kolorów w zależności od wyboru ADS.

Rozumiem że brakuje mi kodowań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dazwid napisał:

Koledze chodziło chyba o to, aby nie trzeba było trzymać rąk na kierownicy, bynajmniej ja to tak zrozumiałem :decayed: Bo LA się dezaktywuje po iluś-tam sekundach, jeżeli wykryje, że nie trzymamy kierownicy. 

Dokładnie o to mi chodzi na jakiejś autostradzie czy coś fajny bajer ,wiadomo  niemożna temu ufać ale skoro by mogłobyc i się nie wyłączać to czemu by nie , widziałem że ludzie już oferują takie usługi ponoć jest to robione parametryzacja lane assist , ale co dokładnie to niemam pojęcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spowodujesz przez to wypadek i komuś zdmuchniesz świeczkę nie będzie to już taki fajny bajer:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Jak spowodujesz przez to wypadek i komuś zdmuchniesz świeczkę nie będzie to już taki fajny bajer:wink:

Bez przesady nie zapominajmy o rozsądku ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pellek napisał:

Dokładnie o to mi chodzi na jakiejś autostradzie czy coś fajny bajer ,wiadomo  niemożna temu ufać ale skoro by mogłobyc i się nie wyłączać to czemu by nie , widziałem że ludzie już oferują takie usługi ponoć jest to robione parametryzacja lane assist , ale co dokładnie to niemam pojęcia 

Wydaje mi się, że w USA są inne przepisy, i tam można używać autopilota bez trzymania rąk na kierownicy (np. w Tesli) gdzie w Europie nie jest to póki co dozwolone. Możliwe więc, że Audi produkowane na Amerykę mają inne oprogramowanie, chodź nie mam pewności. Są filmiki na YT gdzie kierowcy kładą małą butelkę z wodą na kierownicy i wtedy LA czuje obciążenie i nie wyłącza się ( dzieci nie próbujcie tego w domu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dazwid napisał:

Wydaje mi się, że w USA są inne przepisy, i tam można używać autopilota bez trzymania rąk na kierownicy (np. w Tesli) gdzie w Europie nie jest to póki co dozwolone. Możliwe więc, że Audi produkowane na Amerykę mają inne oprogramowanie, chodź nie mam pewności. Są filmiki na YT gdzie kierowcy kładą małą butelkę z wodą na kierownicy i wtedy LA czuje obciążenie i nie wyłącza się ( dzieci nie próbujcie tego w domu :decayed:

Również to widziałem ale trochę mija się z celem ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dazwid napisał:

Wydaje mi się, że w USA są inne przepisy, i tam można używać autopilota bez trzymania rąk na kierownicy (np. w Tesli) 

Wszyscy wiemy jak to skończyło się w niektórych przypadkach z Teslą:wink:

 

Odnośnie pytania, wiem że da się vcdsem przedłużyć czas do pojawienia się komunikatu na jakieś 20-30 sek.  zamiast tych aktualnych 10-15 s. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

We wszystkich B9 jest tylko jedna kamera na przedniej szybie. Posiłkuje ona takie systemy jak audi pre sense, Lane Assist,  rozpoznawanie znaków,  asystent świateł długich, lampy Matrix. Wszystko zależy od danej wersji wyposażenia. Audi pre sense basic jest w każdym B9 dlatego każde ma kamerę.

Rozpoznawanie znaków można także uruchomić kodowaniem ale dodatkowo należy także przeprowadzić parametryzację kamery (vcds nie da rady).

 

 

Czyli jest tylko ta jedna kamera malutką za lusterkiem a nie jakiś dodatkowy kwadrat na szybie jak mi to gość od konwersji nagadał?chyba po to że mu się nie chciało mi robić rozpoznawania znaków...

 

A czy VCP zrobię parametryzację, czy coś do tego jeszcze potrzebuje jakaś mate itp. Czy lepiej to komuś zlecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2022 o 10:49, wuPiotrek napisał:

Ja Ci powiem dlaczego. Namieszałeś. 

Wróć po logu ze wszystkimi kodowaniami 5F i BCM do stanu sprzed Twojej ingerencji i włącz tylko to:

long coding (07), open the central electric (09) and activate
Byte 11 – Bit 3

Open the adaption (10) in the information electronic (5F) and activate the adaption channel ,,Car_Function_Adaptions_Gen2-menu_display_ambient_illumination‘‘ - 

activate the channel
‘‘Car-Function_List_BAP_Gen2-interior_light_0x08‘‘ -

active the channel
‘‘Car_Function_Adaptions_Gen2-menu_display_ambient_illumination_over_threeshold_ high‘‘ 

change the vallue to ‘‘terminal 15‘‘ ‘‘Car_Function_List_BAP_Gen2-interieur_light_0X08_msg_bus‘‘

Ambiente świecą zależnie od świateł (np w auto działają z czujnikiem zmierzchu). U Ciebie zachowują się raczej jak jakieś 'welcome light'.

Wszystko związane z charisma ma być wyłączone przy ambiente białym. Ale nie rób tego po omacku - wróć z kodowaniami po logu do stanu początkowego i włącz tylko to co powyżej.

Jeśli zmieniasz coś w kodowaniu i nie daje to efektów to cofaj zmiany ... 

Plus pytanie - czy masz podświetlenie nóg i gdzie je podłaczyłeś? To białe ambiente musi być podłączone poprawnie i zakodowane według podłączenia inaczej nie będzie działać poprawnie regulacja jasności. Podświetlenie nóg podłacza się pod BCM i koduje osobno.

A jeśli dajesz w głównej regulacji jasności na OFF i nadal świecą ledy to znaczy że masz więcej zakodowane niż podłączone, nie zgadza się obciążenie i sterownik nie daje rady regulować. Miałem tak zanim podłączyłem oświetlenie nóg przednie (mając wcześniej zakodowane).

No jest namieszane, przyznaję:) jutro przywrócę wszystko i zrobię jak podałeś. No właśnie nogi są jeszcze niepodłączone. Dodatkowo cubholder i tunel podpięty pod zapalniczkę. Jutro wepnę wszystko w bcm01. Z którego schematu korzystałeś jak podłączałeś nogi i całą resztę? Z "audiworld"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Wojtassprt napisał:

No jest namieszane, przyznaję:) jutro przywrócę wszystko i zrobię jak podałeś. No właśnie nogi są jeszcze niepodłączone. Dodatkowo cubholder i tunel podpięty pod zapalniczkę. Jutro wepnę wszystko w bcm01. Z którego schematu korzystałeś jak podłączałeś nogi i całą resztę? Z "audiworld"?

Czy jak podłącze według tej rozpiski wykorzystując tylko 1 i 4 pin z uwagi na podstawowe białe podświetlenie to będzie ok?

 

Konsola centralna

PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36

PIN 2 – LIN – J519 - T73a/27

PIN 4 – MASA – na tunelu centralnym

Dla Cup holder zmienia się źródło LIN'a (on jest klastrowany - chyba - do 16 urządzeń i pewnie tak im wyszło). 

 

Cup holder

PIN 1 - PLUS – J519 – T73a/59 + 11 +36

PIN 2 – LIN – J519 - T73a/28 !!!!!!!!

PIN 4 – MASA – na tunelu centralnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie tunelu i kubka:
- T73a pin 36
Zasilanie nogi lewe:
- T54c pin 2
Zasilanie nogi prawe:
- T54c pin 3

Masa gdzie Ci pasuje

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, KakarottoSSJ2 napisał:

 

 

Czyli jest tylko ta jedna kamera malutką za lusterkiem a nie jakiś dodatkowy kwadrat na szybie jak mi to gość od konwersji nagadał?chyba po to że mu się nie chciało mi robić rozpoznawania znaków...

 

A czy VCP zrobię parametryzację, czy coś do tego jeszcze potrzebuje jakaś mate itp. Czy lepiej to komuś zlecić?

Kamera jest jedna i można z grubsza założyć że wszystkie a4 w PL ją mają, do rozpoznawania znaków musisz mieć virtual cockpit albo analog ten większy kolorowy licznik oraz nawigację. Nie trzeba żadnej maty, tutaj nazywa się to parametryzacją ale jest to tylko wgranie odpowiedniego softu. Zrobisz to VCP ale czy masz VCP?

Prócz tego można sobie uruchomić asystenta świateł drogowych (co polecam) oraz lane assist. Lane assist jest OK ale tylko jeśli wymienisz manetkę (cały 'pająk') na wersję z przyciskiem do aktywacji/dezaktywacji tej funkcji. Bez manetki możesz kodowaniem uruchomić sobie to na stałe ale szczerze to nie da się z tym jeździć. Nie raz pociągnęło mnie na wysepkę czy nawet na czołowe w mieście, nie mówiąc już o jeździe gdy spadnie śnieg ;) Ja sobie włączam to na trasy (minuta obd11) i co raz patrzę ogłoszenia za niedrogą manetką.

Co do lane assist działającego bez przerwy to widziałem na którejś z grup wpis człowieka który takie coś oferuje i wspominał o parametryzacji kamery pod 'nowego lane assist', cokolwiek by to nie znaczyło. Podejrzewam że po prostu wgrywa soft od nowszej kamery. Jak gdzieś doczytam to dam znać bo u siebie też będę chciał to zrobić. Trzeba tylko pamiętać że to jest asystent, a nie wirtualny kierowca. Mnie denerwuje to upomnienie które włącza się na prostej mimo tego że trzymam ręce na kierownicy i pilnuję drogi, z drugiej strony sam lane assist i ostrzeganie wibracją o zjeździe z pasa ruchu uznaję na trasie za pomocne.

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wuPiotrek napisał:

Zasilanie tunelu i kubka:
- T73a pin 36
Zasilanie nogi lewe:
- T54c pin 2
Zasilanie nogi prawe:
- T54c pin 3

Masa gdzie Ci pasuje

Nogi tyl razem lewa i prawa: T73a/11

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wuPiotrek napisał:

Nie trzeba żadnej maty, tutaj nazywa się to parametryzacją ale jest to tylko wgranie odpowiedniego softu. 

Nazewnictwo jest poprawne, ponieważ wgrywasz nowe parametry do sterownika. Plansze natomiast potrzebne są do kalibracji kamery:wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wydawało mi się że 'parametry' to ja zadaję za pomocą kodowania / adaptacji :) A soft to soft. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wuPiotrek napisał:

Zasilanie tunelu i kubka:
- T73a pin 36
Zasilanie nogi lewe:
- T54c pin 2
Zasilanie nogi prawe:
- T54c pin 3

Masa gdzie Ci pasuje

A więc, cała instalacją podłączona jak być powinno. Tunel i kubek śmiga aż miło, oswietlenie nóg również..regulacja oswietlenia działa jak należy, na samym zaplonie drzwi również działają prawidłowo...ale gdy odpalę auto to po 3-4sek oswietlnenie drzwi znika...mam wrażenie jak by były podpięte jako oswietlenie zewnętrzne klamek...Czy ktoś wie jaki powinien być pin od ledow w drzwiach-sterownik? Instalacja została cała zmieniona  wraz z zakupionym zestawem ledow z anglika.Nogi i kubek świecą dobrze po odpaleniu, regulacją natężenia działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...