Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z silnikiem i grzaniem i chłodzeniem


GmAudi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Zacznę od tego że jestem (nie)szczęśliwym właścicielem Audi:)

Dzisiaj znowu odkryłem w moim ukochanym autku usterki o których nawet śnić nie mogłem po nocach :)

Zaczniemy tak:

Mam Ci ja sobie samochodzik ot jak większość typowych polaczków czyli nieśmiertelne dyskotekowe A4 1.9 tDI 90 kunia albo już teraz mułów.

Co rano wsiadam do owej furki i jadę do roboty bo tankować i naprawiać za coś trzeba. I tutaj taki zonk! od 2 tygodni trzeba kręcić i kręcić a przy dzisiejszych mrozach to niby normalne, ale! właśnie nie! 2 dni temu myślałem że rozrusznik wyskoczy jak trzeba było odpalić dziada, a znowu wczoraj po przestaniu całej nocy na mrozie zaskoczyła franca na dotyk. Myślę sobie aku, świece albo kable. wszystko sprawdzone komputerem, palcami, oczami sąsiada i znakami na niebie i żadnej usterki nie stwierdzono. A jakbym miał mało siwych włosów to jeszcze do tego doszły problemy z grzaniem. Nie to że zimno czy coś bo aż ogień dmucha z kratek wentylacyjnych. i ciepłe powietrze daje już po 3 kilometrach jazdy. A martwi mnie to bo ten trup normalnie się grzał godzinę. I teraz najciekawsze. Jadąc wczoraj powiedzmy trasę ok 80 kilometrów wskazówka od temperatury zachowywała się jakby chciała a nie mogła. A kiedy już osiągnęła magiczne 90 stopni i stała na baczność jak po Braweranie wystarczyła minuta żeby spadła na "zero". Do tego po zgaszeniu auta gdzie powinno się dać kiełbasę usmażyć na silniku ten był chłodny żeby nie powiedzieć że zimny. A żeby odpalił to już w ogóle mu trzeba było ofiarę składać. Do tego Jeden wąż od chłodnicy ten od góry był ciepły a dolny zimny. zapomniałbym też o istotnym elemencie takim jak kręcący się wiatrak od chłodnicy. Może nie byłem w Niemczech ale u nich -15 to chyba też zima i wiatraki w autach nie kręcą się. Teraz moja prośba i pytanie. Gdzie za przeproszeniem mam je*nąć młotkiem żeby to nie spędzało mi snu z powiek? Co do dymienia to jest tylko mały dymek z tylu. czasami większy szary a czasami w ogóle. Jak u kobiety.a i płynu niby nie ubywa. No chyba że sąsiad mi dolewa co noc. więcej usterek nie stwierdzono chyba że od hamulców ale to inny dział. Najgorsze to palenie bo czy to zimne czy ciepłe to "foch" i piechota :( do tej pory też powiem że paliło na strzał i mogłem radyjko na tydzień z światłem w środku zostawić odpalone i problemu nie bylo z aku. Także magicy help:) Ten który pomoże będzie miał u mnie nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak to sie akurat kreci cały czas :)

wskazowka temperatury silnika jak ma 90st i po chwili spadnie do "zera" to normalne zachowanie przy tej temperaturze

a powodem nie odpalania moze byc parafina. mrozy nadeszly bardzo szybko wlasciwie z dnia na dzien i moze na staccji bylo letnie paliwo.

Edytowane przez JeJu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak to sie akurat kreci cały czas :)

wskazowka temperatury silnika jak ma 90st i po chwili spadnie do "zera" to normalne zachowanie przy tej temperaturze

a powodem nie odpalania moze byc parafina. mrozy nadeszly bardzo szybko wlasciwie z dnia na dzien i moze na staccji bylo letnie paliwo.

Tak tylko z tego co wiem wiatrak do tej pory nie kręcił się jakby chcial odleciec. A co do wskazówki to prawie po przejechaniu 80km powinna chyba utrzymać coś ciepła zwłaszcza że opadala do zera i później znowu ciężko było ją postawić do pionu. a paliwo już kilka razy tankowałem bo akurat miałem dluższe trasy. i mam też drugiego "niezawodnego" diesla który tankowany na tej samej stacji takich problemów nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka możliwości. Sam czujnik jest ciekawy moze byc cos z nim nie tak i np badzie podawał na kompa ze silnik ma jakąś wyzsza temp niz w rzeczywistosci i to moze powodować problem z odpalaniem, lub cofające sie paliwo. Jeśli dolny waż jest zimny to dobrze bo znaczy to ze termostat trzyma. Skoro wiatraz zbytnio zapierdziela przy tej temp to oznacza ze wiskoza do wymiany. Na zimnym silniku powinna sie lekko krecic i mogłyś ja zatrzymać palcami jesli bedzie sprawna, jesli nie to jest niestety uszkozona. Temperature przy mrozach samemu mozesz sobie zbijać ogrzewaniem i dlatego temp spada, lub czujnik zle pokazuje mozesz sobie sprawdzic co podaje na klimatroniku na kalalach 49 i 51. z 49 podaje temp na blat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić musisz czujnik temperatury. A to, że się nie dogrzewa w mrozach powiedzmy -10 to moze być norma jeśli nie przekraczasz np 2tys obr, albo masz ustawione na climatronicu 25st wtedy silnik oddaje ciepło i nie nagrzeje się. Spróbuj pojeździć na "ECON", albo bez nawiewu i zobacz jak sie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat na BEHR,potem się odezwij na forum olbo napisz na pw to coś ci napiszę ciekawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...