Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9tdi AVF - Wysoki stan oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka... po dojściu do siebie po sylwestrze postanowiłem dziś wymienić termostat i czujnik stopu...

Po zdjęciu osłony na silniku i wyjęciu bagnetu zauważyłem za wysoki stan oleju, przetarłem bagnet i sprawdziłem jeszcze raz i na moje oko wyglada to tak że na bagnecie pokazuje ok 5mm ponad max stan oleju, olej wymieniałem na wakacjach i tam było ok na bagnecie.

Auto od wczoraj stoi w garażu, jezdzi normalnie, spalanie jest ok, nie kopci ani nic....

Czy to wtryski czy coś innego? W jedzie auta nie odczuwam jakiś usterek.

Opublikowano

Prawdopodobnie przepuszcza górny uszczelniacz na PD.

Opublikowano

do wymiany wszystkie uszczelniacze + oliwa obowiazkowo przy okazji ogledziny walka i osprzetu

Opublikowano

Zapewne sam tego nie wymienie....

Wie ktoś orientacyjnie ile biarą za taki zabieg? I ile kosztuje sprawdzenie pompowtryskiwacza bo jak by były na zewnatrz to mozna je sprawdzic na stole ...

Opublikowano

niedrogi zabieg , przed sprawdzaniem pompowtryskow i uszczelnien samemu jestes w stanie :

sprawdzic osad pod korkiem z oleju , i plynu chlodniczego

zapach spalin też duzo powie "kwaśny żrący w oczy boli " to niedobrze

zrób oględziny uszczelki głowicy , moze dolewaleś płynu chlodniczego jakis czas temu bo lampka sygnalizowała ?

Jak nic zlego nie wykryjesz to spoko jesli tak na alleg. jest tester do sprawdzania glowicy za ok 20zl ( nie zakladamy takiej awarii)

jak to zrobisz odp

Opublikowano (edytowane)

Płyn wraz z termostatem wymieniałem na wakacjach. Nic od tamtego czasu nie dolewałem, nic nie ubywa, jest elegancki, czyściutki, różowiutki. Termostat chciałem teraz znów wymienić bo kiepsko się nagrzewa i może jakiś trefny wcześniej założyłem... Na moje oko uszczelce nic nie mogę zarzucić .. ;)

Chodzi mi o koszt robocizny tzn wymiany uszczelnien i koszt sprawdzenia pompek. Sam chyba nie będę się za to brał bo później trzeba je chyba jakoś poustawiać.

P.S Na wakacjach jak wymieniałem olej to stan był ok itp. Możliwe ze ten Castrol który zalałem mógł coś zrobić z uszczelniaczami?

Edytowane przez zaba84
Opublikowano

Uszczelki na jeden pd to koszt 30-40zl. Na 4 to 120-160. Robota od 100-300 zależy od mechanika regionu kraju i wielu zmiennych. Dobrą ceną jest 150 tyle że szukaj jakiegoś dobrego warsztatu żeby mieli o tym pojęcie i odpowiednie przyrządy a nie w stodole na oko. Bo tak to po poczytaniu na forum i google sam zrobisz a nawet i lepiej. Przybywanie oleju jest dość groźne, bo rozrzedza olej i powoduje utrate jego własności smarnych co jest jedną z głównych przyczyn awari wałków i szklanek.

Opublikowano

oki jutro gdzies po warsztatach poszukam kto w miare szybki o dobrze to zrobi...

Opublikowano
Opublikowano

Objezdziłem i nikt nie ma czasu... dopiero najwczesniej za 2 tyg....

Chyba sam to zmienie i tyle .... Najgorsze zebym je dobrze osadził ....

Co do tych uszczelniaczy boscha co podałeś to na pewno będą to te? Bo po tych nr znalazłem je w intercarsie za 36,16zł za komplet na jedna pompke. ?

Opublikowano

Najważniejsze to wygładzić "zadry" w głowicy by nowe oringi się nie uszkodziły przy montażu oraz ustawienie luzu pompowtryskiwaczy.

Opublikowano

właśnie jestem na etapie wkładania ich w glowice....

fakt byly jakby lekko wyrobione gniazda na sciance po przeciwnej stronie mocowania pompki, lekko złagodziłem je papierkiem sciernym i jest ok ale mam wrazenie ze jak je wciskam recznie to nie chca siasc do konca ....


ok. pompki na miejscu... jutro tylko zaloze ta magistrale z dzwigienkami i ustawie luzy i zobaczymy ... ;)

I jeszcze takie pytanko.... w tej magistrali z dzwigienkami do pompek nie powinno byc tych brokow czy jakos tak ... bo zauwazylem ze taki aluminiowy koleczek jest pomiedzy nimina laczeniu a od przodu i od tylu sa nizaslepione dziurki....

Opublikowano

Broki jest 4 po dwa w każdej dźwigiemce sa zazwyczaj 0,5 cm schowane jak brakuje to szukaj gdzieś na forum jest gdzie odnaleźć wypadnięte broki

Albo dorób z czegoś

Opublikowano (edytowane)

tak cos wlasnie myslalem... Jutro ich poszukam... jak nie znajde to mozna np. nagwintowac dziurki i wkrecic srubki na klej ze scieta glowka?

Albo zaspawac :dancing:

Edytowane przez zaba84
Opublikowano (edytowane)

Nie 4 w kazdej dzwigience tylko 4 na cała klawiaturę, klawiatura jest dzielona na pół. Nie jestem zawodowym mechaniki ale pare klawiatór już widziałem i szczerze mówiąc jeszcze nie widziałem wypadniętego broku.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Wyraźnie napisałem że po dwa w dźwigience. Czytaj ze zrozumieniem Łukaszu, a co do wypadniętych to poszukaj b7 made in Poland:)

Opublikowano

Siedzę na tym forum od 8 lat i wiem co pisze, są to bardzo bardzo sporadyczne przypadki które są powtarzane jak mitologia, każdy wie mało kto widział. Co do paliwa w oleju to najpierw sprawdził bym pompe vacum.

Opublikowano

pompe vacum ?? Tzn?

Opublikowano (edytowane)

Tandem pompa, pompa paliwa połaczona z podcisnienia, siedzi za głowicą. Często to w niej paliwo miesza sie z olejem. Używki z B7 chodzą po 200-250zł. Wpisz w google vacum pompa a wyskoczy ci cała litania tematów.

Edytowane przez lukaszooo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...