Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko odpala, inaczej niż wszystkie AVF


czachapll

Rekomendowane odpowiedzi

Jakaś zmora z tymi AWX/AVF, wczoraj odpalałem swoją bestię przy temp -12 i odpalał prawie tak źle jak na filmiku powyżej. Dzisiaj temp -8 i odpalił od strzała, za pierwszym podgrzaniem świec, nie jestem pewny czy to wina świec żarowych, może jakiś podgrzewcza paliwa czy coś, bo to jest niemożliwe, żeby te autka tak odpalały.

Tak jak kolego piszesz chyba jakas zmora z tymi silnikami moj mechanik tez powiedział ze te silniki to powinny odpalac na dotyk i tak jak piszesz przy temperaturze do -10 stopni pali od strzała a powyzej juz jest problem czy cos zamarza nie wiadomo o co kaman moj dzis poszedł na wymiane swiec jedni pisza ze to wina swiec ale z drugiej strony gadałem mechanikowi ze teraz to juz d...pa zbita bo bedzie po mrozach i ciezko bedzie wyczuc jak po wymianie swiec by bylo odpalanie w takiej temperaturze.Zobacze chociaz czy obecne swieczki były sprawne okaze sie juz jutro :mysli: moze jeszcze pomrozi to bedzie podstawa do sprawdzenia tematu

Jestem po wymianie swiec w moim avf-ie na nowe Beru mechanik wykrecił i sprawdził i powiedział ze wszystkie 4 były spalone a siedziały w nim chyba od nowosci on tak twierdzi oryginalne boscha z wytłoczeniem VV i Audi czyzby mogły wytrzymac prawie 300 tys ??? :eusathink:teraz mogło by przymrozic jeszcze troche zeby sprawdzic i sie na 100% upewnic ze to była wina tylko swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel85 ile wyniósł Cię koszt wymiany świec? Ciekawy jestem rezultatu.

Łaczny koszt wraz z nabyciem nowych swiec 250 zl i tez jestem kolego ciekawy rezultatu tej wymiany a teraz akurat odwilz ma byc licze na to ze jeszcze cos pomrozi zeby to sprawdzic

Edytowane przez Daniel85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś zmora z tymi AWX/AVF, wczoraj odpalałem swoją bestię przy temp -12 i odpalał prawie tak źle jak na filmiku powyżej. Dzisiaj temp -8 i odpalił od strzała, za pierwszym podgrzaniem świec, nie jestem pewny czy to wina świec żarowych, może jakiś podgrzewcza paliwa czy coś, bo to jest niemożliwe, żeby te autka tak odpalały.

Tak jak kolego piszesz chyba jakas zmora z tymi silnikami moj mechanik tez powiedział ze te silniki to powinny odpalac na dotyk i tak jak piszesz przy temperaturze do -10 stopni pali od strzała a powyzej juz jest problem czy cos zamarza nie wiadomo o co kaman moj dzis poszedł na wymiane swiec jedni pisza ze to wina swiec ale z drugiej strony gadałem mechanikowi ze teraz to juz d...pa zbita bo bedzie po mrozach i ciezko bedzie wyczuc jak po wymianie swiec by bylo odpalanie w takiej temperaturze.Zobacze chociaz czy obecne swieczki były sprawne okaze sie juz jutro :mysli: moze jeszcze pomrozi to bedzie podstawa do sprawdzenia tematu

Jestem po wymianie swiec w moim avf-ie na nowe Beru mechanik wykrecił i sprawdził i powiedział ze wszystkie 4 były spalone a siedziały w nim chyba od nowosci on tak twierdzi oryginalne boscha z wytłoczeniem VV i Audi czyzby mogły wytrzymac prawie 300 tys ??? :eusathink:teraz mogło by przymrozic jeszcze troche zeby sprawdzic i sie na 100% upewnic ze to była wina tylko swiec[/quotyś

Braciak ma fabię i świece są od nowości ,przelot prawie 400tyś,więc czemu 300 ma nie wytrzymać

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Problemy zapaleniem mogą mieć wiele przyczyn miałem tak samo 4 świece dobre ??? prąd dochodził ??? i co dalej

Auto ma złożony tryb czyli jeśli jest uszkodzony czujnik temperatury cieczy ten czujnik ma 4 wtyczki podaje dane silnikowi jaka jest temperatura jeśli jest uszkodzony czyta dane z czujnika temperatury paliwa.

Może cofać się paliwo ale w tedy auto jak i w ciepłe dni taki i ziemne nie odpalał by jak się należy.

Trzeba sprawdzić synchronizację wałka rozrządu dla tych silników optymalny wynik jest od 0,0 0,6 do 1,1.

Następna czynność to sprawdzenie ciśnienia pompy paliwa połaczonej z Vacum pompa samo uszczelnienie są dwa rodzaje Bosch w poźniejszych modelach oraz Luk te z wadliwa końcówka.

Następnie same wtryski nie koniecznie sa uszkodzone lub już się kończą lecz ich uszczelnienie czyli oringi które pod wpływem zimna guma twardnieje lub wyrobione gniazda te auta maja już 11 lat więc nie są nowe.

Świece żarowe są połączone równolegle czyli wyjęcie jednej wtyki i sprawdzanie nic nam nie pomoże tylko wszystkie i można użyć prostownika czyli plus na świece minus na masę Woltomierz będzie pokazywał pobór prądu. Lub za pomocą miernika Om.


Następnie świece wykańcza samo kilka krotne podgrzewanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzykrotne grzanie świec raczej nic nie pomoże ,ja zawsze grzeję raz kontrolka gaśnie i po 2-3sek odpalam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mam tak samo jak greg. Przy -15C przekręcam i czekam aż zgaśnie kontrolka od grzania świec. Pali od strzała w 2-3 sekundy max.

Jedyne co zrobiłem gdy zaczynały się mrozy to naładowałem akumulator prostownikiem.

Kiedyś czytałem, że takie kilkukrotne grzanie świec to też nie działa tak do końca. Pomimo, że zgaśnie kontrolka to nie oznacza, że samochód dalej się nie dogrzewa. Była gdzieś porada, żeby odczekać jeszcze chwilę po tym jak zgaśnie kontrolka grzania, żeby ciepło się rozprowadziło po cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprosiłem mojego mechanika o zmiane kontu wtrysku i problem jak ręką odjął. ale to było w moim przypadku nie u każdego musi być tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cię że w silniku jaki masz w opisie mechanik nie mógł zmienić "kontu" wtrysku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprosiłem mojego mechanika o zmiane kontu wtrysku i problem jak ręką odjął. ale to było w moim przypadku nie u każdego musi być tak samo

kąt synchronizacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha, to i ja się pochwalę moim "cold startem" :D Pomyślałem nagram ładny filmik, pięknie cacy a tu taki rozruch :(

No i tak jak myślałem, miałem spalone wszystkie świece żarowe, mechanik po zobaczeniu filmu i starych świec powiedział, że i tak dobrze silnik odpalał :D Po zmianie świec ustąpił problem telepiącej się budy po uruchomieniu no i oczywiście pali "od strzała" teraz :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak na razie to po wymianie świec nie było

Hahaha, to i ja się pochwalę moim "cold startem" :D Pomyślałem nagram ładny filmik, pięknie cacy a tu taki rozruch :(

No i tak jak myślałem, miałem spalone wszystkie świece żarowe, mechanik po zobaczeniu filmu i starych świec powiedział, że i tak dobrze silnik odpalał :D Po zmianie świec ustąpił problem telepiącej się budy po uruchomieniu no i oczywiście pali "od strzała" teraz :3

Mówisz pali od strzała? Były u Ciebie po wymianie świec takie mrozy jak na filmie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak na razie to po wymianie świec nie było

Hahaha, to i ja się pochwalę moim "cold startem" :D Pomyślałem nagram ładny filmik, pięknie cacy a tu taki rozruch :(

No i tak jak myślałem, miałem spalone wszystkie świece żarowe, mechanik po zobaczeniu filmu i starych świec powiedział, że i tak dobrze silnik odpalał :D Po zmianie świec ustąpił problem telepiącej się budy po uruchomieniu no i oczywiście pali "od strzała" teraz :3

Mówisz pali od strzała? Były u Ciebie po wymianie świec takie mrozy jak na filmie?

Owszem były, chociażby po przedniej nocy i czekam co będzie po dzisiejszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim aucie też był problem z rozruchem przy niższych temperaturach. Jeździłem Passatem 1.9 TDI AVF. Sprawdzałem wiele możliwości. Włożyłem większy akumulator sprawdzałem świece. Mechanik zmierzył ciśnienie w silniku i okazało się że było już trochę niskie ale niby nadal mieściło się w normie. Mówił że może to być też wina pompowtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że wszystkie świece niesprawne :P Założone nowe NGK zobaczymy jutro jak bedzie odpalał.

Edytowane przez czachapll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi co daje Wam 2 czy 3 krotne podgrzewanie świec?? bo ja tego nie rozumiem...

Jeśli jest bardzo zimno to jest szansa, że lepiej zapali :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi co daje Wam 2 czy 3 krotne podgrzewanie świec?? bo ja tego nie rozumiem...

Jeśli jest bardzo zimno to jest szansa, że lepiej zapali

raczej nic, jak auto sprawne to ma palić po jednym podgrzaniu

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...