Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wymianą jeagera na VDO.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem tu nowy więc z góry prosze na mnie nie krzyczeć jak zadam głupie pytanie. Mój problem polega na tym że zakupiłem nowe zegary VDO bo jeager powoli mi umierał. Auto audi a4 1.9 tdi 110 km 1999r. Zamontowałem.Zmieniłem adaptację zegarów na 00140. Później zrobiłem adaptację vag k commander kluczyka (jedynego z resztą). PIN też odczytany tym programem po lini k vag com przyjmuje pin. Auto odpala lecz nie gaśnie kontrolka immo cały czas świeci bądź mruga. Próbowałem już vag com 311.2 według opisu:

Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.

Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00,
natępnie [read], [save], [done go back], [close controller].
wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX.
Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy,
które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac,
lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem

Nic to mi nie dało bo ta procedura wywala error przy próbie wpisania 0 do kanału 21 wywala error po naciśnięciu test. W kanale 21 mam 3. W kanale 60 mam 1025.

Proszę o jakieś porady jak uporać się z tym problemem.

Opublikowano

Masz pewnie wyłączone immo

Włącz Commanderem


Przy adaptacji vag comem pomin etap wpisywania 0 w kanale 21

Od razu wpisz ile chcesz kodowac transponderow i dokoncz procedurę

Opublikowano

Na starych zegarach immo działa prawidłowo gaśnie, więc nie wiem po co go włączać. Nie mogę wpisać żadnej wartości w kanale 21.

Opublikowano

Ostatnio ktoś miał ten sam problem i okazało się że immo było wyłączone.


Sprawdź jeszcze błędy na zegarach i wykasuj. Ogólnie nie polecam robić adaptacji Commanderem bo nie zawsze bangla.


Może być też tak, że procedura jest nie zakończona i przez to immo miga

Opublikowano

Tylko tu powstaje kolejny problem. Mam kabel kkl do tego vag k commander 1.4 (china) jak siedział stary licznik to dając 07 kombi enigme control unit odczytałem pin i przebieg trochę się różnił. Teraz na tym liczniku nie mogę tego zrobić nie łączy się a co za tym idzie brak możliwości kliknięcia immo on z resztą nie wiem jak to zrobić dokładnie będę musiał poszukać i popróbować jeszcze czy dam radę się połączyć.

Opublikowano

W engine Control unit nie odczytasz pinu licznika. Po prostu odczytales w tym miejscu przebieg zapisany w sterowniku silnika, który nigdy nie pokrywa się z tym co wyświetlają zegary (powinno być maksymalnie 5% różnicy no chyba, że już ktoś wcześniej coś tytrał)


Z jaegera nie odczytasz pinu Commanderem

Opublikowano (edytowane)

pin licznika odczytany z 07 kombi i vag com tylko tą odczytaną wartość przyjmuje. Chodziło mi o przebieg z edc. W komórce pin też się coś wyświetliło.

błędy kasowane i takie się pojawiają w 17 instruments:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 920 931 T
Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO D12
Software Coding: 00140
Work Shop Code: WSC 07777
Additional Info: XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ7Z0Y1631611
2 Faults Found:
01176 - Key
65-10 - Unauthorized - Intermittent
01177 - Shareware Version. To Decode all DTCs
49-00 - Please Register/Activate
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 920 931 T
Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO D12
Software Coding: 00140
Work Shop Code: WSC 00222
Additional Info: XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ7Z0Y1631611
2 Faults Found:
01176 - Key
65-10 - Unauthorized - Intermittent
01177 - Engine Control Unit
49-00 - No Communications
Edytowane przez megaviruz
Opublikowano

Immo możesz włączyć nawet na nowych zegarach, bez znaczenia bo immo i tak wlaczasz w ecu

Opublikowano (edytowane)

Może mam zły kabel bo mam tylko kkl nie mam kabla vag k+can. ale kolega z tego forum pisał że wystarczy mi tylko ten bo on na takim pracuje i robił te liczniki. Nie podobają mi się te błędy. Co o nich myślisz Fazii?

Edytowane przez megaviruz
Opublikowano

Kabel masz ok

Błędy po skasowaniu powróciły?

Opublikowano

powracają cały czas.

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia czy immo wlaczone

Opublikowano

No też mi sie wydaje, że immo wyłączyłeś bo sam mi pisałeś, że naciskałeś immo off w comanderze. Co do błędów w liczniku to pierwszy oznacza chyba próbę odpalenia nie dopisanym kluczykiem, a drugi, że miałeś vaga w wersji demo.

Opublikowano

Będę próbował koło soboty bo narazie pogoda u mnie nie pozwala na latanie z laptopem. Problem jest z połączeniem z edc może podłącze stary licznik i wtedy spróbuje włączyć immo. A może całkiem zegar wyjąc i zobaczyć czy zapali bez zegara?

Opublikowano

IMMO OFF w ECU nie powinno być problemem w dopisaniu kluczy.

Ponadto masz nie pełną wersję programu więc nie licz na dopisanie kluczy.


W komórce pin też się coś wyświetliło.

Jeśli licznik jest sparowany z ECU jak należy to PIN-y i IMMO ID powinno być takie samo tu i tu.

Opublikowano

No już mam pełna wersje programu. Po skasowaniu dalej ten błąd wyskakuje mimo że mam pełną wersję. Co masz na myśli "sparowany"? Bo moje pin-y są inne ale i inne były w liczniku tym co siedział (jeager) a w edc.

Opublikowano (edytowane)

Po skasowaniu dalej ten błąd wyskakuje mimo że mam pełną wersję.

Jaki błąd??

Co masz na myśli "sparowany"? Bo moje pin-y są inne ale i inne były w liczniku tym co siedział (jeager) a w edc.

W zależności od generacji IMMO podzespoły auta, w których ono się znajduje zawsze mają takie same dane i między innymi PIN, aby się skomunikowały i zezwoliły na uruchomienie silnika. Jak miałeś inne PIN-y to i musiałeś mieć wyłączone IMMO w ECU.

Edytowane przez Galetto
Opublikowano

Autor wątku ma immo 2 więc nowe zegary mogą mieć dowolny pin.

Commanderem adaptacja się mu udała a vagiem nie idzie bo ma nie pełną wersję.

Miałem przypadek, że kolesiowi adaptacja udała się vagiem a mimo to immo migało. Okazało się, że to przez wyłączone immo.

Opublikowano

A czy ja mówię, że używany licznik musi mieć taki sam PIN??

Ja mówię, że odpowiednio sparowane podzespoły, w których siedzi IMMO muszą mieć te same dane.

IMMO OFF w ECU nie ma żadnego wpływu na klucze tym bardziej w IMMO II.

Po pierwsze czy licznik o nr 8D0920931T D12 to nie jest IMMO III??

Po drugie wali błędem 01177 komunikacji ECU z licznikiem. Zapewne nowy licznik nie jest dopasowany do ECU lub zła wartość w kanale 60 adaptacji i czy klucze dopiszesz czy nie to kontrolka będzie szaleć.

Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiązany. Immo było wyłączone dlatego nie można było zrobić adaptacji kluczyka (error w kanale 21 vag com). Vag commander nie wywalał błędu tylko wszystko wyglądało że adaptacja się powiodła (tego nie mogę zrozumieć). Kontrolka immo w starym liczniku gasła prawdopodobnie dlatego że kluczyk był przypisany do licznika mimo że immo w ecu był off. Podłączyłem stary licznik i vag commander dalej nie mógł się połączyć z ecu dopiero po odłączeniu akumulatora i odczekaniu około 15 min (mierzone na oko) udało się połączyć i kliknąć immo on. Na nowym liczniku zaczęły mrugać 2 kontrolki od immo i świec żarowych. Następnie postąpiłem według opisu adaptacji opisanego w pierwszym poście i wszystko hula. :banan:

Edytowane przez megaviruz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...