audison88 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 czyli zeby go wymienic trzeba zdemontowac obudowe rozrzadu tak ?
audison88 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 A masz moze jakis manual do tego? Troche o tym poczytalem i juz wiem co jak ale czy on moze dawac objawy bez bledu na komputerze?
zabiello Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) Tak. I parę innych elementów. mylisz się, żeby wymontować sam zawór sterujący nie trzeba nic rozbierać wystarczy odpiąć wtyczkę i odkręcić trzy śruby przy elektromagnesie sterującym tym zaworem, na sterowniku jest uszczelka typu o-ring więc może ciężko wychodzić, a do wykręcenia samego zaworu trzeba mieć specjalny klucz (otwory do zahaczenia w zaworze nie znajdują się w osi). Więc mając klucz wymianę robi się w 10 min bez zbędnego rozbierania. Edytowane 2 Lutego 2016 przez zabiello
komoornik Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) A to ciekawe! Jak wynika z tematu, sam tego nie robiłem więc mogłem wprowadzić w błąd. A masz moze jakis manual do tego? Troche o tym poczytalem i juz wiem co jak ale czy on moze dawac objawy bez bledu na komputerze? A co się dzieje? Edytowane 2 Lutego 2016 przez komoornik
audison88 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Dzieki za sprecyzowana odpowiedz. Czyli rozumiem, ze jak odkrece ten zaworek i wkrece nowy bez sciagania obudowy rorzadu to nic w srodku sie nie przestawi tak? Raz pojawil sie blad od zmiennych faz rozrzadu i postanowilem to sprawidzic a nawet wymienic bo to widze ze nie jest drogi zabieg. A jeszcze mam takie pytanie do kolegi zabiello jakie konkretne objawy byly tego zaworka i jak zmienila sie praca silnika po jego wymianie ?
zabiello Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 A to ciekawe! Jak wynika z tematu, sam tego nie robiłem więc mogłem wprowadzić w błąd. u Ciebie wymieniali też wspornik rozrządu więc musieli ściągać osłonę rozrządu. A jeszcze mam takie pytanie do kolegi zabiello jakie konkretne objawy byly tego zaworka i jak zmienila sie praca silnika po jego wymianie ? Po wymianie silnik ciszej i gładziej wkręca się na obroty pod obciążeniem.
zabiello Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Tak. 4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) P0341 00 [096] - niezrozumiały sygnał Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
audison88 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Czyli to samo u mnie . To w takim razie musze zamowic ten zaworek i do dziela. Balem sie tylko czy nie bedzie ingerencji w ustawienie rozrzadu.
arrcio Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 No to ja odgrzebie temat. U mnie Pojawia się błąd 4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) czyli zapala się EPC i check engine - po wymianie czujnika położenia wałka oraz zaworu problem nie zniknął. Zastanawiam się w którym kierunku teraz iść czy zacząć od wymiany pompy oleju bo może na niskich obrotach 1000-1400 jest zbyt małe ciśnienie oleju i dlatego jest problem z płynną zmianą faz rozrządu na wałku ssącym i stąd te problemy. Bo gdy dodam mocno gazu tego problemu nie ma więc dostaje wtedy duże ciśnienie i jakoś płynnie przechodzi.... Zastanawiam się w dalszej kolejności nad wymianą całego wałka rozrządu 06H109021E ponieważ w nim siedzi zawór który reguluje tymi fazami. Nie wiem naprawdę w którą stronę iść....może jakaś podpowiedź 4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) P0341 00 [096] - niezrozumiały sygnał Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
punkforever Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 No to ja odgrzebie temat. U mnie Pojawia się błąd 4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) czyli zapala się EPC i check engine - po wymianie czujnika położenia wałka oraz zaworu problem nie zniknął. Zastanawiam się w którym kierunku teraz iść czy zacząć od wymiany pompy oleju bo może na niskich obrotach 1000-1400 jest zbyt małe ciśnienie oleju i dlatego jest problem z płynną zmianą faz rozrządu na wałku ssącym i stąd te problemy. Bo gdy dodam mocno gazu tego problemu nie ma więc dostaje wtedy duże ciśnienie i jakoś płynnie przechodzi.... Zastanawiam się w dalszej kolejności nad wymianą całego wałka rozrządu 06H109021E ponieważ w nim siedzi zawór który reguluje tymi fazami. Nie wiem naprawdę w którą stronę iść....może jakaś podpowiedź 4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) P0341 00 [096] - niezrozumiały sygnał Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Jeżeli czujnik i zaworek masz wymienione to sprawdził bym jeszcze wiązkę elektryczną. Jeżeli jest ok to sprawdzenie rozrządu czy nie przeskoczył albo czy łańcuch nie jest wyciągnięty...
arrcio Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 (edytowane) Wiązka elektryczna jest ok. Rozrząd był wymieniany i to wszystko na oryginale 3 tygodnie temu więc łańcuch jest nowy a nie sądze żeby był rozciągniety i mógł przeskoczyć. Edytowane 18 Czerwca 2016 przez arrcio
zabiello Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 (edytowane) Tańszą alternatywą od wymiany wałka rozrządu który jest w sprzedaży razem z wariatorem (nie pamiętam ceny dokładnie ale ponad 1 tys zł) do sprawdzenia jest jeszcze zaworu regulacji ciśnienia oleju który znajduje się przy pompie oleju, wkręcony jest w blok silnika tuż nad sprężarką klimy, ja wymieniałem zawór regulacji ciśnienia oleju, zawór sterujący fazami rozrządu wraz z sterownikiem jak miałem taki błąd więc nie wiem dokładnie co było przyczyną ale po wymianie nie powrócił u mnie ten błąd, nr zaworu to 06H 115 243 F, na zdjęciu to N428 Edytowane 18 Czerwca 2016 przez zabiello
nicematii Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 podepne sie pod temat , tylko ze silnik 1,8 tfsi ale to praktycznie blizniacza jednostka Witam, silnik 1.8 TFSI 160 km,poszedl na wymiane rozrzadu, po odebraniu auta ciezko krecil i zapalil sie check engine, wrocilem do mechanika skasowal bledy i zapalil od strzala, wrocilem do domu znowu sie zapalil check engine i znowu ciezko krecil. rano odstawilem auto zpowrotem, auto jezdzi normalnie, pracuje normalnie, obroty niefaluja, mechanik dzwoni ze jest lekkie przesuniecie na Vanosie , i musza to skorygowac, pytanie czy stalo sie cos powaznego silnikowi? Czy jesli spotkaly by sie tloki z zaworami to raczej bym niejechal. Witam, silnik 1.8 TFSI 160 km,poszedl na wymiane rozrzadu, po odebraniu auta ciezko krecil i zapalil sie check engine, wrocilem do mechanika skasowal bledy i zapalil od strzala, wrocilem do domu znowu sie zapalil check engine i znowu ciezko krecil. rano odstawilem auto zpowrotem, auto jezdzi normalnie, pracuje normalnie, obroty niefaluja, mechanik dzwoni ze jest lekkie przesuniecie na Vanosie , i musza to skorygowac, pytanie czy stalo sie cos powaznego silnikowi? Czy jesli spotkaly by sie tloki z zaworami to raczej bym niejechal.
arrcio Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 (edytowane) do sprawdzenia jest jeszcze zaworu regulacji ciśnienia oleju który znajduje się przy pompie oleju, wkręcony jest w blok silnika tuż nad sprężarką klimy, ja wymieniałem zawór regulacji ciśnienia oleju, Zdecydowanie tańszym rozwiązaniem bo taki zawór kosztuje niecałe 200zł ale nie wiem czy cokolwiek to coś odmieni, gdyby był walnięty zapewne wyskoczył by błąd .....wiem, że to tylko 200zł bo pompa kosztuje ok.700zł mówię cały czas o oryginalach. Nie wiem już sam...co dalej działać .....szczerze mam dosyć tej sytuacji Edytowane 18 Czerwca 2016 przez arrcio
nicematii Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 czy moze walic bledami , jesli rozrzad jest ustwiony tak ze wszystkie znaki sie widza, czy moze byc problemem to ze jest inny lancuch teraz niz byl w 2008 roku jak moj model byl produkowany? Czy ten silnik jest az tak skomplikowany. Tez mnie to zaczyna irytowac, miala byc tylko rutynowa wymiana rozrzadu bo przebieg mam 124 tys a tu teraz niesprawne auto:/ 1
Dev Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Zawór w wątku ssący do wymiany plus podstawa
arrcio Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Zawór w wątku ssący do wymiany plus podstawa jaki zawór jaka podstawa??
nicematii Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Panowie wiec tak po kosultacjach z innym mechanikiem i wertowaniu internetu, przyczyna jest prosta, nieuzywanie przez tych mechanikow blokad do tego rozrzadu, na chlopski rozum mechanik mi to wytlumaczyl tak: ustawiajac nawet wszystko tak ze znaki sie pokrywaja itd i tak bedzie walil bledem bo stary lancuch jest wyciagniety a nowy krotszy ote 2-3mm i wartosci wtedy sie niezgadzaja, jest brak synchronizacji walkow rozrzadu, Trzeba uzyc blokady walkow rozrzadu montowanej w fabryczne rowki, i wtedy wszystko sie ustawia samo do pozycji zero, fabrycznej i dopiero potem cala raeszta i musi grac, u mnie sprawa prosta albo wymusze namechaniku zeby uzyl tych blokad, niech kupi albo wypozyczy, albo zabieram auto, on niech oddaje kase i do innego mechanika ktory ogarnia temat. na przyszlosc pytac sie przed oddaniem auta czy uzywaja blokad czy jada na suwmiarki, jak na suwmiarki to omijac z daleka. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez nicematii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się