Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Oleju 10-W40 na Valvoline 10-W60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam A4 b5 2.8Q.

Chyba większość z Nas użytkowników V6 wiem ze silnik pochłania olej.

Standardowo jeździłem na 10-W40

Ale mechanik wspomniał o Valvoline 10-W60 i mówił ze nie będzie auto spalało tak dużo tego oleju

co 10-W40.Co Wy o tym myślicie???

Dodam że często dolewam olej.

Opublikowano

chemia nie naprawisz silnika, napraw go i zalej własciwym olejem, pozatym 10w60 to bdb olej, do extramalnych dodoatnich temp pracy

Opublikowano (edytowane)

silnik jest wymieniony i każda w nim uszczelka, mimo to pochłania olej.

Auto ma moc wiec nie raz mu przycisnę,wiec może właśnie taki olej 10-W60 będzie dobry do dodatnich temperatur

i nie będzie go pił.

Edytowane przez drdres
Opublikowano

Ale chyba zimą gorzej...

Opublikowano

i 10w40 i 10w60 ma 10W więc różnicy nie powinno być zimą. Ale to chyba na każdym oleju jest zasada, ze dopóki silnik się nie rozgrzeje to się nie ciśnie auta.

Opublikowano

Witam posiadam A4 b5 2.8Q.

Chyba większość z Nas użytkowników V6 wiem ze silnik pochłania olej.

Standardowo jeździłem na 10-W40

Ale mechanik wspomniał o Valvoline 10-W60 i mówił ze nie będzie auto spalało tak dużo tego oleju

co 10-W40.Co Wy o tym myślicie???

Dodam że często dolewam olej.

zimą zakatujesz silnik nawet gdy bedziesz czekał az sie rozgrzeje. Ten olej jest do sportowych aut, ja go lałem do fiata cupety bo panewki lubiły ten olej, ale do audi ja bym nie lał

Opublikowano (edytowane)

Z ubywającym olejem też miałem problem, 2.8APR.

Uszczelki pod deklami zmieniałem 3 razy ( to nie żart )

Aż w końcu podjechałem do mechanika który miał mi zrobić przy aucie zupełnie co innego. Z jego relacji wynikało że auto dalej cieknie.
Postanowiłem po jego namowie zmienić jeszcze raz komplet uszczelek pod deklami i z tyłu takie specjalne zaślepki plastikowe ( z nich bardzo dużo leciało ) - wszystko klejone specjalnym klejem - bardzo mocny, nie chce zdradzać patentu specjalisty
Dodatkowo auto miałem wcześniej zalewane mobilem 10w40. Przerzuciłem się za namową na Millers'a 5w30 + płukanka też Millers (Polecam poczytać o tych olejach).
Odczucia:
Po pierwsze, zupełna cisza, lepsze wkręcanie na obroty, spalanie spadło o ok.3L w mieście i 2 na trasie.

Wcześniej zaraz po wymienię ( po 500km ) olej robił się czarny, teraz jest w takim samym kolorze - chyba za sprawą płukanki.

Po drugie. Zrobiłem od wymiany jakies 3000 km. ZERO jakiejkolwiek dolewki - stan maximum. Aż nie moglem uwierzyć i lukałem 3 razy :D
Wcześniej dolewka 200ml / 1000km to było i tak ok.

I ludzie, błagam nie słuchajcie pierdół :" jak zmienisz z 5w30 na 10w40 to będzie Ci mniej łykał olej bo jest gęstszy " - gówno prawda. Jest gęstszy owszem, ale tylko jak jest zimny, przez co silnik dostaje po d*pie przy niskich temperaturach (zima)
Drugi mit :" nie zmieniaj z 10w40 na 5w30 bo Ci wywali olej bokami " - gówno prawda vol2. Jak zrobi go specjalista i dobrze pozakłada uszczelki + zatroszczy sie o auto a nie o własną kieszeń to będziesz zadowolony jak ja.

A nawet sobie pozwole na reklame : Auto robiłem w V-Gaz Wrocław u Pana Damiana którego serdecznie pozdrawiam!

Edytowane przez peterx122
Opublikowano

Witam posiadam A4 b5 2.8Q.

Chyba większość z Nas użytkowników V6 wiem ze silnik pochłania olej.

Standardowo jeździłem na 10-W40

Ale mechanik wspomniał o Valvoline 10-W60 i mówił ze nie będzie auto spalało tak dużo tego oleju

co 10-W40.Co Wy o tym myślicie???

Dodam że często dolewam olej.

Przyjdzie mròz to zmądrzejesz.

A sadzac po tym ze porownujez 10W40 do 10W60 to nie masz w ogole pojecia o olejach silnikowych.

Opublikowano

Witam posiadam A4 b5 2.8Q.

Chyba większość z Nas użytkowników V6 wiem ze silnik pochłania olej.

Standardowo jeździłem na 10-W40

Ale mechanik wspomniał o Valvoline 10-W60 i mówił ze nie będzie auto spalało tak dużo tego oleju

co 10-W40.Co Wy o tym myślicie???

Dodam że często dolewam olej.

Przyjdzie mròz to zmądrzejesz.

A sadzac po tym ze porownujez 10W40 do 10W60 to nie masz w ogole pojecia o olejach silnikowych.

Dokładnie, lać taki jaki jest zalewany w fabryce czyli 5w30. Jak cieknie, zmienić uszczelki. I nie mobil castrol i inne syfy tylko coś porządnego ( niepodrabianego ! )

Liczba przed W mówi jaki olej jest gęsty przy niskich temperaturach 5W rzadszy od 10W. Kolejno po W oznacza jak olej jest gęsty przy wysokich temperaturach. Akurat do naszych wcale nie tak ciasno spasowanych V-ek optymalnie będzie W30, no ale jak zalejesz 5W40 też nie powinno się nic stać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...