Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu, dymi jakby parą, kontrolka wtryskow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z ciaglym ubywaniem płynu w zbiorniczku wyrównawczym, mianowicie kiedy odpalam silnik lekko szarpie i zapala sie kontrolka wtryskow, kiedy ruszam dalej szarpie, musze po odpaleniu silnika dodac mu obrotow na 3-5 sekund i wtedy to ustaje i kontrolka od wtrysków gaśnie i dalej jest wszystko okej, nastepnie z wydechu kiedy sie zaczyna nagrzewac powyzej 50 leci gesty dym czuc cos jakby pare od wody ktora od paru dni mu dolewam, wymienialem ostatnio termostat i mam do wymiany uklad rozrzadu oraz pompe wody ( na postoju czesto nie łapie ciepła węże przewaznie sa zimne nagrzewaja sie dopiero przy obrotach) chociaz dzisiaj mnie zaskoczyl odpalilem go przy temperaturze -1, temperatura w srodku na max i byl w 2-3 minuty nagrzany elegancko.

Sprawdzalem tez olej i wszystko gra wcale go nie bierze i zaden syf sie nie dostaje.

Na tłumiku wieksza ilosc wody niz zazwyczaj

Plyn chlodniczy sie nigdzie nie skrapla spod bebechów

Wiec czy to jest uszczelka pod ktąraś z głowic badz peknieta głowica ?

Czy to moze coś zwiazanego z pompą wody ?

Dziekuje z góry oraz pozdrawiam ! :)


Zapomnialem dodac ze ciagle sie zapowietrza. Edytowane przez Łukasz Pliszka
Opublikowano

a robiłeś test na CO2 lub kompresję sprawdzałeś? Jak wymieniałeś termostat to było od razu pompę wymienić?pompa wody może zapowietrzać Ci układ ale z ubywaniem płynu i jak gęsty biały dym z rury to już raczej płyn dostaje się do komory spalania czyli uszczelka puściła na którymś kanaliku. Powąchaj dym z rury czy nie czuć słodkim zapachem. Nie trzymanie obrotów to też może być przyczyna walniętej uszczelki

Opublikowano

Test na CO2 w sobote bede robic, jak sie zabrac za sprawdzenie kompresji? Uszczelka na kanaliku a na glowicy to dwa odrebne komponenty? Zapach jest taki slodki woda z płynem chlodniczyn by pasowała

Opublikowano

Test na CO2 w sobote bede robic, jak sie zabrac za sprawdzenie kompresji? Uszczelka na kanaliku a na glowicy to dwa odrebne komponenty? Zapach jest taki slodki woda z płynem chlodniczyn by pasowała

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/249519-niskie-cisnienie-remont-co-dalej/?p=4694261

Ciśnienie w nowym silniku 3.0: 10-14 bar

Granica zużycia: 9 bar

Max. różnica między cylindrami: 3 bar

W linku masz opisaną procedurę sprawdzania :hi:

Opublikowano

Dziekuje BayerBrown;) uszczelka na kanalikach a uszczelka pod glowica to jest to samo czy jak? Bo jeden mechanik z pracy mowi ze to jest to samo..

Opublikowano

Uszczelka ma po prostu kanaliki którymi przepływa płyn chłodzący i ją po prostu chroni przed przegrzaniem. Jak przegrzeje się i pęknie wewnątrz to płyn będzie leciał do silnika i mieszał się z olejem. Dlatego ktoś tak napisał.

Opublikowano (edytowane)

Aha dzieki za odpowiedz,czyli musze zamówić uszczelke pod głowicą,jakie moga byc koszty robocizny mniej więcej,wymiany tej uszczelki na kanaliku od komory spalinowej? Jak bede wymieniac niebawem rozrzad oraz pompe wody to jest mniej wiecej w tym samym miejscu wszystko?

Edytowane przez Łukasz Pliszka
Opublikowano

uszczelki masz dwie w V po jednej na każdą głowicę, najlepiej kupić dobrej marki. Koszt całego remontu z rozrządem to zależy co jeszcze wyjdzie ale myśle że 3-4 tysiące bo ty masz dwie głowice i wszystko podwójnie licz :) Mi w 2.4 V6 znajomy wycenił samą robociznę na 1000 zł+koszta części i planowanie głowic.

Opublikowano (edytowane)

Takie dwie uszczelki, tej firmy i bedzie dobrze? czy musze dwie uszczelki lub dwa zestawy,zalecane wymieniac odrazu dwie czy tylko jedną wadliwą ? Z gory dzieki

http://google.plczesc/uszczelka-glowicy-silnika-swag-30934827,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,3-0-220km,5-4731-15509-100225-0-151-30934827.html

Ogolnie musze sie z tym bardzo spieszyc? z 2-3 tygodnie ujezdze jakos?

Pozdro

Edytowane przez Łukasz Pliszka
Opublikowano

Dwie odrazu bo po co płacić później drugi raz za to samo, odrazu rozrząd, najlepiej zamów cały komplet uszczelek do swojego modelu, gdzie są pod pokrywę zaworów itp. Taki zestaw dostaniesz u TOM77 bo ma tanio i nigdzie taniej nie kupisz

Opublikowano (edytowane)

Tera go odpalilem i w srodku czulem benzyne a potem jakby olej

Edytowane przez Łukasz Pliszka
Opublikowano

a na zewnątrz?? jak olej to pewnie cieknie ci na kolektor wydechowy i czuć wewnątrz od nawiewu a jak benzyną to może Ci zalewa. Jedź do ogarniętego mechaniora niech sprawdzi sondy czy pracują, może mieszanka za bogata. Ciężko tak powiedzieć trzeba sprawdzić wszystko

Opublikowano

W sobote bede leciał po pracy priorytetowo,zamowilem juz pompe plus zestaw paska rozrzadu calutki 1000zl za pakiet, w zestawie uszczelek glowicy beda uszczelki na lewą i prawą czy dwa zestawy trzeba kupic?

Opublikowano

zamowilem juz pompe plus zestaw paska rozrzadu calutki 1000zl za pakiet

Nie wiem co tam kupiłeś i co wchodzi w skład zestawu, bo ja dałem swego czasu za full opcję (wszystkie rolki, nie każdy zestaw je ma!) 1300zł + pasek alternatora (kupiony osobno):

http://allegro.pl/rozrzad-napinacz-pompa-audi-a4-a6-a8-3-0-asn-avk-i5601534692.html


Dziekuje BayerBrown;)

Podziękuj koledze waskivw za opis jak to należy sprawdzić by było dobrze :wink:

Opublikowano

Jestem w trakcie remontu od tygodnia w jednym z sewisow, wymiana uszczelek pod glowicami, uklad rozrzadu pompa wody,glowica na sprawdzaniu szczelnosci wypadla niby elegancko (robili 7 atmosfer i sa w 100% szczelne) jedno co mnie zmartwilo to ze na uszczelkach niema żadnych sladow przeciekow,moze dlatego ze sa metalowe? Mechanik zapytal rowniez czy ma wykorzystac jakis sylikon niby 90% korzysta z tego, czy oryginalny klej od audi, warto wymieniac srubki czy to bez znaczenia? Pozdro

Opublikowano

Przy ogromnych kosztach remontu jakie poniesiesz te kilkadziesiąt zł więcej na oryginalny klej to tyle co nic. Gdyby były problemy po złożeniu (oby nie) będziesz miał zagwozdkę czy to wina uszczelnienia w zamienniku czy coś poważniejszego.


No chyba, że chodzi o uszczelnienie miski olejowej :)


Ile te śruby kosztują?

Opublikowano (edytowane)

A ten remont trwa i trwa, mechanik nie potrafil stwierdzic czy usterka zniknie po zlozeniu silnika mówił ze na 90% jest pekniety blok a remont raczej nic nieda, 980 euro w plecy plus laweta 160€ wiec zlawetowalem auto do innego serwisu, rozmawialem z 4 innymi mechanikami i kazdy wyklucza blok w moim przypadku,( ubytek plynu chlodniczego, i bialy dym dopiero jak sie nagrzeje, ogolnie dym z wydechu tak jakby seriami leci, nie kiedy jak wlacze klimatronik to temperatura wskakuje powyzej 90, jak np stoje w korku czy podczas jazdy, kolejni mechanicy podejrzewaja nagrzewnice, katalizator uszczelke lub uszkodzone tuleje.. Pozdro

Edytowane przez Łukasz Pliszka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...