Łukasz Pliszka Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Witam Od jakiegoś czasu mam problem z ciaglym ubywaniem płynu w zbiorniczku wyrównawczym, mianowicie kiedy odpalam silnik lekko szarpie i zapala sie kontrolka wtryskow, kiedy ruszam dalej szarpie, musze po odpaleniu silnika dodac mu obrotow na 3-5 sekund i wtedy to ustaje i kontrolka od wtrysków gaśnie i dalej jest wszystko okej, nastepnie z wydechu kiedy sie zaczyna nagrzewac powyzej 50 leci gesty dym czuc cos jakby pare od wody ktora od paru dni mu dolewam, wymienialem ostatnio termostat i mam do wymiany uklad rozrzadu oraz pompe wody ( na postoju czesto nie łapie ciepła węże przewaznie sa zimne nagrzewaja sie dopiero przy obrotach) chociaz dzisiaj mnie zaskoczyl odpalilem go przy temperaturze -1, temperatura w srodku na max i byl w 2-3 minuty nagrzany elegancko. Sprawdzalem tez olej i wszystko gra wcale go nie bierze i zaden syf sie nie dostaje. Na tłumiku wieksza ilosc wody niz zazwyczaj Plyn chlodniczy sie nigdzie nie skrapla spod bebechów Wiec czy to jest uszczelka pod ktąraś z głowic badz peknieta głowica ? Czy to moze coś zwiazanego z pompą wody ? Dziekuje z góry oraz pozdrawiam ! Zapomnialem dodac ze ciagle sie zapowietrza. Edytowane 17 Stycznia 2016 przez Łukasz Pliszka
lukirks83 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 a robiłeś test na CO2 lub kompresję sprawdzałeś? Jak wymieniałeś termostat to było od razu pompę wymienić?pompa wody może zapowietrzać Ci układ ale z ubywaniem płynu i jak gęsty biały dym z rury to już raczej płyn dostaje się do komory spalania czyli uszczelka puściła na którymś kanaliku. Powąchaj dym z rury czy nie czuć słodkim zapachem. Nie trzymanie obrotów to też może być przyczyna walniętej uszczelki
Łukasz Pliszka Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 Test na CO2 w sobote bede robic, jak sie zabrac za sprawdzenie kompresji? Uszczelka na kanaliku a na glowicy to dwa odrebne komponenty? Zapach jest taki slodki woda z płynem chlodniczyn by pasowała
BeyerBrown Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Test na CO2 w sobote bede robic, jak sie zabrac za sprawdzenie kompresji? Uszczelka na kanaliku a na glowicy to dwa odrebne komponenty? Zapach jest taki slodki woda z płynem chlodniczyn by pasowała http://a4-klub.pl/index.php?/topic/249519-niskie-cisnienie-remont-co-dalej/?p=4694261 Ciśnienie w nowym silniku 3.0: 10-14 bar Granica zużycia: 9 bar Max. różnica między cylindrami: 3 bar W linku masz opisaną procedurę sprawdzania
Łukasz Pliszka Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 Dziekuje BayerBrown;) uszczelka na kanalikach a uszczelka pod glowica to jest to samo czy jak? Bo jeden mechanik z pracy mowi ze to jest to samo..
Jaro959 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Uszczelka ma po prostu kanaliki którymi przepływa płyn chłodzący i ją po prostu chroni przed przegrzaniem. Jak przegrzeje się i pęknie wewnątrz to płyn będzie leciał do silnika i mieszał się z olejem. Dlatego ktoś tak napisał.
Łukasz Pliszka Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Aha dzieki za odpowiedz,czyli musze zamówić uszczelke pod głowicą,jakie moga byc koszty robocizny mniej więcej,wymiany tej uszczelki na kanaliku od komory spalinowej? Jak bede wymieniac niebawem rozrzad oraz pompe wody to jest mniej wiecej w tym samym miejscu wszystko? Edytowane 18 Stycznia 2016 przez Łukasz Pliszka
lukirks83 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 uszczelki masz dwie w V po jednej na każdą głowicę, najlepiej kupić dobrej marki. Koszt całego remontu z rozrządem to zależy co jeszcze wyjdzie ale myśle że 3-4 tysiące bo ty masz dwie głowice i wszystko podwójnie licz Mi w 2.4 V6 znajomy wycenił samą robociznę na 1000 zł+koszta części i planowanie głowic.
Łukasz Pliszka Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Takie dwie uszczelki, tej firmy i bedzie dobrze? czy musze dwie uszczelki lub dwa zestawy,zalecane wymieniac odrazu dwie czy tylko jedną wadliwą ? Z gory dzieki http://google.plczesc/uszczelka-glowicy-silnika-swag-30934827,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,3-0-220km,5-4731-15509-100225-0-151-30934827.html Ogolnie musze sie z tym bardzo spieszyc? z 2-3 tygodnie ujezdze jakos? Pozdro Edytowane 18 Stycznia 2016 przez Łukasz Pliszka
lukirks83 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Dwie odrazu bo po co płacić później drugi raz za to samo, odrazu rozrząd, najlepiej zamów cały komplet uszczelek do swojego modelu, gdzie są pod pokrywę zaworów itp. Taki zestaw dostaniesz u TOM77 bo ma tanio i nigdzie taniej nie kupisz
Łukasz Pliszka Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Tera go odpalilem i w srodku czulem benzyne a potem jakby olej Edytowane 18 Stycznia 2016 przez Łukasz Pliszka
lukirks83 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 a na zewnątrz?? jak olej to pewnie cieknie ci na kolektor wydechowy i czuć wewnątrz od nawiewu a jak benzyną to może Ci zalewa. Jedź do ogarniętego mechaniora niech sprawdzi sondy czy pracują, może mieszanka za bogata. Ciężko tak powiedzieć trzeba sprawdzić wszystko
Łukasz Pliszka Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 W sobote bede leciał po pracy priorytetowo,zamowilem juz pompe plus zestaw paska rozrzadu calutki 1000zl za pakiet, w zestawie uszczelek glowicy beda uszczelki na lewą i prawą czy dwa zestawy trzeba kupic?
BeyerBrown Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 zamowilem juz pompe plus zestaw paska rozrzadu calutki 1000zl za pakiet Nie wiem co tam kupiłeś i co wchodzi w skład zestawu, bo ja dałem swego czasu za full opcję (wszystkie rolki, nie każdy zestaw je ma!) 1300zł + pasek alternatora (kupiony osobno): http://allegro.pl/rozrzad-napinacz-pompa-audi-a4-a6-a8-3-0-asn-avk-i5601534692.html Dziekuje BayerBrown;) Podziękuj koledze waskivw za opis jak to należy sprawdzić by było dobrze
Łukasz Pliszka Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Jestem w trakcie remontu od tygodnia w jednym z sewisow, wymiana uszczelek pod glowicami, uklad rozrzadu pompa wody,glowica na sprawdzaniu szczelnosci wypadla niby elegancko (robili 7 atmosfer i sa w 100% szczelne) jedno co mnie zmartwilo to ze na uszczelkach niema żadnych sladow przeciekow,moze dlatego ze sa metalowe? Mechanik zapytal rowniez czy ma wykorzystac jakis sylikon niby 90% korzysta z tego, czy oryginalny klej od audi, warto wymieniac srubki czy to bez znaczenia? Pozdro
BeyerBrown Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Przy ogromnych kosztach remontu jakie poniesiesz te kilkadziesiąt zł więcej na oryginalny klej to tyle co nic. Gdyby były problemy po złożeniu (oby nie) będziesz miał zagwozdkę czy to wina uszczelnienia w zamienniku czy coś poważniejszego. No chyba, że chodzi o uszczelnienie miski olejowej Ile te śruby kosztują?
Łukasz Pliszka Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) A ten remont trwa i trwa, mechanik nie potrafil stwierdzic czy usterka zniknie po zlozeniu silnika mówił ze na 90% jest pekniety blok a remont raczej nic nieda, 980 euro w plecy plus laweta 160€ wiec zlawetowalem auto do innego serwisu, rozmawialem z 4 innymi mechanikami i kazdy wyklucza blok w moim przypadku,( ubytek plynu chlodniczego, i bialy dym dopiero jak sie nagrzeje, ogolnie dym z wydechu tak jakby seriami leci, nie kiedy jak wlacze klimatronik to temperatura wskakuje powyzej 90, jak np stoje w korku czy podczas jazdy, kolejni mechanicy podejrzewaja nagrzewnice, katalizator uszczelke lub uszkodzone tuleje.. Pozdro Edytowane 1 Marca 2016 przez Łukasz Pliszka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się