Moto Hubi Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Witam mam taki problem samochód kupilem dwa tygodnie temu 1,9 130 km 2001 r tydzien temu w niedziele jechalem powyzej 120 moze 130 bo juz nie bylo slizgo i troche mu deplem i w pewnym momecie poczulem jak by turbo przestalo dzialać zgasilem auto zapalilem i bylo juz okej zdazylo sie tak z 3 razy ostatnio podjechalem na parking bylo okej zgasilem wsiadam do auta zapalam a tu mul na jedynce przy ruszaniu szarpie slychać swist taki jak z odrzutowca i czarny dym za nim bylem u znajomego mechanika ale chwilowo kompa ani czasu i dopiero w srode ale mysle zeby cos po dzialac przy nim nie znam sie zbytnio na tdi bo zawsze mialem benzyne macie jakies pomysly co to moze być ? z góry dzieki przepraszam za bledy panowie
lukasz51237 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Musisz zrobić logi, ale z tego co piszesz to podejrzewam, że powodem tego, że auto straciło moc a po ponownym odpaleniu było ok to notlauf (przeładowanie turbo), częsty przypadek w tdi, a ten czarny dym to pewnie jakaś nieszczelność w dolocie.
lukirks83 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 może masz nieszczelność w dolocie i zasysa lewe powietrze i stąd ten świst, może też być sonda, która powiedziała bye bye
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 W tdi nie ma sondy. Odciecie mocy przy przekroczeniu 3000 rpm to awaryjny który spowodowany jest zapewne zapieczonymi kierownicami turbiny. Turbo przeładowywało pewnie dość długo aż wysadziło ci jakiś wąż, świst który słyszysz to dziura w dolocie.
Moto Hubi Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2016 W tdi nie ma sondy. Odciecie mocy przy przekroczeniu 3000 rpm to awaryjny który spowodowany jest zapewne zapieczonymi kierownicami turbiny. Turbo przeładowywało pewnie dość długo aż wysadziło ci jakiś wąż, świst który słyszysz to dziura w dolocie. jutro pojade na komputer ale sram w gacie bo boje sie ze turbo sie rosypalo uwazasz ze trza bedzie turbine do regeneracju ?
lukaszooo Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Nie trzeba regenerować tylko trzeba wyjąć turbine i wyczyszcić geomterie. Fachowe czyszczenie/szkielkowanie turba kosztuje 300zł + montaż/demontaż, ja za cała operacje oczywiscie z ręcznym czyszczeniem biore ok 200zł
Wiktor85 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Może jaki przewód od podciśnienia sie przetarł albo uszczelnienie turbo
Moto Hubi Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 witam panów spadł przewód od turbiny od intercoolera tz roszczelnilo sie i jest juz dobrze tylko jak dzis deplem to znowu bylo jak by przy 120 wylonczylo sie turbo co to moze byc panowie ?
nitro20 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Stawiałbym na jakąś nieszczelność w układzie.
Moto Hubi Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2016 w ukladzie podcisnienia ?
Mateusz Bekier Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Kolego Moto Hubi. Jak Wyżej odpowiedział Ci Lukaszooo ten objaw że przy 120 tracisz moc jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną geometrią turbiny lub problemem z jakimś zaworkiem podciśnienia. Spadł Ci wąż od turbo więc pewnie przeładowuje... czyszczenie geometrii i będzie latać jak ta lala
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się