Patryk Szulda Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Witam potrzebuje pomocy mam problem z audi ktore szarpie przy gwaltownym dodaniu gazu np. gdu wyprzedzam gdzies przy 3.500rpm na kazdym piegu oprocz 1. Gdy zacznie szarpac i trzyma sie gaz w podlodze to auto nie ma wcale mocy i tak jak by gaslo a gdy popusci sie jej gazu i poczeka z 3 sekundy auto znow dostaje mocy. Audi odwiedzila juz wiele warsztatow i nic wymienilem juz: zawor wysokiego cisnienia na listwie wtryskowej a takze na pompie, wymieniony tez czujnik map sensor, sprawdzony komputer i zalozony nowy filtr paliwa, sprawdzone wtryski, klapy w kolektorze ssacym, pompa wtryskowa, przeplywomierz, turbo. A zapomnialem jeszcze dodac ze jak trzyma sie gaz w podlodze gdy zaczyna szarpac to moc nie wraca i jest takie wrazenie jak by zgasl silnik i po dluzszym czasie zaczyna mrogac kontrolka od swiec zarowych i auto wchodzi w tryb awaryjny silnika. Prosze o pomoc.
A.kocinski Opublikowano 19 Października 2019 Opublikowano 19 Października 2019 Witam. Odświeżę temat Pacjent ma identyczne objawy, zaczęły się od wymiany uszczelek pod wtryskami (przed wymianą było ok). W moim przypadku już po osiągnięciu 3tys obrotów silnik gaśnie , po puszczeniu gazu i ponownym dodaniu po ok 2s silnik zaczyna pracować. Co ciekawe idzie ładnie aż do momentu odciny. Błędy zdarzają się gdy pozostawię gaz w podłodze po przerwaniu. Błąd jaki wyskakuje w tej sytuacji to niskie ciśnienie na szynie cr. Pogląd ciśnienia wykazuje że w chwili odcięcia ma on zamierzoną wartość ( odczytana pokrywa się z zadaną) Jakieś pomysły ?
A.kocinski Opublikowano 20 Października 2019 Opublikowano 20 Października 2019 Dodam co ciekawe że na zimnym silniku nie ma tego problemu.
A.kocinski Opublikowano 22 Października 2019 Opublikowano 22 Października 2019 Dla pewności sprawdziłem EGR , pompę paliwa oraz smok ssawny w baku... Niestety nic nowego nie znalazłem ;( Zrobiłem logi czujnika obrotu wału oraz walka rozrządu... Nic nie znalazłem , sprawdzone ciśnienie doładowania które nie pokrywa się ładnie jednak jest aż do momentu gdy motor gaśnie. Test wszystkich klap i siłowników również nic nie wykazały , nie mam już pomysłów ;(
A.kocinski Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 Wymieniony czujnik ciśnienia paliwa , również bez zmian ;( Co ciekawe na 6 biegu objawu nie ma ciągnie aż do końca bez problemów.... Na 5 biegu już objaw się pojawia ;(
peter22 Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 A może to wina skrzyni a nie silnika
A.kocinski Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 W skrzyni błędów brak ;( Ładnie zmienia biegi bez szarpnięć . Wydaje się być to problem albo z powietrzem ( za mały wydatek paliwa ) , lub wtryski ;( Spróbuję zrobić pomiar ciśnienia paliwa i zobaczę czy w czasie jazdy nie spada znacznie..... Mam na myśli ciśnienie paliwa przed pompą cp4....
A.kocinski Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Ciśnienie pompy wstępnej samej 9.8Bar... Ciśnienie pomiędzy pompą wstępną a cp4 to 4.8Bara w czasie jazdy spada do min 4.5Bara.. Wygląda na to że uszkodzeniu musiał ulec któryś z wtryskiwaczy w czasie demontażu :(
peter22 Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 No to sprawdzaj wtryski i będzie już coś wiadomo .
A.kocinski Opublikowano 7 Stycznia 2020 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Wrzucam logi dynamiczne w których zawarte są korekty wtryskiwaczy , prędkość obrotowa silnika , wysterowanie zaworu ilościowego paliwa , ciśnienie zadane oraz odczytane... Moim zdaniem nie można tu mówić o uszkodzeniu wtryskiwaczy czy pompy CR... Patrząc na obroty silnika widać momenty w których dochodzi do odcięcia mocy.... Proszę o interpretacje i pomoc. Do objawów dochodzi zazwyczaj w okolicach prędkości obrotowej 3600 obr/min chart.csv
marcin4x4 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Opublikowano 7 Stycznia 2020 lekko z tyłka ten log gniazdo nie ma luzu ? w ccwa z czasem się wyrabiają
A.kocinski Opublikowano 7 Stycznia 2020 Opublikowano 7 Stycznia 2020 Kolego gdybyś mógł wyjaśnić jak powinien wyglądać twoim zdaniem LOG by był dla ciebie użyteczny ? Chętnie poprawię (sądzę że masz na myśli by był on na 3 biegu od samego dołu ). Możesz rozszerzyć zagadnienie związane z gniazdem ?
marcin4x4 Opublikowano 8 Stycznia 2020 Opublikowano 8 Stycznia 2020 (edytowane) złe kodowanie pliku, wymieszane wartości i bezsensowna jazda bez obciążania i w ograniczonym zakresie, brakuje momentu, boosta, szyny cr gniazda w których siedzą wtryski się z czasem wyrabiają, ale raczej miałbyś inne objawy. Edytowane 8 Stycznia 2020 przez marcin4x4
A.kocinski Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Wtryski po regeneracji, naturalnie nadal objaw podobny... Następnie w klejce stoi regulator ciśnienia na powrocie paliwa z wtryskiwaczy Gdyby ktoś miał taki wraz z końcówkami (jest to podobno komplet z przewodami powrotów z wtrysków) chętnie odkupię w celu weryfikacji
marcin4x4 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) logi, albo wymieniaj dalej. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez marcin4x4
A.kocinski Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 (edytowane) Kolego Logi w tym przypadku można było sobie "odpuścić", zgodnie z ostatnią tezą uszkodzony okazał się regulator ciśnienia na powrocie paliwa (przelewów) z wtryskiwaczy. Po wymianie wszystko wróciło do normy Niestety nie dawało to objawów zauważalnych w logach, zwyczajnie wtryskiwacze przestawały pracować pomimo prawidłowego zasilania z sterownika (impulsów wtrysku). Pozdrawiam. Edytowane 30 Stycznia 2020 przez A.kocinski
marcin4x4 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 (edytowane) 15 godzin temu, A.kocinski napisał: Kolego Logi w tym przypadku można było sobie "odpuścić", zgodnie z ostatnią tezą uszkodzony okazał się regulator ciśnienia na powrocie paliwa (przelewów) z wtryskiwaczy. Po wymianie wszystko wróciło do normy Niestety nie dawało to objawów zauważalnych w logach, zwyczajnie wtryskiwacze przestawały pracować pomimo prawidłowego zasilania z sterownika (impulsów wtrysku). Pozdrawiam. a założysz się że tak ? Edytowane 30 Stycznia 2020 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się