Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Pompa olejowa, łańcuszek koła zębatego - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś mój szwagier, mechanik, Niemiec ma zadzwonić do serwisu Audi i zapytać dokładnie czy była to wada fabryczna, czy była na to akcja serwisowa i czy można zastąpić dotychczasowy łańcuch kołami zębatymi.

Ja osobiście rozważam opcję montażu silnika poprzecznego 2.0 TDI 140 KM 16V z 2007-2008 r. (np. z Golfa V, Leona II, Octavi II) po zmianie miski olejowej, smoka pompy oleju i pokryw rozrządu. Mają one napęd wałków przez koła zębate i poprawione głowice (nie pękają już).

i tu sie nasuwa pytanie nie trzebabylo kupic rok mlodszego auta? :cool1:

Opublikowano

Musahi i od razu najlepiej 2,7 albo 3,0 :P

Mądry Polak po szkodzie można rzec ale ja celowo kupowałem ten motor znając już jego potencjalne wady :cool1:

Ale mam motor bez DPF a takie mechaniczne roboty to jak wiesz dla mnie pikuś :gwizdanie:

Opublikowano

Zastanawiam się czy jeśli silnik okaże się w lepszej kondycji niż ten co mam nie przełożyć całego . Czy ktoś się orientuje czy dużo zachodu jest z tym komputer immobiliser itd ??

Opublikowano

Musahi i od razu najlepiej 2,7 albo 3,0 :P

Mądry Polak po szkodzie można rzec ale ja celowo kupowałem ten motor znając już jego potencjalne wady :cool1:

Ale mam motor bez DPF a takie mechaniczne roboty to jak wiesz dla mnie pikuś :gwizdanie:

robota - moze i pikus. ale kase na musisz wydac :decayed:

Zastanawiam się czy jeśli silnik okaże się w lepszej kondycji niż ten co mam nie przełożyć całego . Czy ktoś się orientuje czy dużo zachodu jest z tym komputer immobiliser itd ??

komputer w porownaniu do mechanicznej strony przekladki -tu zacytuje kolege-to pikus :cool1:

Opublikowano

Musashi docelowo chcę wjechać pod maskę ze słupkiem od poprzeczniaka 140 KM 16V (napęd na kołach zębatych) i od razu SWAP turbiny na BRD :cool1: Poprzeczniaki 140 KM 16V robili bez DPF do 2007 albo i 2008 r. a wzdłużne tylko do 2005/6 bo poźniej są z DPF i nie wiem czy mają te same pompki co bez DPF (sprawdzę lada dzień).

Pamiętajcie też, że istnieją 2.0 TDI 8V z DPF i od nich nie pasuje słupek do A4 !!!! Te 2.0 8V TDI to tak naprawdę rozwiercone 1.9 TDI, nawet mają te same głowice.

Jakie komputery :tongue4:

Wszystkie 140 KM 16V bez DPF mają jeden typ pompowtrysków i nie trzeba zmieniać nić w mapach jak w 1.9 TDI PD :gwizdanie:

Podpinasz kostkę pompowtrysków do głowicy i jazda :evil:

Opublikowano

No i masz ci babo placek jak się okazało silnik który kupiłem pompę ma nie na łańcuszek jak przy moim silniku tylko już nowy model na zębatki pytanie brzmi czy jest mi ktoś wstanie odpowiedzieć czy dam rade zamienić cały mechanizm na zębatkowy z owego silnika .Teoretycznie oczywiste by było stwierdzenie że tak bo sprzedają takie właśnie zestawy naprawcze do zamiany napędu z łańcuszkowego na zębatkowe lecz w praktyce boję się że zębatka to co jest mocowana do wału boje się że może nie pasować bo korpus dolny z pompą na 100% pasuje . Woęc jeśli ktoś mi może pomóc z tym dylematem czy istnieją różne rodzaje wałów ?do tego modelu silnika ?[br]Dopisany: 22 Listopad 2008, 20:17_________________________________________________Musashi Czy można jeszcze prosić zrzut ETKI z wałem silnika BNE ?

bo stary link nie działa

Opublikowano

Kemal radzę przełożyć cały słupek - koła zębate napędu wałków są fabrycznie spasowane na odpowiedni luz międzyzębowy i tak się dotarły. Rozłożenie tego i przełożenie do Ciebie skończyć się może dla odmiany nie "szuraniem" a "wyciem".

Opublikowano

Musashi docelowo chcę wjechać pod maskę ze słupkiem od poprzeczniaka 140 KM 16V (napęd na kołach zębatych) i od razu SWAP turbiny na BRD :cool1: Poprzeczniaki 140 KM 16V robili bez DPF do 2007 albo i 2008 r. a wzdłużne tylko do 2005/6 bo poźniej są z DPF i nie wiem czy mają te same pompki co bez DPF (sprawdzę lada dzień).

Pamiętajcie też, że istnieją 2.0 TDI 8V z DPF i od nich nie pasuje słupek do A4 !!!! Te 2.0 8V TDI to tak naprawdę rozwiercone 1.9 TDI, nawet mają te same głowice.

Jakie komputery :tongue4:

Wszystkie 140 KM 16V bez DPF mają jeden typ pompowtrysków i nie trzeba zmieniać nić w mapach jak w 1.9 TDI PD :gwizdanie:

Podpinasz kostkę pompowtrysków do głowicy i jazda :evil:

oczywiscie ze sa bre bez DPF silnik posiada status przygotowany do DPF :cool1: wszystkie te silniki to rozwiercone 1,9 :decayed: [br]Dopisany: 22 Listopad 2008, 22:23_________________________________________________

No i masz ci babo placek jak się okazało silnik który kupiłem pompę ma nie na łańcuszek jak przy moim silniku tylko już nowy model na zębatki pytanie brzmi czy jest mi ktoś wstanie odpowiedzieć czy dam rade zamienić cały mechanizm na zębatkowy z owego silnika .Teoretycznie oczywiste by było stwierdzenie że tak bo sprzedają takie właśnie zestawy naprawcze do zamiany napędu z łańcuszkowego na zębatkowe lecz w praktyce boję się że zębatka to co jest mocowana do wału boje się że może nie pasować bo korpus dolny z pompą na 100% pasuje . Woęc jeśli ktoś mi może pomóc z tym dylematem czy istnieją różne rodzaje wałów ?do tego modelu silnika ?[br]Dopisany: 22 Listopad 2008, 20:17_________________________________________________Musashi Czy można jeszcze prosić zrzut ETKI z wałem silnika BNE ?

bo stary link nie działa

a sprawdzales motor ktory kupiles? moze jest lepszy. wtedy problem z glowy. wartoby tylko wymienic zabierak napedzajacy pompe oleju.

acha, nalezy pamietac ze przy montazu zespolu walkow bardzo wazne jest ich wlasciwe ustawienie.

Opublikowano

Witam jak się okazało koło zębate pasuje na wał . Tak że mechanizm łańcuszkowy został zamieniony na zębatkowy luz między-zębowy okazał się idealny tak że nic nie huczy ani wyje . Cała ta impreza z kupnem całego silnika (3000zł) i zamianą wyszła mnie taniej niż zestaw naprawczy(3600) z czego zostaje mi reszta silnika między innymi wał , głowica , dwómas , pompowtryski , itd . Szczęśliwe zakończenie tego co zapowiadało sie nie wesoło Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Rozumiem, że silnik już cichy? Więc przyczyną hałasu był napęd wałków, tak?

Opublikowano

Witam jak się okazało koło zębate pasuje na wał . Tak że mechanizm łańcuszkowy został zamieniony na zębatkowy luz między-zębowy okazał się idealny tak że nic nie huczy ani wyje . Cała ta impreza z kupnem całego silnika (3000zł) i zamianą wyszła mnie taniej niż zestaw naprawczy(3600) z czego zostaje mi reszta silnika między innymi wał , głowica , dwómas , pompowtryski , itd . Szczęśliwe zakończenie tego co zapowiadało sie nie wesoło Pozdrawiam ;)

bardzo cenna jest informacja ze mozna bez problemow zalozyc naped zebatkami do silnika z napedem lancuchem :good:

Opublikowano

Rozumiem, że silnik już cichy? Więc przyczyną hałasu był napęd wałków, tak?

Powodem hałasu były zjechane zębatki i luźny łańcuszek . Wszystko pisze wyżej :wink4:
Opublikowano

Kemal teraz ja mam kilka konkretnych pytań:

- jaki konkretnie motor był "dawcą" zębatki i walków?

- czy mechanik zakładał zębatkę na Twój wał czy przeoożył Ci cały wał korbowy?

- jak jest blokowane na wale korbowym koło zębate?

- jak (jeśli są) oznaczone są położenia wałków względem wału korbowego celem synchronizacji?

- czy po zabiegu motor jest nadal cichy i czy znikły w nim dragania na obrotach jałowych?

Opublikowano

A więc tak jak rozmawialiśmy przez tel

-co do dawcy (silnika) tak jak mówiłem nie mam pojęcia jaki to model był jedyne oznaczenie jakie na nim było to takie że jest on z grudnia 2006r

-tak sama zębatka została przełożona wał został mój

-koło jest zgrzewane na ciepło (pasowane)

-jakieś oznaczenia są na pewno tylko jakie nie wiem :/

-po zabiegu jest idealnie cicho żadnych większych luzów miedzyzębowych nie ma są takie jak powinny być

-a co do rozmowy przez tel i wymiaru tego czopa podam jak tylko zmierzę

Opublikowano

kazdy silnikow zarowno BLB i BPW posiadaja dwie wersje starsze - napedzane lancuchem oraz mlodsze - kolami

zmiana byla w 2006 czyli by sie zgadzalo,

BRE BRD maja naped tylko kolami

Opublikowano

Wszystko wskazuje na to, że dorwałem wałki wyrównoważające i wał korbowy z zębatką od BRE.

Dlatego zapytam czy ktoś posiada opis lub rysunek jak ustawić prawidłowo wałki względem wału korbowego?

Opublikowano

Napęd modułu wałka wyrównoważającego kołem zębatym walcowym należy zamontować z luzem międzyzębnym o wartości 0,038 … 0,072 mm.

Aby osiągnąć prawidłowy luz międzyzębny, na nowym kole pośrednim naniesiona jest warstwa o odpowiedniej grubości. Warstwa ta znajduje się na zębach w obszarze, w którym koło współpracuje z drugim kołem.

Warstwa ta w krótkim czasie się zużywa i luz międzyzębny jest prawidłowy.

Moduł wałka wyrównoważającego musi być zawsze montowany w połączeniu z nowym kołem pośrednim z taką warstwą.

Do prawidłowego położenia montażowego na kole pośrednim naniesiony jest biały punkt.

Wymienić śruby, które będą dokręcane o kąt obrotu.

Koło do paska zębatego wału korbowego zablokowane blokadą wału korbowego -T10050- dla silników z okrągłymi przerwami pomiędzy zębami koła do paska zębatego wału korbowego lub blokadą wału korbowego -T10100- dla silników z owalnymi przerwami pomiędzy zębami koła do paska zębatego wału korbowego.

– Przed zamontowaniem modułu wałka wyrównoważającego sprawdzić, czy są obie tuleje pasowane. [br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br]

– Przed umieszczeniem modułu wałka wyrównoważającego przy bloku silnika poluzować śrubę -1- koła pośredniego o ok. 1/4 obrotu.

– Sprawdzić, czy obie tuleje pasowane są umieszczone w prawidłowym położeniu modułu wałka wyrównoważającego na bloku silnika.[br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br]

– Umieścić moduł wałka wyrównoważającego przy bloku silnika, uważać przy tym na położenie koła pośredniego:

Biały punkt -patrz strzałka- na kole pośrednim musi być ustawiony na środku w stosunku do wału korbowego.

WskazówkaZwrócić uwagę, żeby warstwa koła pośredniego nie została uszkodzona. [br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br]

– Wkręcić najpierw mocno ręką śruby w kolejności -1 … 8-.

– Dokręcić śruby modułu wałka wyrównoważającego w następujący sposób:

1. Dokręcić wstępnie śruby w kolejności -1 … 8- momentem 6 Nm.

2. Dokręcić śruby -5- i -7- momentem 13 Nm.

3. Dokręcić dalej śruby -5- i -7- za pomocą sztywnego klucza o 90° (1/4 obrotu).

4. Dokręcić śruby -1 … 4-, -6- i -8- momentem 20 Nm.

5. Śruby -1 … 4-, -6- i -8- za pomocą sztywnego klucza obrócić dodatkowo o 90° (1/4 obrotu). [br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br]

– Zablokować wałek wyrównoważający przyrządem do blokowania -T10255-, w razie potrzeby obrócić w tym celu wałek wyrównoważający.

Czop przyrządu wytyczającego musi zazębić się w rowku wałka wyrównoważającego. [br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br][br]

– Ostrożnie nałożyć koło zębate wałka wyrównoważającego na wałek wyrównoważający, naciskając przy tym koło pośrednie nieco w bok.

Wskazówkat Zwrócić uwagę, żeby warstwa koła pośredniego nie została uszkodzona.

Jeśli otworów podłużnych w kole zębatym wałka wyrównoważającego nie można ustawić tak, aby pokryły się z otworami gwintowanymi, należy dalej obrócić koło zębate wałka wyrównoważającego o odpowiednią liczbę zębów i na nowo nałożyć.

– Dokręcić koło zębate wałka wyrównoważającego -patrz strzałki-.

– Zdjąć przyrząd wytyczający -T10255-[br][br][br][br][br][br][br][br][br]

Kolejne 3 czynności muszą być wykonane jednocześnie (konieczna pomoc drugiego mechanika):

– Wcisnąć mocno koło pośrednie -3-, w razie potrzeby używając drewnianego kołka, -zgodnie z kierunkiem strzałki- w wielowypust napędowego koła zębatego -2- i w koło zębate wałka wyrównoważającego -1-.

– Obrócić przy tym koło zębate wałka wyrównoważającego nieco w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

– Dokręcić śrubę koła pośredniego.

– Zdjąć blokadę wału korbowego.

Po zamontowaniu koło pośrednie nie może wykazywać żadnego luzu obrotowego. Można to sprawdzić ręcznie, używając niewielkiej siły.

Podzespół Nm

Moduł wałka wyrównoważającego do bloku silnika M7 13 + 90° *1,*2

M8 20 + 90° *1,*2

Koło zębate wałka wyrównoważającego do wałka

wyrównoważającego 20 + 90° *1,*2

Koło pośrednie do modułu wałka wyrównoważającego 90 + 90° *1,*2

Osłona paska zębatego do silnika 10 *3

*1 wymiana śrub.

*2 90° odpowiada jednej czwartej obrotu po dokreceniu wskazanym momentem

*3 wkładać ze środkiem zabezpieczającym; środek zabezpieczający

walki1oq1.jpgwalki2wt4.jpgwalki3cb1.jpg

walki4as4.jpg

walki5cu3.jpg

walki6ud8.jpg

walki7zw6.jpg

Opublikowano

oż w morde moderatore :notworthy: :notworthy:

Opublikowano

Musashi dzięki :hi: - w sumie sam montaż jest bardzo prosty i nie do końca rozumiem po co upierają się przy tym białym punkcie na kole pośrednim bo można to samo osiągnać lekko przestawiając na "fasolkach" koło napędzające wałek :cool1:

Dodatkowo mogą nieco zgubić synchronizację wału i wałków w momencie dociągania koła pośredniego :naughty:

Opublikowano

Dodatkowo mogą nieco zgubić synchronizację wału i wałków w momencie dociągania koła pośredniego :naughty:

przeciez na kole napedowym walu masz blokade

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...