fil-82 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, Problem z zadaną temperaturą sterownika silnika,pokazuje 139C przy podpiętym vagu przed uruchomieniem auta, po odpaleniu silnika spada do 100 stopni.(Temperatura zadana przez sterownik). Temperatura osiagana przez silnik waha się od 100 do 105 C po rozgrzaniu auta. Pompa wody wymieniona.Problem z obiegiem płynu chłodniczego górny wąż od chlodnicy gorący dolny zimny. Brak cieplego nawiewu w kabinie. Proszę o jakieś sugestie, Edytowane 21 Stycznia 2016 przez fil-82
yarosyaros Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witam, Problem z zadaną temperaturą sterownika silnika,pokazuje 139C przy podpiętym vagu przed uruchomieniem auta, po odpaleniu silnika spada do 100 stopni.(Temperatura zadana przez sterownik). Temperatura osiagana przez silnik waha się od 100 do 105 C po rozgrzaniu auta. Pompa wody wymieniona.Problem z obiegiem płynu chłodniczego górny wąż od chlodnicy gorący dolny zimny. Brak cieplego nawiewu w kabinie. Proszę o jakieś sugestie, Witam, Problem z zadaną temperaturą sterownika silnika,pokazuje 139C przy podpiętym vagu przed uruchomieniem auta, po odpaleniu silnika spada do 100 stopni.(Temperatura zadana przez sterownik). Temperatura osiagana przez silnik waha się od 100 do 105 C po rozgrzaniu auta. Pompa wody wymieniona.Problem z obiegiem płynu chłodniczego górny wąż od chlodnicy gorący dolny zimny. Brak cieplego nawiewu w kabinie. Proszę o jakieś sugestie, termostat w ALT z tego co pamiętam otwiera się coś koło 100st więc może masz problem z termostatem albo możne czujnik G62
em0t Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 A odpowietrzyles nagrzewnice i silnik? Bo jeśli nie odpowietrzyles nagrzewnicy to ci nie będzie grzala
mati95115 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Z tego co pamiętam przed uruchomieniem silnika u mnie tak samo jest temperatura 139*C a po odpaleniu spada do 100 wiec to chyba normalne a termostat zakładałem nowy miesiac temu z behr wiec chyba tak powinno być. A co do grzania to musisz odpowietrzyć układ tak jak mówi kolega wyżej
xsebo1 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Opublikowano 25 Stycznia 2016 (edytowane) Kolega z b7 ma podobny przypdek po wymianie rozrządu i pompy wody. A4 b7 2004 rok, płyn chłodniczy oryginalny od nowości nie wymieniany Od starości zbrylił się jak żelatyna w galaretce i skutecznie zapchał nagrzewnice i chłodnice. Zacznij od udrożnienia nagrzewnicy, cos blokuje układ i może być to powietrze. W ALT-ku są dwa odpowietrzniki: 1 to imbus na metalowej rurce nad wtryskami, i 2 najwyższy punkt układu to powrót nagrzewnicy. Gumowy wąż ma dziurkę do odpowietrzania, zsuwasz delikatnie wąż i wylatuje powietrze. Odpowietrzamy 3 krotnie co kilka minut przygazowując w międzyczasie 1 i 2 punkt. Jeżeli układ odpowietrzony był poprawnie to jedynie jakiś syf blokuje przepływ. Całą operacje wykonujemy w odwrotnym kierunku obiegu. Ściągnij gumowe węże od nagrzewnicy na podszybiu z prawej strony akumulatora. Lewa niższa rurka to wejście, prawa wyjście obiegu. Do prawej wyższej rurki wlej wodę i podłącz szczelnie sprężarkę o dużej mocy. Żeby syf nie wyleciał na silnik podłącz do niższej rurki jakiś wąż ogrodowy, włóz do butelki - zobaczysz co blokowało układ. Można powtórzyć zabieg kilkukrotnie. Jest to bezpieczniejsze niż jakieś cudowne mixtury - krety, ocet czy odkamieniacz. Gumowe węże nie będą schodziły chętnie, trzeba z nimi powalczyć, powyginać itd. Można tez wymienić element, jednak zamienniki oferują kiepską jakość Oczywiście poziom płynu musi być na max, i silnik odpalony. Inaczej nie odpowietrzysz. Płyn G12. Powodzenia Edytowane 25 Stycznia 2016 przez xsebo1
fil-82 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2016 Kolega z b7 ma podobny przypdek po wymianie rozrządu i pompy wody. A4 b7 2004 rok, płyn chłodniczy oryginalny od nowości nie wymieniany Od starości zbrylił się jak żelatyna w galaretce i skutecznie zapchał nagrzewnice i chłodnice. Zacznij od udrożnienia nagrzewnicy, cos blokuje układ i może być to powietrze. W ALT-ku są dwa odpowietrzniki: 1 to imbus na metalowej rurce nad wtryskami, i 2 najwyższy punkt układu to powrót nagrzewnicy. Gumowy wąż ma dziurkę do odpowietrzania, zsuwasz delikatnie wąż i wylatuje powietrze. Odpowietrzamy 3 krotnie co kilka minut przygazowując w międzyczasie 1 i 2 punkt. Jeżeli układ odpowietrzony był poprawnie to jedynie jakiś syf blokuje przepływ. Całą operacje wykonujemy w odwrotnym kierunku obiegu. Ściągnij gumowe węże od nagrzewnicy na podszybiu z prawej strony akumulatora. Lewa niższa rurka to wejście, prawa wyjście obiegu. Do prawej wyższej rurki wlej wodę i podłącz szczelnie sprężarkę o dużej mocy. Żeby syf nie wyleciał na silnik podłącz do niższej rurki jakiś wąż ogrodowy, włóz do butelki - zobaczysz co blokowało układ. Można powtórzyć zabieg kilkukrotnie. Jest to bezpieczniejsze niż jakieś cudowne mixtury - krety, ocet czy odkamieniacz. Gumowe węże nie będą schodziły chętnie, trzeba z nimi powalczyć, powyginać itd. Można tez wymienić element, jednak zamienniki oferują kiepską jakość Oczywiście poziom płynu musi być na max, i silnik odpalony. Inaczej nie odpowietrzysz. Płyn G12. Powodzenia Ok, dzięki będę się za to zabierał dam znać jaki będzie efekt końcowy.Dzięki za odpowiedz.
mati95115 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Oczywiście poziom płynu musi być na max, i silnik odpalony. Inaczej nie odpowietrzysz. Płyn G12. Powodzenia Bzdura jak odpalisz silnik i odkrecisz odpowietrznik to spowrotem go zapowietrzysz, to tak samo jakbyś miał gdziś wyciek. Ewentualnie mozna zrobić tak ze odpalasz silnik gazujesz trochę gasisz i znów odpowietrzasz.
xsebo1 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Nieprawda, wraz z temperaturą ciśnienie w sprawnym układzie chłodzenia wzrasta
mati95115 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Z tym się zgadzam ale tego nie zaprzeczałem tylko to ze układ odpowietrza się na odpalonym silniku.
xsebo1 Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Nie rozumiem kolego, twierdzisz że odpowietrzac należy przy wyłączonym silniku?
fil-82 Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Opublikowano 2 Lutego 2016 Nie rozumiem kolego, twierdzisz że odpowietrzac należy przy wyłączonym silniku? Znalazłem jeszcze coś takiego:
xsebo1 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Powinno się odpalić auto na kilka minut, i odpowietrzac 2 lub 3 razy w odstępach kilku minutowych. Ciśnienie w zamkniętym sprawnym układzie wypycha powietrze, tyle w temacie. Nie opisałem, ponieważ jest to oczywiste
mati95115 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Nie chcę się kłucić czy coś ale niech autor tematu napisze który sposób odpowietrzenia przywrócił mu ogrzewanie w aucie.
Mat3oMax Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Nie chcę się kłucić czy coś ale niech autor tematu napisze który sposób odpowietrzenia przywrócił mu ogrzewanie w aucie. Kolego ja też kiedyś miałem problemy z ogrzewaniem w kabinie i porządne odpowietrzenie całego układu pomogło teraz wszystko działa jak powinno.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się