thomas510 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Witam od wczoraj jestem (mam nadzieje ) Szczęśliwym posiadaczem audi a4b5 z 1998r wersji avant 1.8 benzyna.Auto kupiłem sprowadzone z Niemiec z dokumentów wynika że auto stało około pół roku w Niemczech nie użytkowane.Samochód ma przebieg 204tys po wnętrzu nie zniszczonym wcale i karesori wnioskuje że jest to możliwe .Zagranicą jeździł mim niby dziadek z 1964roku potem drugi z 1948r .Dane właścicieli mam z karty pojazdu. Nigdy nie miałem audi w sumie to jeździłem starszymi samochodami.Mam pytanie do was związane z użytkowaniem samochodu co mam zrobić w tym samochodzie wymienić.Wiem że na pewno rozrząd mam zrobić bo nie wiem ile jest na nim km nie ma żadnej informacji na silniku wymienie także filtry oleju i paliwa oraz płyn chłodniczy .Nie wiem jak z pompą wody zrobić z tego co widziałem jest ona na osobnym pasku nie przy rozrządzie.Trzeba pompę też wymienić? Auto odpala bez problemu na dyk troszkę słaby mam akumulator .Klimatyzacja działa
maciek1993 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Ja pompe od razu też wymieniłem skoro przód był rozebrany. Polecam tez zrzucic miche i wyczyscic smok. Filtr powietrza, kabinowy. Sprawdz stan klocków i tarcz. Mozna wyczyscic przepustnice, klemy itd. Sprawdzić jak się mają osłony przegubów. Tez od razu machnąłem płyn hamulcowy i wspomagania.
Piasek80 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 z dokumentów wynika że auto stało około pół roku w Niemczech nie użytkowane wypadek, ubezpieczalnia, przetarg, komis, handlarz, naprawa, picowanie, ogłoszenie, ty - i masz pół roku.
thomas510 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2016 (edytowane) Na jakie koszty mam się nastawiać w przybliżeniu wiem że mechanicy cenią różnie .Pytam żeby nie przepłacać? Jaki koszt rozrządu kompletnego , jaki pompy wody , Jak z wymianą filtrów oleju itp.A jeszcze filtry kabinowe:D .Pytam bo szczerze mówiąc nie miałem nigdy takiego auta wolałem starsze auta Renault 19 i nie zapomniany fiac cc 700 a potem 900:D To mnie pocieszyłeś .Umowa kupna u niemca była 20.01 2016r . Auto sprawdzałem miernikiem lakieru co mi pokazało nie tak to drzwi od pasażera ale wygląda jak niewielka naprawa Edytowane 30 Stycznia 2016 przez thomas510
pepik Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Nie wiem czym Ty się martwisz? Auto stało pół roku ok. Równie dobrze mogło być tak że właściciel oddał do komisu bo zmienił na lepszy model, auto było w dobrym stanie to i cena była wysoka więc odstraszała potencjalnych nabywców, nie oszukujmy się ale Niemcy tak wiekowych aut raczej nie kupują, po pół roku cena spadła to i auto się sprzedało. z dokumentów wynika że auto stało około pół roku w Niemczech nie użytkowane wypadek, ubezpieczalnia, przetarg, komis, handlarz, naprawa, picowanie, ogłoszenie, ty - i masz pół roku. to już jest czarnowidztwo
Piasek80 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Pobożnych życzeń się trzymajmy... Obracam się w tym środowisku i wiem co i w jakim stanie zwożone jest przez handlarzy. Albo motorschade albo unfallschaden. Na tych o których piszesz... z przy salonowych komisów, po 1-2 właścicielach i nieskazitelnej historii oraz stanie technicznym nie zarobi ani grosza. A groszy oni nie zarabiają - wierz mi. Żeby sie posługiwać miernikiem lakieru: - trzeba znać wartości referencyjne dla danego modelu, rocznika i rodzaju lakieru - mieć profesjonalny, skalibrowany miernik 2) co i tak nie ustrzeże nas przed: - szczepanem - malunkami "pod miernik" - składanką "w kolorze" Pisać dalej ?
damian12759 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 jeszcze pasowało by założyć gaz
sssV Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Pobożnych życzeń się trzymajmy... Obracam się w tym środowisku i wiem co i w jakim stanie zwożone jest przez handlarzy. Albo motorschade albo unfallschaden. Na tych o których piszesz... z przy salonowych komisów, po 1-2 właścicielach i nieskazitelnej historii oraz stanie technicznym nie zarobi ani grosza. A groszy oni nie zarabiają - wierz mi. Żeby sie posługiwać miernikiem lakieru: - trzeba znać wartości referencyjne dla danego modelu, rocznika i rodzaju lakieru - mieć profesjonalny, skalibrowany miernik 2) co i tak nie ustrzeże nas przed: - szczepanem - malunkami "pod miernik" - składanką "w kolorze" Pisać dalej ? Taaa 18sto letnie audi to pewno z drzewa odwijali. Nawet gdyby za darmo wzieli to cena by nie wystarczyla placic komus pensje przez pol roku zeby je uzdatnial.
audicoman Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Nie zbaczajcie Panowie z tematu, co do wymiany należałoby zmienić: -rozrząd z napinaczem i rolkami + pompa wody -zrobić płukankę silnika, zmienić olej i filtr oleju -filtr powietrza i kabinowy -świece zapłonowe Jeśli hamulce pordzewiałe z rowkami, rantem to też warto zainteresować się nad wymiana wraz z płynem hamulcowym. Nie wspomnę o wymianie wycieraczek itp
Piasek80 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Zawsze można żyć złudzeniami że nasz jest akurat tym za którym niemiec płakał jak sprzedawał i biegł za lawetą do granicy chcąc odkupić Nie twierdzę że ten akurat jest tym najgorszym ale dobrą metodą jest zakładać najczarniejszy scenariusz i przyjemnie się zdziwić że jednak nie taki on najgorszy, wiadomo z ASO nie brany niż bezkrytycznie utwierdzać się w przekonaniu że to właśnie ta jedyna w kraju igiełka a potem się rozczarować... z każdym dniem i ingerencją mechanika coraz bardziej. 1.8 20V nie jest tanim silnikiem w obsłudze: wystarczy gruntowny pakiet startowy czyli rozrząd, płyny ustrojowe, świece z kablami bo te jeszcze fabrykę pamiętają i trochę pierdoł w zawieszeniu i heblach - ot czysto serwisowe sprawy wynikające z normalnej eksploatacji - i już 2 klocki pękły. To są tzw. plochy - auta dojechane do granic możliwości eksploatacyjnych. On jest bezwypadek ale TUV`u już nie przejdzie. Ulubiony obiekt handlu turasów i wszelakiej maści innostrańców. U nas to myte, prane i polerowane, czasem jakieś poszycie fotela czy inna tapicera drzwi + gumowe nakładki pedałów wymienione aby uwiarygodnić niewielki przebieg i wprost świetny stan. Dopełnione naszym narodowym przekonaniem że benzyna to więcej jak 10 na rok nie robił A wystarczy że robił niewiele więcej bo 15-16cie ... x20 lat i już mamy 50% korektę wskazań a robił sporo więcej. Nie zapominajcie że obracamy się w innych realiach monetarnych: oni nie płacą "5zł za litr" tylko "złotówkę z groszami" . Mam w okolicy takiego co się generalnie babrze w sztukach za 300-500 euro: ździwiłoby się wielu do jakiego stanu można doprowadzić splochaną Corsę B, Polo czy innego Golfa 4 w którego bagażniku turas kury trzymał Nawet gdyby za darmo wzieli to cena by nie wystarczyla placic komus pensje przez pol roku zeby je uzdatniał fakt - z perspektywy kogoś kto za to płaci. Z perspektywy kogoś kto nie ma nic innego do roboty, 90% wykona sam w tym jakieś mało wymagające zaprawki, zadmuchy i przepolerowania już się opłaca bo jak pisałem: ty musisz płacić ZUS żeby on mógł bumelować na rencie albo innej emerycie po 15 latach pracy
lukirks83 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 jak wymieniasz rozrząd i pompę to odrazu termostat wymień, po co dwa razy sie bawić
thomas510 Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Opublikowano 1 Lutego 2016 Byłem dzisiaj swoim Audi a4b5 na pierwszym przeglądzie w Polsce. Bałem się że wyjdzie dużo do roboty okazało się że mam do wymiany tylko 4 wahacze górne z przodu. , pozatym zawieszenie wpożadku hamulce tez . Silnik suchy nie widać wiekszych wycieków
KINIAM Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) 1. ... okazało się że mam do wymiany tylko 4 wahacze górne z przodu. , 2. pozatym zawieszenie wpożadku 3. hamulce tez . 4. Silnik suchy nie widać wiekszych wycieków sorry ale mój edytor szwankuje ponownie, pozdrawiam 1. a określił kiedy wahacze były wymieniane tak mniej więcej, jakiej są firmy ? bo być może za chwilę nowe pociągną stare i będzie robota od nowa. Zwykle siadają jako pierwsze wahacze po prawej stronie lub są w gorszym stanie. 2. amortyzatory sprawne w ilu %, jakiej firmy są zamontowane i ile jeszcze pociągną, rozumiem że odboje, osłony w idealnym stanie? 3. zaciski zdejmowane czy tylko tak na wygląd? po grubości okładzin ciernych? płyn hamulcowy należy wymienić i oczyścić tłoczek przed jego cofnięciem. tarcze ile jeszcze pociągną ? maja rant na obwodzie? nie mają mikropęknięć? łożyska stożkowe z tyłu skontrolowane? z przodu manszety przegubów ? koronki ABS ?. 4. świece wykręcone? nagar na nich coś mówi? a są mniejsze wycieki? Audi po tylu latach wymaga dokładnej inspekcji inaczej może stać się skarboną bez dna. Edytowane 8 Lutego 2016 przez KINIAM
thomas510 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Opublikowano 8 Lutego 2016 Mam domwymiany przepływomierz Mam teraz zamontowany hitchaci chciałem zmienić na bosha ale nie wiem czy podpasuje mam kostje na 3 piny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się