Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca przez chwilę po odpaleniu


bin85

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Problem polega na tym że po odpaleniu zimnego silnika przez kilka - kilkanaście sekund silnik nierówno pracuje, nie dzieje się to za każdym razem, czasami jest dobrze.

Wymiana cewek nie przyniosła rezultatu, na Vagu brak błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po odpaleniu zimnego to może to ta pompa SAI do podgrzewania kata się włącza. Chyba można wtyczkę wyłączyć i sprawdzić następnego dnia jak to wygląda. Tylko nie wiem czy ci błędów nie nałapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też padnięty zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. Sprawdź go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby padł zaworek to objawem nie byłoby trzymanie wyższych obrotów i powolne z nich schodzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też liczyłem na zaworek i go wymieniłem ale to nie to. Pompa SAI czemu miała by powodować nierówną pracę silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie do końca zajarzyłem ale jak się u mnie włącza to mam wrażenie że silnik inaczej pracuje a po chwili wszystko wraca do normy. Taka sugestia tylko.

Edytowane przez sagakama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety odłączenie SAI nic nie dało, jakieś inne sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znika Ci płyn chłodniczy?

Po uruchomieniu silnika, w momencie jak nierówno pracuje zgaś go, sprawdź każdą ze świec czy nie jest mokra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego się obawiam że po dłuższym postoju do cylindra dostaje się płyn, ponadto zauważyłem że strona gorąca turbiny ma na sobie biały osad ale nie wiem czy przypadkiem nie przepuszcza nypel doprowadzający płyn do turbo, bo faktycznie wydaje mi się że płynu w zbiorniczku jest troszkę mniej niż było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie skończyło się wymianą głowicy. Poprzednia pękła między zaworami i tam właśnie przeciekał płyn. Po krótkich odcinkach jak silnik się nie zdążył nagrzać i płyn nie był pod ciśnieniem objawów nie było. Jak już silnik się rozgrzał do temp. roboczej objawy następnego poranka wracały. Ostatecznie zdjąłem oring w korku płynu chłodniczego i objawy zniknęły całkiem. Tak czy owak, głowice wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, i raz po nocy podłączyłem vaga żeby zobaczyć gdzie gubi zapłon, potem test na co2 i czapka w górę pęknięcie miedzy zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja miałem podobnie, i raz po nocy podłączyłem vaga żeby zobaczyć gdzie gubi zapłon, potem test na co2 i czapka w górę pęknięcie miedzy zaworami.

No to nie pocieszacie, a na którym kanale sprawdzić wypadanie zapłonów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wystarczy zmienić świece zapłonowe? albo przynajmniej sprawdzić w jakim są stanie. Cewki wymienione a do świec nie zaglądałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do świec zaglądałem i wyglądały dobrze, a nawet jakby coś było z nimi nie tak to raczej cały czas by były jakieś problemy a nie tylko przez chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po tych świecach niekoniecznie musi być widać stan zużycia, też ma podobny objaw, chwilę po odpaleniu lekko silnik się zatrzęsie. świece też na oko wyglądają dobrze, odma zmieniona, jutro zajrzę jeszcze do ezektora i tego zaworka od odmy, może tam coś znajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Właśnie po tych świecach niekoniecznie musi być widać stan zużycia, też ma podobny objaw, chwilę po odpaleniu lekko silnik się zatrzęsie. świece też na oko wyglądają dobrze, odma zmieniona, jutro zajrzę jeszcze do ezektora i tego zaworka od odmy, może tam coś znajdę.

I znalazłeś coś bo ja wczoraj i dzisiaj chciałem zobaczyć jeszcze raz świece i jak na złość po odpaleniu chodził normalnie a same świece były suche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem bardzo podobnie. Głowica do wymiany :/ Zawory na jedynym cylindrze ledwo się trzymały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doszedłem do tego że mam uszkodzony zaworek odmy, pokleiłem go na chwile zeby sprawdzić i jutro postaram się dostac nowy i założyć wtedy zobaczę efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...