numerosiem12 Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Witam wszystkich, jestem młodym 21 letnim kierwocą w styczniu tego roku zakupiłem audi a4 b5 1.6 101 koni po tygodniu zaczelam i sie swiecic lamka od chłodny, zerknąłem pod maske okazalo sie ze jest go bardzo mało pomyslalem ze może nie zerknąłem przy kupnie czy po prostu bylo go malo i od razu kupilem nowy i dolałem. po miesiącu lampka znów zaczęła świecic. Najczesciej wyglada to tak, ze wieczorem wracam do domu jest wyszstko ok, lecz gdy rano jade do pracy to lampka znow zaczyna swiecic a po 50 metrach przejechanych przestaje. Moze po prostu płyn przecehodzi swój obieg, wraca i lampka sie nie swieci. Jak widać na zdjęciu do plynu chłodniczego dostaje się olej i pływa na wierzchu. Wycieków nie ma, pod silnikiem nie ma plam, oraz wszystkie przewody są suche. Proszę o pomoc co mogę zrobić w tej sytuacji Dodam też że auto chyba szybko się nagrzewa Mam jeszcze jedno zdjęcie gdzie widać też na pojemniczku od płynu chłodniczego tak jakby tłuste plamy od oleju Edytowane 10 Lutego 2016 przez numerosiem12
pan roman Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 Jak nie ma nigdzie wycieków a olej się dostaje do płynu do może być uszczelka pod głowicą, lub pęknięta głowica lub chłodnica oleju. A nie przybył ci w silniku stanu oleju?
numerosiem12 Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Opublikowano 10 Lutego 2016 Pan Roman, zanim ogarnąłem problem z tym płynem chłodniczym to olej oraz filt oleju wymieniałem, więc raczej nie moge stwierdzic czy mi go przybyło. Obecie stan jest taki jak tydzien temu od razu po wymianie
pan roman Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 Uzupełnij płyn do odpowiedniego poziomu jeździj i obserwuj. Możesz też go rozgrzać i porządnie go poprzeganiać i sprawdzić czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płyn nie leciało z przelewu.
numerosiem12 Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Opublikowano 10 Lutego 2016 Uzupełnij płyn do odpowiedniego poziomu jeździj i obserwuj. Możesz też go rozgrzać i porządnie go poprzeganiać i sprawdzić czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płyn nie leciało z przelewu. Chodź o to, by odpalic silnik rozgrzać do 90 stopni i go trochę pogazowac ? I pózniej sprawdzić dopiero sprawdzić ?
pan roman Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 Uzupełnij płyn do odpowiedniego poziomu jeździj i obserwuj. Możesz też go rozgrzać i porządnie go poprzeganiać i sprawdzić czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płyn nie leciało z przelewu. Chodź o to, by odpalic silnik rozgrzać do 90 stopni i go trochę pogazowac ? I pózniej sprawdzić dopiero sprawdzić ? Jak będzie 90* C to ostro pojeździć, dać mu w piz**, kręcić do 6 tysi nie wiem jak mam to jeszcze nazwać. I po takiej szalonej jeździe sprawdzić czy pod zbiorniczkiem nie jest mokro z przelewu. nie gazuj stojąc w miejscu tylko podczas jazdy powkręcaj go na wysokie obroty.
prezesik18 Opublikowano 10 Lutego 2016 Opublikowano 10 Lutego 2016 Odpowietrza się popuszczając opaskę na jednym z 2 wężów idących do podszybia(a konkretnie do nagrzewnicy) i delikatnie wysuwając wąż aby odsłonić w nim dziurkę. Trzymać wąż aż do momentu kiedy zacznie z niego lecieć ciurkiem płyn chłodniczy, wtedy go wsunąć i dokręcić.
jklgleiwitz Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Czytacie jego pierwsza wypowiedź czy tylko temat. Pan mówi ze ma olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Nie wiem jaki kod silnika ma bo nie wszystkich modelach jest chłodnica oleju. Silnik o kodzie ANA nie posiada takiej. Juz ktoś wcześniej dobrze wspomniał żeby zainteresować się uszczelka pod głowica bo do typowych objawów jej uszkodzenia jest olej w płynie chłodniczym. Teraz pytania Kod silnika? Przebieg realny/licznikowy? Po około ilu km z maxa masz min? ( po miesiącu czyli ile km?) Dużo pary masz z rury wydechowej? Wątpię że zapowietrzenie układu to jest. Zdjęcia są bez żadnej ingerencji w zabudowę w środku ? Jeśli tak to już mi się nasuwa coś dziwnego. Wszystko świeci się jak by salonówka, wszystkie plastiki jak nowki ale zabudowy przy przedniej szybie kolo akumulatora brak... Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Czytacie jego pierwsza wypowiedź czy tylko temat. Pan mówi ze ma olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Nie wiem jaki kod silnika ma bo nie wszystkich modelach jest chłodnica oleju. Silnik o kodzie ANA nie posiada takiej. Juz ktoś wcześniej dobrze wspomniał żeby zainteresować się uszczelka pod głowica bo do typowych objawów jej uszkodzenia jest olej w płynie chłodniczym. Teraz pytania Kod silnika? Przebieg realny/licznikowy? Po około ilu km z maxa masz min? ( po miesiącu czyli ile km?) Dużo pary masz z rury wydechowej? Wątpię że zapowietrzenie układu to jest. Zdjęcia są bez żadnej ingerencji w zabudowę w środku ? Jeśli tak to już mi się nasuwa coś dziwnego. Wszystko świeci się jak by salonówka, wszystkie plastiki jak nowki ale zabudowy przy przedniej szybie kolo akumulatora brak... Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Auto ma 18 lat, nie musi mieć wszystkich plastików, może czegoś brakować. Ciekawe kto na tym forum ma chociaż 4 kluczyki do auta (bo tak wychodziły te modele z 4 kluczami). Parą się nie możesz sugerować bo te silniki parują szczególnie o takiej porze roku jak jest teraz. Do autora: Weź wykręć ten zbiorniczek, wyczyść porządnie, zalej płynem pomiędzy min a max i zrób ze 3-4kkm. Sprawdź czy przybywa lub ubywa płynu lub oleju i zwróć uwagę czy może kompresja nie bije do zbiorniczka.
jklgleiwitz Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Ja mam 4 kluczyki xd para a czysty silnik to roznica. Każdy osprzęt u niego nawet klimy jest jak nowy. Dodatkowy plastik, od płynu chamulcowego jest a tamtej osłony nie. Mi chodzi o to albo kolega umyl silnik albo ten który sprzedawał to zrobił aby efekt auta poprawić. Ja bym na miejscu autora tego wątku szybko bym szukał rozwiązania problemu bo jeśli to świeży nabytek można do 3 miesięcy odstąpić od umowy wskazując wadę ukryta Wracając do wątku nie poda przebieg i kod silnika. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Każdy handlarz myje komorę silnika jak chce sprzedać auto. Myślę, że ciężko wykazać taką ukrytą wadę, handlarz się tak łatwo na pewno nie da. Przebiegiem też się nie można sugerować, a UPG może zawsze paść.
jklgleiwitz Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Zapewne nie łatwo będzie tylko jeśli on kupił dojechał do domu i po miesiącu od razu takie coś to wiadomo wada była obecna. Tylko trzeba udowodnić ale jak to dalej jest to już nie mam zielonego pojęcia bo na prawie się aż tak nie znam. Wiadomo auto z drugiej ręki zawsze jest niespodzianką raz pozytywna raz negatywna. Tylko pytanie jak jest z reszta auta bo jeśli coś jeszcze się dzieje to nieciekawie jeśli ustrzelka tylko to można zaryzykować i zadzwonić do handlarza i próbować negocjować pokrycie części kosztów naprawy. Wiadomo że ubywanie płynu nie zauważysz szybko. Wracając do handlarzy jak ja swoją kupowałem to różne cuda były dzwonie do jednego mówi ze książeczki nie ma jadę zobaczyć otwieram schowek a tam książeczka. Otwieram a tam 2008 przebieg 152kkm a na liczniku magiczne 180kkm a rok temu kupowałem auto xd Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Lutego 2016 przez jklgleiwitz
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Wiesz gdyby coś wyszło w drodze powrotnej do domu to można negocjować, ale po miesiącu, handlarz może się upierać, że przecież przez ten miesiąc mogły się dziać cuda na kiju z tym autkiem. Kiedyś znajomy kupił Punto i rozleciał mu się silnik w drodze do domu i handlarzyna pokrył koszty naprawy.
jklgleiwitz Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Próbować może nic nie straci przecież a może zyskać. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
numerosiem12 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Zdjęcia sprzed chwili: Poprzednie właściciel od czasu kupna auta ma wylaczony telefon, a miejsce jego zamieszkania jest gdzie indziej, niż to na umowie, czyli ogień. Dziś rano dolewałem płynu chłodniczego bo jakos musze dojezdzac codziennie do pracy 20km. Kod silnika? - ten wyżej na zdjeciuPrzebieg realny/licznikowy? 211000Po około ilu km z maxa masz min? ( po miesiącu czyli ile km?) po równym miesiącu znow zaświecila sie pierwszy raz lampka i ubyło płynu. miedzy czasie nie zaglądałem pod maske zobaczyc stan plynu, tylko dopiero gdy lapmka sie zaswiecilaDużo pary masz z rury wydechowej? wrecz prawie niezauważalnie - normalnie tak mi sie wydaje Edytowane 11 Lutego 2016 przez numerosiem12
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 A oleju nie przybywa, nie robi się masełko? Możliwe, że chłodnica/nagrzewnica Ci przecieka to norma w B5.
numerosiem12 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) A oleju nie przybywa, nie robi się masełko? Możliwe, że chłodnica/nagrzewnica Ci przecieka to norma w B5. olej ostatnio wymienialem, sprawdzalem dzis na zimnym silniku i jest go trochep owyzej max, ale moze dlatego ze wlałem do niego całą zawartość czyli 4 litry całe weszło do zbiornika. Masełko? według mnie na bagnecie wyglada normalnie, jest jakas cecha ktora moze mi pomoc stwierdzic ze robi sie "Masełko"? Żadnego wycieku po postoju nie ma pod silnikiem Może po prostu udać się do jakiegoś mechanika zeby mi przeprowadził diagnostyke silnika? Co o tym panowie sadzicie? Jaki moze być koszt takiego wypadu do mechanika? Edytowane 11 Lutego 2016 przez numerosiem12
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Jak Ci się zrobi masełko to gwarantuję Ci, że będziesz to widział. Możesz podjechać do mechanika niech zobaczy co i jak, przecież nie skasuje nie wiadomo ile Ja bym na razie jeździł, powiedz ile Ty zrobiłeś tym autem km?
numerosiem12 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Opublikowano 12 Lutego 2016 Około 1000 już będzie rozrobione tym autem
Romeck Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Jedź chłopaku lepiej do mechanika bo widać że samochody nie sa Twoja mocną stroną... Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się