kt65c453 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) Proszę pomóżcie bo chyba coś źle interpretuje Korekty których odczyty bieżące mamy chyba 33 (albo 34 ) kanał pokazują w procentach na plus i minus, jak na minus to znaczy ze ma silnik bogato i minus bo odejmuje?? Teraz korekty długoterminowe czy jest tak samo?? kanał 32 Bo ustawiałem sobie gaz i jak mam podgląd na sondy ten kanał 33 i nawet włączam funkcje że mam to liniowo na wykresie, to jak jade to wachluje cały czas poniżej zera czyli minus, wiec mam rozumieć że mam bogatą mieszankę i odejmuje?? Ja to tak rozumiem , ale nie rozumiem tego że skoro krótkie mam na minus to czemu długoterminowa jest na plus?? skasowałem błędy wiec korekty poszły na 0 przejechałem z 40 km i długoterminowe mam około 5% a bieżące odczyty podczas jazdy w tym czasie wachlują miedzy -1 a powiedzmy -10 Proszę pomóżcie zrozumieć A pisząc krótkoterminowe mam na myśli bieżące odczyty w czasie rzeczywistym Edytowane 15 Lutego 2016 przez kt65c453
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) Natknąłem się kiedyś na taki oto filmik: https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68 może rozwieje Twoje wątpliwości Edytowane 15 Lutego 2016 przez BeyerBrown
kt65c453 Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Opublikowano 15 Lutego 2016 dużo to mi pomogło aczkolwiek, jak ja mam lpg jedno z drugim sie nie łączy bo nie ma komunikacji lpg bp w skrócie jak w kanale 32 (długoterminowa) jest na plus to jest ubogo??
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Tak, za dużo powietrza się dostało i ECM wydłuża czas wtrysku.
Łukasz13 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 dużo to mi pomogło aczkolwiek, jak ja mam lpg jedno z drugim sie nie łączy bo nie ma komunikacji lpg bp w skrócie jak w kanale 32 (długoterminowa) jest na plus to jest ubogo?? tak.
BeyerBrown Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) Korektę dodatnią ECM wprowadza też gdy wtryski są przytkane lub ogólnie gdy układ paliwowy jest za mało wydolny. Edytowane 15 Lutego 2016 przez BeyerBrown
kt65c453 Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) no i to by się zgadzało i tak to rozumiem ale... Kiedys lpg miałem ustawione tak http://vaglog.pl/log_236933.html ubogo jak cholera i korekte długoterminową w 32 kanale miałem po 25% (o ile dobrze pamiętam ) teraz po prze kalibrowaniu instalacji 32 kanał długoterminowe mam w okolicach 11 % a w kanale 33 oscyluje mi na minusie (0- - 5 około) i jakos nie moge jednego z drugim połączyć Edytowane 15 Lutego 2016 przez kt65c453
mateo027 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Kolego przy ustawianiu gazu nie patrz na długoterminowe, bo to poprawka wprowadzona na podstawie zachowania krótkoterminowej przez dłuższy okres czasu. Najpierw wykasuj błędy i wartości wyuczone, pojeździj autem na benzynie przez cały dzień aby korekty się ustaliły na właściwym dla Twojego auta poziomie. Następnie zajmij się kalibracją instalacji gazowej, ale obowiązkowo z podglądem grupy 33 w czasie rzeczywistym, inaczej cała operacja traci sens. Korekta uciekająca na minus informuje Cię, że silnik ma zbyt bogato i ucina sobie dawkę paliwa skracając czas wtrysku. Nie wiem jaki masz system gazowy jednak na początku należy przeprowadzić kalibrację na wolnych obrotach, a następnie dopieścić ją przełączając benzyna-gaz kilkukrotnie, zmiana korekt powyżej 3% podczas przełączania nie jest dopuszczalna (jeżeli mówimy o ideale). Dalsza część strojenia zależy od tego jaki masz system. Zaobserwuj jak zachowują się korekty na benzynie podczas jazdy, a następnie odwzoruj to podczas jazdy na gazie linią mnożnika/suwakiem/matrycą parametrów. Ogólną zasadę działania korekt w telegraficznym skrócie można opisać następująco, mapa w sterowniku zakłada, że na pewną ilość powietrza przypada pewna ilość paliwa. Podczas pracy silnika skład mieszanki jest kontrolowany sondą, jeżeli jest właściwy to korekta długa (gr. 32) jest w 0 i krótka (gr. 33) krąży wokół 0 (czyli +/-3%). Jeżeli mieszanka jest np. zbyt uboga korekta krótka reaguje by nie dopuścić do pracy zbyt ubogo i wybiega na +7% (przykład), a długa stoi w miejscu. Jeżeli korekta krótka zacznie pracować cały czas w pewnej odległości od 0, np. w naszym przypadku +6%/+11% z powodu np. zbyt niskiego ciśnienia benzyny, sterownik bierze to jako stałe uszkodzenie i zwiększa korektę długoterminową (w całym zakresie) do momentu uzyskania korekt krótkich w zakresie +/-3%.
kt65c453 Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) Ja ciebie rozumiem i wiem jak to działa, nie ustawiam gazu na kanał 32 tylko na kanał 33, i jak już sobie ustawie gaz i przykładowo w 33 oscyluje mi między 0 a - 5, tak zostawiam niech ma bogato, do czasu aż wrócę do kraju i oddam do fachowca, bo to bogato jest zdecydowanie lepiej niż jak na logach wyżej. No i tak sobie jeżdżę przypuśćmy tydzień i zerkam do 32 a tam na plusie 11 i tego nie rozumiem. Oczywiście gaz ustawiony na ustabilizowanych korektach pb, pb oscyluje 0 a 0,2 w 32 kanale Wysłane za pomocą Commodore C64 Edytowane 15 Lutego 2016 przez kt65c453
mateo027 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Ja ciebie rozumiem i wiem jak to działa, nie ustawiam gazu na kanał 32 tylko na kanał 33, i jak już sobie ustawie gaz i przykładowo w 33 oscyluje mi między 0 a - 5, tak zostawiam niech ma bogato, do czasu aż wrócę do kraju i oddam do fachowca, bo to bogato jest zdecydowanie lepiej niż jak na logach wyżej. No i tak sobie jeżdżę przypuśćmy tydzień i zerkam do 32 a tam na plusie 11 i tego nie rozumiem. Oczywiście gaz ustawiony na ustabilizowanych korektach pb, pb oscyluje 0 a 0,2 w 32 kanale Wysłane za pomocą Commodore C64 Źle zrozumiałem post, sorry. W takim razie w pewnym zakresie masz na tyle ubogo, że wyciągnęło adaptację do 11 jeżeli przed ustawieniem miałeś mniej.
kt65c453 Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Opublikowano 15 Lutego 2016 Takie wytłumaczenie by miało sens ale podgląd 33 kanału robiłem dobre 10 min i było drive sport manualne zmiany biegów odcinka kickdown i nic nawet nie machnął ponad zero, jedyne rozwiązanie widzę w mapsensorze od gazu bo czasem niedomaga i może robić wtedy na ubogo i w momencie gdy badalem akurat cwaniak działał, ale wychodzi na to ze te korekty rozumiem dobrze, Wysłane za pomocą Commodore C64
mateo027 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Mapsensor/czujnik temp. może mieszać znacznie. Zobacz czy podczas spokojnej jazdy 70-80 km/h i lekkim traktowaniu gazu również masz korkety na minusie, tam często jest niespójnie z benzyną.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się