Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szerokość felg a torsen


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, nie od dziś wiadomo że nasze kochane quattro nie lubi różnej średnicy koła przez to choruje, jednak jak to jest z szerokością koła? Mam na oku zestaw felg w którym przód jest 8j a tył 9j. Domyślam się że jeśli założy na to takie same opony to z tyłu będzie większy naciąg a tym samym, minimalnie, mniejsza średnica koła. Co natomiast jeśli by na tył założyć szerszą gumę, co by naciąg był identyczny jak z przodu, a tym samym i średnica? Jak torsen radzi sobie z różnicą w szerokości, czyli z oporami toczenia? Czy to też go boli?

Edytowane przez Houdini
Opublikowano

jak założysz takie same opony to tył bedzie naciąg, a przód kartofel.

Opublikowano

Tak właśnie napisałem. I pytam o to czy jakby na tył dobrał odpowiednią szerokość żeby naciąg a tym samym średnica koła była taka sama jak na przodzie, to czy przez to że tył będzie szerszy torsen dostanie po d*pie?

Opublikowano

Sorry za OT. Reggi, próbuję się z Tobą skontaktować, pisałem tutaj na PW i na fajcezbuku, ale bez odzewu.

Opublikowano

Mam na oku zestaw felg w którym przód jest 8j a tył 9j. Domyślam się że jeśli założy na to takie same opony to z tyłu będzie większy naciąg a tym samym, minimalnie, mniejsza średnica koła.

Nie będzie różnicy w średnicy.

Opublikowano (edytowane)

Hmm biorąc na stół przekrój opony, za narzędzie matematykę wychodzi mi coś takiego:

Przekrój opony na feldze to mniej więcej trapez równoramienny. Przyjmijmy że badamy przykład opony której bieżnik ma szerokość 195 mm natomiast bok ma 45 mm.

Przy feldze 8j(203mm)

b79cb1348ec5f9fe8915e53b84a5d6da.jpg

Wysokość to w przybliżeniu 44,82.

Weźmy za przykład felgę 18" (457mm)

457+2x44,82=546,64 mm

Przy feldze 9j(229mm)

23f1926115a499c1c41bb35c3c3da39d.jpg

Wysokość 41,67

457+2a4,67=540,34 mm

Różnica w średnicy to 6,3 mm czyli ok 1,17%.

Zgodzisz się?

Edytowane przez Houdini
Opublikowano

Fakt, jest ale minimalna.

Gdyby było ze 3 % to już byłby problem.

Opublikowano

A jak to jest z tolerancją torsena? Bo jedni krzyczą że nie ma czegoś takiego inni że jest do 3%. Dawno temu w starej a4 zajechałem torsena, ale tam była spora różnica rozmiaru pomiędzy osiami, więc wiem że się da. Nie jest to od razu z dnia na dzień ale jednak. Stąd też moje obawy.

Opublikowano

bieżnik ma szerokość 195 mm natomiast bok ma 45 mm.

Tylko że profil wyrażony jest % szerokości opony tudzież 195 x 45% = 87,75

Opublikowano

bieżnik ma szerokość 195 mm natomiast bok ma 45 mm.

Tylko że profil wyrażony jest % szerokości opony tudzież 195 x 45% = 87,75

Wiem o tym doskonale. Dlatego też nie napisałem że bierzemy oponę 195/45/18, tylko oponę o konkretnych wymiarach w mm, żeby łatwiej było liczyć. To miał być tylko przykład.
Opublikowano

Ostatnio też nad tym myślałem i pisałem na instagramie do jednego chłopaka. Podesłał mi link do http://www.wheelcalc.com/
A cała dyskusja jest tutaj :Dhttps://www.instagram.com/p/BBgDcFDrWjO/?taken-by=jowbonesmoże Ci to trochę wyjaśni

Opublikowano

Takich kalkulatorów jest dużo, znalazłem tylko jeden który uwzględnia szerokość felgi, ale wg niego mimo tego średnica nadal pozostaje ta sama. W mojej byłej audi torsen potrzebował ponad roku żeby się zjechać, ale tak jak mówiłem tam była drastyczna różnica w rozmiarze opon. Więc jeśli ktoś mówi że jeździ od miesiąca czy czterech na różnym rozmiarze i nic się nie dzieje to dla mnie nic nie znaczy, bo to, jak doświadczyłem, jest proces bardzo długi.

http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Ogólnie jest dosyć dokładny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...