Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana silnika 2.0TDI BPW w Audi A4 B7 na 1.9TDI AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam panowie braszka sprowadzil a4 b7 z 2007r z padnietym motorem 2.0 tdi bpw. silnik szrot glowica uszkodzona,tloki i blok.

mam pytanie z silnika uratowal sie caly osprzet i wtryski.

czytalem ze mozna wsadzic 1.9 tdi avf.

czyli do nowego 1.9 moge wsadzic tylko wtryski z 2.0.

oczywiscie osprzet skrzynia i sprzeglo z dwumasa zostaje, ale co z dpf-em, egr, kmpresor klimy jest po drugiej stronie.

brata kumpel ma silnik (slupek bez wtryskow z walkiem za 1200zl) avf z a4 b6 z 2003r. przebieg z ksiazka 248tys.km sprowadzona z niemiec po czesciowym spaleniu.

rozamwialem z mechanikiem nie widzi problemow z wsadzeniem tylko co z elektryka? zastanawia sie tylko jak z czujnikiem walu bo nie pamieta gdzie jest w starym 1.9.

dodam ze cena okazyjna za b7 bo chce mi ja oddac za 13tys.zl wiec mysle ze warto zaryzykowac i wsadzic ten 1.9 tdi.

a miedzy innymi bedzie pare rzeczy do sprzedania co mi sie nie podobaja na pierwszy ogien napewno zawieszenie gwint.

Edytowane przez bubson22
Opublikowano

Swap AVF-a na miejsce BPW powinien pójść bezproblemowo , bo to prawie takie same silniki, różnią się tylko pojemniścią wałkiem rozrządu , a do BPW dołożyli wałki wyrównoważające :decayed:

Różnice masz też w osprzęcie , ale jak cały osprzęt i wałek rozrządu zostawisz z BPW, to auto powinno jeździć bez problemu, wskazana by była tylko korekta programu sterującego silnikiem :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

dzis lub jutro jade zawiesc auto do mechaniora. jeszcze jak z lapa czolowa, dalej nie wyjasnione co z czujnikiem walu, i co z pompa klimy...? walek w moim 2.0 tdi jest uszkodzony wiec musze kupic walek. co dalej z egr,dpf?

a co do ecu?

auto juz u mechanika. tak to wyglada...

4413255_IMG_0258.JPG

4413253_IMG_0256.JPG

4413254_IMG_0257.JPG

a tak wyglada auto

4413313_IMG_0261.JPG

4413311_IMG_0259.JPG

4413312_IMG_0260.JPG

4413314_IMG_0262.JPG

zobaczymy co z tego wyjdzie...

Edytowane przez bubson22
Opublikowano (edytowane)

A może warto ten silnik wyremontować

Cylinder przehonować drugi tłok, zmienić pierścienie,panewki drugą Kompletna głowice kupić i motor poskładać...

Tak sobie myślę może na żywo to Faktycznie kiblowo wygląda...

Ale mi cie stary szkoda...kurde tyle kapusty trzeba wladowac....

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

A silnik od passata jakiś 2.0 TDI nie podejdzie? Gdziesz czytałem, tylko nie pamiętam jaki :/ ale chociaż byś mógł coś poprzekładać.

Opublikowano

A może warto ten silnik wyremontować

Cylinder przehonować drugi tłok, zmienić pierścienie,panewki drugą Kompletna głowice kupić i motor poskładać...

Tak sobie myślę może na żywo to Faktycznie kiblowo wygląda...

Ale mi cie stary szkoda...kurde tyle kapusty trzeba wladowac....

z tego co widac mechanik stwierdzil ze sielnik jechal bez wody.

wszystkie cylindry porysowane, glowica podobnie wyglada.

dlaczego szkoda? za auto dalem 13tys.zl w silnik 1200zl robote mechanika 300zl za wyciagniecie tego ubranie 1.9 i zlozenie. jakis dobry elektryk korekta i bedzie miejmy nadzieje smigac...oczywiscie wszystko czysto teoretycznie...;) mam nadzieje ze 22tys.zl ubiore go calego w sline..w srodku i na zewnatrz, za te pieniadze nie ma szans zebym cos kupil rozsadnego i to z 2007r..;)

sotom ale liczylem ze cos podpowiesz co do egr,dpf.

Opublikowano

Dpf i egr off.

Zostawisz Dpf to musisz zainwestować w wałek rozrządu i włożyć go do 1,9.a tak zostanie Oryginał jaki siedzi w silniku 1,9

Co do klimy- osprzęt przymioty jest do podstawy która to jest Przykrecona do bloku...

Jestem w mega szoku wyceny wymiany silnika... Aż zastanawiam się czy człowiek jest dobry...

Opublikowano (edytowane)

Dpf i egr off.

Zostawisz Dpf to musisz zainwestować w wałek rozrządu i włożyć go do 1,9.a tak zostanie Oryginał jaki siedzi w silniku 1,9

Co do klimy- osprzęt przymioty jest do podstawy która to jest Przykrecona do bloku...

Jestem w mega szoku wyceny wymiany silnika... Aż zastanawiam się czy człowiek jest dobry...

caly przod ma juz sciagniety silnik w polowie rozebrany.. czy czlowiek jest dobry? ma warsztat chyba od 13lat, moj brat robi u niego wszystko i zazwyczaj daje rade. kompa nie ma i tylko z tym jest problem. ostatnio robil brata a6 c5 1.8t. byl nagly atak korby;) wyciagnal silnik uzbroil 2 slupek i wlozyl szkrzynia automat. cena za zabieg 350zl. 2 dni roboty.

wracaja do tematu znalazlem takie cos -------http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-b7-quattro-2-0tdi-sline-ID6y59x5.html

czyli pompki zostaja z 2.0 a walek z 1.9 bez dpf. w miejsce dpf-a katalizator?

czy wypruc dpf i zostawic puszke i kostki powpinac? i do elektryka na wylaczenie dpf.

Edytowane przez bubson22
Opublikowano

Ja bym tego wtrysku niezakladal który był na tym cylindrze ze stopionym tokiem...

Opublikowano

Ja bym tego wtrysku niezakladal który był na tym cylindrze ze stopionym tokiem...

Czesc ja rok temu wymieniłem Bpw na Bke .Zrób wymiane i wywał mechanicznie dpf.Na imeila wrzuce Ci soft z wywalonym dpf .Zobacz moje przygody z tym silnikiem .Pozrawiam.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/321194-koniec-bpw/

Opublikowano

Kwestia czy macie te same sterowniki silnika...

Opublikowano

Kwestia czy macie te same sterowniki silnika...

ale caly osprzet zostaje od 2.0 tdi.

walek bede kupowal pytanie czy kupowac juz pod dpf czy bez dpf.

Opublikowano (edytowane)

Tak trochę jako ciekawostkę chcę podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat jakości wykonania 1,9 TDI PD :decayed:

W mijającym tygodniu z ciekawości, u dobrego znajomego oglądałem dokładnie A4 z AVF-em ( łącznie z podpięciem kompa i przejrzeniem wszystkiego co się da ), rocznik 2003 , zakupione nowe w polskim salonie .

Auto jak i jego obydwóch właścicieli (bo tylko dwóch ich było ), znam osobiście :D

Pomijając kilka ognisk korozji , dziurawy lewy przedni błotnik na rancie nadkola i stukającą maglownicę, to ciężko się było do czegokolwiek przyczepić, motorówka chodzi bardzo ładnie , na VAG-u wszystkie parametry w normie :naughty:

A teraz najciekawsze , przebieg 402 kkm , w silniku poza sprawami eksploatacyjnymi nic nie wymieniane :P

Drugi przykład skoda Octawia 1,9 TDI BXE z 2006r. też kupiona w polskim salonie , tylko przez innego znajomego , wychuchana , przebieg 200 kkm i właśnie się zastanawia co z nią zrobić bo obróciło panewkę i ukręciło wał korbowy :P:naughty:

Nigdy nie chodziła w LL, człowiek na olejach nie oszczędzał, smarowidło zawsze z górnej półki, wymiana co 15 kkm :whistling:

Dokładając do tego swoje doświadczenia z BPW ( więcej tutaj : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1), ), to bym na twoim miejscu wkładał motor wyprodukowany przed 2005 rokiem , czyli AVF-a albo AWX-a :hi::)


Kwestia czy macie te same sterowniki silnika...

ale caly osprzet zostaje od 2.0 tdi.

walek bede kupowal pytanie czy kupowac juz pod dpf czy bez dpf.

Jak DPFa chcesz się pozbyć a kupisz AWX-a albo AVF-a to wałka nie musisz w żadnym z nich wymieniać :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Tak trochę jako ciekawostkę chcę podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat jakości wykonania 1,9 TDI PD :decayed:

W mijającym tygodniu z ciekawości, u dobrego znajomego oglądałem dokładnie A4 z AVF-em ( łącznie z podpięciem kompa i przejrzeniem wszystkiego co się da ), rocznik 2003 , zakupione nowe w polskim salonie .

Auto jak i jego obydwóch właścicieli (bo tylko dwóch ich było ), znam osobiście :D

Pomijając kilka ognisk korozji , dziurawy lewy przedni błotnik na rancie nadkola i stukającą maglownicę, to ciężko się było do czegokolwiek przyczepić, motorówka chodzi bardzo ładnie , na VAG-u wszystkie parametry w normie :naughty:

A teraz najciekawsze , przebieg 402 kkm , w silniku poza sprawami eksploatacyjnymi nic nie wymieniane :P

Drugi przykład skoda Octawia 1,9 TDI BXE z 2006r. też kupiona w polskim salonie , tylko przez innego znajomego , wychuchana , przebieg 200 kkm i właśnie się zastanawia co z nią zrobić bo obróciło panewkę i ukręciło wał korbowy :P:naughty:

Nigdy nie chodziła w LL, człowiek na olejach nie oszczędzał, smarowidło zawsze z górnej półki, wymiana co 15 kkm :whistling:

Dokładając do tego swoje doświadczenia z BPW ( więcej tutaj : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1), ), to bym na twoim miejscu wkładał motor wyprodukowany przed 2005 rokiem , czyli AVF-a albo AWX-a :hi::)

i taki mam plan, sam mialem do czynienia z wieloma 1.9 tdi i otwieralem maske tylko po to zeby dolac plynu do spryskiwaczy. znam dobrze i avf i awx i malem a4 b6 i ostatnio skode superb i wszystko ok. a kupilem a4 b7 z 2.0 tdi bpw i sie zaczelo i ty i SotoM mi pomagaliscie w ogarnianiu jeden z tematow (http://a4-klub.pl/index.php?/topic/332861-bpw-telepie-motoremna-wolnych-obrotach-20-tdi-bpw/)

nie chce znowu tego cwiczyc wiec wole zaryzykowac i wsadzin 1.9 i zobaczyc co sie bedzie dzialo z wasza pomoca napewno sie uda wszystko zlozyc;)

a nawiazujac do 1.9 pd po 2005r brat ostatnio mial a3 sportback z 2007r z 1.9 tdi 105km przebieg 156tys.km z ksiazka 2 wlascicieli niemcow. kupil z uszkodzonym silnikiem, po sciagnieciu obudowy widac bylo na bloku mokra plame jak zajrzelismy glebiej bylo widac korbe wyszla sobie przodem;) silnik kosztowal 3600zl. bardzo drogie

Edytowane przez bubson22
Opublikowano (edytowane)

Myślę że to dobra decyzja, poszukaj tylko dobrego egzemplarza, najlepiej jeszcze w jeżdżącym aucie , wtedy można sobie wszystko posprawdzać ( ale to wymaga już trochę szczęścia :kox: ) :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Myślę że to dobra decyzja :hi::)

tez mam taka nadzieje. bede mial w tym roku troche wyjazdow do niemiec wiec chce miec pewne auto...;)

mam nadzieje ze sobie jakos poradze z ta elektryka i zagra ten silnik :kox:

a jak myslisz co z dpf? zalozyc kata od 1.9 tdi czy wypruc dpf i zostawic obudowe zeby kable sobie nie dyndaly?

a i egr zostawic elektryczny i potem go wylaczyc?

Opublikowano (edytowane)

Coś mi się tłucze po głowie że w BPW kat i DPF to oddzielne części w jednej obudowie , ale pewny nie jestem :whistling:

Dobre by było jakby kat i puszka DPF-a została, a resztę, czyli wkład DPF-a dało się wywalić , ale to zależy od konstrukcji ustrojstwa :naughty:

Nie jestem zwolennikiem usuwania/wyłączania EGR-a zdrowiej dla silnika będzie jak zostanie i będzie działał, szczególnie zimą silnik będzie za to wdzięczny :)

Tutaj człwieczek ma AVF-a jeszcze w aucie:

http://allegro.pl/passat-b5fl-a4-b6-silnik-1-9tdi-130km-avf-komp-i5955215276.html

Jeżeli tylko jest coś warty, to za tą cenę brał by cały z osprzętem , jak posprzedajesz to co pozostanie z niego to słupek powinien wyjść za darmo :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Coś mi się tłucze po głowie że w BPW kat i DPF to oddzielne części w jednej obudowie , ale pewny nie jestem :whistling:

Dobre by było jakby kat i puszka DPF-a została, a resztę, czyli wkład DPF-a dało się wywalić , ale to zależy od konstrukcji ustrojstwa :naughty:

Nie jestem zwolennikiem usuwania/wyłączania EGR-a zdrowiej dla silnika będzie jak zostanie i będzie działał, szczególnie zimą silnik będzie za to wdzięczny :)

chyba masz racje cos jest na rzeczy ------https://www.google.pl/search?q=budowa+dpf+a4+b7&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjgrdSRnInLAhWFECwKHWJgAz8Q_AUIBigB#imgrc=wGXkziwzyQzAlM%3A------

a jezeli bede wywalac dpf to egr moze zostac sobie nie ruszony czy to sa rzeczy powiazane?

Opublikowano

EGR oczywiście może pozostać, pomimo że DPF-a wywalasz :)

Opublikowano

EGR oczywiście może pozostać, pomimo że DPF-a wywalasz :)

no i ok od wtorku chyba ruszymy z zabiegiem;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...