piotrsob1 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Czas leci , może jakieś nowe info o zachowaniu motorówki po swapie ?
bubson22 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2016 siemka ja dojechalem do 6tys.km i sprzedalem kumplowi. nic sie nie zmienialo tak jak latal tak bylo. kumpel w czwartek albo piatek jedzie na program i dpf z sustemu. ciekawi mnie ile da w serii. dam znac i napisze jak bede mial imformacje;) a ty jak tam silnik avf postawiles juz na stolku?
piotrsob1 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Puki co stołek zajęty przez AMF-a do kobitki A2 Jakoś ciężko mi się przybrać do jego wymiany ( już dwa latka kobitka jeździ z wydmuchaną uszczelką pod czapką i powoli kończy jej się cierpliwość ) Jak go wreszcie wymienię to pomyślę o AVF-ie No jak będziesz już coś wiedział to napisz jak tam wyszły kreski -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Maciek, minęło pół roku, znasz losy auta z tego tematu ? Kolega nadal nim jeździ , pojechał na korektę softu ? Jak ogólnie się furacz sprawuje ? Jak masz wieści w tym temacie to dawaj, bo chętnie poczytam Pozdrówka Edytowane 4 Października 2016 przez piotrsob1
bubson22 Opublikowano 7 Października 2016 Autor Opublikowano 7 Października 2016 witam. autem nadal kolega lata. softa zrobil na moc 160km. porobil termostat, rozrząd i lata. dpf out. nic nie zgłasza nie melduje. tylko zadowolenie. ubral w sline w srodku i cieszy się jazda;) napisze do niego żeby dodał cos od siebie;)
piotrsob1 Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) No i myślę że banan z gęby mu długo nie zejdzie, nawet przez myśl mu pewnie nie przejdzie by się z nim szybko rozstać Daj mu namiary na nasze forum i ten temat. Niech się tutaj co jakiś czas pojawi i napisze swoje spostrzeżenia, może ludziska się wreszcie przekonają że nie warto w zdechłe BPW worka kasy ładować Edytowane 7 Października 2016 przez piotrsob1
bubson22 Opublikowano 9 Października 2016 Autor Opublikowano 9 Października 2016 No i myślę że banan z gęby mu długo nie zejdzie, nawet przez myśl mu pewnie nie przejdzie by się z nim szybko rozstać Daj mu namiary na nasze forum i ten temat. Niech się tutaj co jakiś czas pojawi i napisze swoje spostrzeżenia, może ludziska się wreszcie przekonają że nie warto w zdechłe BPW worka kasy ładować mysle ze masz racje;) szkoda kasy na reanimacje bpw. bo po co? jak mozna wsadzic avf-a i zapomniec o problemach;) jest na forum juz zalogowany;)
Żmija85 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Witam Na początku grudnia kupiłem b7 z padniętym silnikiem 2,0 kupiłem słupek z głowicą z 1,9TDI 130 KM. Mechanik go założył i auto jezdzi super zero błędów na kompie, tylko mam problem z porannym zapalaniem przez 2s chodzi nierówno tak jak by na 3 cylindry a kolejne zapalanie juz jest ok. Gdy postoi z 4 godzinki w temperaturze poniżej 0 to znowu nie równo odpala. Pytanie do was czy ktoś miał podobny przypadek?? dodam ze cały osprzęt z 2,0 DPF został wałek głowicy z 1,9tdi. Pozdrawiam
SotoM Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Wałek musisz zmienić na.swoj z2.0 bo będziesz miał problem z Dpfem że względu że 2,0 ma wyższe krzywki od Dzwigienek pd z racji na wtrysk paliwa dla dopalania dpfu chyba że wyrzuć Dpf i wtedy wałek z 1,9 może zostać Co do nierównej pracy - mechanik przekładając wtryski włożył je na nowe uszczelnienia? Edytowane 3 Stycznia 2017 przez SotoM
piotrsob1 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu porannego kręcenia rozrusznikiem do momentu aż silnik po uruchomieniu zacznie równo pracować i daj linka do niego . Zrób też próbę z zostawieniem auta na pochyłości na nockę ( przynajmniej 3/4 zbiornika paliwa i tylna oś postawiona przynajmniej 40 cm wyżej niż przednia ). Napisz jak z takiej pozycji odpala Świeczki żarowe przełożyłeś od BPW ? Cegła jeszcze na pokładzie czy już na skupie ( wywalona wcześniej i soft skorygowany , czy podczas wymiany motorówki ) ? Edytowane 3 Stycznia 2017 przez piotrsob1
Żmija85 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Wałek musisz zmienić na.swoj z2.0 bo będziesz miał problem z Dpfem że względu że 2,0 ma wyższe krzywki od Dzwigienek pd z racji na wtrysk paliwa dla dopalania dpfu chyba że wyrzuć Dpf i wtedy wałek z 1,9 może zostać Co do nierównej pracy - mechanik przekładając wtryski włożył je na nowe uszczelnienia? uszczelniacze nowe zostały założone. Na oko te wałki były identyczne jak leżały obok siebie dlatego mechanik powiedział ze bedzie to chodzić. po odpaleniu z komputera dpf sie wypalał bo przed swietami zapalił sie dpf na liczniku. Zrób loga grup 013, 018 i 023 od momentu porannego kręcenia rozrusznikiem do momentu aż silnik po uruchomieniu zacznie równo pracować i daj linka do niego . Zrób też próbę z zostawieniem auta na pochyłości na nockę ( przynajmniej 3/4 zbiornika paliwa i tylna oś postawiona przynajmniej 40 cm wyżej niż przednia ). Napisz jak z takiej pozycji odpala Świeczki żarowe przełożyłeś od BPW ? Cegła jeszcze na pokładzie czy już na skupie ( wywalona wcześniej i soft skorygowany , czy podczas wymiany motorówki ) ? świeczki z bpw jak i cały osprzet. cegła na pokładzie póki co nie chciałem ją wywalać jak bede miał trochę czasu to zrobie logi..
piotrsob1 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) Jak w głowicy masz wałek od AVF-a i fizycznie zamontowanego DPF-a w spadku po BPW, to nie będzie działać procedura aktywnej regeneracji filtra ! A nie będzie działać dla tego że wałek rozrządu od AVF-a nie obsługuje dotrysku regeneracyjnego , po prostu w momencie gdy sterownik wysterowuje zawór pompowtrysku w celu wykonania dotrysku , krzywka wałka już nie powoduje ruchu tłoczącego nurnika pompki , stoi on w miejscu i nijak pompka paliwa nie wtryśnie Dla tego kwestią czasu jest całkowite zaklajstrowanie sadzami DPF-a A jeżeli widzisz już na fisie : To znaczy że zapełnienie cegły sadzami przekroczyło pewnie 40% i sterownik wygania Cię na jazdę regeneracyjną, tylko że w Twoim przypadku ona nic nie da z powodu opisanego powyżej Wyjścia masz dwa: - wycinasz fizycznie DPF-a , albo go wydłubujesz z puszki i robisz korektę programu, chyba że symbol na fisie nie będzie Ci przeszkadzał - Zakładasz wałek rozrządu od BPW lub innego ośmiozaworowego PD-ka który z fabryki wyjechał z DPF-em lub był do niego przystosowany . Ma to sens jak cegła ma nieduży przebieg ( stopień zapopielenia filtra poniżej 40 gramów ) Edytowane 4 Stycznia 2017 przez piotrsob1
Żmija85 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Jak w głowicy masz wałek od AVF-a i fizycznie zamontowanego DPF-a w spadku po BPW, to nie będzie działać procedura aktywnej regeneracji filtra ! A nie będzie działać dla tego że wałek rozrządu od AVF-a nie obsługuje dotrysku regeneracyjnego , po prostu w momencie gdy sterownik wysterowuje zawór pompowtrysku w celu wykonania dotrysku , krzywka wałka już nie powoduje ruchu tłoczącego nurnika pompki , stoi on w miejscu i nijak pompka paliwa nie wtryśnie Dla tego kwestią czasu jest całkowite zaklajstrowanie sadzami DPF-a A jeżeli widzisz już na fisie : To znaczy że zapełnienie cegły sadzami przekroczyło pewnie 40% i sterownik wygania Cię na jazdę regeneracyjną, tylko że w Twoim przypadku ona nic nie da z powodu opisanego powyżej Wyjścia masz dwa: - wycinasz fizycznie DPF-a , albo go wydłubujesz z puszki i robisz korektę programu, chyba że symbol na fisie nie będzie Ci przeszkadzał - Zakładasz wałek rozrządu od BPW lub innego ośmiozaworowego PD-ka który z fabryki wyjechał z DPF-em lub był do niego przystosowany . Ma to sens jak cegła ma nieduży przebieg ( stopień zapopielenia filtra poniżej 40 gramów ) no własnie wyskoczyło mi na liczniku takie coś i sąsiad odpalił mi regeneracje filtra przez kompa przejechałem 10km na niskim biegu i zgasło. po wypaleniu wypełnienie wynosiło ok 10gr podobno. a powiec mi czy widać na oko różnicę w wałkach jak sie je położy obok siebie??
lbanka Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 A czy jest możliwy swap z 2.0 BLB na 1.9? Czy jest z tym tyle samo pracy co z opisywanym tutaj swapem z 2.0 BPW?
piotrsob1 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) Jak się cegła pod kompem wypaliła to musisz mieć wałek przystosowany do DPF-a Różnica w profilu krzywek napędzających pompki pomiędzy wałkami do DPF-a i zwykłym jest widoczna gołym okiem, pod warunkiem że się wie na co patrzeć Na pierwszy rzut oka dla laika będą takie same A czy jest możliwy swap z 2.0 BLB na 1.9? Czy jest z tym tyle samo pracy co z opisywanym tutaj swapem z 2.0 BPW? BLB jest szesnastozaworowe , to całkiem inna bajka , do wymiany komp, wiązki , dopasowanie immo , przeróbka dolotu i wydechu. Jednym słowem kupa roboty i kosztów Edytowane 4 Stycznia 2017 przez piotrsob1
Żmija85 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 czyli jest szansa ze silnik 1,9 który kupiłem miał wymieniany wałek i ktoś założył 2.0 , bo z mechanikiem oglądaliśmy te wałki lezały obok siebie i były identyczne. A założyłem ten wałek z tego powodu ze ten z 2.0 był przytarty na panewce.
SotoM Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) Na oko dziadek w szpitalu zmarł ;-) mikrometr lub suwmiarak i trzeba pomierzyć czopy na wału rozrządu od wałków PD. To jest różnica mm -czego gołym okiem nie dojrzysz napewno... Edytowane 4 Stycznia 2017 przez SotoM
kuba84 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Pytanie do was czy ktoś miał podobny przypadek?? A mam teraz na warsztacie samochód z takim problemem. 1.9 TDI AVF z osprzętem BPW (pompki, ecu itp). Wałek jest od 1.9 AVF, nowe uszczelnienia na pompkach (wszystko wykonane ze sztuką), dpf wycięty programowo i mechanicznie. Auto śmiga bez zarzutów, Rano jest problem z 1 odpaleniem. Tylko jak jest zimno. Przy temperaturach rzędu +8-10 odpala bez problemu. Objaw jak by się cofało paliwo, chociaż dziwne bo odpala praktycznie od strzała. Silnik dziwnie wkręca się na obroty ... zaczyna 400-500 i po 2-3 sekundach wchodzi na prawidłowe obroty i już później wszystko ok. Pompka w zbiorniku sprawna. Vacu ? Inne pomysły ?
Żmija85 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Pytanie do was czy ktoś miał podobny przypadek?? A mam teraz na warsztacie samochód z takim problemem. 1.9 TDI AVF z osprzętem BPW (pompki, ecu itp). Wałek jest od 1.9 AVF, nowe uszczelnienia na pompkach (wszystko wykonane ze sztuką), dpf wycięty programowo i mechanicznie. Auto śmiga bez zarzutów, Rano jest problem z 1 odpaleniem. Tylko jak jest zimno. Przy temperaturach rzędu +8-10 odpala bez problemu. Objaw jak by się cofało paliwo, chociaż dziwne bo odpala praktycznie od strzała. Silnik dziwnie wkręca się na obroty ... zaczyna 400-500 i po 2-3 sekundach wchodzi na prawidłowe obroty i już później wszystko ok. Pompka w zbiorniku sprawna. Vacu ? Inne pomysły ? To masz identyczny problem jak u mnie, mechanik tez myslał ze cofie sie paliwo i założył zaworek zwrotny i nic nie pomogło. Jak ci sie uda go opanować to napisz co było przyczyną ....
piotrsob1 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 (edytowane) Objaw jak by się cofało paliwo, chociaż dziwne bo odpala praktycznie od strzała. Silnik dziwnie wkręca się na obroty ... zaczyna 400-500 i po 2-3 sekundach wchodzi na prawidłowe obroty i już później wszystko ok. Według mnie problem jest właśnie w różnicy profilu krzywek napędzających pompki pomiędzy wałkami zwykłymi a tymi pod DPF-a . Trzeba popracować nad dawką rozruchową ( poprawić mapy ). Mam w domu Audi A2 1,4 tdi AMF ( 75 KM ), w którym swego czasu padły pompki . W garażu stał okazyjnie kupiony 1,4 tdi BNM ( 70 KM ) od Fabianki i na szybko z braku laku poszły z niego pompki do A2-ki I właśnie po tej wymianie AMF tak właśnie odpala , łapie od początku , sekundę - dwie potelepie na obrotach rzędu 600-700 i w końcu sterownik silnika zwiększa dawkę w celu osiągnięcia odpowiednich obrotów biegu jałowego Cierpi na tym co nieco dwumasa , ale poza odpalaniem innych niepokojących objawów nie ma , audiczka zrobiła już na tych pompkach 40 kkm i ja na oko nie widzę różnicy w mocy i momencie obrotowym osiąganym przez silnik na tych pompkach Jakby dał ją na korektę programu to na pewno problem by znikł Edytowane 5 Stycznia 2017 przez piotrsob1
900rr Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Mam ten sam problem z odpalaniem rano po swapie na avf (wałek i pompki zostały z avf), u mnie długo kręci i łapie po jednym cylindrze, tylko rano. Moim zdaniem problem tkwi w świecach żarowych - avf ma 11v a bpw 7v. Ktoś na forum pisał, że przekładał świece z bpw - powiem Wam, że po wkręceniu świec z bpw silnik się nie kręci - sa wyraźnie dłuższe. Niestety problem spory, bo w hurtowni są niedostępne świece o długości avf i napięciu bpw Co do dpf - u mnie cegła wydłubana, wałek został avf więc procedury wypalania nie uruchomi, żadnej kontrolki itd nie mam - więc narazie nie jadę na korekcję softu, bo po co? Po odpaleniu na ciepłym trzęsie silnikiem delikatnie, ledwie wyczuwalnie przez 2s, korekcje 1.20, po 2sek spadają prawie do zera i równiutko chodzi (wałek i pompki CB z avf). Poza skracaniem smoka o 2cm żadnych utrudnień technicznych, auto zauważalnie mocniejsze - może poprzez inny wałek, lub przez brak dpf, tego nie wiem, ale idzie duużo lepiej, nie dymi nadmiernie (tylko rano po odpaleniu, co też wskazuje mi na świece).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się