kamil-vag Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 PODSUMOWANIE: Poduszka skrzyni biegów: Poduszka skrzyni zmiany biegów - numery różne w zależności od modelu auta i skrzyni. Etka sugeruje poduchy mniej więcej tak: 1.8 PB i 1.9 TDI - zielony 2.5 TDI - żółty 2.4 - 3.0 PB - biały Oznaczenia na gumie: ZIELONA - Lemforder 31105 01 8E0 399 105 BK 8E0 399 105 BL 8E0 399 105 CH 8E0 399 105 DD 8E0 399 105 DG 8E0 399 151 AQ ZÓŁTA - Lemforder 31106 01 8E0 399 105 BH 8E0 399 105 BQ 8E0 399 105 CT 8E0 399 105 DK 8E0 399 105 DL 8E0 399 151 AR BIAŁA - Lemforder 31107 01 8E0 399 105 BJ 8E0 399 105 BR 8E0 399 105 CK 8E0 399 105 FE 8E0 399 151 AS Dorzucam plik z rozpiską zamienników poduszek w formacie .pdf - są to dane z katalogu Lemfordera: https://a4-klub.pl/applications/core/interface/file/attachment.php?id=1641 Najpopularniejsze poduchy to: 3110501 (zielona) i 3110601 (żółta) Można także zastosować kompletną łapę MEYLE 1001300009 ORI poduchy mają nr: 8E0 399 i numer końcowy wybity na boku metalowej obudowy np.151 AR, 105 CL itd oznaczenia na gumie: 01F1 - ZÓŁTA 02F1 - BIAŁA 03F1 - RÓŻOWA Ale nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat ? Znalazłem kilka zdjęć poglądowych odnośnie wymiany poduszki skrzyni biegów, może komuś się przydadzą: (Do poprawnego wyświetlenia zdjęć trzeba zainstalować fix: https://a4-klub.pl/topic/410951-photobucket-i-problem-z-wyświetlaniem-zdjeć-na-forum/?hotlinkfix=1511258710932) Lewarek i przegub drążka przełączania przy skrzyni biegów (6b) Aby zniwelować do minimum drgania lewarka należy wymienić: 1 x Osadzenia jabłka (kulki) drążka zmiany biegów [Prowadnica kulkowa] - 8D0711279 2 x Odboje gumowe osadzenia jabłka (kulki) - 8D0711901A 1 x Jabłko (czop kulisty) drążka zmiany biegów - 8E0711118 2 x Odbojniki kasety zmiany biegów - Można zrobić SWAP z kasety 8D0711026B (od A4 B5) - małe gumowe odboje które się wybijają na szynach, i powodują ruch całej kasety... 1 x Zestaw naprawczy drążka zmiany biegów (przegub kulowy przy skrzyni 6B) - 8E0798151B lub 8E0798151C (poprawiony bez dziurki) W ramach wyjaśnienia z zestawem naprawczym - dobiera się po VIN Do nr nadwozia 8E-3-500 000 idzie 8E0798151, ale w 2005 zastąpiony 8E0798151B Do nr nadwozia 8E-4-500 001 idzie 8E0798151B i dalej: Elementy należy smarować według serwisówki smarem polimocznikowym - dla przykładu: http://allegro.pl/lucas-oil-wielofunkcyjny-smar-lozysk-przegubow-i5659920197.html Relacja z wymiany (Passat, ale prawie to samo): https://www.drive2.ru/l/3278623/ https://passatworld.ru/showthread.php/201536-Ustranenie-lyufta-5-MKPP-Passat-B5-(Fotootchet) 1 - Dźwignia zmiany biegów W obszarze otworu na dole nanieść smar polimocznikowy -G 052 142 A2- Nanieść smar polimocznikowy -G 052 142 A2- na kulkę 2 - Tulejka dystansowa Nanieść smar polimocznikowy -G 052 142 A2- 3 - Pierścień zabezpieczający Zawsze wymieniać 4 - Podkładka Kołnierz skierowany w stronę prowadnicy kulkowej 5 - Pierścień gumowy 6 - Prowadnica kulkowa 7 - Pierścień gumowy 8 - Łożysko dźwigni zmiany biegów Z tuleją 9 - Śruba 6 Nm 4 szt.
pyra111 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 dolaczam sie do pytania a jakie wrzucasz poduszki silnika?
kamil-vag Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Silnika kupuje tylko ORI. Jedną elektroniczną już mam. Teraz drugą olejową i tą pod skrzynią. Trochę kosztuje więc kupuje na raty. Edytowane 21 Listopada 2017 przez kamil-vag
Adrian-A4 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Poduszka skrzyni biegów jest jedna czy są dwie, tak jak od silnika?
bobikos Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Też ostatnio szukałem poduszki pod skrzynię i kupiłem taką jak w linku - 3110601. Wg spisu wygląda że pasuje do silników ze skrzyniami 6b - to jest moja interpretacja.
kamil-vag Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Adrian-A4, jest jedna w A4, w Passacie i A6 są dwie.
Adrian-A4 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 ok dzięki, mnie tez czeka zmiana w AWX
bobikos Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam Gdyby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania poduszkę Lemforder 31106 01 u mnie ( w odróżnieniu od większości B6/B7) jest inna poduszka Edytowane 25 Kwietnia 2016 przez bobikos
Adrian-A4 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Słuchajcie a da rade wymienić sam ten czarny element poduszki?
kamil-vag Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 Samą poduszkę ? ? ? Jeśli o to pytasz to jak najbardziej
Adrian-A4 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 no chodzi mi tylko o to czarne ze zdjęcia co teraz dodałeś
bobikos Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) nie ma takiej opcji żeby tylko czarne wymienić, nie kupisz samej gumy. Edytowane 11 Maja 2016 przez bobikos
Adrian-A4 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 http://allegro.pl/skoda-superb-1-9-tdi-04-130km-awx-poduszka-skrzyni-i5757450651.html znalazłem to dlatego pytam
kamil-vag Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Opublikowano 11 Maja 2016 To jest poduszka od a6 i b5.5 w A4 masz taką jaką Ci pokazałem wcześniej na zdjęciu... Czyli metalowo-gumowa
Godlech912 Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Były jakieś objawy uszkodzonej/zużytej poduszki skrzyni? Po zmianie coś się poprawiło? Walczę z wibracjami nadwozia na postoju głównie i dziwnym pogłosem niosącym się do wnętrza auta podczas jazdy. Wymieniłem już jedną poduszkę silnika, teraz przy silniku już jest wszystko ok, została jeszcze poduszka od skrzyni. Tylko zastanawiam się czy po jej montażu nie byłoby warto wyregulować tej łapy co jest w pasie przednim pod chłodnicą... Pozdrawiam!
kamil-vag Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Opublikowano 19 Lipca 2016 Panowie podziele się swoją wiedzą - długo szukałem przyczyny wibracji gałki i poruszania się jej przód-tył podczas jazdy. Wymienione poduchy silnika na ORI i skrzyni na lemfordera i dalej było to samo. Wymieniłem wczoraj skrzynię na JEM i obejrzałem stare części, co się okazuje teraz drążek jest sztywniutki jak nie wiem, zmiana biegów to sama przyjemność nic nie dgra i brak ruchów przód-tył. Twierdzę, że winne było cięgno zmiany biegów, a dokładnie przegub kulowy: Drążki do skrzyni miałem od Seata Exeo (produkcja od 2008r) więc o conajmniej 5 lat mlodsze od tymczasowych. Mogę nagrać filmik jaki jest luz na starym przegubie jeśli Was to ciekawi Nowy można kupić w granicach 60 zł pod symbolem 8E0798151/8E0798151B w zalezności od rocznika. Można dla świętego spokoju wymienić osadzenie jabłka drążka o nr: 8D0711279 - tu macie filmik o co chodzi - https://www.drive2.ru/l/3278623/. Te 2 elementy są w znacznym stopniu odpowiedzialne za jakiekolwiek luzy lewarka
kufel26 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Czyli zestaw naprawczy powinien załatwić problem drgań lewarka skrzyni biegów? Czy to już ogolnie wina skrzyni gba? W poprzednim malyszu mialem skrzynie hcf a tam drążek sztywny i zero problemów z drganiami lewarka podczas jazdy Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
piwoszek28 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 witam. ja równiez wymieniłem poduszke skrzyni ale przy mocnym depnieciu lewarek rusza sie przód i tył i czuc ze cały silnik chyba sie rusza. poduszki silnika wygladaja dobrze i nie wiem czy one tez moga to powodowac ??? moze dwumas ??? gdzie mozna dokupic taki przegub kulowy bo luz i u mnie jest
kamil-vag Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) 8E0798151B - Przegub przy skrzyni8D0711279 - Osadzenie drążka (jabłka) zmiany biegów Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez kamil-vag
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się