Aydaho Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 ja mam zupełnie inny problem. Wymieniłem wczoraj termostat ( niedogrzewał silnika i za wcześnie się otwierał ) - nowiutki termostat (ori z ASO ) + G12 założone - silnik pięknie złapał 90 C ale ... na dłuższym postoju (silnik pracuje - bieg jałowy ) temperatura spada na jakieś 75-80 C ...zaczynam jechać i powoli wchodzi znowu na 90 wiem że układ nie był do końca odpowietrzany - machanik zalał więcej płynu i dzisiaj był już pomiedzy max i min. pytanie - czy poduszka powietrzna w układzie chłodzenia sama sie zredukuje i czy może to mieć wpływ na spadki temp. silnika na postoju
pawlo5 Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Mam ten sam problem co Ty. Podczas postoju auto najnormalniej wychładza sie na biegu jałowym. Jestem przed ponowną wymianą termostatu (ori ASO) . Dzieje sie tak u mnie po wymianie rozrzadu wraz z pompą wody i termostatu (all czesci ori ASO) dodatkowo czyszczone były chłodnice oraz doloty wraz z ic i EGR. Ogólnie auto powoli nabiera temp , do 60 max 70 stopni idzie w miare szybko to na 90 musze przejechac 3x tyle ile do 60. Nie ma mowy o zagrzaniu auta na 90 stopni na biegu jałowym. Miejska jazda okupiona zuzyciem paliwa na poziomie 10 l co mnie martwi bo tyle paliło moje BDH we wczesniejszej A6 Quattro.
alex181266 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 też wymieniłem termostat (z ASO) i jest OK tzn. szybko łapie temp. 90 st.(sprawdziłem gr.007) ... na dłuższym postoju (silnik pracuje - bieg jałowy ) temperatura spada na jakieś 75-80 C ...zaczynam jechać i powoli wchodzi znowu na 90 sprawdziłbym
Piotruś Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Pawlo5 - gdyby rzecz dotyczyła mojego samochodu - w związku z już wymienionym ori-termostatem : - "na ślepo" wymieniłbym najpierw czujnik temperatury G2/G62 - wyczyściłbym piny czujnika przy dolnym króćcu chłodnicy Naturalnie to tylko sugestia, bez odpowiedzialności materialnej z mojej strony ... :gwizdanie: .
boberek Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 no adaś mam ten sam problem juz od jakiegos czasu
Musashi Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 jezeli ruszamy z zimnym silnikiem. ledwo co rozgrzejemy samochod 90C wlaczymy grzanie i zatrzymamy sie - bieg jalowy, temperatura spadnie, poniewaz nagrzewnica dziala zwyczajnie jak dodatkowa chlodnica i to z wentylatorem wlaczonym. jednak gdy caly silnik osiagnie juz 90C czyli nie tylko plyn chlodzacy i chlodzane przez niego elementy, ale i olej, pokrywy itd. temperatura nie ma prawa spadac ponizej 90C nawet na biegu jalowym i wlaczonym na maxa ogrzewaniu.
soeren Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 U mnie jest dokładnie tak jak spostrzegł Musashi.
Musashi Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 dodam ze termostat mam zalozony ORI. i zachowanie sprawdzone w temperaturze do -15C.
Italiano Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Według mnie jest źle odpowietrzony układ, trzeba to zrobić według instrukcji.
kry2503 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam, u mnie podobnie, poza tym że chyba wolno mi się nagrzewa temp która dojdzie do 60-70 stopni to dalej nie chce przy spokojnej jeździe, chyba że kręce go na 3tys obrotów ale przecież niedogrzanego nie wypada tak kręcić więc koło się zamyka, z tym ze jak go pokręce na wysokich i już złapie 90 stopni to tak trzyma, pozdro
Aydaho Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Opublikowano 23 Listopada 2008 Według mnie jest źle odpowietrzony układ, trzeba to zrobić według instrukcji. ?? gdzie to mogę znaleźć ? podejrzewam właśnie źle odpowietrzony układ
wowa04 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 witam - ja już przerobiłem ten temat w piątek , temperatura u mnie dochodziła do 70 - 75st. i tak zostawała czy to w trasie czy w trakcje jazdy miejskiej , wizyta u warsztacje - wymiana termostatu na ori + przy okazji rozrząd bo te same koszty wymiany , sama wymiana termostatu kosztuje tyle samo co wymiana rozrządu , problem zniknął , temperatura idealnie trzyma równe 90st. na zegarze , idealnie musi być odpowietrzony układ w takiej kolejności jak to jest w opisie , wtedy jest 100% pewności że mamy dobrze zrobioną usługe - pozdrawiam
mm_maciek Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 mam taki sam problem.w lato trzyma 90 st ale teraz 70 to max myslalem,ze moze chlodnice przysłonic?? gdyby był termostat walniety to znaczy nie otwieral sie wiec na malym obiegu zlalby temp szybciutko a poza tym chyba by sie grzal.Ach mam jeszcze pytanko Czy to normalne zjawisko ze na ciepłym silniku ok 70st plyn w zbiorniczku jest zimny?
Italiano Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Pod koniec jest opis jak to się robi w v6 tdi, u ciebie będzie podobnie http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html
pawlo5 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 jeżeli ruszamy z zimnym silnikiem. ledwo co rozgrzejemy samochód 90C wlaczymy grzanie i zatrzymamy sie - bieg jalowy, temperatura spadnie, ponieważ nagrzewnica dziala zwyczajnie jak dodatkowa chłodnica i to z wentylatorem wlaczonym. jednak gdy caly silnik osiagnie juz 90C czyli nie tylko plyn chlodzacy i chlodzane przez niego elementy, ale i olej, pokrywy itd. temperatura nie ma prawa spadac ponizej 90C nawet na biegu jalowym i wlaczonym na maxa ogrzewaniu. Miałem okazje przejechać dzisiaj traske 20 km przy -2 stopniach. Na zegarach równe 90 stopni. Po dojechaniu do celu postój 20 min max . Po powrocie do auta na zegarze 70 stopni, ruszam i po 150 metrach spadek temperatury o kolejne 10 stopni (Moja teoria : nie przymyka sie termostat, z chłodnicy poszła wystudzona woda na obieg i stad ten spadek o kolejne 10 stopni do poziomu 60 stopni. ) Podczas jazy temp wraca na 90 i sie trzyma mimo włączonego ogrzewania na 20. Powrót do domu (20 km , gdzie niegdzie czysty asfalt wiec zdecydowany mały bucik) postój pod domem, ogrzewanie na 20 dmuchawa na 1/3 i w ciągu 5 min postoju spadek na 75 stopni na zegarze.Wymienię termostat i porządnie odpowietrze układ i zobaczymy co będzie, jak nie pomoże zastosuje sie do porady kolegi Piotrusia z uwagi na to iż jakiś czas temu miałem problem z wyświetlaniem temperatury na zegarach, wymieniłem czujnik i być może zastosowany czujnik jest wadliwy ale to po termostacie ponieważ termostat juz dawno zakupiony
mecenas61 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam wszystkich też mam problem z temperaturą więc podpinam się pod temat a mianowicie u mnie wskazówka leży na 60 C od czsu do czasu skoczy do 90 C. Byłem u ( wróza ) stwierdził że czujnik temperatury , kupiłem w aso i po niedzieli pojadę założyć to się zobaczy czy to. Pozdrawiam
macsyl Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 :> ja tez mam taki a mianowicie podobny problem u mnie jest tak ze do 90 stopni zeby wskazówka wskoczyła to musze prrzejechac ok 5 km dopiero wtedy z nadmuchu zaczyna delikatnie leciec letnie powietrze i jesli jezdze duzo to i tak bardzo ciepłego powietrza nie bendzie pytanie czy wymienic termostat??
Aydaho Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Opublikowano 23 Listopada 2008 OO7 zlogowałem - wygląda że jest OK pozatym dzisiaj trzymał na 90 C i nawet nie dygnąl opierdzielił trochę płynu - więc może już się odpowietrzył. Jutro doleje i zobaczymy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się