Strahd Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 Jak w temacie, czy ktos (pre_pl? :biggrin: ) moglby umiescic tutaj takie ladne schemaciki z rozrysowaniem elementow filtru powietrza oraz czujnikw jakie w nim siedza. Nie zaszkodziloby gdyby na tym schemacie byl tez ogolny zarys przewodow dolotowych do filtru oraz przewodu biegnacego z filtru do zespolu przepustnicy ( razem z wymiarami). Probowalem znalesc to w naszej ksiazce o naprawie A4 ale nic nie moglem znalesc :confused: Powod dla ktorego pytam jest blahy: chce poeksperymentowac z "cudami" ktore sprzedaja tutaj na ebayu ktore, podobno, dodaja pare konikow przez wymiane filtru na "sportowy" oraz chronia powietrze przed ogrzaniem w komorze silnika poprzez to ze maja aluminiowe przewody. Pewnie wielu z was wyda sie to smieszne i nic niewarte ale ja chcialbym dla wlasnej przeyjemnosci poeksperymentowac. ( w granicach zdrowego rozsadku). Nawet jesli mocy mi to nie doda ale bedzie dzialac to juz wielki sukces :biggrin: Pozdrawiam i z gory dziekuje za schemat. Oczywiscie silnik ABC. p.s. chodzi mi o to: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=008&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=180084521990&rd=1&rd=1
adadur Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Zapewne dla własnej przyjemności posiadania tego to zakładasz bo autku to w niczym nie pomoże ... przyrost mocy ... niemal przy 4500 obr jak często kręcisz tak autko?
Strahd Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Opublikowano 13 Lutego 2007 Zapewne dla własnej przyjemności posiadania tego to zakładasz bo autku to w niczym nie pomoże ... przyrost mocy ... niemal przy 4500 obr jak często kręcisz tak autko? Prawie nigdy. Ale satysfakcja ze zrobienia czegos takiego jest sto razy wieksza:) Dlatego zaznaczylem ze nic na sile, ot tak , bez napiecia :biggrin:
Gość Iceman Opublikowano 13 Lutego 2007 Opublikowano 13 Lutego 2007 Zapewne dla własnej przyjemności posiadania tego to zakładasz bo autku to w niczym nie pomoże ... przyrost mocy ... niemal przy 4500 obr jak często kręcisz tak autko? kolego ja np.latam cały czas miedzy 4500 - 6500 i naczej nie potrafie moze dlatego tez mam 3 silnik w mojej lali
adadur Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Zapewne dla własnej przyjemności posiadania tego to zakładasz bo autku to w niczym nie pomoże ... przyrost mocy ... niemal przy 4500 obr jak często kręcisz tak autko? kolego ja np.latam cały czas miedzy 4500 - 6500 i naczej nie potrafie moze dlatego tez mam 3 silnik w mojej lali Chłopie zastanów się co mówisz - "cały czas" - wiesz jaka będzie prędkość na 2 przy 5000obr ??? albo na 3 biegu ... no chyba że pozostałe biegi dla ciebie nie istnieją. Zakładam że w mieście istnieją dla ciebie 2 biegi a w trasie 3. No i szkoda tego silniczka bo jak "cały czas" to i na zimnym dojesz po garach. Pozatym ... uważaj na drodze z taką jazdą.
pre_pl Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Strahd, o to Ci chodzi? : PS. następne OT posty będą odd razu kasowane
Strahd Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Opublikowano 21 Lutego 2007 Tak, o to, ale to nie jest od ABCu. W ABCu nie ma czujnika masy powietrza , jedyny czujnik jest w "suficie" skrzynki z filtrem. Nie za bardzo wiem jak on wyglada i czy jest tylko jeden czy 2. Rozkrece go chyba zeby zerknac na zywo tylko nie wiem czy czegos nie spierdziele - chyba nie powinno sie nic stac? Wyglada to tak jak plytka wielkosci i ksztaltu malej komorki, do ktorej przyczepione sa 2 kabelki rozchadzace sie w przeciwne strony. W obu szczytach plytki sa dwie sruby, ktore pewnie musze odkrecic zeby wyjac czujnik. Zreszta, wrzuce fotke to zerkniecie. Na rysunku drugim zaznaczylem kolorem element , ktory nie wiem czym jest ale zaden to czujnik masy nie jest bo nic od niego nie "wchodzi" do dolotu, jest tylko przymocowany na tym plastikowym wysiegniczku.
staniek Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 Wyglada to tak jak plytka wielkosci i ksztaltu malej komorki, do ktorej przyczepione sa 2 kabelki rozchadzace sie w przeciwne strony. W obu szczytach plytki sa dwie sruby, ktore pewnie musze odkrecic zeby wyjac czujnik. Ten "niby czujnik" to przekaźnik instalacji stopnia mocy (jeden z elementów układu zapłonowego).
Strahd Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Opublikowano 21 Lutego 2007 Wyglada to tak jak plytka wielkosci i ksztaltu malej komorki, do ktorej przyczepione sa 2 kabelki rozchadzace sie w przeciwne strony. W obu szczytach plytki sa dwie sruby, ktore pewnie musze odkrecic zeby wyjac czujnik. Ten "niby czujnik" to przekaźnik instalacji stopnia mocy (jeden z elementów układu zapłonowego). Ktory? Ten na pomaranczowo?
staniek Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 Ten na pomarańczowo to zawór N80 zbiornika-filtra z węglem aktywnym. http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6021
Strahd Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Opublikowano 21 Lutego 2007 Ten na pomarańczowo to zawór N80 zbiornika-filtra z węglem aktywnym.http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=6021 To gdzie jest czujnik temp. powietrza pobieranego? Bo w razie robienia dolotu ( a to chce zrobic) musze go umiescic w nowym filtrze/rurze.
pre_pl Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 To gdzie jest czujnik temp. powietrza pobieranego? Bo w razie robienia dolotu ( a to chce zrobic) musze go umiescic w nowym filtrze/rurze. znalazłem coś takiego : Numer 25, to czujnik temperatury (nazywa się G42 )
Strahd Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Opublikowano 21 Lutego 2007 Numer 25, to czujnik temperatury (nazywa się G42 ) A numery 2 i 27 ?
staniek Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 2-moduł wzmocnienia zapłonu, przekaźnik stopnia mocy 27-sonda lambda
Strahd Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Opublikowano 22 Lutego 2007 Czy ten modul wzmocnienia zaplonu ma cokolwiek wspolnego z filtrem powietrza na ktorego obudowie sie znajduje, czy tez jest to tylko miejsce do umocowania go?? Bo jesli nie ma on zadnych "czujnikow" wchodzacych do filtru (a zagladajac od spodu nie widzialem tam niczego przypominajacego czujnik), w takim razie cala czesc dolotu az do zespolu przepustnicy jest "gola" od czujnikow. (w numerze 27 nie ma u mnie nic, zwykla gumowa rura laczaca filtr z przepustnica). Czy dobrze rozumuje?
staniek Opublikowano 22 Lutego 2007 Opublikowano 22 Lutego 2007 Nr 27 na rys. to sonda lambda, i jak się pewnie orientujesz jest wkręcona w kolektor wydechowy.Poprostu na tym rys. została tak zaznaczona, jest na tej samej wysokości co rura dolotu, tyle, że sporo niżej. Czy ten modul wzmocnienia zaplonu ma cokolwiek wspolnego z filtrem powietrza na ktorego obudowie sie znajduje, czy tez jest to tylko miejsce do umocowania go?? Mi wychodzi na 99,99%, że nie ma nic współnego, w 80-tce był w zupełnie innym miejscu. w takim razie cala czesc dolotu az do zespolu przepustnicy jest "gola" od czujnikow. (w numerze 27 nie ma u mnie nic, zwykla gumowa rura laczaca filtr z przepustnica). Czy dobrze rozumuje? Dobrze :smile:
Keyzer Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 i jak Strahd zrobiłes ten filtr bo ja też chcę zamontować i nie wiem jak do tego sie zabrać?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się