Marzena Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam po długiej przerwie chciałabym się zapytać co może być przyczyną następujących dolegliwości mojego autka. Jechałam kilka dni temu i chciałam wyprzedzić samochód przy szybkości ok 100/h i tu niemiła niespodzianka, jak dałam gazu to autko zamiast do przodu to raczej stawało w miejscu i tylko obrotomierz "piął się w góre". Sytuacja była taka jakbym wciskała równocześnie gaz i sprzęgło bo autko nie chciało przyśpieszać tylko "wyło". Zdarzyło mi to sie na trasie jakieś 3-4 razy teraz jest spokój ale trochę się zmartwiłam bo to bardzo niebezpieczna sprawa kiedy chcesz kogoś wyprzedzić a auto robi takie figle. Proszę o poradę bo mechannicy jak zawsze wymyślają wszystkie przyczyny na raz i jak człowiek musi płacić to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rav Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Wszystko wskazuje na to, iż skończyło się sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 potwierdzam diagnozę kolegi rav, marzenko, jak zaczyna ślizgać sprzęgło to efekt jest taki, że wciskasz gaz, auto nie przyspiesza, obroty rosną, silnik zaczyna wyć czyli to tak samo jakbyś wjechała na oblodzoną jezdnię i koła zaczęły by buksować w miejscu ślizgając się na lodzie, to typowy objaw padającego sprzegła, który najczęściej objawia się na najwyższym biegu - czeka Cię niestety wymiana sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobusiek Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Cześć,chyba chłopaki mają racje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzena Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Marzenko - mąż tankuje to i mąż zapłaci za sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 A jaką masz skrzynię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM77 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Koszt sprzęgła do AVF-a, czyli 6-biegowej skrzyni to około 750 zł za Sachsa plus koło dwumasowe Luka jakieś 1250 zł, niestety nie jest to mało, ale masz dobrego sponsora, czyli męża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Italiano Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Jeszcze istnieje możliwość że przegub w piaście się kręci. Ale mniej prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasio1969 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Jeżeli przy pełnych skrętach w prawo lubw lewo i bardzo wolnej jeżdzi trzeszczało Ci coś w kole istnieje możliwość uszkodzenia przegubu napędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławosz(+) Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Koszt sprzęgła do AVF-a, czyli 6-biegowej skrzyni to około 750 zł za Sachsa plus koło dwumasowe Luka jakieś 1250 zł, niestety nie jest to mało, ale masz dobrego sponsora, czyli męża a od kiedy to przy wymianie sprzęgła dwumas się wymienia może docisk? to rozumiem, ale dwumas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzena Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 "mąż zapłaci" mężuś zajęty i jakby nieobecny ostatnio nie mam 6 biegów tylko 5 więc może będzie taniej co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobusiek Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Jak masz pięć biegów to prawdopodobnie masz oznaczenie silnika jako AWX :cool1:Jeżeli dobrze patrzyłem to w InterCars komplet sprzęgła bez dwu masa kosztuje Sachs 1036zł a Valeo 1174zł ale próbuj u kolegi TOM77 ma duże zniżki dla klubowiczów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM77 Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Koszt sprzęgła do AVF-a, czyli 6-biegowej skrzyni to około 750 zł za Sachsa plus koło dwumasowe Luka jakieś 1250 zł, niestety nie jest to mało, ale masz dobrego sponsora, czyli męża a od kiedy to przy wymianie sprzęgła dwumas się wymienia może docisk? to rozumiem, ale dwumas... To, że podałem opcjonalnie koło dwumasowe to nie znaczy, iż zawsze trzeba je wymieniać, choć wiem z doświadczenia, że często tak właśnie jest. Przecież są to elementy ze sobą współpracujące. Natomiast koszt samego sprzęgła do AWX np. z firmy Luk to 450 zł. Wcześniej piszać o AVF sugerowałem się opisem auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 TOM77 masz zupełną rację z dwumasem, zużywa się prawie w identycznym stopniu co sprzęgło więc zasada jest taka aby przy wymianie jednego szwankującego elementu wymienić cały zestaw gdyż przy wymianie tylko jednego drugie może tylko jeszcze parę kkm pochodzić i też się zużyje a wtedy ponowny demontaż skrzyni niesie za sobą wzrost kosztów tego zabiegu, nie trzeba być prorokiem aby stwierdzić, że koła dwumasowe nie cieszą się długotrwałą żywotnością - takie dane można uzyskać nie tylko z naszych ale i z niemieckich for użytkowników somochodów z silnikami wyposażonymi w ZMS (Zweimassenschwungrad). Jak najbardziej zatem popieram wymianę całego zestawu (sprzęgło + dwumas) jednocześnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się