TOM3K Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Normalne jest to że auto nie zdarzy się zagrzac do 90 stopni na trasie 15km ? W tym czasie zdarzy się nagrać do 70 stopni dopiero jak przekroczy 20km to wskakuje temperatura na 90. W serwisie powiedzieli ze w nowych silnikach nie potrzebna jest temperatura 90stopni co jest trochę dlanie dziwne. Problem dotyczy Audi Q3 2.0 Tdi o oznaczeniu CFFB.
Adam :) Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 No niby większy silnik bo 3.0 TDI ale po ok. 3,5 km mam ponad 60 stopni zaś po ok. 6 - 7 km pełne 90 stopni
TOM3K Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Opublikowano 4 Marca 2016 Mój stary klekot blb tez mam po 6km przy takich temperaturach jakie teraz są teraz. A q3 ma z tym problem
Norbas Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Przy -10*C może być problem z dogrzaniem do 90*C ale nawet i wtedy, na odcinku 15 km powinien złapać temperaturę Musiałby się ktoś wypowiedzieć kto ma A3 albo Q3 z tym silnikiem . Dziwne, że nowa jednostka a tak długo się dogrzewa. Sprawdzałeś czy na vag'u masz to samo co na zegarach?
TOM3K Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Opublikowano 4 Marca 2016 U mnie nie ma -10 tylko okolice zera. Nie mam obecnie jak sprawdzic tego. Dziwne ze w serwisie twierdzą że to jest ok .
Norbas Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Szkoda, że nie masz czym sprawdzić. Może czujnik być do wymiany nie wierze, że nowoczesne jednostki łapią temperaturę 90*c przy 20km. Spalanie masz w normie ?
hak64 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Prawdopodobnie masz padnięty termostat (otwarty) i puszcza pełny obieg od razu przez chłodnicę. Sprawdź, jeśli krótko po odpaleniu węże do chłodnicy robią się ciepłe, to wymień termostat. Najpierw powinien puszczać mały obieg (tylko do nagrzewnicy) i dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury (około 90 stopni), powinien się otworzyć i puścić obieg na chłodnicę.
TOM3K Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 Termostat jest nówka sztuka. Tak czy inaczej auto ma 16kkm. Autem ja nie śmigam tylko wujaszek a spalanie w normie, wszystko jest normalnie tylko tej temperatury nie może złapać jak należy.
hak64 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 Termostat jest nówka sztuka. Nie zawsze nowy, oznacza dobry...
TOM3K Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 Wiem, ale jak wkładali w serwisie to chyba sprawdzają czy sprawny. A po 2 tys miałby się zepsuć ?
hak64 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 jak wkładali w serwisie to chyba sprawdzają czy sprawny. Wierzysz w cuda?! Kto w serwisie sprawdza temperaturę otwarcia? Wywala błąd - wymieniają na nowy, a przy okazji jeszcze z 5 innych rzeczy i z uśmiechem na gębie wręczają rachunek na tysiaka. Sprawdź, jeśli krótko po odpaleniu węże do chłodnicy robią się ciepłe, To chyba nie boli...
TOM3K Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 Sprawdzę to w poniedziałek wcześniej nie mam możliwości. Ale jeśli termostat byłby walnięty, to chyba wgl. pokazywałby 90*... Jak okaże się termostat to wizyta w ASO, ale po co tłumaczą się że nowe silniki nie potrzebują takiej temperatury. Chore !
hak64 Opublikowano 5 Marca 2016 Opublikowano 5 Marca 2016 jeśli termostat byłby walnięty, to chyba wgl. pokazywałby 90* Tak ale tylko na postoju. Temperatura dojdzie do tej właściwej, po czym włącza się wentylator chłodnicy... w trakcie jazdy pęd powietrza owiewa chłodnicę i przy padniętym termostacie nie masz szans osiągnąć temperatury roboczej silnika (przynajmniej nie w zimie).
TOM3K Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Opublikowano 5 Marca 2016 Popatrz co napisałem, auto po 20 km łapie temperaturę i ją trzyma ale dopiero po 20 km . z tego co piszesz wynika że nawet po 20km temperatura by spadała bo się schładza.
Norbas Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Termostat odpada bo by w ogóle nie grzal sie na trasie do 90. Moze byc jeszcze, że jest trochę zapowietrzony.
TOM3K Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Opublikowano 6 Marca 2016 O tym wgl nie pomyślałem sprawdzę też.
Nexave Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 (edytowane) Witam. Podepnę się do tematu, ponieważ mam podobny problem w aucie o którym mowa, mianowicie Q3 2.0TDI (CFFB). Od momentu nadejścia niższych temperatur samochód bardzo długo się grzeje. Jak na zdjęciu, 30min jazdy po mieście, +/- 20km przejechane a temperatura ok. 70*C Do tego z nawiewów leci maksymalnie gorące powietrze, nawet przy AC on i 16*C. Kiedy zmieniam temperaturę na LO zaczyna lecieć maksymalnie zimne. Wszystko zaczęło się dziać od czasu usunięcia DPF'u oraz regeneracji wiatraka nawiewu, który pracował bardzo głośno dlatego został wyjęty, wyczyszczony i nasmarowany. Może tylko zbieg okoliczności. Po podłączeniu do kompa nie wykazało żadnych błędów. Macie jakieś pomysły gdzie szukać problemu? Pozdrawiam Edytowane 23 Listopada 2018 przez Nexave
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się