Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie obroty i mocne dymienie


Jumber

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem z moim A4 B8. 2,0tdi 2009r.

A konkretnie, jechałem sobie spokojnie i wszystko było ok, moc ta co zwykle itd tylko przy dodawaniu gazu słyszałem jakieś lekkie świstanie.

Po 15km zatrzymałem się, postałem chwilę i pojechałem dalej. No i wtedy nagle silnik złapał mi obroty do odcięcia i dymił ale to ogromną ilością dymu że 5m za samochodem nie było nic widać. Dym koloru jasnego.Nie dało się go ani zdasić ani nic z nim zrobić. Pochodził tak dosłownie 10s i odpuścił. Na wolnych obrotach chodził normalnie jak go odpalałem poźniej. Na desce też mi się żaden komunikat nie zapalił, żadnego błędu. W rurze wydechowej na końcu miałem jakieś znikome ilości oleju.

Wiecie czego to może być przyczyna i co dalej z tym robić? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wychodzi na to że rozbiegał Ci się silnik, uszkodzona turbina zaciągnęła olej silnikowy do komory spalania i się zaczęło. W tym momencie silnik jest zasilany olejem silnikowym, a nie napędowym (dieslem) dlatego po przekręceniu kluczyka na pozycję 0 silnik nadal pracował. Jedyne wyjście to wrzucić największy bieg i zdusić auto lub zatkać dolot tak żeby silnik nie dostał powietrza. Po takiej akcji bym nawet silnika nie odpalał tylko prosto na warsztat, nie wiadomo jakie zniszczenia zostały posiane. Silnik mógł się zatrzeć jeśli wypalił cały olej silnikowy.

https://www.youtube.com/watch?v=wL7U366jwj4 < - Rozbieganie silnika diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak to potrwało kilka sekund? :/

Stan oleju jest normalny, tzn. wymieniałem go 100km temu i jak postał chwile to patrzyłem i było pod maksimum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy klapa gasząca zwana potocznie przepustnicą w tdi nie powinna zdławić powietrza przy gaszeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie próbuj odpalać ponownie auta laweta i serwis

Tak jak piszesz jeśli trwało to chwilę jest szansa że silnik nie jest zatarty

Turbo do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mialby sie zatrzeć??? W pare sekund nie wypali 5 litrow oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy klapa gasząca zwana potocznie przepustnicą w tdi nie powinna zdławić powietrza przy gaszeniu?

Także mnie to ciekawi... Dotychczas wydawało mi się, że została właśnie po to stworzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, problem tego dymienia i obrotów to stanowczy nadmiar oleju. Dużo za dużo tego było i wyrzuciło olej odmą na turbinę, do intercoolera itd wtedy się to spalało i głupiał silnik. Ale teraz nie wiem znowu co robić dalej. Olej spuściłem cały i zalałem świeży, przewody i cooler wyczyściłem, także w układzie już nie ma oleju. Ale znowu jest problem bo auto raz ma moc, raz go nie ma za dużo. Tak jakby turbo chodziło w kratkę. A i teraz wracałem i zaczęła mi błyskać kontrolka od świec. Poradzicie coś co dalej z tym robić? Kontrolka zgasła jak zgasiłem i odpaliłem samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeztan cudowac bo rozu...sz sobie silnik.

Zdejmoj TIPa i sprawdz jak pracuje wirnik.

W drugim poscie masz napisane co jest przyczyna awarii, jest nim turbo. Olej w dolocie dla diesla to najgorsza rzecz jaka moze sie mu przytrafic. Silnik wskoczy na 5000 i wiecej obrotow a zaraz zobaczysz na zywo korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeztan cudowac bo rozu...sz sobie silnik.

Zdejmoj TIPa i sprawdz jak pracuje wirnik.

W drugim poscie masz napisane co jest przyczyna awarii, jest nim turbo. Olej w dolocie dla diesla to najgorsza rzecz jaka moze sie mu przytrafic. Silnik wskoczy na 5000 i wiecej obrotow a zaraz zobaczysz na zywo korby.

+1

No widzisz musi się przekonać na własnej skórze !

Za chwilę będzie szukał silnika :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ok :D turbo sprawdzone i chodzi jak należy. Było dużo za dużo oleju i wyrzuciło go, ale nic nie uszkodziło. Auto lata jak dzikie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej napisałeś że spuściłeś olej i ponownie wlałeś nowy i było nadal to samo. To napisz ile go wlałeś że tak się działo?

Edytowane przez Kodzak33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstyd się przyznać, ale było min. ze 2 litry więcej. A turbo nie chodziło bo jeden przewód od zaworu przy turbo spadł i nie było mocy. Trochę zadymił z początku jak olej przepalał ale zrobiłem już ze 200km i jest wszystko ok. Stan oleju się trzyma i samochód przyśpiesza jak wcześniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to się szpece wyłożyli ... :grin::kox:

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mialby sie zatrzeć??? W pare sekund nie wypali 5 litrow oleju

jak dostanie obrotow ze skali braknie to uwierz ze robi dziury nawet w tlokach w 10sekund ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...