Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Znajomy ma do sprzedania Audi A4 b8 3,0 TDI 2008 rok. Auto ma przejechane 240 tys km (przebieg realny).
Czy ten silnik jest awaryjny?
Czy jest coś na co należy zwrócić uwagę przy zakupie żeby nie mieć później jakichś kolosalnych wydatków.
Znalazłem info na temat słabych rozrządów. Czym objawia się to zużycie i przy jakich przebiegach występuje.
Czy macie jakieś inne nieprzyjemne doświadczenia z tymi silnikami? Autko ma być dla taty i jeździć niedużo.

Silnik CAPA, po wymianie klapek w dolocie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jestem użytkownikiem 3.0 o oznaczeniu Cawa ma przejechane 200 tyś zero problemów chodź samochód ma dołożone sporo koni;D

Dużo lepsze osiągi od 2.0 a spalanie na podobnym poziomie (nie licząc miasta), większa frajda z jazdy;)

Polecam

Opublikowano

jeździć niedużo
i do tego kupuje diesla ?
Opublikowano

Witam

Znajomy ma do sprzedania Audi A4 b8 3,0 TDI 2008 rok. Auto ma przejechane 240 tys km (przebieg realny). Czy ten silnik jest awaryjny? Czy jest coś na co należy zwrócić uwagę przy zakupie żeby nie mieć później jakichś kolosalnych wydatków. Znalazłem info na temat słabych rozrządów. Czym objawia się to zużycie i przy jakich przebiegach występuje. Czy macie jakieś inne nieprzyjemne doświadczenia z tymi silnikami? Autko ma być dla taty i jeździć niedużo.

Silnik CAPA, po wymianie klapek w dolocie.

Ja mam ten silnik CAPA na liczniku 250tys i jest ok.

Opublikowano

Witam, szukam opinii na temat tego silniczka tj, spalanie, awaryjność i czy nadal występuje tu problem z wtryskami i rozrządem :D aaa oraz tiptronic kiedy trzeba się o niego martwić :D

Z góry dziękuję :D

Opublikowano

Wtryski jak to wtryski, niby lepszej konstrukcji niż te poprzednie ale... Co do rozrządu to został on przeprojektowany, właściwie zmienił się napinacz i kierunek napinania łańcucha . Jeśli chodzi o tiptrona to jedna z lepszych skrzyń w b8. Wiadomo ze s-tron jest szybszy i bardziej precyzyjny, ale co za tym idzie jest też o wiele bardziej awaryjny. Jeśli trafisz na egzemplarz z tiptronem w dobrym stanie to nie bedzie on sprawiał zadnych problemów. 6hp28 bo takie oznaczenie ma w/w skrzynia daje sobie radę z momentem bliskim 750nm o czym mozna zapomnieć w przypadku skrzyni dwusprzegłowej. W 2.7tdi jeszcze były montowane "sławne" multitronic, ale to juz temat na inną bajkę.

Opublikowano (edytowane)

Ale czy będzie s-tronic czy tip-tronic to powinno być git tak, tylko by s-trona pożądniej sprawdzić?? A no i autko co jade oglądać ma nakulane już 230 tyś, ale zdaje mi się, że jak na te auta i ten silnik to jest nic wielkiego?

Edytowane przez Siudas
Opublikowano

jeździć niedużo

i do tego kupuje diesla ?

Kupuje diesla bo lubi, 3,0 dlatego, że na emeryturze chce mieć coś bardziej kulturalnego niż dotychczasowy 1,9 Tdi AJM. Niedużo w tym przypadku rozpatruje w sensie awaryjności, czyli jak kupi silnik w dobrym stanie to raczej szybko się nie posypie, chyba że są jakieś niespodzianki w tym silniku typu pompa oleju w 2,0 Tdi...

Opublikowano (edytowane)

w tych silnikach nie ma takich giftów, można spokojnie kupować.

Pamiętaj że AJM to był śmietnik który przeżyje prawie każdy cykl eksploatacyjny. Nowe diesle muszą dostawać po garach, emerycka eksploatacja skończy się warsztatem.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

w tych silnikach nie ma takich giftów, można spokojnie kupować.

Pamiętaj że AJM to był śmietnik który przeżyje prawie każdy cykl eksploatacyjny. Nowe diesle muszą dostawać po garach, emerycka eksploatacja skończy się warsztatem.

Jak kupi to zadbam o silnik, czasem się przejadę...:)

Opublikowano

Witajcie!

Oprócz posta przywitalnego to jest mój drugi na tym forum dlatego proszę o wyrozumiałość ;P

Przymierzam się do zakupu kolejnego mojego audi (wcześniej A3 2001 1,9 TDI, oraz A3 2006 1,9 TDI).

Zastanawiam się nad zakupem A4 B8 z silnikiem 3.0 TDI V6

Jak wszyscy wiemy 3.0 TDI nie ma najlepszej opinii (chodzi głównie o rozrząd)

jednakże wyczytałem na różnych stronkach że silniki 3.0 TDI 240 KM są "lesze" od tych co szły w a6 c6 od 2004 bodajże 224 KM.

(http://www.motodiesel.pl/silniki/2964-silnik-30-tdi.html) tutaj wnioskuje ze wersja 240 KM jest "praktycznie bezawaryjna".

Zastanawia mnie fakt bo na allegro B8 240 KM jest tyle co nic natomiast wersji 245 KM jest już znacznie więcej - a podobno były wkładane od 2011 roku a 240 do 2011 a w ogłoszeniach widzę zupełnie inaczej (no chyba że to wystawiający źle wpisują)

Dlatego moje pytanie czy serio wersje 240 KM są już poprawione? Czy wersje 245 KM też już należą do tych "lepszych".

Bardzo proszę Was o odpowiedź oraz swoje opinie na temat 3.0 TDI ponieważ nie widzę innego lepszego źródła informacji od użytkowników tych aut oraz znawców tematu 3.0 TDI.

Dziękuję i pozdrawiam

Kamil.

Opublikowano

No w wersjach 3.0 tdi z tego co mi wiadomo z tymi silnikami 240 i 245km został poprawiony sposób napinania łańcucha rozrządu i problem został praktycznie rozwiązany ale nadal zdarzają się sporadyczne przypadki, że łańcuch przeskoczy choć dużo rzadziej niż w wersjach 225km i 233km dlatego ja też myślę nad takiem autkiem ;) no i jeszcze pamiętaj o wtryskach, że jak padną to te 6k pln trzeba mieć na naprawę bo się powinno wymienić wszystkie nie tylko jeden co padł :D

Opublikowano (edytowane)

no i jeszcze pamiętaj o wtryskach, że jak padną to te 6k pln trzeba mieć na naprawę bo się powinno wymienić wszystkie nie tylko jeden co padł :D

te wtryski nie mają problemu z iglicą, wymieniasz tylko ten który padł, nie wszystkie.

problem został praktycznie rozwiązany ale nadal zdarzają się sporadyczne przypadki,

poproszę o namiary.

tutaj wnioskuje ze wersja 240 KM jest "praktycznie bezawaryjna"

240 i wyższe. Jeśli masz kasę staraj się kupić auto po 2011 roku czyli po lifcie, silnik ma dużo wyższe ciśnienie na szynie, nowszą sprężarkę i ulepszonych kilka innych pierdoł.

Nie szukaj dziury w całym a na fora uważaj bo bzdur nie brakuje, nawet w tym wątku.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Siudas, dnia 30 Marz 2016 - 23:26, napisał:


no i jeszcze pamiętaj o wtryskach, że jak padną to te 6k pln trzeba mieć na naprawę bo się powinno wymienić wszystkie nie tylko jeden co padł :D

te wtryski nie mają problemu z iglicą, wymieniasz tylko ten który padł, nie wszystkie.







Siudas, dnia 30 Marz 2016 - 23:26, napisał:


problem został praktycznie rozwiązany ale nadal zdarzają się sporadyczne przypadki,

poproszę o namiary.
Co do wtrysków serio bo co osoba to inna opinia jest coś co może potwierdzić twoją tezę?? A co do rozrządu to może nie na tym forum ale na forum A5 i A6 kilka osób było co im łańcuch przeskoczył w silnikach CCWA
Opublikowano (edytowane)

A co do rozrządu to może nie na tym forum ale na forum A5 i A6 kilka osób było co im łańcuch przeskoczył w silnikach CCWA

to poproszę o linki, przejrzałem forum a6 w modelu c7 (w c6 też nic nagminnego) jest tylko jeden głupi wpis. A5klub nic mi się nie rzuciło w oczy

Poprawiony nie oznacza nieśmiertelny, w odpowiedniej chwili go też należy wymienić i nadal stosować dobry olej najlepiej w skróconym interwale. Mnie więcej kosztował remont zawszenia niż wymiana kompletnego rozrządu, więc bez paniki.

Co do wtrysków serio bo co osoba to inna opinia jest coś co może potwierdzić twoją tezę??

Gdybyś wiedział na czym polega problem w starych silnikach nie miałbyś problemu wiary. Dodatkowo możesz zgłębić rozwój układu paliowego w silniku, zwłaszcza po 2011 roku, osprzęt CCWA przy tych rocznikach jest po prostu słaby.

Pamiętaj że CCWA nie jest jedyną 240 konną jednostką a audi A6 nowsze silniki dostały później niż a4.

Sam nie mając żadnej wiedzy budujesz opinie o danym silniku, więc pretensje do siebie i z łaski swojej nie rób zamieszania.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Ja nie buduję żadnej opinii bo także takowych właśnie szukam a piszę tylko to co udało mi się znaleźć :D no i chcę kupić takowy z 2009 roku i chciał bym wiedzieć właśnie jak to wygląda czy muszę mieć te +- 12k pln na wszelki wypadek na start czy też nie :D. Jeśli masz takową wiedzę podziel się nią z nami proszę i będę wdzięczny bo słabo z informacjami o tych silnikach CCWA 240km i chyba później był CDUC 245km tylko, że tam ceny aut przekraczają mój budżet :D. Z góry dziękuję :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

SIUDAS i MARCIN4x4 dzięki wielkie za odpowiedzi!

niestety nie stać mnie na 3.0 TDI po 2011r. bo mój koszt na sam zakup to ok 50 000 lub troche powyżej - ale muszę coś myśleć o ewentualnych naprawach....więc chyba podobnie jak siudas :)

Nie ukrywam że już się pogubiłem jakie oznaczenia mają 3.0 TDI 240 i 245 KM a jakie te inne (starsze). :P

Rozumię że wszystko kiedyś się zrąbie ale to co słyszymy o 3.0 TDI np z a6 c6 224 km to mnie już przerażało :D

Bardzo się ciesze że te jednostki są poprawione bo na prawde nie mam pojęcia jaki jeszcze silnik w audi a4 b8 (czy też a5) jest godny polecenia - a im więcej się naczytam na necie tym gorzej idzie mi szukanie :(

Zauważyłem też że rozrząd w 2,7 TDI jest już z przodu więc opcja wyciągania silnika już nie jest konieczna co też pewne idzie za mniejszym kosztem usługi serwisowej - w 3.0 TDI 240 i wyższych też jest już z przodu czy nadal od strony ścianki grodziowej?

Nie ukrywam że chciałbym mieć w automatycznej bo przy 3.0 TDI to już jest przyjemność no i chyba jak już automat to tiptronic bo o multitroniku i stroniku (powyżej 200 000) to ponoć mogą być spore problemy.

A tak z ciekawości zapytam a jak z 2.0 TDI? na pewno małe spalanie a co z awaryjnością? też poprawili? -

Dzięki bardzo za poświęcony czas!

Pozdrawiam

Kamil

Opublikowano

2.0 znów z tego co wyczytałem to polecane są po 2010 bo pompa oleju została poprawiona o ile się nie mylę ;) a po za tym to dobre silniki tak samo jak tfsi jeśli się go wyremontuje i nie będzie brał oleju :D

Opublikowano

Zauważyłem też że rozrząd w 2,7 TDI jest już z przodu więc opcja wyciągania silnika już nie jest konieczna co też pewne idzie za mniejszym kosztem usługi serwisowej - w 3.0 TDI 240 i wyższych też jest już z przodu czy nadal od strony ścianki grodziowej?
2,7 = 3.0 czuli rozrząd z tyłu na łańcuchu, na przedzie masz koło pasowe które napędza alternator, wspomaganie etc oraz na samej górze napęd pompy CR bezpośrednio z głowicy.

Nie ukrywam że chciałbym mieć w automatycznej bo przy 3.0 TDI to już jest przyjemność no i chyba jak już automat to tiptronic bo o multitroniku i stroniku (powyżej 200 000) to ponoć mogą być spore problemy.
w quattro nie masz mulittrnica, tiptornic jest spoko, stronik tak samo tylko tu musisz sprawdzić bo była wadliwa seria.

A tak z ciekawości zapytam a jak z 2.0 TDI? na pewno małe spalanie a co z awaryjnością? też poprawili? -
3.0 tdi spali Ci w trasie ~5,5-6 litrów, masz quattro, r18.. 2.0 tdi w takim setupie będzie zamulony i nie spali mniej, może nawet więcej bo będzie musiał go cisnąć, w ośce będzie mu łatwiej.

2.0 znów z tego co wyczytałem to polecane są po 2010 bo pompa oleju została poprawiona o ile się nie mylę ;) a po za tym to dobre silniki tak samo jak tfsi jeśli się go wyremontuje i nie będzie brał oleju :D
pompa oleju to pikuś, da się tanio zrobić, mnie bardziej martwi wymiana całego układu paliwowego... wtryski, pompa, przewody... nie dziękuje, do tego pękające kolektory i kilka innych gadzetów. TFSI bałbym się tylko problemu olejowego, po za tym raczej ok.

względnie bezpieczne silniki to 3.0 TDI i 3.0 TFSI.. l4 niestety trochę lipne.


Nie ukrywam że już się pogubiłem jakie oznaczenia mają 3.0 TDI 240 i 245 KM a jakie te inne (starsze). :P
W b8 nie ma starszych
Opublikowano

No to biorę w obroty znajomego mechanika i jadę oglądać dwa co mnie interesują i na ASO, któryś wezmę na sprawdzenie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...