Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Temperatura silnika 60-70*C - po długim czasie dopiero 90*C


michu93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem, mianowicie nie moge nagrzac silnika w moim audi a4 1.9 tdi ahu. Wymienilem termostat juz 2 razy i dalej to samo. Silnik osiaga max 70 stopni i to po przejechaniu 10 km. Po wlaczeniu ogrzewania temperatura spada do 65 stopni. Zakrylem chlodnice i dalej to samo. Kupilem najdrozszy termostat jaki byl firmy Vernet. Temeperatura na VAGu pokrywa sie z temepratura na zegarze. No i ogrzewanie slabe. Zapomnialem dodac, ze wczoraj jechalem i silnik osiagnal 90 st, natomiast dzisiaj tylko 70 st po przejechaniu 15 km, a jesli chodzi o dynamike jazdy to mam ciezka noge. Prosze kogos o pomoc, moze ktos juz mial ten problem.[br]Dopisany: 20 Grudzień 2009, 15:28_________________________________________________Witam.

Mam problem, mianowicie nie moge nagrzac silnika w moim audi a4 1.9 tdi ahu. Wymienilem termostat juz 2 razy i dalej to samo. Silnik osiaga max 70 stopni i to po przejechaniu 10 km.

Po wlaczeniu ogrzewania temperatura spada do 65 stopni. Zakrylem chlodnice i dalej to samo. Prosze kogos o pomoc, moze ktos juz mial ten problem.Kupil em najdrozszy termostat jaki byl firmy Vernet. Temeperatura na VAGu pokrywa sie z temepratura na zegarze. No i ogrzewanie slabe. Zapomnialem dodac, ze wczoraj jechalem i silnik osiagnal 90 st, natomiast dzisiaj tylko 70 st po przejechaniu 15 km, a jesli chodzi o dynamike jazdy to mam ciezka noge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest włączone ogrzewanie to przy korkach i jezdzie powoli po miescie nie ma szans na nagrzanie do 90. Jak sie jedzie szybciej i obroty sie zwiekszają to automatycznie temp silnika rośnie do 89-90. Jezeli znowu zaczna sie korki i obroty spadaja temp tez spada do ok 80. Tak chyba musi byc bo skoro sporo ciepla silnik oddaje na ogrzewanie to ni jak nie ma szans na nagrzanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest włączone ogrzewanie to przy korkach i jezdzie powoli po miescie nie ma szans na nagrzanie do 90. Jak sie jedzie szybciej i obroty sie zwiekszają to automatycznie temp silnika rośnie do 89-90. Jezeli znowu zaczna sie korki i obroty spadaja temp tez spada do ok 80. Tak chyba musi byc bo skoro sporo ciepla silnik oddaje na ogrzewanie to ni jak nie ma szans na nagrzanie

mam tak samo...inni polecaja wymiana na ori termostat,a nie zaden wahler za 30zl(ja taki mam) i problem powinien zniknac.

a u mnie łapie szybko temperaturkę przy mrozach -15 to mam 90* już po 4km i na klimatroniku full nawiew

to chyba Ty jako jedyny,albo auto masz w cieplym garazu,albo po odpaleniu chodzi 10min zanim ruszysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest włączone ogrzewanie to przy korkach i jezdzie powoli po miescie nie ma szans na nagrzanie do 90. Jak sie jedzie szybciej i obroty sie zwiekszają to automatycznie temp silnika rośnie do 89-90. Jezeli znowu zaczna sie korki i obroty spadaja temp tez spada do ok 80. Tak chyba musi byc bo skoro sporo ciepla silnik oddaje na ogrzewanie to ni jak nie ma szans na nagrzanie

mam tak samo...inni polecaja wymiana na ori termostat,a nie zaden wahler za 30zl(ja taki mam) i problem powinien zniknac.

a u mnie łapie szybko temperaturkę przy mrozach -15 to mam 90* już po 4km i na klimatroniku full nawiew

to chyba Ty jako jedyny,albo auto masz w cieplym garazu,albo po odpaleniu chodzi 10min zanim ruszysz.

Ja wlasnie wymienilem termostat na ORI kupiony w ASO i nic to nie pomoglo tak wiec termostat nie jest zawsze winny.juz sam nie wiem gdzie jeszcze cos oblukac. Weze od chlodnicy przy 80 stopniach wczoraj w garazu byly jeszcze zimne wiec termostat nie puszcza plunu na chlodnice.

Ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie łapie szybko temperaturkę przy mrozach -15 to mam 90* już po 4km i na klimatroniku full nawiew

Chyba musi samochód stac w ogrzewanym garażu :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest włączone ogrzewanie to przy korkach i jezdzie powoli po miescie nie ma szans na nagrzanie do 90. Jak sie jedzie szybciej i obroty sie zwiekszają to automatycznie temp silnika rośnie do 89-90. Jezeli znowu zaczna sie korki i obroty spadaja temp tez spada do ok 80. Tak chyba musi byc bo skoro sporo ciepla silnik oddaje na ogrzewanie to ni jak nie ma szans na nagrzanie

mam tak samo...inni polecaja wymiana na ori termostat,a nie zaden wahler za 30zl(ja taki mam) i problem powinien zniknac.

a u mnie łapie szybko temperaturkę przy mrozach -15 to mam 90* już po 4km i na klimatroniku full nawiew

to chyba Ty jako jedyny,albo auto masz w cieplym garazu,albo po odpaleniu chodzi 10min zanim ruszysz.

Ja wlasnie wymienilem termostat na ORI kupiony w ASO i nic to nie pomoglo tak wiec termostat nie jest zawsze winny.juz sam nie wiem gdzie jeszcze cos oblukac. Weze od chlodnicy przy 80 stopniach wczoraj w garazu byly jeszcze zimne wiec termostat nie puszcza plunu na chlodnice.

Ma ktos jakis pomysl?

Sprawdzałeś czujnik temperatury? Też wymieniłem w aucie ojca termostat a okazało się, że sprawcą był czujnik który nagonił nas na dodatkowe niepotrzebne koszty. Objawy były takie jak by termostat był uszkodzony ale to nie była jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest włączone ogrzewanie to przy korkach i jezdzie powoli po miescie nie ma szans na nagrzanie do 90. Jak sie jedzie szybciej i obroty sie zwiekszają to automatycznie temp silnika rośnie do 89-90. Jezeli znowu zaczna sie korki i obroty spadaja temp tez spada do ok 80. Tak chyba musi byc bo skoro sporo ciepla silnik oddaje na ogrzewanie to ni jak nie ma szans na nagrzanie

mam tak samo...inni polecaja wymiana na ori termostat,a nie zaden wahler za 30zl(ja taki mam) i problem powinien zniknac.

a u mnie łapie szybko temperaturkę przy mrozach -15 to mam 90* już po 4km i na klimatroniku full nawiew

to chyba Ty jako jedyny,albo auto masz w cieplym garazu,albo po odpaleniu chodzi 10min zanim ruszysz.

Ja wlasnie wymienilem termostat na ORI kupiony w ASO i nic to nie pomoglo tak wiec termostat nie jest zawsze winny.juz sam nie wiem gdzie jeszcze cos oblukac. Weze od chlodnicy przy 80 stopniach wczoraj w garazu byly jeszcze zimne wiec termostat nie puszcza plunu na chlodnice.

Ma ktos jakis pomysl?

Sprawdzałeś czujnik temperatury? Też wymieniłem w aucie ojca termostat a okazało się, że sprawcą był czujnik który nagonił nas na dodatkowe niepotrzebne koszty. Objawy były takie jak by termostat był uszkodzony ale to nie była jego wina.

Rikardo czujnika nie sprawdzalem ale mam zamiar podjechac do goscia z Vag tylko czy vag pokazuje temp plynu i wtedy mozna ja porownac z temp wskaznika czy Vag wskaze tylko czy czujnik jest OK lub NOK?

Pytam bo sa rozni goscie i nie chce zeby mi pocisnal nie prawdziwa informacje i skasowal kase lub kazal dla swietego spokoju wymienic czujnik (a ile on stoi w ASO).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w AFN sa swiece dogrzewajace silnik. U mnie w audi temperatura wogule nie rosnie. Wymieniłem termostat płyn chłodniczy sprawdzilem swiece dogrzewajace układ chłodzenia i dalej max 65 stopni a w aucie kostnica. Ratuja mnie jedynie siedzenia podgrzewane. Oddałem audi do fachowców i oni nie maja zielonego pojecia co zrobic. Sprawdzili cały układ chłodniczy cały układ dogrzewajacy i diagnozy brak. Jedynie do czego doszli to to ze komputer nie daje sygnału do grzania swiec podgrzewajacych układ chłodniczy. Ale najlepsze jest to ze przez laptopa podpietego wagiem mozna właczyc dogrzewanie silnika i w moment osiaga temperaturke własciwa 87 stopni i otwiera sie duzy obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko.Bo kupilem termostat Wahlera bo temperatura mi spada.Teraz jest tak ze sie nie nagrzeje do 90 stopni(kanal 51) dochodzi do 88 i tak wariuje 2 stopnie w dol potem do gory.Jak wlacze ogrzewanie HI to spradnie nawet do 70.Na 3 termostatach jest identycznie.Natomiast na kanale 49 pokazuje 0.W czym problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo kanał 49 w wersjach przed liftem nie jest do odczytu temp. tylko kanał 51

wymien na ori ttermostat jak Ci to nie daje spokoju :wallbash:

to normalne zjawisko jak właczysz ogrzewanie to temp. spadnie przeciez nagrzewnica to dodatkowa chłodnica

poczytajcie ludzie wątki to nie będzie nie potrzebnych tematów i postów

albo trzeba poprosić Moderatora aby tłustym drukiem to wszystko opisał

kupuje się tylko oryginalne termostaty z ASO

Temperatura bedzie spadać powoli na biegu jałowym jak włączycie ogrzewanie bo to normalne zjawisko w TDI

Silnik będzie sie dłużej nagrzewał jeśli: będzie włączone cały czas ogrzewanie na full,jadąc w korku też nie tak szybko dogrzejecie silnik, jak będzie zaślepiony EGR lub jego brak też spowoduje dłuższe nagrzewanie

Jeśli szybko wacha się temp. na wskazniku to walniety czujnik temperatury, jeśli silnika wogole nie można dogrzać jadąc np. stałą prędkością 80km/h przez dłuższy odcinek to walnięty termostat lub bardzo mocno zapowietrzony układ chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze polecam włączyć obieg zamknięty na klimatroniku. To szybciej silnik osiągnie odpowiednią temp. A i ogrzewanie szybciej zacznie działać bo nie będzie tracić na wymianie powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko 3termostaty identycznie sie zachowuja???A dlaczego go nie idzie dogrzac do 90 nawet na postoju przy gazowaniu wnet nie zlapie 90(wylaczone ogrzewanie) nawet 89 tez nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko 3termostaty identycznie sie zachowuja???A dlaczego go nie idzie dogrzac do 90 nawet na postoju przy gazowaniu wnet nie zlapie 90(wylaczone ogrzewanie) nawet 89 tez nie chce.

po co sie uparłeś na te 90C :wallbash:

termostat w audi otwiera sie od 86-87C i wystarczy

u mnie jest raz 89/90 C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko 3termostaty identycznie sie zachowuja???A dlaczego go nie idzie dogrzac do 90 nawet na postoju przy gazowaniu wnet nie zlapie 90(wylaczone ogrzewanie) nawet 89 tez nie chce.

to jest prawidłowe zachowanie termostatu

diesel nie potrzebuje wiekszej temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja dorzucę moje spostrzeżenia:) w aucie jestem swieżo po wymianie termostatu oraz czujnika tem.(cześći orginalne z Aso).temperatura powietrza od -15 do -17(miasto i obwodnica) climatronic włączony na 18 stopni, po ok 12km(4km obwodnica) zlapalem 90(na zegrach) włączylem ogrzewanie na maksa na ok minute lub 2, temperatura spadla na jakies 70-80(auto stalo). Więc dochodzę do wniosku ze w takich temperaturach jest cieżko nam dogrzać nasze Tdi do optymalnej temperatury. A im większe ogrzewanie tym sytuacja jeszcze trudniejsza. Zaraz skończą się mrozy i zobaczymy jak będzie się przedstawiała sprawa:)

Pozdrawiam Forumowiczów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No macie racje ale w innym watku w dziale Silniki Diesla pisza koledzy ze swoimi TDi 110 km i innymi maja po okolo 5-7 km temp 90 stopmi. Tak wiec ja tez sam nie wiem o co chodzi bo sam mam temp max 70 po wymianie termostatu a inni pisza w innym watku ze przy 80 jest on do wymiany bo nie osiaga 90 :cool1:

Tak wiec nowy mi nie osiaga 80 to co znowu mam go wymienic?(wiem jeszcze sprawdze czujnik) i moze go odpowietrze ale jak jak robiłem to tak jak na forum pisali

Czy tak rożnie sie grzeją silniki 1,9 TDI? (110, 130 km)

Pisze to bo sa dwa watki i rozne opinie rozne zdania i co poniektorzy mowia ze tak ma byc

Juz sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No macie racje ale w innym watku w dziale Silniki Diesla pisza koledzy ze swoimi TDi 110 km i innymi maja po okolo 5-7 km temp 90 stopmi. Tak wiec ja tez sam nie wiem o co chodzi bo sam mam temp max 70 po wymianie termostatu a inni pisza w innym watku ze przy 80 jest on do wymiany bo nie osiaga 90 :cool1:

Tak wiec nowy mi nie osiaga 80 to co znowu mam go wymienic?(wiem jeszcze sprawdze czujnik) i moze go odpowietrze ale jak jak robiłem to tak jak na forum pisali

Czy tak rożnie sie grzeją silniki 1,9 TDI? (110, 130 km)

Pisze to bo sa dwa watki i rozne opinie rozne zdania i co poniektorzy mowia ze tak ma byc

Juz sam nie wiem

VAG może wyświetlić błąd czujnika temp. i jeśli będziesz miał taki błąd to go wymień. Mi Pan cwaniaczek jak nie miałem VAG-a wykasował błąd stwierdzając, że pewnie ktoś odpiął wtyczkę i skasował kasę a problem z czujnikiem był nadal w rezultacie wymieniłem termostat bez potrzeby a na końcu czujnik. Może też być taki przypadek jaki miałem w aucie ojca. Objawy jak przy uszkodzonym termostacie i podczas jazdy z laptopem temperatura pokrywała się do ok 70 stopni po czym czujnik raptownie wskazywał temp. -11 stopni dlatego musisz znaleźć kogoś kto poświeci chwile czasu i sprawdzi to dokładnie. Jeżeli chodzi o te czujniki to trzeba uważać sam kupiłem jakąś podróbkę dlatego tylko zakup w ASO daje gwarancję jego sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też się podzielę moim doświadczeniem z niskimi temperaturami i "niedogrzaniem" - przy okazji - powiedzcie co sprawdzać...

Ostatnia sobota - temperatura zewnętrza minus 16-17 stopni - trasa około 160km (mniej więcej BB-Katowice-Kraków) - wyjechałem z Bielska, po około 10km w kabinie zrobiło się ciepło (na klimatroniku "Auto" ustawione na 22), a na wskaźniku ledwo co nad 60 wychodzi. Przy większej prędkości zdołało podejść pod 80 przy szybszej jeździe, przy normalnej, spokojnej utrzymywało się w granicach 72-75. I tak przejechałem całą trasę - ani raz wskazówka nie dotarła do 90stopni.

W piątek, przy okazji wymiany oleju i filtrów został wymieniony czujnik G62 (który wywalał błąd w vagu, którego się nie dało usunąć), więc sądzę, że sam czujnik teraz jest sprawny.

Czy zatem teraz kolej na termostat? Przy "normalnych" temperaturach (a nie takich ekstremalnych mrozach) wskazówka dociera do 90, fakt, że w zimie trwa to dłużej, jesienią było raczej bezproblemowo. Czy to może faktycznie wina tych niskich temperatur, że silnik nie może osiągnąć 90stopni?

Co jeszcze zauważyłem - na klimatroniku, podczas jazdy sprawdziłem temperatury...i wyszło: kanał51=90 (stoi, ani drgnie), kanał49= około 72-75 (przy czym wystarczy na chwile odpuścić gaz, a temperatura od razu spada w okolice 70)

Zatem czekam na pomysły i wasze doświadczenia - powiedzcie, czy przy takich niskich temperaturach wasze audinki się dogrzewają do 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...