tomasz rajwa Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Witam, Mam problem z klimatronikiem w mojej A4 B8, temperatura na klimatroniku pomiędzy lewą a prawą strona różni się około 4 stopni .Na panelu klimy mam ustawioną na 21,5 stopnia z lewej i prawej strony, gdy rano odpalę samochód z lewej i prawej strony zaczyna wiać ciepłym powietrzem , w miarę nagrzewania silnika z prawej strony zaczyna wiać chłodem natomiast z lewej wieje ciepłym. Jeżeli nawiew ustawie na środkowe kratki również jest ta różnica temperatury. Gdy prawa stronę ustawię na 24,5-25 stopni powietrze jest mniej więcej tej samej temp. Klimatronic jest ustawiony w pozycji auto. Jeżeli temperaturę zmieniam na lewym i prawym potencjometrze wszystko się zmienia, tylko jeżeli jest ustawiona na ta samą wartość w nawiewach czuć różnicę. Co może być przyczyna tej usterki?
komoornik Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Czujniki temperatury? Diagnostyka komputerowa zrobiona?
bodas Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Mój brat ma identyczny problem w VW Caddy 09r. Pseudomechaniory z mojej mieściny nie są w stanie ogarnąć. U niego niestety prawy nawiew wieje ciepłym powietrzem tylko przy maxymalnym ustawieniu.
spknet Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Ja bym zrobił test wszystkich klapek vcds-em może któraś się przycina
tomasz rajwa Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Witam , Przyczyną usterki różnicy temperatur był uszkodzony czujnik nawiewów umieszczony przy kratce wylotowej po prawej stronie przy drzwiach. W pierszej kolejności zamieniłem czujniki górnych nawiewów stronami i róznica temperatur sie zmieniła na druga stronę. Podobne czujniki znajdują się jescze w kanałach dolnych nawiewów. Ale te są ok. Po podłaczeniu kompa zadnych błedów w klimatroniku. Zamówiłem nowy czujnik w Audi ok120zł. Teraz działa wszystko jak należy.
iwadrian Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 U mnie ostatnio też się coś przycięło. Stanąłem na skrzyżowaniu i w pewnym momencie poczułem falę gorącego powietrza z nawiewów. Strona pasazera zaczeła dmuchać o wiele cieplejszym powietrzem niż kierowcy mimo ustawienia niskiej temperatury w aucie, synchronizacji temperatur i trybu auto. Pokręciłem kółkiem temperatury pasażera góra dół kilka razy potem spowrotem zsynchronizowałem strony i wszystko wróciło do normy.
duzy616 Opublikowano 25 Października 2017 Opublikowano 25 Października 2017 Witam Mam problem podobny albo taki sam jak założyciel tematu. Posiadam klimatronik 3 strefowy, prawa strona pasażera działa bez zarzuty, lewa czyli kierowcy, jak ustawie na HI albo LO działa dobrze. Problem jest jak chcę zadać jakąś temperaturę, wtedy jakby czujnik nie działał. Jest dokładnie to samo co u założyciela tematu, czyli jak mam po stronie kierowcy 26 stopni to po stronie pasażera 20 (wtedy leci porównywalne ciepłe powietrze). Nadmienienie jeszcze, że różnica ciepłego powietrza wydobywa się miedzy kratkami zewnętrznymi (prawa, lewa strona), tymi pośrodku nad radiem jak i również na szybę. Nastawy podstawowe już wykonywałem, błędów cały czas brak. A wszedłem VCDS w bloki pomiarowe oczywiście w klimatroniku. Na kanale 034 zauważyłem, że pozycja 3 odpowiada za stronę kierowcy 4 za stronę pasażera. Tam właśnie widać, że temperatura wypływanego powietrza jak ustawiam w zakresie miedzy 16-28 stopni praktycznie nie działa. Dzisiaj jak wrócę z pracy to postaram się podmienić te czujniki miedzy prawą, a lewą stroną.
ELA7V30 Opublikowano 24 Listopada 2017 Opublikowano 24 Listopada 2017 Witam u mnie również problemy z klimą 3 strefową. BŁAGAM WAS o pomoc bo zima idzie. takie coś u mnie po podpięciu VCDS-a: Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 8Tx-820-043-3Z.clb Oznaczenie elementu: 8T1 820 043 AK HW: 8T1 820 043 AK Komponent i/lub wersja: KLIMA 3 ZONEN H08 0182 Kodowanie: 34050000 Kod serwisu: WSC 50068 002 104857 VCID: FAB8AA35756BCD9644-80AE 8 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01087 - Niewykonane nastawy podstawowe 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100101 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 09:55:34 00713 - Silnik nastawczy nawiewu środkowego po lewej stronie (V110) 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100010 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 09:57:10 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.80 V Temperatura: 7.0*C Temperatura: 8.0*C Zliczanie: 4252 Zliczanie: 1238 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 10000001 Czas: 2.55 s 00711 - Silnik nastawczy klapy przestrzeni nóg po lewej stronie (V108) 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100010 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 09:57:10 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.80 V Temperatura: 7.0*C Temperatura: 8.0*C Zliczanie: 5866 Zliczanie: 4321 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 10000001 Czas: 2.55 s 01187 - Silnik nastawczy klapy temperatury z tyłu (V137) 001 - Górna wartość skrajna przekroczona Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100001 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 09:57:10 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.80 V Temperatura: 7.0*C Temperatura: 8.0*C Zliczanie: 1222 Zliczanie: 5845 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 10000101 Czas: 2.55 s 01810 - Silnik nastawczy klapy temperatury; prawy (V159) 001 - Górna wartość skrajna przekroczona Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100001 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 09:57:10 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.80 V Temperatura: 7.0*C Temperatura: 8.0*C Zliczanie: 1301 Zliczanie: 5833 Bity binarnie: 00000000 Bity binarnie: 10001101 Czas: 2.55 s 00712 - Silnik nastawczy klapy przestrzeni nóg po prawej stronie (V109) 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100010 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 09:57:10 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.80 V Temperatura: 7.0*C Temperatura: 8.0*C Zliczanie: 5855 Zliczanie: 1368 Bity binarnie: 01000000 Bity binarnie: 10001001 Czas: 2.55 s 00712 - Silnik nastawczy klapy przestrzeni nóg po prawej stronie (V109) 003 - Usterka mechaniczna Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100011 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 09:57:40 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.80 V Temperatura: 7.0*C Temperatura: 8.0*C Zliczanie: 11752 Zliczanie: 11395 Bity binarnie: 01000000 Bity binarnie: 10001001 Czas: 2.55 s 03023 - Wymagania dotyczące docierania silnika 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100101 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 34 Przebieg: 246801 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2017.11.24 Czas: 10:06:24 Szczęka mi opadła jak to zobaczyłem. Dodam że zrobiłem nastawy podstawowe i adaptację poprzez wpisanie 00 dla przywrócenia nastawień początkowych. nic to nie pomogło. jest jeszcze problem z z tym że z lewej strony wali zimne powietrze a z prawej ciepłe. Dodatkowo nie działa synchronizacja klimy po stronie lewej(od kierowcy) jak kręcę gałką to tylko lewa strona zmienia temperaturę, jak kręcę prawą gałką to zmienia się na prawej i lewej.Jak robiłem nastawy (jeśli się nie mylę) to nawet silniczki z błędami powyżej testowały się może dłużej to trwało ale po jakimś czasie test kończył się wartością 0. Czytałem o tym w którymś poście że tak trzeba zrobić poczekać aż pozmienia wartości i zakończy się 0. tak też zrobiłem ale po wykasowaniu błędów i ponownym skanowaniu wywala błędy. Pomóżcie proszę Was bardzo bo idzie zgłupieć z tą różnicą temperatur i obsługą panelu klimy.
ELA7V30 Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 (edytowane) Dziękuję za brak odpowiedzi. Dla potomnych. Nastawy roiłem przez połączenie Wi-Fi. Dopiero jak podłączyłem interfejs po kablu nastawy i kodowanie zostało poprawnie przyjęte i problem rozwiązany. Muszę o tym poinformować ADAKO ponieważ przysporzyło mi to wielu problemów a w artykułach przedstawiają interfejs w samych superlatywach za ponad 3 tyś. a jednak nie jest tak kolorowo jak im się wydaje. Edytowane 26 Listopada 2017 przez ELA7V30
iwadrian Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 (edytowane) U mnie klima chłodziła mocniej po stronie kierowcy ( Anglik) a po stronie pasażera prawie wcale. Dobiłem gaz i wszystko wróciło do normy. Gazu było 180 gr a powinno być 570g. Błędów żadnych w sterowniku nie miałem. gość robi to samo na tym filmiku. Podchodziłem do tego sceptycznie bo jak się ma ilość gazu do różnicy temperatury nawiewu dla pasażera i kierowcy? A jednak ma to znaczenie i u mnie rozwiązało problem. Edytowane 20 Maja 2018 przez iwadrian
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się