Lunatyk Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 (edytowane) Od dłuższego czasu miałem problem z wentylatorem nawiewu klimatyzacji, mianowicie na biegach 2 i 3 bardzo dokuczliwie piszczał co zresztą bardzo często można spotkać u większości użytkowników.Postanowiłem temu w końcu zaradzić i opisać w kilku krokach jak go zdemontować. Wspomnę tylko że wentylator naprawiłem w Lublinie w firmie która zajmuje się tego typu sprzętem, zostały wymienione panewki i coś tam przetoczyli ponieważ była możliwość. Dostałem 6mc gwarancji i 100 zł mniej w kieszeni ale zawsze to nie 600 za nowy. Mam nadzieję że długo posłuży. Mam zapewnienie że jest w bardzo dobrej kondycji pomimo tylu lat. Do demontażu jest nam potrzebnych niewiele narzędzi. 1. krok to demontaż schowka - pięknie opisany i udostępniony przez użytkownika wrclaguna DEMONTAŻ SCHOWKA PASAŻERA 2. Następnie należy zdemontować również osłonę styropianową od filtra kabinowego - przykręcony na 3 wkręciki które odkręcamy ręką.I oczywiście wyjmujemy wszystkie gąbki i osłonki wygłuszające. 3. Kolejnym krokiem jest odkręcenie rezystora "jeża" (2 śrubki) przylegającego bezpośrednio do wentylatora, który widoczny jest od razu po zdemontowaniu schowka (przy okazji można wszystko oczywiście wyczyścić) Wcześniej można odpiąć wtyczkę aby nie przeszkadzała. 4. Po odłączeniu i wyjęciu rezystora mamy już praktycznie cały wentylator na wierzchu.Teraz proszę zwrócić uwagę na języczek który widoczny jest na tym zdjęciu, trzeba go delikatnie odchylić i przekręcić wentylator w całości w prawą stronę. Wentylator wykręci się jak żarówka I już wszystko czas z demontażem i dokładnym czyszczeniem wszystkiego max 1h Oczywiście poskładanie w odwrotnej kolejności.Ja dokładnie wyczyściłem rezystor ponieważ było strasznie dużo kurzu jak i w całym urządzeniu gdzie wmontowany jest wentylator. Aktualnie cisza która jest piękna i nic nie piszczy Pozdrawiam Edytowane 17 Marca 2016 przez Lunatyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Uzywany z rozbitka ze znikomym przebiegiem kosztuje 50 zl, wiec interes z oddawaniem i naprawia iem jest bez sensu tym bardziej ze jest to wszystko tam mocno spasowane czekaj tylko jak zaraz zacznie cos trzeszczec Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miluch1 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 (edytowane) Mam taki sam problem - zamierzam kupic wentylator używany z allegro tylko ze nie mam pewności co do samego wentylatora - jest ich dużo - który pasuje do A4-B8 z 2009?. Nie ma różnicy, są takie same? Edytowane 3 Lutego 2018 przez Miluch1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FERDYNAND K Opublikowano 28 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2022 I jak wentylator się sprawuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voucher Opublikowano 25 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2023 Jaki wentylator polecacie do A4 B8 2010r? W necie pełno zamiennikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 25 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2023 Hella, Bosch, Valeo lub OEM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się