Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] 1.8TQ - Sleeperski Avant


mophk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

opiszę swoje autko, a temat będzie a'la notatnik, bo pamieć już nie ta :D

Metryczka:

Rocznik 2000

Silnik 1.8t AWT seria

Na początek fotka z ogłoszenia gdyż nie udało mi sie jeszcze zrobić od zakupu osobiście:

mTDPlMI.jpg

Obecnie stoi na ori 16" zimówkach.

Wyposażenie jakie było jak kupiłem (ogłoszenie: http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-b5-1-8t-quattro-kombi-2000r-ocynk-doinwestowany-super-stan-ID6ydyA5.html#f6bc062eb1):

  1. Grzane fotele
  2. Klimatronik
  3. Brak zmieniarki i nie ori radio
  4. 2 ele szyby
  5. 2 ele lustera podgrzewane
  6. tempomat
  7. pół fis

Kody wyposażenia z vinu:

1e1 Pochłaniacz z węglem aktywnym / AKB 
6U0 Bez dodatkowych uszczelek zewnętrznych / ZTD 
4UE Poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu / AIB 
9V7 Elektroniczny system alarmowy przeciwwłamaniowy z immobilizerem i kontrolą części pasażerskiej / EDW 
QH0 Bez kontroli głosowej / SPR 
J1L Akumulator 280 A (60 Ah) / BAT 
K8D Kombi Variant/Avant / KAR 
1KD Hamulce tarczowe, tylne / BAH 
4L2 Lusterko wsteczne wewnętrzne pochylane, typu breakaway / IRS 
5D1 Częstotliwość nośna 433.92MHz - 434.42MHz / TRF 
8KB Kontrolka katalizatora / KUE 
7QA Bez CD/DVD do nawigacji / CDR 
3C7 3-punktowy pas pośrodku tylnej kanapy / SHM 
B0F Zestaw części składowych zgodny z homologacją na Szwajcarię (różne części) / BLB 
8T1 System kontroli prędkości jazdy CCS / GRA 
FC0 Bez instalacji spersonalizowanej / IND 
2A5 Sprzęt dostawczy (powłoka ochronna na czas transportu) z cienką osłoną siedzeń / UEA 
2T0 Bez standardu podwójnego rozmiaru (DIN) / DAT 
0GG Norma emisji zgodna z EU4 / AGM
MW8 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.8L/110kW 20V turbo, silnik bazowy T0L/T16/T6V/T63/TK2/T0Z / MOT 
6XD Lusterka zewnętrzne: elektrycznie regulowane/ogrzewane / ASE 
1T0 Bez apteczki pierwszej pomocy i trójkąta ostrzegawczego / VBK 
8WB Przednie światła przeciwmgłowe / NES 
Q1A Przednie siedzenia standardowe / VOS 
1Z2 Zwiększone wstępne standardowe napełnienie baku / KRM 
6Q2 Skórzana gałka/uchwyt zmiany biegów / SAG 
8GL Alternator 120A / GEN 
FA0 Kontrola produkcji standardowej / SVO 
8K0 Bez specjalnej aktywacji świateł przednich / FLS 
8Q0 Bez regulacji zakresu świateł przednich / LWR 
9T1 Ogrzewane dysze przedniej wycieraczki / BWD 
1EY Specjalna płytka identyfikacyjna z masą pojazdu, ale bez ogólnego zezwolenia na eksploatację (ROW) / TYP 
5MY Wkładki dekoracyjne / EIH 
U1A Zestaw wskaźników z zegarkiem, tachometrem, licznikiem dziennego przebiegu i prędkościomierzem w km/h / INS 
7CA Emission standard LEV 3/Tier 3 160 / AGM 
4SD Lewe lusterko podręczne podświetlone / MSL 
1PC Śruby koła z zabezpieczeniem antywłamaniowym (odbezpieczane) / ABR 
7P0 Bez podparcia lędźwiowego w oparciach foteli / LOR 
6N0 Bez fartuchów błotników / SZF 
7Q0 Bez urządzenia nawigującego / NAV 
0VC Zestaw informacyjny po niemiecku / BTA 
7X0 Bez czujników parkowania PDC / EPH 
4P0 Moduł tylnego panelu podłogowego, typ 1 / PBH 
8S4 Dwie lampki do czytania z przodu, dwie z tyłu / LEL 
3Q6 Trzy zagłówki tylne / KOH 
5J0 Bez tylnego spojlera / HES 
VC0 Bez zdalnego otwierania drzwi garażu / GRT 
4TD Prawe lusterko podręczne podświetlone / MSR 
3FA Bez okna dachowego (dach standardowy) / DEI 
0LF Specjalne płytki/naklejki/certyfikaty bezpieczeństwa dla Szwajcarii / SIZ 
3L1 Ręczna regulacja wysokości lewego przedniego fotela / SIE 
N5F Pokrowce foteli z tkaniny / SIB 
A00 Bez odbioru własnego / SAH 
4X1 Boczna poduszka powietrzna z przodu / SAB 
3X1 Funkcja "load-through" z pokrowcem na narty / DLS
8RM 8 głośników (pasywne) / LSE 
0ST Oznaczenia/plakietki po niemiecku i francusku / SAU 
2PV Kierownica sportowa z wykończeniem w skórze / LRA 
0L2 Przepustnica sterowana elektrycznie / GAB 
7K0 Bez kontrolki ciśnienia w oponach / RDK 
H6U Opony 205/55 R16 91W / REI 
1WB Wały napędowe o średnicy 100mm / GFW 
G0G 5-biegowa, manualna skrzynia biegów dla napędu na 4 koła / GSP 
QV0 Bez odbiornika telewizji/radia cyfrowego / TVE 
2Z1 Oznaczenie modelu z tyłu i płytki „Quattro” / TYZ 
F0A Samochód niespecjalizowany, wyposażenie standardowe / FZS 
0YR Charakterystyka zawieszenia 16, tylko kontrola instalacji, bez prognozy wymagań / GKH 
4R2 Okna otwierane elektrycznie z przodu, mechanicznie z tyłu / FEH 
8N4 Wycieraczka przedniej szyby z przerywaną pracą i potencjometrem (cztery szybkości) / SWS 
WKC Comfort package for switzerland 
3B0 Bez dodatkowej podstawki na fotelik dla dziecka / ZKV 
2WA Bez opon dodatkowych / ZBR 
0K0 Bez modułu napędu alternatywnego / ASY 
1C1 Płyn niezamarzający przy max. -25 stopniach Celsjusza (tolerancja do -30 stopni) / FRO 
T6V 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.8L, jedn. 06B.A / 
GMO 5C0 Bez specjalnych wymiarów / KSA 
1LB Hamulce tarczowe, przednie / BAV 
1AH Blokada mechanizmu różnicowego (EDL) / BRS 
2K1 Zderzaki wzmocnione / SFS 
4W0 Bez schowka na kasety i płyty CD / KBO 
7A0 Bez zmieniarki/odtwarzacza CD / CDW 
6e3 Podłokietnik z przodu, pośrodku / MAS 
6RB Deska rozdzielcza i panel boczny drzwi wieloczęściowe, w jednym kolorze/w wielu kolorach / FIT 
6FB Lusterko zewnętrzne w kolorze lakieru / BBO 
4M0 Bez uchwytu na kubek / BEH 
4N0 Standardowa tablica rozdzielcza / INT 
4K4 Zamek centralny kontrolowany radiowo / TKV 
1X1 Napęd na cztery koła / ATA 
8Z5 Kraje niegorące / MKU 
A8S Wyposażenie standardowe / AUS 
2B0 Bez dodatkowego tłumienia hałasu z zewnątrz / GRD 
0TD Przednie i tylne wykładziny podłogowe / ZFM 
6W5 Podkładka pod tablicę rejestracyjną z przodu / KZV 
1SA Bez dodatkowej przedniej osłony podwozia / TWU 
6R2 Gruszka dźwigni zmiany biegów ze skóry / SHV 
C00 Zezwolenie na eksploatację, rejestracja wstępna / COC 
6PC Skórzany uchwyt dźwigni hamulca ręcznego / HBV 
8JH Światło przednie elipsoidalne do jazdy prawostronnej / HSW 
8X1 System spryskiwacza reflektorów / SWR 
9X6 Podgrzewany zamek lewych przednich drzwi z mikroprzełącznikiem / BTS 
9AK Klimatronik z kontrolą ciśnienia spiętrzania, bez CFC / HKA 
2G1 Wkładka do wlewu paliwa bezołowiowego / EBB 
1VG Instalacja części do silnika 4-cylindrowego / TWL 
0W1 Plakietka central electric, kraje niemieckojęzyczne / AKZ 
5SL Lewe lusterko zewnętrzne: asferyczne / ASL 
4e0 Tylna klapa/pokrywa bagażnika otwierana z zewnątrz / SDH 
5A5 Wykładzina bagażnika ze skrzynkami / GRV 
4ZE Czarne formowania / ZIE 
9Q0 Bez wyświetlacza wielofunkcyjnego/komputera samochodowego / MFA 
9Y1 Pomiar temperatury na zewnątrz / ATE 
5K1 Warstwa ochronna na lakierze (wosk) / LAC 
3CA Bez przegrody / TRW 
8YU Przygotowanie radia do celów komercyjnych / RAO 
8TC Tylne światło przeciwmgłowe do jazdy prawostronnej / NEL 
3NZ Tylne siedzenie ławkowe niepodzielone, oparcie częściowo składane / HIS 
6V1 Tylny panel wykończenia (ECE) / HEB 
5RQ Prawe lusterko zewnętrzne: wypukłe / ASR 
3Y0 Bez rolety / SSR 
3S2 Szyny dachowe czarne / DAR 
7M1 Nakładki ochronne w otworach okiennych z wkładkami z metalu / EIL 
9P0 Bez przypomnienia o zapięciu pasów / SGK 
4A3 Ogrzewanie foteli przednich, oddzielne dla każdego fotela / SIH 
1BE Sportowe zawieszenie/amortyzacja / DAE 
5e1 Bez belki poprzecznej z osłoną drzwi / SAA 
1G3 Koło zapasowe ze stopów lekkich z oryginalnymi oponami / RER 
E0A Bez edycji specjalnej / AAU
L0L Kierownica z lewej strony / LEA 
9W0 Bez przygotowania/instalacji telefonu samochodowego / VTV 
6M0 Bez pasków mocujących/siatki/kieszeni / GPS 
V0A Opony bez opisanej marki / REL 
1D0 Bez haka holowniczego / AHV 
1YC Wały napędowe dla tylnej osi o średnicy 100 / GFH 
0G1 Dźwignia zmiany biegów / GES 
B13 Homologacja na Szwajcarię / TPL 
0DY Instalacja dla pojazdu klasy B5 (AUDI), komponenty jednostki / AED 
0JF Kategoria wagowa przedniej osi 6 / GKV 
C1L Koła ze stopów lekkich 5,5J x 15 / RAD 
4GH Szyba przednia ze szkła z izolacją termiczną, z osłoną przeciwsłoneczną / WSS 
WKB Comfort package quattro for switzerland 
WM3 Sharan "voyage ii" for belgium / luxembourg with rch radio "gamma"

Kwestie wymagające (mniej lub bardziej) ogarnięcia:

  1. wyciek w tylnej części silnika
  2. napinacz faz rozrządu czy jakkolwiek to sie nazywa.
  3. "podobno" szum łożyska prawego tylnego koła
  4. letni setup
  5. turbina ma lekki luz - hybryda?
  6. dołożenie samo-poziomowania dynamicznego
  7. wymiana sprzęgła AWX
  8. sparowanie pilotów z centralnym/naprawa centralki
  9. poprawki lakiernicze
  10. niedziałający prawy tylni głośnik
  11. samoistnie otwierająca się szyba prawa tylna (trochę wrażenie że 10, 9 i 2 nie są przypadkiem)
  12. doklejenie osłon klamek - były klejone albo w PL albo jeszcze w Szwajcarii
  13. poprawa odbioru radia - jest ori separator ale odbiór stacji (wymieniona antena) jest słaby moim zdaniem
  14. zabezpieczenie podwozia po zimie
  15. wymiana odmy na catch tanka
  16. podmianka sondy lambda
  17. wywalenie fizyczne SAI

Mody zrobione z pomocą życzliwych ludzi:

  1. Chip - około 200-210km
  2. Wtryski 320cc
  3. DP
  4. TIP
  5. Full-fis (ale wymaga wymiany wyświetlacza)
  6. wywalona sonda za katem
  7. LPG na reduktorze KME Twin, wtryskach 130ln baracuddach, 67L butli, 8mm przewodach farro, wlew pod klapką i ECU staga.

Plany:

  1. wrzucenie stożka - liczę na wasze sugestie (cel: wywalenie ori puchy. na mocy i dźwięku nie zależy mi w ogóle. chciałbym aby był flow jak w ori puszcze i filtracja taka sama. myślę nad suchym filtrem)
  2. jak się pojawi 1. to odgrodzenie dokładne filtru od komory silnika
  3. wymiana odmy, bo czasem sie zdarzy przypałować... a moja cała zapakowana..
  4. dorzucenie wykrywania otwarcia drzwi pozostałych
  5. fmic
  6. wczesniej czy później hybryda
  7. 240-260km
  8. większe hamulce
  9. wymiana foteli przednich na pełną elektrykę (przód/tył góra/dół) - najlepiej w materiale - nie podoba mi sie skóra absolutnie
  10. może dołożenie tylnich ele szyb
  11. przymocowanie w koncu gumowych dywaników jak należy...
  12. lekkie obniżenie całości
  13. może dokupienie zimowych kół w tym samym rozmiarze co letnie z uwagi na punkt 8.
  14. stalowe oploty kabli hamulcowych

To chyba tyle póki co. Mam "problemy" z pamięcią wiec pewnie coś się na dniach dopisze.

1 edit:

Rzeczy które ogarnąłem do tej pory nie będące modem:

  1. filtr oleju K&N - większy niż ori, pomoże w walce z ew. syfem po poprzednikach
  2. filtr powietrza, kabiny
  3. płyn hamulcowy ATE - standard
  4. świece NGK
  5. olej w silniku i skrzyni (odpowiednio helix 5w40 i castrol (nie pamiętam jakie oznaczenie, chyba 75w90)
  6. olej w tylnym moście + zimmeringi
  7. regeneracja ABS (ale raczej do poprawki)
  8. wycieraczki :decayed:
  9. uszczelka pokrywy zaworów - pierwsze podejrzenie wycieku, niestety to nie było to (z dziś 18-03-16: mechanik twierdzi że ledwo co cieknie (umył sobie silnik, a ja przejechałem ok. 1500 km))
Edytowane przez mophk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie interesują Cię zmodyfikowane osiągi i dźwięk, to po kiego chcesz się w stożek bawić ?
Daj więcej fotek :D

No i moce, które podajesz nie do osiągnięcia na hybrydzie...

Edytowane przez j4s2c2vr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesują owszem ale nie interesuje się nim z powodów np. większy przepływ, dzwięk czy moc. Ori pucha po założeniu tipa z nierdzewki nie pasuje pod ori mocowania i po prostu wisi na tipie, a ten znowu opiera sie o bolec regulacji świateł - jak to sie ułamie to będzie lipa. Myślałem nad http://fmic.pl/filtry-powietrza/914-filtr-powietrza-typ-1-czerwony.htmlale nie wiem czy on będzie dość wydajny a zarazem podobnie filtrujący jaki papierowa wkładka.

swoją drogą ostatnio dźwięk mam bardzo fajny, ale też nie wiem czy dobrze że tak brzmi. Przy puszczaniu gazu mam dźwięk jakbym miał Blowoffa :D. na szczęście mocy nie ubyło (wg mnie) więc póki co olewam temat.

Moce w/w są do zrobienia, zależy jaka hybryda z tego co wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo odnośnie hybrydy, to nie sprecyzowałeś, dlatego strzelałem :P

Aaaa TIPa Ty wsadzałeś, czy kupiłeś już z?

Może lepiej TIPa pod oryginalną puszkę znaleźć?

Kolega na forum ma na sprzedaż zdaje się:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TIP "zrobiłem" ja. Jest obecnie wsadzony pod ori puchę i jako tak nie ma problemu, ale tak jak wspomniałem, tip naciska na bolec regulacji świateł a ori pucha nie jest przykręcona chociaż sztywniej siedzi niż przed tipem. Pomyślałem, że dam stożek, który będzie równie dobrze filtrować co zwykłe, a przy okazji rozluźni temat. Jakie rozmiar ma ori przepływka? żebym wiedział jaki rozmiar silikonów i stożka kupić.

Poleci ktoś dobry zamiennik odmy? moja jest/była zapchana fest (chociaż jak nie była ruszana do tej pory to nie wyglądało to chyba tak źle). Widziałem kilka u Sida i innych podobnych sklepach i nie bardzo wiem na co się zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


swoją drogą ostatnio dźwięk mam bardzo fajny, ale też nie wiem czy dobrze że tak brzmi. Przy puszczaniu gazu mam dźwięk jakbym miał Blowoffa . na szczęście mocy nie ubyło (wg mnie) więc póki co olewam temat.

Ten dżwięk to tzw. efekt surge, nie otwiera sie zawór upustowy, przez to ciśnienie doładowania wraca na wirnik turbiny i ją hamuje stąd ten dźwięk. Bardzo niebezpieczne potrafi ukręcić łopatki wirnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co trzeba zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u1dTXC6.jpgFmql1eG.jpg

lE5uOrZ.jpgdbXzUeB.jpg

fotki z dziś :)

udało się wymienić dv(710p), co prawda trwało to 2.5h ale udało się. stary był troche ubrudzony olejem, czyli pewnie turbina się kończy całkiem :(


przepływomierz ma 2.75" - dla potomnosci.

jutro zamówię zamiennik odmy i stożek


no to może update?

we wtorek mi przerwały przewody paliwowe ze starości. Udało się to ogarnąć tego samego dnia. 25 wymieniłem filtr paliwa - niestety odezwała się pompa. Na szczęście, przy poprawce roboty okazlo się, że jeden wężyk był załamany i temu przy pompie piszczało.

W piątek jadąc na wymianę filtra paliwa, zaświeciła mi się kontrolka od oleju - poziom minimalny :( dolałem około 600-700ml i nie ma maksa (okolo 3 tyś nalatałem). Trzeba będzie coś z tym zrobić. W spalinach nie czuć oleju. Po około 10-15 min od wyłączenia silnika, spod korka leciał dym - to chyba nie jest dobre? Przypuszczam, że moje jeżdżenie na co dzień 50km w jedną stronę 120km/h spowodowało spore "parowanie" oleju i stąd ten ubytek, nie sądzę aby to miało związek bardzo duzy z wyciekiem z tyłu silnika.

Dziś wziąłem się do zrobienia coś z tym głośnikiem tylnych drzwi. Po zdemontowaniu boczka (i około godzinie) okazało się, że brakuje mi instalacji/wtyczki głośnika. Głośnik działa - sprawdzony pod kostką w drugich drzwiach. Drzwi prawe posiadały 3 ślimaki, trochę wody na dnie i podgniłe wygłuszenie. Prawdopodobnie za jakiś czas wygłuszę całość osobiście.

Mechanik, który robił filtr paliwa bawi się (nie znam żadnych opinii o nim, ciężko stwierdzić czy wie co mówi czy nie) w lakierowanie, stwierdził ze prawe nadkole i drzwi były malowane. O nadkolu wiedziałem, ale o drzwiach nie. Przypuszczam, że cały prawy bok może być felerny. Kiedyś na spocie sie trzeba będzie umówić na oczujnikowanie.

Z bardziej przyjemnych rzeczy; stożek, catch can i fmic przyszedł. na dniach catch can wleci. Stożek będzie potrzebował jakieś osłony termicznej od DP/silnika. Na audizine koleżka sprzedawał/sprzedaje takie osłoy po 90$. Wyglądają jak gięta blacha alu z osłoną termiczną z jednej strony - raczej do ogarnięcia w naszych warunkach. Fmic i sprzęgło po świętach.

Edytowane przez mophk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


udało się wymienić dv(710p), co prawda trwało to 2.5h ale udało się. stary był troche ubrudzony olejem, czyli pewnie turbina się kończy całkiem

A sprawdzałeś luz na wirniku? Zawsze trochę oleju będzie w przewodach.. Musiałbyś widzieć ile oleju jest w przewodach, kiedy turbina się kończy tak jak było u mnie... :D MASAKRA


nie sądzę aby to miało związek bardzo duzy z wyciekiem z tyłu silnika.

A sprawdzałeś odmę przy podstawce filtra oleju? Lubi się rozsypać.. u mnie praktycznie jej nie było i przez to miałem zasyfiony cały bok silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się z tymi fotelami :decayed: Też u mnie chcę w pełnej elektryce, ale to niestety wiąże się z adaptacją foteli z a6 c5. W naszych b5 niestety nie było pełnej elektryki. Nawet recaro w b5 było na wajchę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A sprawdzałeś luz na wirniku? Zawsze trochę oleju będzie w przewodach.. Musiałbyś widzieć ile oleju jest w przewodach, kiedy turbina się kończy tak jak było u mnie... MASAKRA

Kolega Krzysiekvtec sprawdzał, powiedział, że jest luz ale nie wiem osobiście jaki bo się nie znam - prawo jazdy, zainteresowanie motoryzacją i mechanika u mnie to okolo pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci, że wchodzisz w ten temat z dobrym tempem :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :-D

wczoraj/dziś wyczyscilem przepustnice, muszę kupić nową uszczelkę pod nią.

dziś robiłem przymiarki do montażu catch cana.. nie ma nigdzie sensownie miejsca. czy ten catch can może być w goracym.miejscu np nad dp, czy lepiej ja dać w okolicy kolektora ssacego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :-D

wczoraj/dziś wyczyscilem przepustnice, muszę kupić nową uszczelkę pod nią.

dziś robiłem przymiarki do montażu catch cana.. nie ma nigdzie sensownie miejsca. czy ten catch can może być w goracym.miejscu np nad dp, czy lepiej ja dać w okolicy kolektora ssacego?

Jak dasz metalową butelkę to miejsce nie ma znaczenia, przeca się nie stopi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stopić się nie stopi, ale olej się nie skropli chyba?

468bb83c92f15f6b390f88e0aeae5e37.jpg

e9dcde2b46c2d98edfa500b53e218cf2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się z tymi fotelami :decayed: Też u mnie chcę w pełnej elektryce, ale to niestety wiąże się z adaptacją foteli z a6 c5. W naszych b5 niestety nie było pełnej elektryki. Nawet recaro w b5 było na wajchę.

Fotele kubelki z eski mialy pelna elektryke ;) gdzies mi nawet pelna wiazka w domu lezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się z tymi fotelami :decayed: Też u mnie chcę w pełnej elektryce, ale to niestety wiąże się z adaptacją foteli z a6 c5. W naszych b5 niestety nie było pełnej elektryki. Nawet recaro w b5 było na wajchę.

Fotele kubelki z eski mialy pelna elektryke ;) gdzies mi nawet pelna wiazka w domu lezy

Jesteś pewien, że miały regulację elektryczną przód / tył? Szukam od dawna i nie mogę znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, kubły sie zdarzały w pełnej elektryce. recaro niestety nie było w takim wypasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...