Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piszczący pasek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , zaczął mi piszczeć pasek przy kręceniu kierownicą, (tylko na wolnych obrotach) piszczenie znika jak podnosze obroty i zaczynam krecic. Dodam że zaczął mi głosniej chodzić, nie wiem czy to wina alternatora bo mam wrazenie ze jakos głosniej chodzi.

Opublikowano

Alternator, pompa wspomagania, sprzęgło klimy

Opublikowano

A może masz za mało oleju w wspomaganiu?

Opublikowano (edytowane)

Olej sprawdzałem i jest na poziomie kolor jasny, więc to odpada. Trzęsie tez bardziej budą i w środku słychać, że głośniej chodzi. Zatankowałem ostatnio rope pochodzącą z Litwy u nas na Stacji i sie zastanawiam, czy to nie wina wtrysków ta głośna praca, a piszczący pasek to przypadek. Chociaż mam wrażenie, że odgłos pochodzi z alternatora, cieżko wyczuć.

Dodam, że to wszystko dzieje sie na ciepłym silniku też, a nie na zimnym jak to inni piszą o piszczącym pasku.

Edytowane przez tomaz_oz
Opublikowano

Sciąg pasek i bedziesz wiedział co piszczy

Opublikowano

Jakaś rolka ci piszczy, tak na ucho to ciężko zdiagnozować bo ten cwierk się rozchodzi po całej komorze. U mnie piszczy np alternator, któreś łożysko w środku.

Opublikowano (edytowane)

A może być przyczyna padających wtrysków, co powoduje wieksze drgania, które przechodzą na tłumik drgań, a z tego na pasek? przy wyższych obrotach pisku nie ma. Pisk, az tak mnie nie pokoi jak głosnejszy warkot w środku w samochodzie i do tego to bujanie. Osłona silnika tez bardziej sie trzęsie.

Edytowane przez tomaz_oz
Opublikowano

004 013 023 statyczne na rozgrzanym full przez minute wszystkie 3 w jednym logu.

A co do głośniejszej pracy i bujania to moze któraś poduszka zdechła

Opublikowano

Muszę tylko znaleźć kogoś ktoby mi to zrobił...

Opublikowano

ogarnąłeś temat ??

Opublikowano (edytowane)

hej jeszcze nie. Jezdze obserwuje, nie piszczy cały czas, tylko co jakiś czas. Po swiętach, bede chciał cos z tym zrobić. Do tego jeszcze przegub mi sie spierniczył i stad ten odgłos może być przy skrecaniu.

Piszczec piszczy nadal i opciązenie jakieś jest na ten pasek bo słychaac, tylko czy to pompa wspomagania czy alllternator to nie wiem.

Edytowane przez tomaz_oz
Opublikowano

Nagraj filmik i wrzuć...

Piszczeć może wszystko... z czasem ustaje jak się rozgrzeje ?

U mnie przykładowo piszczała ori pompa wody która miała luzy...

Opublikowano (edytowane)

Nie ma znaczenia znaczenia,czy zimny czy cieply. Jest to pompa albo alternator.ciezko mi zdiagnozowac z ktorej czeci dobiega ten pisk. Czasem piszczy nawet bez krecenia kierownica. W sobote moze ogarne to.

No i udało sie usunąc piszczenie, okazało się ze do wymiany miałem sprzegiełko alternatora, kręciło sie w obie strony. Koszt nowego Valeo- 93 zł. tak więc obeszło sie bez wiekszych kosztów, wymiany alternatora, czy pompy wspomagania. Lepiej szybko to naprawić jak komuś piszczy, bo napinacz dostaje duzych drgań ,co powoduje jego uszkodzenie.

Edytowane przez tomaz_oz
Opublikowano

Witam.

Podpinam sie pod temat piszczącego paska wielorowkowego. Pasek założony jakiś miesiąc temu firmy Conti na początku cisza spokój a po jakimś czasie cichutki pisk na zimnym silniku potem spokój. Teraz piszczy przez cały czas tylko na rozgrzanym silniku nieco mniej. Napinacz i rolka nowe. Po pryśnieciu preparatem na pasek świst ustaje ale tylko na jakiś czas np. do nastepnego dnia. Mechanik rozkłada rece i ma w planach wyjąc kółko od wiskozy i go czymś przemalowac żeby była lepsza przyczepnośc.  Co o tym myślicie? A może jakieś przykłady z życia wziete? ;) 

Opublikowano

 Głupota......

Alternator, pompa, rolka ewentualnie lozysko od wiska. Wiskoza odkrecasz  i pod podstawa jest lozysko ale nigdy nie miałem z nim problemów. Zawsze winowajca jest pompa lub alternator.

Opublikowano

Tylko czemu przestaje piszczec jak sie pryśnie jakimś kolwiek praparatem? Po pryśnieciu w zewnatrzna strone paska przestaje piszczec niezależnie w które kółko pryśniesz

Opublikowano

Dodam jeszcze że to już drugi pasek w tym roku i też Conti. Poprzedni na początku też bez zarzutu a po pewnym czasie zaczoł piszczec i podobno delikatnie go przetarło wiec mechanik wymienił kółko chyba od wspomagania bo stwierdził że jest ostre i zżyna pasek. Zmienił kółko, założył nowy pasek i po miesiącu znowy to samo. Czy to czasem nie wina tych pasków? Gdzieś na forum A4 wyczytałem kogoś opinie że paski Conti lubią piszczec. 

Opublikowano

mam to samo co koledzy wyzej- piszczy, szczegolnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu ciszej a po dluzszej jezdzie wrecz znika.

wymieniona rolka napinacza (tzn lozysko w niej), bylo dobite ale po wymianie nadal piszczy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...