tomaz_oz Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Witam , zaczął mi piszczeć pasek przy kręceniu kierownicą, (tylko na wolnych obrotach) piszczenie znika jak podnosze obroty i zaczynam krecic. Dodam że zaczął mi głosniej chodzić, nie wiem czy to wina alternatora bo mam wrazenie ze jakos głosniej chodzi.
piotrekrkk Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Alternator, pompa wspomagania, sprzęgło klimy
lukasz51237 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 A może masz za mało oleju w wspomaganiu?
tomaz_oz Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) Olej sprawdzałem i jest na poziomie kolor jasny, więc to odpada. Trzęsie tez bardziej budą i w środku słychać, że głośniej chodzi. Zatankowałem ostatnio rope pochodzącą z Litwy u nas na Stacji i sie zastanawiam, czy to nie wina wtrysków ta głośna praca, a piszczący pasek to przypadek. Chociaż mam wrażenie, że odgłos pochodzi z alternatora, cieżko wyczuć. Dodam, że to wszystko dzieje sie na ciepłym silniku też, a nie na zimnym jak to inni piszą o piszczącym pasku. Edytowane 20 Marca 2016 przez tomaz_oz
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Sciąg pasek i bedziesz wiedział co piszczy
piotrekrkk Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 Jakaś rolka ci piszczy, tak na ucho to ciężko zdiagnozować bo ten cwierk się rozchodzi po całej komorze. U mnie piszczy np alternator, któreś łożysko w środku.
tomaz_oz Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 (edytowane) A może być przyczyna padających wtrysków, co powoduje wieksze drgania, które przechodzą na tłumik drgań, a z tego na pasek? przy wyższych obrotach pisku nie ma. Pisk, az tak mnie nie pokoi jak głosnejszy warkot w środku w samochodzie i do tego to bujanie. Osłona silnika tez bardziej sie trzęsie. Edytowane 20 Marca 2016 przez tomaz_oz
nik23 Opublikowano 20 Marca 2016 Opublikowano 20 Marca 2016 004 013 023 statyczne na rozgrzanym full przez minute wszystkie 3 w jednym logu. A co do głośniejszej pracy i bujania to moze któraś poduszka zdechła
tomaz_oz Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Opublikowano 20 Marca 2016 Muszę tylko znaleźć kogoś ktoby mi to zrobił...
tomaz_oz Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) hej jeszcze nie. Jezdze obserwuje, nie piszczy cały czas, tylko co jakiś czas. Po swiętach, bede chciał cos z tym zrobić. Do tego jeszcze przegub mi sie spierniczył i stad ten odgłos może być przy skrecaniu. Piszczec piszczy nadal i opciązenie jakieś jest na ten pasek bo słychaac, tylko czy to pompa wspomagania czy alllternator to nie wiem. Edytowane 26 Marca 2016 przez tomaz_oz
cabanmat Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Nagraj filmik i wrzuć... Piszczeć może wszystko... z czasem ustaje jak się rozgrzeje ? U mnie przykładowo piszczała ori pompa wody która miała luzy...
tomaz_oz Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie ma znaczenia znaczenia,czy zimny czy cieply. Jest to pompa albo alternator.ciezko mi zdiagnozowac z ktorej czeci dobiega ten pisk. Czasem piszczy nawet bez krecenia kierownica. W sobote moze ogarne to. No i udało sie usunąc piszczenie, okazało się ze do wymiany miałem sprzegiełko alternatora, kręciło sie w obie strony. Koszt nowego Valeo- 93 zł. tak więc obeszło sie bez wiekszych kosztów, wymiany alternatora, czy pompy wspomagania. Lepiej szybko to naprawić jak komuś piszczy, bo napinacz dostaje duzych drgań ,co powoduje jego uszkodzenie. Edytowane 29 Marca 2016 przez tomaz_oz
JASIU A4 Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Witam. Podpinam sie pod temat piszczącego paska wielorowkowego. Pasek założony jakiś miesiąc temu firmy Conti na początku cisza spokój a po jakimś czasie cichutki pisk na zimnym silniku potem spokój. Teraz piszczy przez cały czas tylko na rozgrzanym silniku nieco mniej. Napinacz i rolka nowe. Po pryśnieciu preparatem na pasek świst ustaje ale tylko na jakiś czas np. do nastepnego dnia. Mechanik rozkłada rece i ma w planach wyjąc kółko od wiskozy i go czymś przemalowac żeby była lepsza przyczepnośc. Co o tym myślicie? A może jakieś przykłady z życia wziete?
lukaszooo Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Głupota...... Alternator, pompa, rolka ewentualnie lozysko od wiska. Wiskoza odkrecasz i pod podstawa jest lozysko ale nigdy nie miałem z nim problemów. Zawsze winowajca jest pompa lub alternator.
JASIU A4 Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Tylko czemu przestaje piszczec jak sie pryśnie jakimś kolwiek praparatem? Po pryśnieciu w zewnatrzna strone paska przestaje piszczec niezależnie w które kółko pryśniesz
JASIU A4 Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Dodam jeszcze że to już drugi pasek w tym roku i też Conti. Poprzedni na początku też bez zarzutu a po pewnym czasie zaczoł piszczec i podobno delikatnie go przetarło wiec mechanik wymienił kółko chyba od wspomagania bo stwierdził że jest ostre i zżyna pasek. Zmienił kółko, założył nowy pasek i po miesiącu znowy to samo. Czy to czasem nie wina tych pasków? Gdzieś na forum A4 wyczytałem kogoś opinie że paski Conti lubią piszczec.
rawber93 Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 mam to samo co koledzy wyzej- piszczy, szczegolnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu ciszej a po dluzszej jezdzie wrecz znika. wymieniona rolka napinacza (tzn lozysko w niej), bylo dobite ale po wymianie nadal piszczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się