Fipomat Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Witam, koledzy mam problem trafiły mi się fajne dwuletnie oponki w dobrej cenie i je kupiłem 245/45/17 Continental ContiSportContact 5 Y XLniestety w domu okazało się że w moim B7 (sedan s-line) wcześniej były założone 235/45/17. Felgi oryginalne s-line 2005. Czy te oponki wejdą na felgi i nie będzie szorować bo nie wiem czy próbować je oddać czy zakładać na auto:/
grzes283 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Opony wejdą, ale będzie spore zakłamanie na obwodzie koła. Myślę, ze lepiej będzie oddać i kupić 235na45.
House Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Opony wejdą, ale będzie spore zakłamanie na obwodzie koła. Myślę, ze lepiej będzie oddać i kupić 235na45. Skąd takie info? Różnica w obwodzie koła to 9mm czyli 1,3% Przy prędkości faktycznej 50km/h bedziesz miał na liczniku 50,7 a przy 100km/h 101,38 Czyli jeśli kolega Robero wie, że wejdą i będzie ok, to przekłamania też nie będzie za dużego.
Fipomat Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 dzięki wielkie koledzy za szybką odpowiedź jak najszybciej lecę z tym do wulkanizatora:) zobaczymy co z komfortem
House Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Daj znać Możesz cyknąć fotę będzie dla potomności.
Fipomat Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 jasne nie ma problemu na dniach wrzucę fotki
grzes283 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Opony wejdą, ale będzie spore zakłamanie na obwodzie koła. Myślę, ze lepiej będzie oddać i kupić 235na45. Skąd takie info? Różnica w obwodzie koła to 9mm czyli 1,3% Przy prędkości faktycznej 50km/h bedziesz miał na liczniku 50,7 a przy 100km/h 101,38 Czyli jeśli kolega Robero wie, że wejdą i będzie ok, to przekłamania też nie będzie za dużego. Zgadza się. dzięki wielkie koledzy za szybką odpowiedź jak najszybciej lecę z tym do wulkanizatora:) zobaczymy co z komfortem Komfort będzie, jak na kanapie Ale 245 to sporo za dużo jak do B6....z reszta pojeździsz jakiś czas i zobaczysz, że to zbyt szeroka opona. Odczujesz to przede wszystkim na mocy, komforcie prowadzenia w koleinach, spalaniu, a jak nie masz servotronic to nawet przy parkowaniu. Plusem będą zakręty i dziury - szeroka opona lepiej wybiera. Przerabiałem to u siebie. Zacząłem w prawdzie od 235/40/18, ale po sezonie zmieniłem na 225/40.....Były też 215, ale ostatecznie mam 205/50/17 i jest bardzo dobrze. Różnica jest kolosalna. Spalanie około litra mniej, koleiny nie straszna, auto odczuwalnie bardziej zrywne i przy parkowaniu nie masz żadnego oporu. Ale oczywiście, jak powyższe detale Tobie nie przeszkadzają, to jak najbardziej szeroka opona ładnie wyglądą na aucie
nitroo Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Spalanie to akurat ostatni element tej układanki, jaki np. dla mnie jest istotny. Nie odczułem różnicy na komforcie po przesiadce z 225 na 235. Zresztą, przy 17" wzwyż w Polsce ciężko o komfort.
grzes283 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Dokładnie. Drogi w miastach to porażka. Tobie na spalaniu akurat nie zależy, ale są różni ludzie i różne upodobania, dlatego powinno się o wszystkich aspektach mówić. Mi aż tak mocno też nie przeszkadza, ale różnica jest. Robiąc duże przebiegi w miesiącu, to może portfel uszczuplic.....ten niby litr.
House Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Ja latam na 235 z servotronikiem i powiem szczerze, że zależy jakie drogi, odczułem dyskomrfort jak pojechałem do Kielc, to faktycznie wytelepało mnie porządnie natomiast w Wawie jakoś mało jest takich dróg które by były "niekomfortowe" Jak jadę na jakieś wioski, to po prostu wolniej jadę. Co do kolein to jakoś nie mam problemu ze ściąganiem, telepaniem czy innymi objawami ale cały zawias jest zrobiony na tip top
grzes283 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Dokładnie, wszystko zależy jak i gdzie jeździmy, ale to ze nas jakiś problem nie dotyczy to nie znaczy, że go nie ma. Praw fizyki się nie oszuka. Szersza opona stawia większy opór, z kolei większy opór to większe spalanie itd, itd.....Uważam, że rozsądnym rozmiarem przy 18 jest 225/40, ale to kwestia gustów. Co do 17, to tak jak pisałem jeżdżę na 205/50 drugi sezon i całą zimę i nie zmieniłbym na szerszą.....nie widzę potrzeby. Na 17" wygląd i tak d*py nie urywa, więc nie potrzebna szersza guma. Są i tacy na forum, co powiedzą, że ich 130 konne tdiki nie widzą różnicy między 205, a 235.....co jest oczywiście totalną bzdurą. Po prostu nie zwracają na to uwagi i tyle. Ja temat rozmiaru opon i felg przerabiam już w trzecim aucie, i poniżej 200KM zawsze czuć różnicę. Obecnie mam 175KM i jakoś specjalnie trakcji na suchym mi nie gubi przy 205, jeżdżąc normalnie oczywiście. A zmieniając rozmiar z 225 na 205 odczułem mega różnice w wielu kwestiach.
House Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 U mnie z kolei mam wrażenie, że zerwanie trakcji jest niemożliwością Automat AWD a jedyna zabawa jest w zimie no ale wybawię się zimą a latem klima, auomacik i dobre kopyto sprawia o wiele więcej przyjemności niż ślizganie się ja załozyłem 235 bo takie miałem i to był fabryczny rozmiar a troche boję się do Q zmieniać tego rozmiaru, żeby nie posypał się napęd
grzes283 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 U Ciebie trochę inaczej wygląda sprawa. Ale nie wydaje mi się, że przy węższych oponach posypie sie Q.....raczej odwrotnie. :-)
House Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Tylko, że nie jest przewidziany zamiennik 17" na wlepce jedyne 17 to własnie 235/45/17
Fido Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 I co z tego że nie jest ??? Zawsze można użyć zamiennika, oczywiście dobrze dobranego.
House Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Dobierałem różne i żaden nie jest identyczny, wszystkie są delikatnie różne A nie do końca chcę eksperymentować w tej kwestii, ponoć do Q nie można zakładać opon uzywanych z ośki, bo własnie różnica w obwodzie koła może zabić napęd. Ale jeśli przerabiałeś temat, śmiało pisz, chętnie dowiem się jaki zamiennik założyć.
grzes283 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Jeśli na zimę przewidują 205/50/16 i nie zabjja Q, to dlaczego 205/50/17 miała by to zrobić?? Być może czegoś nie wiem, ale nigdy nie słyszałem, aby taki detal miał wpływ na żywotność napędu. Jedyne co, to wszystkie 4 opony muszą być identycznych rozmiarów.
House Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 (edytowane) No tak, faktycznie. Z przelicznika wychodzi mi, żeby opona miała prawie ten sam obwód, 205/50/17 czy ktoś lata na takim rozmiarze na feldze 8J et 30? Tyle, że jak już zmieniać, to może nie koniecznie na takiego kondusa, i wpakować 215/45/17? Edytowane 31 Marca 2016 przez House
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się