r.kuderawiec Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Witam Koledzy interesuje mnie silniczek 2.4 177 km (audi a6 c6) Wyczytałem w necie że ten silnik jest już na łańcuchu i ma jakiś rozdzielacz na rozrządzie czy coś takiego i wyczytałem również że ten silnik nie jest już taki super jak poprzednik 2.4 165 Może posiada ktoś większą wiedzę na ten temat niż ja i internet Pozdrawiam kolegów z forum
punkforever Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Co konkretnie chciałbyś jeszcze wiedzieć? Tak jak napisałeś 177 ma rozrząd na łańcuchu i to z tyłu silnika więc jego wymiana wiąże się z demontażem silnika. Jest to silnik na pośrednim wtrysku więc bez problemu łyknie LPG... Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
r.kuderawiec Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 Chodzi mi o jego awaryjnośc zalety i wady i czy jest też tak dobry jak poprzednik
Fido Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 177 km Przyczepie się. O co biega z tymi kilometrami ??? Bo konie mechaniczne mają inny skrót.
.Pablo. Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 177 kmPrzyczepie się.O co biega z tymi kilometrami ??? Bo konie mechaniczne mają inny skrót. Jeden jedzie 165km bez awaryjnie drugi 177km potem laweta ;-)
mirek31071977 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 To nowa konstrukcja tylko pojemność ta sama.I tylko w A6 C6 szedł.Rozrząd jest na łańcuchu ale jak kolega wspomniał jest od grodzi i trzeba silnik wywalać do wymiany.Jest niby długowieczny bo łańcuch ale niestety tryb LL i jakość oleju/częstość wymian ma wpływ,że klękają napinacze i cały rozrząd do roboty.Okolice 6000 się wtedy płynie .Temat znany i trzeba mieć to na uwadze ale ogólnie nie jest źle.Z tych powodów właśnie jest gorszy od starszych V.Gaz jak najbardziej.Nawet dosyć sporo tego u nas jeździ.Chyba 2 silnik po 3,0 TDI jako tańsza alternatywa.Jeśli się nie wykrzaczy akcja z rozrządem to zagazowane C6 2,4 wyjdzie najtaniej w tej budzie w całokształcie eksploatacji.Bo oprócz tego rozrządu większych kosztownych usterek tego silnika nie ma. W ofertach jest dużo egzemplarzy w lpg i często nalotach 300+ więc nie jest z nim tak źle To jest coś takiego wtedy jak na filmie.Od 1:57 najepiej słychać i jak gazuje więc nawet laik skuma,że coś jest nie tak z motorem
r.kuderawiec Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Opublikowano 31 Marca 2016 (edytowane) Ogólnie chciałbym tego rozrządu nie ruszac skoro jest na łańcuchu i tam nie zaglądac akcji z tym rozrządem chyba mało było ???? Nie chciałbym żeby na mnie trafiło 3.0 TDI jest dobrym silniczkiem ? najlepszym ? Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez r.kuderawiec
goldi Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 3.0 tdi jest bardzo dobrym silnikiem ale bardzo drogi w utrzymaniu przykładowe ceny rozrząd z 6 tyś wymiana i częsći w serwisie około 10 tyś drugą taką bolączką są wtryski ponad 5 tyś oraz klapy w kolektorach no i spalanie w mieści z 10-12 litrów i nie zapominajmy o filtrze cząstek stałych DPF usunięcie około 1000 zł
mirek31071977 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Do 3,0 tdi bym jeszcze 4,2 w benzynie dorzucił ale to inna pólka cenowa i koszty.3,0 TDI jest optymalnym wariantem i najczęstszym.W benzynie te 2,4 mimo wszystko.Poszukaj pewnego egzemplarza z jakąś w miarę historią serwisową i jeżdżonym na dobrym oleju i nie LL.Niektóre miały robiony bądź sprawdzany chociaż ten rozrząd już.A jakby co to zostaw sobie te kilka tysi zapasu na ewentualną naprawę.Tego 2,4 naprawdę sporo jeździ
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się