Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka EPC i ograniczenie obrotów do 4000 w A4 B8 3.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zapala mi się czasami przy wyższych obrotach kontrolka EPC i ograniczenie obrotów silnika do 4000.

Po zgaszeniu silnika błąd się kasuje i przez jakiś czas nie pojawia.

W ASO wymienili zawór ciśnienia oleju bo ponoć nie przełączał wystarczająco szybko na wyższe ciśnienie.

Niestety to nie pomogło i problem dalej występuje.

Teraz chcą wymieniać pompę oleju :(

Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być???

Z góry dzięki za wszystkie sugestie.

Opublikowano

Tak jak pisze daj scan to cos wiecej mozna bedzie powiedziec, generalnie skoro grzebia w systemie olejowym to pewnie jakies bledy tam wyskoczyly. Inna przyczyna z ktora mozna sie spotkac to padajace/wypalajace sie katalizatory albo problem ze sterowaniem klapkami w kolektorze dolotowym.

Opublikowano

ok, właśnie niestety nie wziąłem błedów z ASO. Ale postaram się dostać je w poniedziałek to wrzucę. Dzięki!


Okazuje się, że błąd z diagnostyki jest tylko jeden. Opis poniżej. Jednak przełącznik ciśnienia oleju został wymieniony a problem dalej jest.
Jakieś pomysły Panowie? sugestie ?
Z góry dziękuję za pomoc!

Adres : 0001 Nazwa systemu : 01 - Elektronika silnika (UDS) Wersja protokołu : UDS/ISOTP (Ereignisse : 1)
Identyfikacja:
Numer katalogowy sprzętu : 4G0907551A
Numer części : 8K5907551F
Numer wersji sprzętu : H07
Numer wersji oprogramowania : 0002
Data produkcji : 06.11.2013
Kod : 0A 25 00 34 05 26 00 06 00 00
Kod : 0A250034052600060000
Możliwość wykonania aktualizacji flash : nieznane
Oznaczenie systemu : 3.0l V6 TFSI
Wersja podstawowa ASAM : BV_EnginContrModul1UDS
ASAM 2D/zestaw danych ODX : EV_ECM30TFS0218K5907551F
ASAM 2D/wersja zestawu danych ODX : 001002
Zastosować ASAM/wersję sterownika ODX : EV_ECM30TFS0218K5907551F_001
Kod wyposażenia : 00 00 00 00 00 00 00 00
Skrót systemu : J623

Zapisy w pamięci błędów:
Zapis w pamięci usterek:
Numer : P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanie
Rodzaj usterki 2 : Pasywne / sporadyczne
Objaw : 6410
Status : 00100000

Standardowe warunki otoczenia:
Data : 14.03.16
Czas : 17:52:31
Przebieg (DTC) : 35805
Priorytet : 2
Licznik częstotliwości : 4
Licznik cykli wyuczania / cykl jazdy : 255

Rozszerzone warunki otoczenia:
Prędkość obrotowa silnika 3415.0 /min
Unormowana wartość obciążenia 81.176476%
Prędkość samochodu 103km/h
Temperatura płynu chłodzącego 93°C
Temperatura zasysanego powietrza 20°C
Ciśnienie otoczenia 980mbar
Napięcie zacisku 30 14.421 V
Dynamiczne dane otoczenia 20 96 22 11 7D 6B 11 CF BD 12 10 FA 14 A6 8E 11 0E 03 15 D2 67
Licznik cykli wyuczania po OBD 34
N_32 3424.0 /min
TCO 93.75 °C
TQI_AV_ENVD 400.0 Nm
VB 14.421875 V
STATE_ENG PL
VS 103.0 km/h

Opublikowano

A teraz ten blad przelacznika po wymianie dalej sie pojawia ? Moze nie w "przelaczniku" problem a w kablach ? A ten blad jak najbardziej powoduje ograniczenie mocy silnika. Na gwarancji jeszcze masz samochod ?


Jesli nie musisz bawic sie juz w gwarancje to trzymaj sie z daleka od ASO tylko podjedz do jakiegos dobrego tunera/mechanika/diagnosty w Krakowie jest tam ich przeciez cale zatrzęsienie, na pewno lepiej i taniej ci zdiagnozuja usterke.

Opublikowano

Po wymianie tego przełącznika jeszcze nie byłem zczytać błedów. Samochód po gwarancji.

Wiem, że Trójmiasto trochę dalego ale słyszłeś może o kimś znającym się na 3.0 TFSI w Krakowie ?

Ogólnie warsztatów mnóstwo ale kogoś znającego się znaleźć to już nie tak łatwo.

Dzięki za podpowiedzi!

Opublikowano

Poszlo na PW.

Opublikowano

Po wymianie tego przełącznika jeszcze nie byłem zczytać błedów. Samochód po gwarancji.

Wiem, że Trójmiasto trochę dalego ale słyszłeś może o kimś znającym się na 3.0 TFSI w Krakowie ?

Ogólnie warsztatów mnóstwo ale kogoś znającego się znaleźć to już nie tak łatwo.

Dzięki za podpowiedzi!

w gregor10.pl zdiagnozujesz fachowo swoje 3.0tfsi

Opublikowano

Witam

Uporałeś się z tym problemem? Pytam bo mam to samo tylko w 3.0 TDI 2009 rok też mi wyskakuje błąd dotyczący ciśnienia oleju ( nierówne sporadyczne) i to jak trochę go przeciągnę na 4-5 biegu samochód wchodzi w tryb awaryjny z informacją o ograniczeniu obrotów.Już mechanicy coś tam grzebali,czyścili jakieś przewody i nic to nie dało. Może ty coś podpowiesz na ten temat jak borykałeś się z takim samym problemem.

Opublikowano

Odgrzeję kotleta. Co prawda 1.8 TFSI ale problem identyczny. Ktoś wpadł już na rozwiązanie tej zagadki? 

Opublikowano

Czesto przyczyną jest skorodowany lub padnięty regulator ciśnienia oleju 059115243B.

Opublikowano

Czy komuś udało się ogarnąć ten temat?

Opublikowano

podpinam się. mam ten sam problem od 2 miesiecy. Ktos pomoze?

Opublikowano

Wróżek tu nie ma. Robiłeś już coś w związku z tym problemem? Wymieniałeś już jakieś cześci  jak tak to jakie?

Opublikowano

Podpinam się do tematu. Mam to samo. Wymienili mi czujnik ciśnienia oleju ale znowu mi wyskoczyło ograniczenie obrotów do 4 tys. I EPC. Po zgaszeniu sinika błąd zniknął. Uporał się ktoś z tym? 
Proszę o odpowiedź. 

Opublikowano

Odświeżam, mam podobny problem jw został opisany. Zostały wymienione na nowe czujniki N428 i N22 a auto raz na któryś tam mocniejszy przejazd wyrzuca EPC i obcina do 4k obr. Udało się może już komuś ogarnąć ten błąd? Pzd ;) 
iwITzyw.png

Opublikowano

U mnie na początku wymienili jeden czujnik ciśnienia oleju (zamiennik), nic nie pomogło.

Potem koleś wymienił mi oba czujniki ciśnienia oleju (podobno są dwa), tym razem na oryginalne i wszystko OK. Mechanik mówił że muszą być oryginalne, generalnie nie są drogie.

Opublikowano (edytowane)

Ja miałem tak 2 razy. EPC plus błąd P164. Za każdym razem przebieg był po około 9 tys. km od ostatniej wymiany oleju i zawsze było to po przynajmniej godzinnej jeździe po autostradzie, gdzie wiadomo ile było wyciskane. Po wymianie oleju problem na pewien czas znikał, po czym wracał ponownie.

Wina może leżeć w przełączniku ciśnienia oleju N428 (zużyty), lepkości oleju lub na jednym z forów znalazłem w jakiejś części filtra oleju.

Przełącznik oleju N428, podobnie jak ten w nastawniku faz rozrządu N205, ślizga się po filmie olejowym i jeśli olej jest zużyty lub za rzadki to tak się może dziać. A jak ten się przytnie to i te przełączniki przy filtrze oleju F22/F378 mogą źle odbierać sygnał zwrotny.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/311uKz7G6WL._SY300_QL70_.jpg

 

5580 - Oil Pressure Switch
          P164B 00 [032] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 255047 km
                    Date: 2020.03.23
                    Time: 12:37:30

                    Engine speed: 2560.50 /min
                    Normed load value: 24.3 %
                    Vehicle speed: 86 km/h
                    Coolant temperature: 80 °C
                    Intake air temperature: 12 °C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.065 V
                    Unlearning counter according OBD: 40

 

UPDATE: w 3.0TFSI N428 jest tutaj:

a4-3098.png

W 2.0TFSI jest tu:

golf-mk6-8763.png

Edytowane przez indiapapa
dodanie rys umiejscowienia przełączników
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, indiapapa napisał:

Ja miałem tak 2 razy. Za każdym razem przebieg był około 9 tys. km od ostatniej wymiany oleju i zawsze było to po przynajmniej godzinnej jeździe po autostradzie, gdzie wiadomo ile było wyciskane. Za każdym razem wymieniałem olej i lampka przestawała wyskakiwać.

Winą może być przepracowany olej a nie elektronika. Przełącznik oleju N428, podobnie jak ten w nastawniku faz rozrządu N205, ślizga się po filmie olejowym i jak masz bagno w misce a nie olej to może się przycinać. A jak ten się przytnie to i te przełączniki przy filtrze oleju F22/F378 mogą źle to wykrywać albo też podszedł pod nie jakiś syf.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/311uKz7G6WL._SY300_QL70_.jpg

 

5580 - Oil Pressure Switch
          P164B 00 [032] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 255047 km
                    Date: 2020.03.23
                    Time: 12:37:30

                    Engine speed: 2560.50 /min
                    Normed load value: 24.3 %
                    Vehicle speed: 86 km/h
                    Coolant temperature: 80 °C
                    Intake air temperature: 12 °C
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.065 V
                    Unlearning counter according OBD: 40

 

UPDATE: w 3.0TFSI N428 jest tutaj:

a4-3098.png

W 2.0TFSI jest tu:

golf-mk6-8763.png

Tak, ten czujnik N428 -> 311uKz7G6WL._SY300_QL70_.jpg został wymieniony na nowy oraz 2x wymieniony został ten : N22 --> 9561d46f4f0d99b4a7fdae7b7c2d
Filtr i olej też nowy wymieniony zalany 

Edytowane przez M@rcin
Opublikowano

Nie bagno, a raczej po pałowaniu pod wpływem temperatury, olej (pewnie 5w30) swoją lepkością zaczął przypominać wodę, przez co smarowanie i ciśnienie zanikło i wywaliło błąd... 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...