querro7 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Witam, Zapala mi się czasami przy wyższych obrotach kontrolka EPC i ograniczenie obrotów silnika do 4000. Po zgaszeniu silnika błąd się kasuje i przez jakiś czas nie pojawia. W ASO wymienili zawór ciśnienia oleju bo ponoć nie przełączał wystarczająco szybko na wyższe ciśnienie. Niestety to nie pomogło i problem dalej występuje. Teraz chcą wymieniać pompę oleju Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być??? Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
Ogi Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Tak jak pisze daj scan to cos wiecej mozna bedzie powiedziec, generalnie skoro grzebia w systemie olejowym to pewnie jakies bledy tam wyskoczyly. Inna przyczyna z ktora mozna sie spotkac to padajace/wypalajace sie katalizatory albo problem ze sterowaniem klapkami w kolektorze dolotowym.
querro7 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2016 ok, właśnie niestety nie wziąłem błedów z ASO. Ale postaram się dostać je w poniedziałek to wrzucę. Dzięki! Okazuje się, że błąd z diagnostyki jest tylko jeden. Opis poniżej. Jednak przełącznik ciśnienia oleju został wymieniony a problem dalej jest.Jakieś pomysły Panowie? sugestie ?Z góry dziękuję za pomoc! Adres : 0001 Nazwa systemu : 01 - Elektronika silnika (UDS) Wersja protokołu : UDS/ISOTP (Ereignisse : 1)Identyfikacja:Numer katalogowy sprzętu : 4G0907551ANumer części : 8K5907551FNumer wersji sprzętu : H07Numer wersji oprogramowania : 0002Data produkcji : 06.11.2013Kod : 0A 25 00 34 05 26 00 06 00 00Kod : 0A250034052600060000Możliwość wykonania aktualizacji flash : nieznaneOznaczenie systemu : 3.0l V6 TFSIWersja podstawowa ASAM : BV_EnginContrModul1UDSASAM 2D/zestaw danych ODX : EV_ECM30TFS0218K5907551FASAM 2D/wersja zestawu danych ODX : 001002Zastosować ASAM/wersję sterownika ODX : EV_ECM30TFS0218K5907551F_001Kod wyposażenia : 00 00 00 00 00 00 00 00Skrót systemu : J623 Zapisy w pamięci błędów:Zapis w pamięci usterek:Numer : P164B00: Przełącznik ciśnienia oleju Nieprawidłowe działanieRodzaj usterki 2 : Pasywne / sporadyczneObjaw : 6410Status : 00100000 Standardowe warunki otoczenia:Data : 14.03.16Czas : 17:52:31Przebieg (DTC) : 35805Priorytet : 2Licznik częstotliwości : 4Licznik cykli wyuczania / cykl jazdy : 255 Rozszerzone warunki otoczenia:Prędkość obrotowa silnika 3415.0 /minUnormowana wartość obciążenia 81.176476%Prędkość samochodu 103km/hTemperatura płynu chłodzącego 93°CTemperatura zasysanego powietrza 20°CCiśnienie otoczenia 980mbarNapięcie zacisku 30 14.421 VDynamiczne dane otoczenia 20 96 22 11 7D 6B 11 CF BD 12 10 FA 14 A6 8E 11 0E 03 15 D2 67Licznik cykli wyuczania po OBD 34N_32 3424.0 /minTCO 93.75 °CTQI_AV_ENVD 400.0 NmVB 14.421875 VSTATE_ENG PLVS 103.0 km/h
Ogi Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 A teraz ten blad przelacznika po wymianie dalej sie pojawia ? Moze nie w "przelaczniku" problem a w kablach ? A ten blad jak najbardziej powoduje ograniczenie mocy silnika. Na gwarancji jeszcze masz samochod ? Jesli nie musisz bawic sie juz w gwarancje to trzymaj sie z daleka od ASO tylko podjedz do jakiegos dobrego tunera/mechanika/diagnosty w Krakowie jest tam ich przeciez cale zatrzęsienie, na pewno lepiej i taniej ci zdiagnozuja usterke.
querro7 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Po wymianie tego przełącznika jeszcze nie byłem zczytać błedów. Samochód po gwarancji. Wiem, że Trójmiasto trochę dalego ale słyszłeś może o kimś znającym się na 3.0 TFSI w Krakowie ? Ogólnie warsztatów mnóstwo ale kogoś znającego się znaleźć to już nie tak łatwo. Dzięki za podpowiedzi!
gregor10 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Po wymianie tego przełącznika jeszcze nie byłem zczytać błedów. Samochód po gwarancji. Wiem, że Trójmiasto trochę dalego ale słyszłeś może o kimś znającym się na 3.0 TFSI w Krakowie ? Ogólnie warsztatów mnóstwo ale kogoś znającego się znaleźć to już nie tak łatwo. Dzięki za podpowiedzi! w gregor10.pl zdiagnozujesz fachowo swoje 3.0tfsi
ryku1980 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Witam Uporałeś się z tym problemem? Pytam bo mam to samo tylko w 3.0 TDI 2009 rok też mi wyskakuje błąd dotyczący ciśnienia oleju ( nierówne sporadyczne) i to jak trochę go przeciągnę na 4-5 biegu samochód wchodzi w tryb awaryjny z informacją o ograniczeniu obrotów.Już mechanicy coś tam grzebali,czyścili jakieś przewody i nic to nie dało. Może ty coś podpowiesz na ten temat jak borykałeś się z takim samym problemem.
dzejdzeju Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Odgrzeję kotleta. Co prawda 1.8 TFSI ale problem identyczny. Ktoś wpadł już na rozwiązanie tej zagadki?
Muskel1 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Czesto przyczyną jest skorodowany lub padnięty regulator ciśnienia oleju 059115243B.
assur Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Czy komuś udało się ogarnąć ten temat?
pawel2018 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 podpinam się. mam ten sam problem od 2 miesiecy. Ktos pomoze?
Muskel1 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Wróżek tu nie ma. Robiłeś już coś w związku z tym problemem? Wymieniałeś już jakieś cześci jak tak to jakie?
badzio Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 Podpinam się do tematu. Mam to samo. Wymienili mi czujnik ciśnienia oleju ale znowu mi wyskoczyło ograniczenie obrotów do 4 tys. I EPC. Po zgaszeniu sinika błąd zniknął. Uporał się ktoś z tym? Proszę o odpowiedź.
M@rcin Opublikowano 25 Maja 2020 Opublikowano 25 Maja 2020 Odświeżam, mam podobny problem jw został opisany. Zostały wymienione na nowe czujniki N428 i N22 a auto raz na któryś tam mocniejszy przejazd wyrzuca EPC i obcina do 4k obr. Udało się może już komuś ogarnąć ten błąd? Pzd
badzio Opublikowano 25 Maja 2020 Opublikowano 25 Maja 2020 U mnie na początku wymienili jeden czujnik ciśnienia oleju (zamiennik), nic nie pomogło. Potem koleś wymienił mi oba czujniki ciśnienia oleju (podobno są dwa), tym razem na oryginalne i wszystko OK. Mechanik mówił że muszą być oryginalne, generalnie nie są drogie.
indiapapa Opublikowano 25 Maja 2020 Opublikowano 25 Maja 2020 (edytowane) Ja miałem tak 2 razy. EPC plus błąd P164. Za każdym razem przebieg był po około 9 tys. km od ostatniej wymiany oleju i zawsze było to po przynajmniej godzinnej jeździe po autostradzie, gdzie wiadomo ile było wyciskane. Po wymianie oleju problem na pewien czas znikał, po czym wracał ponownie. Wina może leżeć w przełączniku ciśnienia oleju N428 (zużyty), lepkości oleju lub na jednym z forów znalazłem w jakiejś części filtra oleju. Przełącznik oleju N428, podobnie jak ten w nastawniku faz rozrządu N205, ślizga się po filmie olejowym i jeśli olej jest zużyty lub za rzadki to tak się może dziać. A jak ten się przytnie to i te przełączniki przy filtrze oleju F22/F378 mogą źle odbierać sygnał zwrotny. 5580 - Oil Pressure Switch P164B 00 [032] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 255047 km Date: 2020.03.23 Time: 12:37:30 Engine speed: 2560.50 /min Normed load value: 24.3 % Vehicle speed: 86 km/h Coolant temperature: 80 °C Intake air temperature: 12 °C Ambient air pressure: 1010 mbar Voltage terminal 30: 14.065 V Unlearning counter according OBD: 40 UPDATE: w 3.0TFSI N428 jest tutaj: W 2.0TFSI jest tu: Edytowane 29 Października 2020 przez indiapapa dodanie rys umiejscowienia przełączników
M@rcin Opublikowano 26 Maja 2020 Opublikowano 26 Maja 2020 (edytowane) 10 godzin temu, indiapapa napisał: Ja miałem tak 2 razy. Za każdym razem przebieg był około 9 tys. km od ostatniej wymiany oleju i zawsze było to po przynajmniej godzinnej jeździe po autostradzie, gdzie wiadomo ile było wyciskane. Za każdym razem wymieniałem olej i lampka przestawała wyskakiwać. Winą może być przepracowany olej a nie elektronika. Przełącznik oleju N428, podobnie jak ten w nastawniku faz rozrządu N205, ślizga się po filmie olejowym i jak masz bagno w misce a nie olej to może się przycinać. A jak ten się przytnie to i te przełączniki przy filtrze oleju F22/F378 mogą źle to wykrywać albo też podszedł pod nie jakiś syf. 5580 - Oil Pressure Switch P164B 00 [032] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 255047 km Date: 2020.03.23 Time: 12:37:30 Engine speed: 2560.50 /min Normed load value: 24.3 % Vehicle speed: 86 km/h Coolant temperature: 80 °C Intake air temperature: 12 °C Ambient air pressure: 1010 mbar Voltage terminal 30: 14.065 V Unlearning counter according OBD: 40 UPDATE: w 3.0TFSI N428 jest tutaj: W 2.0TFSI jest tu: Tak, ten czujnik N428 -> został wymieniony na nowy oraz 2x wymieniony został ten : N22 --> Filtr i olej też nowy wymieniony zalany Edytowane 26 Maja 2020 przez M@rcin
przemek530d Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Nie bagno, a raczej po pałowaniu pod wpływem temperatury, olej (pewnie 5w30) swoją lepkością zaczął przypominać wodę, przez co smarowanie i ciśnienie zanikło i wywaliło błąd... 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się