Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TDI BPW strasznie dymi na siwo na wolnych obrotach


Patrykpe

Rekomendowane odpowiedzi

temat lipa ,kazdy chce zarobic... moze trafisz na uczciwego tunera który z czyta soft i przeglądnie wszystkie mapy odpowiedzialne za dpf i potwierdzi czy jest dobrze jest coś faktycznie nie tak... znajac zycie moze byc dobrze a powie ze jest skopane i ze trzeba zrobic serie w której on dopiero po sojemu zrobi co trzeba i ze w czyichs babolach nie będzie rzeźbił....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i powiem Ci, że ja miałem podobnie. Jak odpalałem rano, było ok wszystko, a wyjechałem może z 300m a w tylnej szybie już widziałem że się unosi biała chmura. I teraz do czego zmierzam - ja oddałem wtedy auto do mechanika na kilka rzeczy, dokładnie podejrzewane były PPD, więc je wyjęto i sprawdzono, okazało się ok, wywalony został DPF i wtedy mi się wydawało że to dymienie dość znacznie osłabło. Później już we własnym zakresie była zabawa z tym EGR'em i całkowicie się uspokoiło. Tylko to było wszystko dwa lata temu, a ja byłem już po wymianie uszczelki pod głowicą i wałka rozrządu więc miałem zszarpaną i kieszeń i nerwy więc nie rozmyślałem za bardzo co aktualnie się "zesrało" tylko pełen wk*rwienia płaciłem. Więcej Ci nie pomogę ale może faktycznie to być ten DPF, podzwoń i popytaj po warsztatach, może kogoś z forum trafisz to Ci udzieli jakiegoś rabatu wtedy mógłbyś nawet podjechać kawałek dalej. Tylko w zasadzie wystarczy się zastanowić czy DPF może być przyczyną dymienia :/

Ogólnie tak googlując "DPF biały dym" widać że to może mieć związek, nawet wpisane na youtube "dpf problem" na kilku filmikach widać białe obłoki. Ten DPF to był usuwany za Twojej kadencji czy przez poprzedniego właściciela?

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie dymił po zakupie, to może zaczął kopcić jakiś czas po wymianie oleju co? Bo jeżeli DPF nie jest wycięty, bo tak naprawdę tego nie wiesz, a zalałeś olej który nie spełnia normy dla silników z DPF to może zacząć dymić właśnie przez zły olej. Znam taki przypadek ale auto za długo nie pojeździło jak jakiś mechanik zalał olej ze złą normą i auto z DPF najpierw kopciło a potem całkiem stanęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagrzej go do temperatury roboczej na wolnych obrotach ze zdemontowaną rurką idącą od chłodnicy spalin do EGR-a.

Obserwuj przy jakiej temperaturze zacznie dymić , jaki kolor mają spaliny wydostające się z chłodniczki i czym śmierdzą :P

Sprawdzałeś ciśnienie w skrzyni korbowej ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby moto dr.byl zalany...

Trzeba by było zobaczyć jak mocno zaolejony jest przewód odmy i czy zaolejony jest wlot powietrza przed wirnikiem turbiny,czy czasem to nie turbo tyle oliwy wrzuca w dolot- porozpinac przewody i zobaczyć ile oliwy wyleci...

No i przydało by się zmierzyć ciśnienia sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręć wydech za turbinką, myśle ze popuszcza uszczelnienie w wydech. Miałem taki przypadek w 1.5 dci renault. Litr oleju ubywało na 1000km. Wirnik i muszla strony gorącej w środku była mokra od oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisalem EGR pracuje wczoraj wyjąłem go i wyczyscilem i dalej dymi

co do odmy to po odpięciu węża leci dym więc chyba jest drożna?

zdjąłem wąż od turbo i widac rysy wokół łopatek wirnika czyli pewnie turbo puszcza olej i dymi

dziwne bo ciągnie ładnie nie podejrzewałem turbiny i na kompie tez ladnie pracowala

Panowie czy dobrze mysle stawiając na turbine ?

-po zmianie oleju strasznie dymil (wtedy nagrałem filmik)

-podczas jazdy zostawiam siwoniebieska chmure (smierdzi olejem)

-czasami podczas puszczania gazu słychac dziwny dzwięk z turbo takie "phhhiiiłłłł" jakby łopatki tarły

-po odpaleniu jesli dam gaz do konca wkręca sie max do 3tys obrotów i dymi , wystarczy ze rusze kawałem i wrzuce na luz i juz normalnie sie wkręca do konca na luzie , tak jakby po odpaleniu tryb awaryjny jakis byl

-po zdjęciu węża turbo jest suche i czyste ale czuc lekki luz wirnika i widac porysowaną obudowe wokół wirnika

U mnie jest identyczny problem. Trochę rzeczy już sprawdziłem i dalej nic. Co do Twojego pytania to jeśli przed turbiną jest olej to są to opary z odmy. Zawsze są.

Przez to na biało nie dymi. Ten dźwięk możesz mieć jeśli rurka od odmy przy deklu nie jest dobrze wpięta(z autopsji wiem). Jeśli auto jest na biegu jałowym to dodając max gazu

nie wkręci się wyżej bo ma takie ograniczenie w ECU.

Turbina w tych silnikach czasem puszcza na wydech. Jest to spowodowane tym że uszczelnienie strony gorącej jest na 2 pierścienie. W 95% turbin jest na 1 pierścień.

Odkręć wydech i sprawdź czy jest mokro za turbiną. Co do rys to sprawdź jak duży jest luz łapiąc za wirnik i ruszają góra, dół. W razie czego pisz na priv do powiem Ci co i jak.

W moim BPW też jest takie dymienie np przy dojechaniu do świateł. Po ruszeniu chmura dymu i się uspokaja.

-DPF odpada bo jest drożny i nawet po 20km od wypalenia dymi sobie

-chip był robiony, potem wgrana seria ale na serii nie ma różnicy

-pompki ok, uszczelniacze pompek też

-turbinę sobie zrobiłem

-olej do 10tys od wymiany prawie w ogole nie ubywa, potem zaczyna trochę brać (0W30)

Widzę że to chyba dość częsty problem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisalem EGR pracuje wczoraj wyjąłem go i wyczyscilem i dalej dymi

co do odmy to po odpięciu węża leci dym więc chyba jest drożna?

zdjąłem wąż od turbo i widac rysy wokół łopatek wirnika czyli pewnie turbo puszcza olej i dymi

dziwne bo ciągnie ładnie nie podejrzewałem turbiny i na kompie tez ladnie pracowala

Panowie czy dobrze mysle stawiając na turbine ?

-po zmianie oleju strasznie dymil (wtedy nagrałem filmik)

-podczas jazdy zostawiam siwoniebieska chmure (smierdzi olejem)

-czasami podczas puszczania gazu słychac dziwny dzwięk z turbo takie "phhhiiiłłłł" jakby łopatki tarły

-po odpaleniu jesli dam gaz do konca wkręca sie max do 3tys obrotów i dymi , wystarczy ze rusze kawałem i wrzuce na luz i juz normalnie sie wkręca do konca na luzie , tak jakby po odpaleniu tryb awaryjny jakis byl

-po zdjęciu węża turbo jest suche i czyste ale czuc lekki luz wirnika i widac porysowaną obudowe wokół wirnika

U mnie jest identyczny problem. Trochę rzeczy już sprawdziłem i dalej nic. Co do Twojego pytania to jeśli przed turbiną jest olej to są to opary z odmy. Zawsze są.

Przez to na biało nie dymi. Ten dźwięk możesz mieć jeśli rurka od odmy przy deklu nie jest dobrze wpięta(z autopsji wiem). Jeśli auto jest na biegu jałowym to dodając max gazu

nie wkręci się wyżej bo ma takie ograniczenie w ECU.

Turbina w tych silnikach czasem puszcza na wydech. Jest to spowodowane tym że uszczelnienie strony gorącej jest na 2 pierścienie. W 95% turbin jest na 1 pierścień.

Odkręć wydech i sprawdź czy jest mokro za turbiną. Co do rys to sprawdź jak duży jest luz łapiąc za wirnik i ruszają góra, dół. W razie czego pisz na priv do powiem Ci co i jak.

W moim BPW też jest takie dymienie np przy dojechaniu do świateł. Po ruszeniu chmura dymu i się uspokaja.

-DPF odpada bo jest drożny i nawet po 20km od wypalenia dymi sobie

-chip był robiony, potem wgrana seria ale na serii nie ma różnicy

-pompki ok, uszczelniacze pompek też

-turbinę sobie zrobiłem

-olej do 10tys od wymiany prawie w ogole nie ubywa, potem zaczyna trochę brać (0W30)

Widzę że to chyba dość częsty problem :D

odma - zobacz jeszcze to dziadostwo. Rozpisywałem całą moją dymną przygodę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja mam pytanko: czy ktos z Was majac automata (multi) zauwazyl po wrzuceniu wstecznego ze kopci? moj dzisiaj kopcil jak szalony na wstecznym..na N i D nie zauwazylem takiego czegos..przynajmniej nie w takiej ilosci.. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie OGARNIETEEE !!!

co sie okazalo?

Zle usunięty DPF!

bład mialem skasowany wartosc na kompie 0%

a włączali sie wypalanie i stad dymil

elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane

teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !!

koszt 800zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie OGARNIETEEE !!!

co sie okazalo?

Zle usunięty DPF!

bład mialem skasowany wartosc na kompie 0%

a włączali sie wypalanie i stad dymil

elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane

teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !!

koszt 800zl

I co darujesz dodatkowy koszt tłukowi który usówa Dpf bierze się za mapy i tak to spier....ił a kasę wziął pewnie nie mała za to? Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie OGARNIETEEE !!!

co sie okazalo?

Zle usunięty DPF!

bład mialem skasowany wartosc na kompie 0%

a włączali sie wypalanie i stad dymil

elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane

teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !!

koszt 800zl

Mam ten sam problem z dymieniem, ale u mnie wycięcie DPF zrobiłem jakiś rok temu i do tej pory było ok. Auto zaczęło dymić kilka dni temu );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak tak kopcił w PBW ozazalo się ze turbina była już na wykończeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie OGARNIETEEE !!!

co sie okazalo?

Zle usunięty DPF!

bład mialem skasowany wartosc na kompie 0%

a włączali sie wypalanie i stad dymil

elektryk wgral mi nowe seryjne mapy i usunal dpf poprawnie , mapy podobno mialem totalnie skopane

teraz zmniejszylo sie spalanie znacznie i nie dymi !!

koszt 800zl

Mam ten sam problem z dymieniem, ale u mnie wycięcie DPF zrobiłem jakiś rok temu i do tej pory było ok. Auto zaczęło dymić kilka dni temu );

Ustawiłem kąty wtrysków na kompie na równe "0", wydaje mi się, że dymienie znacznie się zmniejszyło, niestety nie ustało całkowicie, a dokładnie puszcza jednego, dwa dymki "pufy" przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub korka. Kiedy silnik złapie 90 stopni dymienia już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na próbę proponuję zaślepić rurkę dolotową do egra. Błędy się zaświecą na desce ale to nic. Po takim zabiegu po testować czy dymienie ustało. A później jak kto woli, nowy egr albo kastracja w sofcie żeby błędu nie rejestrował. U mnie jak i w wielu przypadkach diagnoza się sprawdzała, biały dym przy dojeżdżaniu do świateł - egr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...