Strahd Opublikowano 14 Lutego 2007 Opublikowano 14 Lutego 2007 Jak w temacie, gdzie w ABeCu jest termostat? :redface:
Strahd Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Opublikowano 15 Lutego 2007 Dzieki Staniek. p.s. cos ty zrobil ze swoim samochodem? :biggrin:
bialy4 Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 Poprostu wymieniał rozrząd i termostat.
tomaszlib Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 WITAM CZY KTOŚ MA JAKIEŚ INFORMACJE GDZIE W TYM AUCI JEST TERMOSTAT I CZUJNIK TEMP :redface: . PŁYNU CHŁODZĄCEGO ( CHODZI MI O TEN CZUJNIK DO WSKAZNIKA ) PROSZę O POMOC WIELKIE DZIEKI A4 1.8i ( ADR ) WIELKIE SORKI ZNALAZŁEM JUŻ WSZYSTKIE INFORMACJE W ( FAQ ) TRZEBA TYLKO CHCIEć :redface: WIEM WIEM
szogun0 Opublikowano 19 Lutego 2007 Opublikowano 19 Lutego 2007 To miło z twojej strony, że zaczynasz się zaznajamiać z FAQ i szukajką. Jeszcze tylko nie pisz dużymi literami, bo w internecie oznacza to krzyk. A nikt nie lubi, jak się ktoś za uchem wydziera
Grzegorz76 Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam, czy u mnie jest też tak jak na obrazku?
staniek Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Witam! Termostat będzie w tym samym miejscu, jednak w dieslu będzie to trochę inaczej wyglądało. Może to pomoże: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=75631&highlight=wymiana+termostatu , http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=87253&highlight=wymiana+termostatu Pozdrawiam! Czarek
denveco Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 No jak miło że nie muszę nowego tematu zakładać i jak ładnie kolega fotką zarzucił. Ale sie załamałem ;( rozrząd miałem wymieniany jakieś 40tys km temu. No i sprawa ma się tak że jeżdżąc po mieście temp silnika (czyt. wody) nie osiąga więcej niż 60 stopni. jako że samochodówke skończyłem wnioskuję że to termostat umarł i jest obieg cały czas na otwartym termostacie. Co w konsekwencji nie dogrzewa silniak jak należy. Dopiero jak auto stoi jakieś 15min temp wzrosnie do ok 90 ale jak znowu jedzie spada do pierwotnych 60 stopni. No i zastanawia mnie co za młotek to wymyślił żeby rozwalać cały przód auta, rozwalać rozrząd żeby dostać się do głupiego termostatu. Można termostat wymienić samemu garażowym sposobem?? Muszę dewastować aż cały przód?? najgorzej to boje sie ruszyć rozrząd żeby nie przestawić czegoś. Druga sprawa to na zimnym silniku wlaczony mam drugi wentylator. nawet jak wlacze na zaplon wiatrak chodzi, ale go odlaczylem wypinając wtyczkę, Pewnie czujnik od wlaczania wiatraka wyzionął ducha ale z wymiana tego nie jest az tak duzy problem jak z tym termostatem. Walczyl ktoś z nim samemu?? Czy to nie jest az taki diabel straszny?? Można najprościej dać do mechanika ale skroją niesamowicie za to. A koszt czujnika załanczającego wiatrak i termostat wyniesie mnie nie wiecej niż 100zł. za robocizne zawołają kilka razy więcej. Pozdrawiam
michuNS Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 jak masz troche wiedzy i podstawowe zdolnosci manualne to spokojnie zrobisz to sam , ja wymieniałem miesiąc temu, rozrządu nie ruszałem, zajeło mi to 3 h . jest prosciej niż sie wydaje jak wymieniasz to tylko na ori termostat +oring 75 zł w aso , a za robotke to cie warsztat troszke skroi
Grzegorz76 Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Ja się za to biorę, więc na pewno zrobię fotostory... bo na forum takowego nie widzę.. Postaram się to zrobić najprościej jak się da. [br]Dopisany: 09 Luty 2009, 20:34_________________________________________________ jak masz troche wiedzy i podstawowe zdolnosci manualne to spokojnie zrobisz to sam , ja wymieniałem miesiąc temu, rozrządu nie ruszałem, zajeło mi to 3 h . jest prosciej niż sie wydaje jak wymieniasz to tylko na ori termostat +oring 75 zł w aso , a za robotke to cie warsztat troszke skroi Powiedz mi tylko jedno kolego, czy przód trza demontować (ewentualnie uchylać), czy da się jakoś wymykami wymienić bez ceregieli?
michuNS Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 reki tam nie wcisniesz bez demontazu przodu,polecam sciągnać coby nie uszkodzić paska rozrządu, poza tym robota prosta jak wół
staniek Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Pierwsza fota, którą tu kiedyś wkleiłem była zrobiona przy okazji wymiany termostatu. Nie demontowałem wzmocnienia. Zdemontowałem wentylator, spuściłem płyn z chłodnicy (chłodnicę cieczy, wraz z chłodnicą klimy bezproblemowo się odchyla na lewą stronę). Jak widac na zdjęciu dostęp jest wtedy dobry. Hardkorowcy wymieniają bez ruszania chłodnic, ale do tego trzeba miec malutkie rączki, bardzo sprawnie działające po omacku Pozdro!
denveco Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 hehe. Dzisiaj dzwoniłem do warsztatu i za wymiane termostatu i czujnika załanczającego wiatrak zawołali 550zł Mechanik mówił że trzeba wszystko ściągać pas przedni, chłodnice, paski rozrządu itd. Kanał do tego będzie potrzebny?? mam garaż ale bez takiej wygody. Nie chce czegoś sknocić żeby wartość naprawy nie wzrosła kilku krotnie. Ale ta cena to mnie z nóg zwaliła. Jakie części polecacie (marka termostatu i czujnika załanczającego mały wentylator). Z góry dzięki.
Grzegorz76 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 No piszą, że jak nowy termostat to tylko z ASO - ok 100zł z uszczelką..ale czytałem też że ludzie zakładają zamiennik firmy WAHLER bodajże i też działa..
michuNS Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 masz silnik o nie najłatwiejszej wymianie weź ori z aso cena niewygórowana a spisz spokojnie i nie wracasz do tematu. termostat+oring 75zł czujnik ok 80 zł. Warto robić samemu, kanał nie potrzebny!
denveco Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 A powidzcie mi wczoraj kupiłem Termostat razem z oringiem jakiejś francuskiej firmy "Calorstat" "Vernet" koszt 85zł i czujnik załanczający drugi wiatrak koszt 40zł (wziałem ten leprzy bo był także za 23 zł) czy dobre wziołem zakupy??
michuNS Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 lepiej sam poczytaj na forum o vernecie , ja bym nie ryzykował , bo za duzo roboty przy wymianie..
ajax Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 A powidzcie mi wczoraj kupiłem Termostat razem z oringiem jakiejś francuskiej firmy "Calorstat" "Vernet" koszt 85zł i czujnik załanczający drugi wiatrak koszt 40zł (wziałem ten leprzy bo był także za 23 zł) czy dobre wziołem zakupy?? Ehh a jak Ci koledzy pisza na forum, ze tylko ORI to dlaczego nie sluchasz? Wywal ten termostat i kup ori... uwierz mi, ze zaoszczedzisz w ten sposob czas, pieniadze i nerwy!
denveco Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Ehhh no zwrócić zawsze można. Kwestia tylko tego jakie dokładne dane ma ori termostat i czujnik załanczania wentylatora (model, symbol, nazwa, itd). Nie chodzi że nie słucham tylko deczko się pospiszyłem bo akurat sklep miałem pod nosem.[br]Dopisany: 11 Luty 2009, 16:33_________________________________________________Hmmm, dzwoniłem chyba do ASO w szczecinie (Audi Kołacz, Łopiński ul. Madalińskiego 7) I tak koszt termostatu oczywiście ori wynosi 100zł natomiast ,czujnik załanczający mniejszy wiatrak 128zł (siedząc w samochodzie od środka silnika po lewej stronie na samym dole chłodnicy) czyli po zsumowaniu koszt ori cześci przewyższa o 100zł te nie ori. No ale cóż lepiej to niż wrcać do tego za jakiś czas. Mam nadzieję że nie będzie problemu ze zwrotem części. tych co kupiłem nie ori
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się