Mordeliuss Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) W ostatnim czasie stałem się szcześliwym posiadaczem troszkę większego auta jakim jestA4 B5 2001r. 1.9 tdi ATJ Quattro. Poprzednio jeżdziłem A3 8L 1.8 AGN niestety autko już było troszkę za małe i za wolne a od zawsze podobały mi się Avanty A4 i do tego jeszcze Quattro.Wybór był między 1.8t a 1.9 tdi ponieważ koniecznie chciałem auto z turbiną do późniejszego dłubania. I tak kilka tygodni temu udało mi się znaleźć pewien egzemplarz.Jest w nim do zrobienia delikatna kosmetyka ale z auta jestem zadowolony. Kilka zdjęć auta (Niestety brudne): Zdjęcia poprzedniego auta: Wyposażenie:- Elektryczne i podgrzewane lusterka- Podłokietnik- Fis- Elektryczne szyby x4- Spryskiwacze reflektorów- Quattro- Radio Symphony + Subwoofer w bagażniku- 8x poduszka powietrzna - Wspomaganie kierownicy- Podgrzewane przednie fotele- Klimatronik- Swiatła przeciwmgłowe- Centralny zamek- Immobiliser- Skórzana tapicerka + regulowane lędzwia- ABS- ASR- Tempomat- Hak- Pakiet podświetlenia wnętrza Modyfikacje wnętrza:- Założone ramki alu na zegary- Dołożone wyjście AUX do radia- Instalacja CB Radio- Trójramienna kierownica- Obszyta gałka zmiany biegów na nowo- Zmieniarka Yatour w schowkuModyfikacje silnika:- Turbo od AVF- Dolot z kwasówki- Fmic- Zaślepiony EGR- Mapsensor AWX- Kolektor ssący AWX- Program by EDC Chiptuning- Wycięty katalizator- Rozpylacz ALModyfikacje zewnętrzne:- Antena Sirio Triflex- Bixenon Q7- Oklejenie grilla- Felgi 17 Ronal + Continental SportContact 2- Zawieszenie 1BE- Swiatła DRL w miejscu długich- Ramki A4 Klub - Dopasowana i wygłuszona na nowo osłona silnika- Naklejki a4 klub na tylnych szybkach- Końcówki wydechu od a6 3.0 (70mm) Niestety podczas strojenia okazało się że pompki są na wykończeniu i wynik jest jaki jest:1. 102 HP - program seryjny2. 116 HP - program na jakiim przyjechałem3. 137,7 - Aktualny programW niedlugim czasie wymieniam pompki (w 99% wpadną od ARL) i wracam na korektę.Trzeba jeszcze porobić trochę kosmetyki i autko będzie na prawde fajnie wygladać.Planowane modyfikacje:- Niższe zawieszenie -40mm lub gwint - oklejenie halo żółtą folią- Wskaznik doładowania turbo- Dopasowanie osłony silnika- Dopasowanie kratek w zderzaku przednim- Turbo od BRD lub coś innego- Wycięcie katalizatora- Polerowanie auta- Pompki od ARL- Przyciemnione szyby - Malowanie zacisków (kolor jeszcze ustalam) I pewnie kilka innych które wpadną w między czasie a są nie planowane Przeprowadzone naprawy i modyfikacje [Daty]: 7.04.2016 - przetoczenie tarcz przednich9.04.2016 - strojenie EDC Tuning14.04.2016 - wyczyszczenie filtra kabinowego14.04.2016 - wymiana opon 29.04.2016 - dopasowanie i wygłuszenie osłony silnika13.05.2016 - Montaż zmieniarki Yatour13.05.2016 - Odgrzybienie klimatyzacji13.05.2016 - Wymiana lewego tylnego zacisku 13.05.2016 - Naprawa popielniczki 12.08.2016: - Zregenerowana turbosprężarka AVF- Wycięty katalizator- Zregenerowane pompowtryskiwacze + komplet uszczelek + nowe śruby. - Nowy olej 5w30 Motul X-clean FE + nowy filtr oleju- Korekta spalania na Fisie.- Wspawanie nowych końcówek wydechu z a6 3.0 (70mm)16.09.2016 - Wymiana rozrządu + założone rozpylacze AL na próbę. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły odnośnie lepszego wyglądu auta które nie są uwzględnione w planach to proszę o wypowiedź Edytowane 23 Września 2016 przez Mordeliuss
Jacek92 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 no bardzo ładne A4 nic tylko modzić powodzenia i szerokości Quattro Lubię To
Animal Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Fajna sztuka Mody przeprowadzałeś sam czy już tak kupiłeś auto? Pompki faktycznie muszą być na wykończeniu
Mordeliuss Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Cześć modów sam a część już była, autko kupiłem kilka tygodni temu i chciałem porobić kilka rzeczy i dopiero przedstawić je tutaj. Noo niestety pompki na wykończeniu ale jak to mówią usterka podstawą modów więc wpadną ARL'owe
Animal Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 No to powodzenia w szukaniu bo towar deficytowy
Mordeliuss Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Jest też kilka innych modeli które podejdą i dadzą troche więcej frajdy jeżeli ARL'owych nie uda się znaleźć w dobrym stanie. W moim aktualnym setupie poza pompkami ogranicznikiem jest jeszcze podobno turbo, ale na to z czasem też zaradzimy, nie mówie że od razu bo tym autem chce pojeździć troszkę dłużej. 16.04.2016 [Edit]: Ostatnio fis pokazywał mi za duże spalanie w mieście średnie 10,5 L. Policzyłem na piechotkę i wyszło mi 7,5 więc za pomocą Vasa zmieniłem dzisiaj parametr w liczniku z 100 na 85 i zobaczymy co pokaże teraz. Można zmieniać wartości od 85 do 115 więc wyjeżdżę to co mam i policzę jeszcze raz uwzględniając błąd.Nie wiem dlaczego ale za pomocą zwykłego Vaga ani interfejsu diagnostycznego od Viakena nie mogłem zmienić ustawień po polączeniu z kanałem 03 w liczniku. Edytowane 16 Kwietnia 2016 przez Mordeliuss
Kwinto69 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Sie ma jeszcze cie nie widziałem na mieście gdzie będziesz sciemiał szyby? orientowałeś sie coś w cenach u nas?
Mordeliuss Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) Podobno na slowackiego jest dobry zaklad Koszt takiego kombi to max 350 zl, w a3 to bylo 200 zl. A robia na prawde przyzwoita robote. Noo teraz rzadko latam po miescie bo praca do 16 i silownia do 18 Ale pewnie stykniemy sie nie raz Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez Mordeliuss
Kwinto69 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Podobno na slowackiego jest dobry zaklad Koszt takiego kombi to max 350 zl, w a3 to bylo 200 zl. A robia na prawde przyzwoita robote. Noo teraz rzadko latam po miescie bo praca do 16 i silownia do 18 Ale pewnie stykniemy sie nie raz ta o tych ze Słowackiego też słyszałem
Mordeliuss Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2016 (edytowane) Wrzucam zdjęcia z ostatneigo mycia i delikatnej ręcznej polerce.Nowe rameczki jak widać już na aucie Sporo pracy jeszcze mnie czeka żeby auto wyglądało tak jak chce Edit: 30.04.2016 Osłona silnika spasowana i wygłuszona na nowo. Po majówce czas na nowy olej i wyjęcie turbiny Edytowane 30 Kwietnia 2016 przez Mordeliuss
enczu Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 I co ciszej się zrobiło? Bo może sam bym coś pokombinował
Mordeliuss Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Opublikowano 3 Maja 2016 I co ciszej się zrobiło? Bo może sam bym coś pokombinował Ciszej i to znacznie ale brakowało tej osłony wizualnie przede wszystkim
Kwinto69 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Ja u siebie zapodałem wyciszenie pod maską, po Rapackiego lata gościu b5 avantem i ma lampy przerobione z ledami na tyle ładnie to mu świeci i moduły widziałem od gościa z klubu
qba_lle Opublikowano 4 Maja 2016 Opublikowano 4 Maja 2016 Fajne autko, bixy sam rezales czy ktos z forum jeszcze robi takie rzeczy wysylkowo?
Mordeliuss Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2016 (edytowane) Ja u siebie zapodałem wyciszenie pod maską, po Rapackiego lata gościu b5 avantem i ma lampy przerobione z ledami na tyle ładnie to mu świeci i moduły widziałem od gościa z klubu Noo widziałem tego avanta jak dobrze kojarze, też mi się to podoba mimo że to nie seria to pasuje całkiem ładnie. Wyciszenie pod maską było założone więc na razie nie kombinuje z ulepszaniem:P Fajne autko, bixy sam rezales czy ktos z forum jeszcze robi takie rzeczy wysylkowo? Ja już z takimi kupiłem ale z tego co wiem to ktoś z forum jest robił i w dziale B5 "zrób to sam" w temacie o Rezaniu bixenonu są o tym informacje kto to robi A polecam bo świecą bardzo ładnie, ale trzeba mięć też dobrze przetwornice i żąrówki. Dzisiaj otrzymałem w spadku zmieniarkę, niestety jednak bez okablowania i nie za bardzo wiem jakiego kabelka użyć żeby zgrało się to z moim symphony. Zmieniarka wyjęta z a4 b6 ze schowka. Wydaje mi się że u mnie w boczku niestety nie ma oryginalnej instalacji pod zmieniarkę. Wpada mi coraz cześciej do głowy myśl żeby jej nie isntalować i zakupić Yatoura z którego keidyś byłem bardzo zadowolony. 13.05.2016 W dniu dzisiejszym troche udało się zrobić w aucie ale jak to i 13 piątek musiało być troche komplikacji. Najpierw z samego rana zaczęła się zapalać na fisie kontrolka braku płynu hamulcowego. W zasadzie to nic dziwnego bo płynu faktycznie nie było. Dolałem to co miałem i pojechałem do pracy po powrocie z pracy podjechałem na szybko do domu odebrać p[rzesyłkę i pojechałem sprawdzić co z hamulcami. Okazało się że oba lewe zaciski ciekną ;/ Trzeba kupić zestaw naprawczy i się za to wziąc Zmieniłem tylko tylny zacisk bo miałem zapasowy, przedni niestety trzeba będzie naprawić. Ale udało się między innymi: - Odgrzybić porządnie klimatyzację - Zamontować zmieniarkę Yatour w schowku. - Spasowałem radio z klimatronikiem po poprzednim właścicielu - Naprawiłem popielniczkę i znowu się wysuwa. Jako ze w ostatnich dniach był dzień dziecka i moje urodziny. Dzieki znajomym z pracy i rodzicom udalo mi sie zebrac troche fantów do furki W najblizszym czasie postaram sie wszystko posprawdzac co jest warte ponownego zakupu. Nabazgrane z iPhone 5s Edytowane 15 Maja 2016 przez Mordeliuss
Mordeliuss Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Olej wpadł jako prezent ale raczej go nie bede zalewał tylko wpadnie coś innego.KWINTO69 z oznaczeniem FE nie pasuje do ON?? Tego nie wime bo taki dostałem.W najbliższym tygodniu lub dwóch będzie spory UPDATE odnośnie zmian kosmetycznych i zmian mechanicznych (miejmy nadzieje, że wszystko się uda) Zapraszam do śledzenia. EDIT: Witajcie po przerwie. W ostatnim czasie troche się pozmnieniało. jak wcześniej mówiłem auto narzekało na brak mocy ze prawdopodobnie na pompki.Wziąłem się w garść. Oto co udało mi się zrobic: 1. Wyczyszczona turbina AVF2. Wycięty katalizator3. Zregenerowane pompowtryskiwacze + komplet uszczelek + nowe śruby. 4. Nowy olej 5w30 Motul X-clean FE + nowy filtr oleju5. Korekta spalania na Fisie.6. Wspawanie nowych końcówek wydechu z a6 3.0 (70mm)W pełni radości pojechałem na korektę. I niestety okazało się że dalej jest coś nie tak. (Seria+program) Powinno wyjść coś w granicach 165. Postanowiłem sam sprawdzić co i jak sie dzieje pod pokrywą. A tu niespodzianka:Jeden wtrysk okazał się kompletnie inny (1.9 tdi (105), 1.4 tdi). Nie mam pojęcia jak mogłem nie zauważyć tego po wyjęciu i oddaniu do regeneracji.Wpakowałem od razu pompke od AJM. Jednak dużej poprawy nie widać według mnie. Chyba że już sam nie wiem co mówie. Autko zaczeło troche dymić co jest akurat na plus bo wcześniej nie było widać nic nawet bo butowaniu.Pompki po blokach 13/18/23 wyglądają okej. Jednak auto jest wyraźniej słabsze powyżej 3 tys. Ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być nie tak??W najbliższym tygodniu planuje:1. Obniżyć troche zawieszenie (Sprężyny H&R od gwintu)2. Ściemnienie folią tylnych lamp3. Oklejenie halogenów na żółto. Co do silnika to walcze dalej. Lubie wyzwania i na pewno nie spoczne dopóki nie będzie wszystko okej. Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez Mordeliuss
Kowi87 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 zainwestuj w nowe kompletne pompki poprostu
Mordeliuss Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2016 i myślisz że to coś pomoże? Lepiej zainwestować w kupno niż regenerować te które mam w Nadarzynie?
Kowi87 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Jesli kwalifikuja sie do zmiany, a po opisie na to wychodzi tymbardziej ze z równej parafii one(aż dziwne że niedostałeś informacji od pompiarza skoro były gdzieś na stole), to bym sie nawet nie zastanawiał tylko ze skarbonka leciał po ALki nowe, a swoje w rozliczeniu. Zrób do tego diagnostyke silnika, sprawdź cisnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się