Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ADR Korekty długoterminowe ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak jest dobry gazownik to tak zestroi, że na LPG korekty nie przekroczą +-5%, a nawet jak ma AFR to lepiej będzie jechał na LPG niz na lekko zmęczonym czasem PB :P

Znajdź kogoś kto stroi z sondą AFR - są tacy na pewno... 

Opublikowano

A Ty Kamil stroisz sondą AFR ?

To już bym do Ciebie przyjechał.

Opublikowano

Coś Ty :P Ja nie jestem jakimś mechanikiem czy "strojaczem" LPG... ale miałem dwa auta na LPG i nawet w V6 zrobiłem tak, że korekcje nie przekraczały 5%. Ale musiałem uruchomić zimnego VAG'a, wymienić wtryski na barracudę, wprowadzić korekcje po temperaturze... nie wiem czy w Busku nie stroją, zapytać by trzeba... http://autogaz-busko.pl/o-firmie/

Opublikowano (edytowane)

Niby w Niwiskach stroi bo ostatnio mi wystroił auto niby po korektach ustawił auto po temperaturze ale wtedy auto mi łapało temp. roboczą po 10 KM jak ropniak. W Niwiskach miał podpięty komp z Vagiem i komp LPG i LPG ustawiał po korektach z Vaga ale dalej było źle..

Po tym w Niwiskach miałem problemy z obrotami i z przełączaniem na gaz bo strasznie nierówno auto działało..

Pojechałem do innego gazownika, pokasował wszystko, ustawiliśmy mapę w czasie jazdy i na drugi dzień obroty jak z fabryki, żadnych problemów z przełączaniem, może teraz będzie dobrze jak pojeżdżę na PB.

Edytowane przez k232
Opublikowano

Ja mam doświadczenie na stagu... Ty pamiętam, że masz inny sterownik. Dlatego nawet za bardzo ta moja wiedza się tu nie przyda... ale możesz poczytać: 

 

Opublikowano

No ja mam KME Nevo i pewnie dlatego większość gazowników ma z tym problem ;/

Opublikowano (edytowane)

Przenoszę rozmowę z PW do tematu, skoro już nie tylko ja się problemem zajmuje:
@k232:
 

Już jeździłem do 10 gazowników i z każdym ustawiłem w trasie. No zobaczymy, jak coś wyjdzie z lpg to sam sobie będę ustawiał

:-D

Zawartość dodana 38 minutes later

Ostatnio musiałem codziennie kasować błąd:

00561 - mixture adaptation 12-00 - adaptation limit (mul) exceeded

Ogarnę logi z pb i lpg i zobaczę wtedy czy będzie ten błąd, ale ten błąd może być związany albo z przepływomierzem albo ze słabym ciśnieniem paliwa, wiesz może jakie powinno być ciśnienie paliwa w zwykłym 1.8 ?


zwonko
"lpg-forum mapa polecanych" wygoogluj, zadzwoń.   KME nie jest takie rzadkie znowu.  Ciśnienia nie znam ale na pewno na forum będzie. Błąd 00561 jest pochodną korekt.  Nie butuj go na ubogiej mieszance na LPG. Gdyby korekty były winą przepływomierz to na benzynie też byś miał takie a są insze i są ok. Zresztą zawsze możesz zrobić log dynamiczny 002 na Pb to się dowiesz czy przepływka żyje. Ile mają te W-02? to są dobre wtryskiwacze.. tylko nie wiem czy do 1.8t :) ale może coś innego w instalacji niedomaga, stąd 10 regulacji nie pomaga.

 

@kamil-vag aka xoslox? Dzięki wielkie za ten poradnik do STAG, bardzo mi się przydał wcześniej :) (znaleziony na LPG-FORUM i forum A6)

Edytowane przez zwonko
Opublikowano

Wtryskiwacze mają 2 tysiące km. Po 1000 km byłem na ponownych ustawieniach bo wtryskiwacze po 1000km zmieniają swoją pracę.

Opublikowano
3 godziny temu, k232 napisał:

bo wtryskiwacze po 1000km zmieniają swoją pracę.

Pierwsze słyszę ale gazownikiem nie jestem.  No to chyba fakrycznie raczej regulacja spitolona... No chyba że te nowe wadliwe :) 

Opublikowano

Coś w tych 1000'km jest bo jak zakładasz nowa instalację lpg to po 1000 km jedzie się na pierwszy darmowy przegląd i ustawiają..

Opublikowano
5 godzin temu, zwonko napisał:

@kamil-vag aka xoslox? Dzięki wielkie za ten poradnik do STAG, bardzo mi się przydał wcześniej :) (znaleziony na LPG-FORUM i forum A6)

A nie ma za co :P Nie jestem jednym z tych, którzy chomikują wszystko dla siebie, czym mogę to się dzielę ;) Inaczej nie rejestrowałbym się na forum.

Co do 1000km to ma się wszystko ułożyć i ustabilizować, także zawsze coś tam trzeba podregulować po takim dystansie... 

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, kamil-vag napisał:

chomikują wszystko dla siebie, czym mogę to się dzielę ;)

Tu nie chodzi o chomikowanie tylko o chęć pisania i poświęcony czas :) w sumie sam chciałem kiedyś "dodać" trochę do tego poradnika i sprecyzować parę rzeczy. Na lpg-forum mnóstwo osób przychodzi bez podstawowej wiedzy  i go nie rozumie. Wiadomo, że nie wszystko mogłeś opisać bo by wyszła encyklopedia... Ale jakoś nie mogę się zebrać...

Z tym ułożeniem to bardziej mi się wydaje że no cała instalacja się układa, same wtryski chyba nie powinny się przestawiać, przynajmniej tak mi się wydaje ;)

Edytowane przez zwonko
Opublikowano
12 godzin temu, zwonko napisał:

Z tym ułożeniem to bardziej mi się wydaje że no cała instalacja się układa, same wtryski chyba nie powinny się przestawiać, przynajmniej tak mi się wydaje ;)

Tak masz rację. Głównie to chodzi o to, by wtryski własnie trzymały parametry... wszelkie te listwowe są gorsze niż te pojedyncze ala benzynowe... dlatego do 1.8T ja bym dał raczej pojedyncze.

 

12 godzin temu, zwonko napisał:

Tu nie chodzi o chomikowanie tylko o chęć pisania i poświęcony czas :) w sumie sam chciałem kiedyś "dodać" trochę do tego poradnika i sprecyzować parę rzeczy. Na lpg-forum mnóstwo osób przychodzi bez podstawowej wiedzy  i go nie rozumie. Wiadomo, że nie wszystko mogłeś opisać bo by wyszła encyklopedia... Ale jakoś nie mogę się zebrać...

Możesz pisać do woli :P To było dawno, już naprawdę długo nie mam styczności z LPG a nawet PB... teraz kręcę się już długo wokół TDI... ale jak ktoś chce coś wiedzieć, to się dowie i zrozumie co tam jest napisane... przykład Ty ;) Na LPG forum nie zaglądam, nawet nie wiem co tam się dzieje w tym temacie... i tak tym najważniejszym nie pasowało, że to napisałem i wytykali błędy itd... w sumie trochę im przez to mogło klienteli odlecieć... 

Opublikowano
10 godzin temu, kamil-vag napisał:

wszelkie te listwowe są gorsze niż te pojedyncze ala benzynowe... dlatego do 1.8T ja bym dał raczej pojedyncze.

AC-W02 to dokładnie to samo co pojedyncze W-03. Nie wiedzieć czemu je inaczej nazwali także są ok
 

 

10 godzin temu, kamil-vag napisał:

tak tym najważniejszym nie pasowało, że to napisałem i wytykali błędy itd

To już raczej specyfika tamtego forum ;) zawsze najchętniej się czepiają i to każdego słowa ale trzeba to uznać za konstruktywną aczkolwiek krytykę :) 
 

 

10 godzin temu, kamil-vag napisał:

Na LPG forum nie zaglądam,

na A6 też :/ a szkoda bo wiele rzeczy które widziałem na Twoim chomiku się przydaje. Ale rozumiem, przesiadłeś się na inne autko i inny silnik. Naprawdę szacun za włożoną pracę i posiadaną wiedzę. 

Opublikowano

Pany, jeżeli korekty nie będą chciały się ustawić to jaka część w samochodzie odpowiada za te korekty??

Dziś wieczorem wstawię log z jazdy na PB.

Opublikowano

Sonda lambda  rozpoznaje sklad mieszanki. Ale to ze lpg nie będzie chciało współpracowac to nie musi być jej wina. Np jeśli wtryskiwacze podaja nie równo to sonda pokaże głupoty. 

Opublikowano

Co to za gazownicy.. niby stroił auto po korektach a nie widział że korekty stoją w miejscu eh..

Zawartość dodana 9 minutes later

Wrzucam ponownie Logi z jazdy na benzynie:

Grupa 000 http://vaglog.pl/log-000_K622P.html

Grupa 007+008 http://vaglog.pl/log-007_008_7oTNz4.html

Opublikowano
1 godzinę temu, k232 napisał:

niby stroił auto po korektach a nie widział że korekty stoją w miejscu eh..

Ten log 007,008 to przełączenie na lpg? Nie wygląda to źle... 

Opublikowano (edytowane)

Nie, to log tylko na PB.

Zawartość dodana 10 minutes later

Dziś po przyjeździe do domu zmieniłem na LPG.

Jutro będę jeździł na LPG i jak przyjadę, żeby zrobić logi to jak zacząć? Zmienić na PB zrobić logi a później zmienić na LPG i też zrobić? Czy jak już przyjadę na LPG to zrobić na LPG a później przełączyć na PB ?

Edytowane przez k232
Opublikowano

Logi na Pb... hmm.. to skąd mieszanka uboga koło 35sek... dziwne... jakąś przygazówke zrobiłeś?


Co do LPG to tak jak CI mówiłem, żeby najlepiej wiedzieć co i jak to zrobiłbym tak:
-jeżdzę na Pb, już możesz odkręcić butlę
-wolne na Pb startuje log 007+008, loguje X sekund przy czym staram się zapamiętać ten X
-przełączam na LPG i loguje nawet te 30 sekund. Jeśli instalacja była zakręcona przy samym "pierwszym odpaleniu" może chwile przydusić silnik. Jak sonda  zostanie wytrącona znacznie z okolic 0 (tak jak teraz skakła sobie powiedzmy +/-4 w grupie 007) to znaczy że jest kiespka regulacja lub coś lpg nie domaga.

Dalej nie wiem co rozumiałeś przez "gazownicy nie widzą że korekty stoją"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...