Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa tempomat A4 b6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie koledzy,

od jakiegoś czasu mam problem z tempomatem, nie mogę go uruchomić, nie załącza się żadna kontrolka. Czytałem coś o czujnikach hamulca/sprzęgła, gdzie i jak szukać przyczyny?

Opublikowano

Jutro sprawdzę, w razie pytań będę pisać

Opublikowano

i jak są jakieś błędy?

Opublikowano

i jak są jakieś błędy?

Nie mialem jeszcze dostępu do kabla, jak sprawdzę to od razu napiszę :)

Opublikowano

INNEJ OPCJI RACZEJ NIE MA TYLKO CZUJNIK LUB MANETKA JESLI WCZESNIEJ DZIAŁAŁ

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z tempomatem poniewaz nie trzyma ustalonej predkosci na prostej i pod gore wszystko gra ale jadac z gory auto przyspiesza jaka moze byc tego przyczyna ?? albo moze czy tak ma byc ?

Edytowane przez sebahs
Opublikowano

Koledzy błędy sprawdziłem i zadnych nie ma. Tempomat nadal nie dziala. Jakies propozycje?

Opublikowano (edytowane)

sprawdzałeś czy w blokach, czujnik sprzegła i/lub hamulca pokazuje prawidłową pracę?

zmiana wartości z 0 na 1

  • Odpalasz VAG
  • Odpalasz silnik (lub nie ale ja odpalałem)
  • Wchodzisz w 01 Engine
  • Wchodzisz w Meas Blocks (bloki pomiarowe)
  • Wchodzisz w grupę 06

W pierwszym okienku są trzy cyfry(trzy zera), na postoju(czyli bez wciskania żadnego pedału) powinny byc same zera. Po wciśnieciu pedału hamulca dwa ostatnie zera powinny zmienic sie w jedynki, a po naciśnięciu pedału sprzęgła pierwsze zero powinno sie zamienic w jedynkę. Jeżeli bez wciskania któreś z zer od razu są jedynkami lub zera nie zmieniają sie w jedynki po naciśnięciu to znaczy ,że któryś z czuników jest zepsuty:)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/283882-wymiana-czujnika-polozenia-pedalu-sprzegla/page-2

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

sprawdzałeś czy w blokach, czujnik sprzegła i/lub hamulca pokazuje prawidłową pracę?

zmiana wartości z 0 na 1

  • Odpalasz VAG
  • Odpalasz silnik (lub nie ale ja odpalałem)
  • Wchodzisz w 01 Engine
  • Wchodzisz w Meas Blocks (bloki pomiarowe)
  • Wchodzisz w grupę 06

W pierwszym okienku są trzy cyfry(trzy zera), na postoju(czyli bez wciskania żadnego pedału) powinny byc same zera. Po wciśnieciu pedału hamulca dwa ostatnie zera powinny zmienic sie w jedynki, a po naciśnięciu pedału sprzęgła pierwsze zero powinno sie zamienic w jedynkę. Jeżeli bez wciskania któreś z zer od razu są jedynkami lub zera nie zmieniają sie w jedynki po naciśnięciu to znaczy ,że któryś z czuników jest zepsuty:)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/283882-wymiana-czujnika-polozenia-pedalu-sprzegla/page-2

Dzięki kolego, za jakis czas sprawdzę i dam relację. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

U mnie ten sam problem. Ostatnio chce włączyć tempomat i kontrolka się nie zaświeca a prędzej działał normalnie. Czujniki działają w porządku, w centralnej elektryce widać położenia dźwigni tempomatu, prędkość w sterowniku silnika również jest wyświetlana. Nie wiem czy przypadkiem nie zmieniałem kodowania w sterowniku silnika ale wydaje mi się, że nie. Moje kodowanie to 00003 dla tempomatu jest to podobno 11463 ale mój sterownik nie przyjmuję tego. Silnik to 1.9 AVF w quattro. Sterownik to 038 906 019 nie pamiętam literek na końcu może ktoś zna poprawne kodowanie pod tempomat? bo nie wiem co jeszcze moge sprawdzić, w między czasie wymieniałem kostkę stacyjki, ale chyba pod tempomat inna nie przychodzi? Pozdrawiam!

P.S. Dodam, że w grupie 006 w ecu widać, że wszystkie czujniki sprzęgła i hamulca działają ok, wszyskie trzy zmieniają się z 0 na 1. Lecz w grupie 22 w pierwszym oknie wyświetla się 1.0 przy ustawionej dźwigni tempomatu na "wyłączony" a przy pozycji "włączony" 9.0 a powinno chyba 0.0? W drugim oknie są same zera, przy włączonym tempomacie dwa ostatnie zmieniają się na jedynki, a przy wciśniętym hamulec + sprzęgło dwwa pierwsze zmieniają się na jedynki, lecz dwóch środkowych zer w ogóle nie udało mi się zmienić nie wiem od czego są odniesione. Może ktoś wie czy tak powinno być? Pozdrawiam!

Edytowane przez Mandal
Opublikowano

Wskazania masz prawidłowe,a co do tych zer w drugim okienku to wygląda to tak: 1 pozycja od lewej - uruchomienie pedału sprzęgła, 2- uruchomienie pedału hamulca, 3-ponowienie i przyśpieszenie, 4-zmniejszanie prędkości, 5- układ GRA z pamięcią do utrzymywanie zadanej prędkości, 6- włączony układ GRA do utrzymywania zadanej prędkości jazdy.

Co do uaktywnienia tempomatu to wchodzisz w 01=>Login11=>wpisujesz 11463 do it , powinno przyjąć i wychodzisz . Jeżeli dalej nie będzie to trzeba by szukać dalej, tylko gdzie?

Opublikowano

Już to zrobiłem, ale to nie było problemem, bo jednak ecu widziało jak zmieniałem pozycje manetki. Ma ktoś opis do kanału 006 w vagu a konkretnie chodzi mi o 4 okno, podpisane jest "Cruise Control 0" a u mnie wartość wynosi 1 normalnie a przy naciśniętym hamulcu 17 i podejrzewam, że coś tu jest nie tak bo wydaje mi sie, że musi być tam 0.

Dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź bezpiecznik, chyba 11. Wskazania w tym czwartym okienku masz ok, u mnie też się zmieniała wartość po wciśnięciu hamulca, więc tym nie zawracaj sobie głowy. Sprawdź jeszcze w module kierownicy manetkę, 16=>08=>grupa 004.

2l58ems7.jpg

Edytowane przez Tomeczek1403
Opublikowano

Dzięki koledzy, okazał się walnięty czujnik sprzęgła (na postoju 100 zamiast 000) po wcisnieciu hamulca tylko 111. pozdrawiam :)

Opublikowano (edytowane)

Posiadam audi a4 b6 1.8t z 2001 rok (vin 2002)

z kierownicą multifunkcyjną, podgrzewaną. Dołączyłem wczoraj tempomat, wszedłem w vag engine-login 11463, ... Ok

Tempomat nie reaguje w ogóle.

Oprócz tego mam błąd kąta skrętu, bo zapala sie kontrolka po przejechaniu kilkunastu kilometrów, gaśnie po uruchomieniu ponownie auta. Możliwe, ze złe ustawiłem taśmę, bo kierownica troszkę krzywo po założeniu jest.

Pytanie o tempomat, złe kodowanie i nieprawidłowy sygnał? Czy chiński zamiennik moze nie działać, czy po prostu cos jeszcze jest nie tak. Moduł komfortu raczej mam prawidłowy, choć sprawdzę jeszcze drugi raz po podłączeniu. Bo nie sadze, aby nie obsługiwał tempomatu i podgrzewanej kierownicy i multifunkcji.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Cruise_Control_Retrofitting_(8E)

Na tej stronie jest napisane, że należy poprowadzić dodatkowy kabel z ecu do kolumny kierownicy. Przeczytałem wiele wątków i nikt czegoś takiego nie robił. Czyżby w benzynach trzeba to robić?

In general the whole retrofit is just plug and play except that one wire needs to be added.

Wire T16a/5 from steering column control module to engine control module (see wiring diagram specific your particular car/engine).

Install cruise control capable lever (see parts catalog/repair manual).

Ok nr modułu to 8E0953549M czyli obsługuje wszystko.

Błąd w steering control [16]: 01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

Bald w engine 01:

18107: power train data bus: missing message from steering wheel electronics P1699 - 008 implausible signal.

Tempomat działa. Jakimś cudem. Przejechałem sie mimo błędów, klikam przycisk i zapaliła sie kontrolka. Podniosłem do góry manetkę i zaczął przyspieszać. Hmm. Dam znać jak z błędami po tym.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Błędów brak, tempomat działa. Czyli ogólnie trzeba mieć komputer komfortu odpowiedni i zwykły nawet chiński tempomat. I tak jest tańszy niż używany oryginał.

Należy na pewno zrobić adaptacje kąta skrętu kierownicy.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez gregor_es
Opublikowano (edytowane)

Nie będę zakładał nowego tematu tylko podłączę się pod ten. Wymieniałem kierownicę na multi, kupiłem też taśmę moduł oraz manetkę z a4 b7, dobór części oraz kodowanie według rozpiski z forum -> 

Jakichkolwiek błędów brak, czujniki sprzęgła oraz hamulca działają poprawnie, w grupie 006 widać też że czyta włączenie oraz wyłącznie tempomatu. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co mogę sprawdzić? Jedyne co mi przychodzi do głowy to dołożenie tego kabla o którym jest mowa post wyżej i na rosstech albo tuner (a raczej "elektrorzeźbiarz") coś mi skopał podczas wyprogramowania sondy, spotkałem się z takim przypadkiem tutaj na forum ale mieli to po robieniu mapy. Liczę na jakieś wskazówki od was bo już jestem ślepy, pozdrawiam. 

Ps auto miało oryginalnie kierownicę bez multi i full fis.

 

Edit: winnym okazał się wspaniały tuner który wyciął również tempomat z ecu... wszystko do porządku ogarnął użytkownik @soul87 za co chcę mu jeszcze raz podziękować. 

Edytowane przez bazz2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...