Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Za duzy stan oleju ?? odsysać czy nie ?


fazi1111

Rekomendowane odpowiedzi

naturalnie ze odessij. za wysoki stan oleju moze spowodowac podwyższone ciśnienie w dolnej cześci silnika i rozsadzenie uszczelnień przez co mogą powstac wycieki. po przejechaniu np 1000km mozesz miec ponizej min!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie w garażu odsysam :P przejechałem tylko 5 kilometrów wiec nie ma obawy.. mam jeszcze jedno pytanie, bo w tym silniku wymieniam tylko wkład filtra a do niego jest zestaw dwóch kompletów uszczelek czyli wychodzi na to, że mam od góry i od dołu obudowę odkręcać ?? na dole jest jakiś odstojnik czy coś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pomoge. mam benzyne

a to u Ciebie w benzynie nie ma w silniku smarowania olejem :chytry:

fazi1111 wjedź na kanał i poluzuj śrubę spustową w misce olejowej i spuść około 0,5 litra oleju i sprawdź następnie stan na bagnecie, po co kombinować z odkręcaniem dekla czy podstawy filtra oleju skoro tam niewiele go zostanie jak olej spłynie do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pomoge. mam benzyne

a to u Ciebie w benzynie nie ma w silniku smarowania olejem :chytry:

nie - ja smaruje towotem.

nie mam rozbieralnego filtra i dwoch uszczelek. u mnie w\ymienia sie caly filtr. o to pytal fazi. a nie o to jak spuscic olej :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu nie musisz się od razu obrażać, wiem, że fazi pytał o obudowę wkładu filtra ale przecież można się od razu domyślić, że chciał tamtędy spuszczać olej :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już zgłupiałem kompletnie to maximum jest na końcu zagięcia bagnetu czy końcu tych kropek ze zdjęcia?

spuszczać nie chwiałem przez filtr, ale dla mnie wymiana tego wkładu to nowość zawsze była całość i dlatego pytam jak to jest zbudowane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam jak to jest zbudowane

tam nie ma żadnej filozofii - odkręcasz górny dekiel i wymieniasz tylko wkład, jeśli uszczelka nie przepuszcza oleju to nie trzeba zakładać nowej (wystarczy ją tylko przy zakręcaniu dekla posmarować olejem), u dołu zjaduje się chłodniczka oleju (widać dwa węże wodne układu chłodzenia, płyn chłodzący ochładza olej) u dołu jest korek spustowy oleju aby przy wymianie wkładu spłynął stary olej z ewentualnym syfem jaki się tam nagromadził i to wszystko.

[br]Dopisany: 30 Listopad 2008, 20:42_________________________________________________poziom oleju powinien na miarce bagnety zawierać się w połowie pomiedzy min a max i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Dred stwierdził że maximum jest, na zgięciu bagnetu a w tym przedziale kropek powinien być stan oleju, najlepiej 3/4 na tych kropkach. ale trzeba trochę spuścić bo za dożo jest

i wszystko jasne :)

btw. z tego skanu z sam naprawiam to dla silników 4 cylindrowych jest po prawej obrazek a dla 6cio po lewej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...