Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z silnikiem 2.0 AWA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich użytkowników jestem tu nowy i pisze pierwszy post w życiu wiec przepraszam za błędy i inne rzeczy.

Mój problem polega na tym posiadam audi a4 b6 2.0 fsi 2002r symbol silnika AWA po pierwszym rozruchu kiedy silnik jest zimny strasznie stuka metaliczne jak by kawałek matalu był luźny przez 10 sekund przez kolejne 5 sekund coraz słabsze stuki i znika to silnikiem bardzo szarpie wypadają zapłony raz na 1 raz na 4 bardzo słaby jest na 150 km dał bym mu tylko 100 km spalanie jest o wiele większe jak się jedzie samochodem to słychać w wydechu bulgot tak jak by w wydechu dochodziło do zapłonu jeszcze świece nowe cewki zmieniane miejscami i dalej na tych samych cylindrach wypada zapłon na kompie brak błędów zaobserwowałem jeszczejjedną rzecz że jak silnik osiągnie wysza temperaturę to na biegu jałowym po chwili silnik normuje wypadanie zaplonow ale jak podpinalem kompa to obciążenie silnika prawie 50 procent proszę pomóżcie mi tyle co kupiłem samochód wydałem wszystko na samochód na rorzad i teraz takie coś

Zapomniałem powiedzieć jeszcze jedno że jak silnik unormuje wypadanie zaplonow to obciążenie silnika 50 procent prawie i pracuje prawie jak diesel 1.9 tdi

Edytowane przez lukaszeke60
Opublikowano

a jakie paliwo lejesz? 95 czy 98. różne wariactwa moga się odbywac po zalaniu go 95.

Opublikowano

Lalem paliwo 95 ale ostatnio 98 i bez ruznicy

Poprostu nie wiem za co mam się zabrać

Opublikowano (edytowane)

Zamien wtryski 1-2 3-4 i zobacz na jakich cylindrach jest wypadanie zaplonów .

Mozna jeszcze sprawdzic wariator faz

S

Szczelnosc układu dolotowego tez bym sprawdził

Edytowane przez Pudlik
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich w sezonie grillowania

Posprawdzalem cały samochód i okazało się że tę dźwięki dochodzą z katalizatora pewnie się rozsypal.

zostało mi dowiedzieć się dlaczego wypadają zapłony i to nie tylko na pierwszym tylko różnie wypadają dziś jechałem na majówkę 100 km i jak jechałem to coraz słabszy się robił z wydechu słychać było takie bulgoty i na tym biegu jałowym jak wypadały te zapłony to zmieniał sterownik obciążenie na prawie 50 procent i twarda praca a co dziwne jak zmienił obcjazenie silnik to zapłony już tak nie wypadały tylko raz na jakiś czas szarplo silnikiem ale po lekim dodaniu gazu znów huśtawka nastrojów do momentu obciążenia silnika przez sterownik pomóżcie mi proszę was

Witam wszystkich dziś podłączyłem samochód do kompa i 6 błędów 4 z wpadaniem zaplonow

zawór egr błędny przepływ i sprawność kata poza zakresem

Odpinalem przepływomierz i na kompie pokazało mi że przejade więcej kilometrów bo z 200 km zrobiło się 250 km i zwawszy się zrobił i nie szarpalo juz nim tak i obcjazeniejjuż takiego nie było na jałowym biegu bo z 54 % zrobiło się 32% proszę pomóżcie mi już sam nie wiem co mam robić naprawialem różne samochody różne silniki ale z fsi pierwszy raz mam do czynienia

Edytowane przez lukaszeke60
Opublikowano (edytowane)

dziwne jest to że katalizator w 2.0 fsi który nie zjada (przepala) oleju może paść :o pomimo wieku w benzynie nie pada tak jak w dieslu, może poprzedni właściciel zamontował jakiś szrot, nie mam pojęcia. sam błąd na kompie nie koniecznie musi wskazywać na katalizator, mi po wymianie czujnika g83 cieczy chłodzącej problem znikł.

troche chaotycznie piszesz, wymieniałeś cewki w końcu ? ja miałem 3 błędy z wypadaniem zapłonów, skasowałem, pojeździłem na benzynie, znów podpiąłem i pokazał mi się jeden błąd wypadania zapłonu, wymieniłem cewke i wszystko cacy

jeżeli nie wymieniałeś cewek - świec, zaczął bym od tego.

Edytowane przez TomOskroba
Opublikowano

Świece wymieniłem i dalej to samo dziś dzwoniłem do servis audi i okazało się że po numerze vin wyszło im że samochód ma wadliwe cewki zapłonowe i przeprowadzana jest akcja servisowa besplatna wiec na jutro się umowie i podjadę do nich i niech wymienia mi cewki jak to jest to winne bo jak skasuje błędy i przejade się to pojawiają się spowrotem

Opublikowano

Świece wymieniłem i dalej to samo dziś dzwoniłem do servis audi i okazało się że po numerze vin wyszło im że samochód ma wadliwe cewki zapłonowe i przeprowadzana jest akcja servisowa besplatna wiec na jutro się umowie i podjadę do nich i niech wymienia mi cewki jak to jest to winne bo jak skasuje błędy i przejade się to pojawiają się spowrotem

stary... świece to swiece.. cewki to cewki :decayed:

apropo tej wymiany cewek to tyczy się tylko 2.0 FSI ? wiesz może ?

bo jak w ALT również można to jedziem tam. ^_^

Opublikowano

Powiedział mi po numerze vin w serwisie że wymieniają bo akcja jest w różnych silnikach 1.8 2.0 fsi 3.2 fsi po numerze vin sprawdzają czy były wymieniane i czy podlegają takiej akcji serwisowej wiec ja jadę do nich bo sprawdzał i nie były wymieniane wiec może to pomoże bo powiedział 80 procent ze to będzie przyczyna

Jak nie to zostawię samochód u nich na postawienie diagnozy powiedzieli mi od 250 do 500 zł i będzie wszystko wiadomo bo takie zgadywanie może być droższe niż diagnoza i cześć która nawala

Opublikowano

Powiedział mi po numerze vin w serwisie że wymieniają bo akcja jest w różnych silnikach 1.8 2.0 fsi 3.2 fsi po numerze vin sprawdzają czy były wymieniane i czy podlegają takiej akcji serwisowej wiec ja jadę do nich bo sprawdzał i nie były wymieniane wiec może to pomoże bo powiedział 80 procent ze to będzie przyczyna

Jak nie to zostawię samochód u nich na postawienie diagnozy powiedzieli mi od 250 do 500 zł i będzie wszystko wiadomo bo takie zgadywanie może być droższe niż diagnoza i cześć która nawala

nie no zgadza się, postaw i zobacz ale po objawach na bank to cewki wiem co mówię sam tak mialem :)

Opublikowano

Tylko naigorsze jest to że naibardziej zapłony wypadają na 1 i 4 cylindrze na 2 i 3 nie widać żeby wypadały na kompie a jak zamienię miejscami cewki to dalej to samo jest 1 i 4 ciekawi mnie wariator bo jak ściągalem z tyłu pokrywę to w miejsce gdzie wchodzi w wariator zawór na którym są pierścienie to w tym wariatorze są rowki wytarte przez pierścienie i nie wiem czy to czasami nie jest to że tak chodzi ten silnik na internecje regenerują wariatory z roczną gwarancją ale sam nie wiem czy dobre to

Opublikowano

Tylko naigorsze jest to że naibardziej zapłony wypadają na 1 i 4 cylindrze na 2 i 3 nie widać żeby wypadały na kompie a jak zamienię miejscami cewki to dalej to samo jest 1 i 4 ciekawi mnie wariator bo jak ściągalem z tyłu pokrywę to w miejsce gdzie wchodzi w wariator zawór na którym są pierścienie to w tym wariatorze są rowki wytarte przez pierścienie i nie wiem czy to czasami nie jest to że tak chodzi ten silnik na internecje regenerują wariatory z roczną gwarancją ale sam nie wiem czy dobre to

a czy po odpa;leniu silnika po dłuższym postoju (min. 5h ) towarzyszy Ci 2-3 sekundowy terkoczący dźwięk ? te wytarte rowki prawdopodobnie tak się objawiają, ja mam tak samo, warioator w ALT to kolejny mankament ;)

Opublikowano

Powiem tak stuki metaliczne są ale one trwają koło 10 sekund albo 15 później to niknie ale jak sprawdzałem takim starym sprawdzonym sposobem to te stuki metaliczne słyszałem w katalizatorze wiec trudno mi ocenić dlaczego te stuki tam słychać

Dziś rano myślałem juz że będę musiał załatwić sobie transport do pracy bo odpaliłem go to chodził na 3 gary i stuki okropne stuki się uspokoily i zaczol normalnie chodzić ?

Opublikowano

Powiem tak stuki metaliczne są ale one trwają koło 10 sekund albo 15 później to niknie ale jak sprawdzałem takim starym sprawdzonym sposobem to te stuki metaliczne słyszałem w katalizatorze wiec trudno mi ocenić dlaczego te stuki tam słychać

Dziś rano myślałem juz że będę musiał załatwić sobie transport do pracy bo odpaliłem go to chodził na 3 gary i stuki okropne stuki się uspokoily i zaczol normalnie chodzić

dziwna sprawa, przydał by się ktoś bardziej doświadczony,

te cewki w koncu zmieniłeś ? ? to priorytet..

jezeli chodzi o regenerację wariatorów zgłoś się do BenyA4.. gość jest na tym forum, pewna osoba, powie Ci co i jak.

Opublikowano

Wczoraj po pracy byłem w serwisie i wymienili mi 4 cewki i nic zero poprawy

Dziś rozkrecalem do katalizatora okazało się że wkład jest luźny i lata w wszystkie strony może to jest przyczyną wszystkich problemów w poniedziałek wymieniam katalizator oby pomogło

Opublikowano

trochę drogi wydatek katalizator :o

ja bym wyciął

Opublikowano

Nie drogi założę używany w dobrym stanie za 400 zł a stary sprzedam i tyle bo wycięcie źle wpływa na silnik i na środowisko

Opublikowano

Katalizator luźny? Chyba żartujesz....

Jak juz chcesz tak sprawdzać to nie kupuj nowego tylko nawierć otwór w starym i czymś ustabilizuj . auto może jakies wibracje dawać ale nie ma prawa chodzic na 3 garki ztego powodu!

Opublikowano

Na trzy gary chodzi bo wtrysk szanuje i dlatego tak jest a przez katalizator tylko stuki są bo wkład lata w katalizatorze w wszystkie strony wtrysk kupiłem i katalizator też kupiłem i w tym co kupiłem ani milimetr się nie poruszy jest na sztywno tylko teraz chwile muszę znaleźć i wymienić sobie wszystko

No i kłopot się zrobił dziś zucil palenie na 1 tłoku pokusilem się wymieniłem wtrysk zero reakcji miezylem kompresję i 2 3 4 miały prawie 13 bar a pierwszy ledwie 9 bar :-(

Opublikowano

i tu masz odpowied, a nie katalizator. niestety najgorzej trafiles jak mogłes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...