Tyrath Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Z konkretów: A4 B5 1.9tdi AVG Od miesiąca hula na pompie 107j i wtryskach wzm 0.216 bez softu. Zrobiłem w tym miesiącu na w/w setupie ok. 4tys km i wszystko pięknie śmigało. 2 dni temu robiłem logi pod softa i przy okazji skorygowałem kąt wtrysku na idealną wartość 49-51. Silnik pracował idealnie aż tu nagle podczas jazdy zaczął przerywać, nierówno pracować, nie reagował na gaz i produkował potężną chmurę niebieskiego dymu. Nie odpala. Sprawdziłem: -turbo - nie zmieliło łopatek, jest git -kompresja po 31 na każdym garze Moje sugestie: -wiązka od pompy jest rezana, zrobiłem obejście na kostkach z zamiarem wstawienia kostki ze zwykłej pompy żeby pasowala do kostki przy wiązce silnika -rozrząd do sprawdzenia, niestety wymieniałem dwumas przy okazji wymiany skrzyni na dqs wiec nie sprawdzę zera na kole przy ustawieniu rozrządu na znakach (dodam tylko, że przy kręceniu nie słychać żadnego stukania) Teraz moja prośba. Czy ktoś mógłby łopatologicznie mi wytłumaczyć jak sprawdzić czy mi rozrząd nie przeskoczył o ząbek w przypadku kiedy nie mam znacznika na dwumasie? Ściągnąłem pokrywe zaworów i wiem, że przy ustawieniu rozrządu na znakach ostatni tłok powinien być u góry tak? Prosze, niech mi to ktoś sprecyzuje. Druga sprawa to jak mogę sprawdzić czy pompy szlag nie trafił? Przy komputerze jest jakiś bezpiecznik? Czy na vagu mogę cokolwiek sprawdzić? Błędów brak. No i jeżeli komuś przychodzi do głowy coś co moge jeszcze prześwietlić, proszę o wypowiedzenie się, będę wdzięczny za każdą opinię
Majkeltaker Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 A przy 216 wtrsykach to kont nie powinien lecieć 20 w dół i być na poziomie 30? Może przez to nie odpala
Tyrath Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Opublikowano 9 Maja 2016 Oj, nie wiem. Może ktoś to potwierdzić? Tak czy siak, ustawiłem na 49-51 i chodził idealnie przez jakiś czas. Gdyby kąt miałby być kolo 30 to od początku by świrował
rrrudy25 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Z tego co pamiętam to u mnie jak ustawiałem to znak na wale -pompa zablokowana nasadka 10mm i wałek wycięciem równolegle do płaszczyzny głowicy.
Hezen Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Oj, nie wiem. Może ktoś to potwierdzić? Tak czy siak, ustawiłem na 49-51 i chodził idealnie przez jakiś czas. Gdyby kąt miałby być kolo 30 to od początku by świrował Kąt wtrysku masz dobrze ustawiony.Jak miałeś ori wtryski i kąt 50 to po założeniu 216 kąt zmniejsza się gdzieś o 20 jednostek i na tych wtryskach trzeba go ustawić ponownie na 50. Dzieje się to przez inne ciśnienia ustawiane dla wtrysków 216. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
mantix Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 To raczej nie tu problem. Ustawiałem ostatnio w zetorku kąt, w który był już błąd kąta wtrysku (wartość poza regulacją czyli 255) i auto odpalało, nie od strzała ale jednak paliło
Tyrath Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Opublikowano 10 Maja 2016 Bezpieczniki przy ecu sprawdzone. Wiązka pompy wtryskowej tez jest ok. Wlasnie mi się przypomniało, że miesiąc temu ustawialem kąt wtrysku na ok. 57, a teraz przy robieniu logów kąt wtrysku wynosił ok. 26, dlatego ustawialem jak wyżej napisałem na 49-51. Czy to może mieć jakiś związek z tą sprawą?
Hezen Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Brat w zetorze tak miał że po zrobieniu rozrządu i ustawieniu kąta, po jakimś czasie owy kąt wtrysku był bardzo opóźniony (zero na vagu) nie chciał odpalić, a jak odpalił to chodził jak padaka. Po ponownym ustawieniu kąta (pompa została przesunięta o conajmniej 2mm) odkręciło mu się koło wału i głowica do remontu. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
mantix Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Więc jak znaków nie masz to wykręć sobie świecę żarową na pierwszym garku i ustaw tłok w GMP no i sprawdź czy blokada w pompę wchodzi, ewentualnie pokrywę zaworów ściąg jak kolega wyżej pisał i możesz też blokadę założyć.Hezen w tym zetorku co pisałem pompę przestawiłiśmy około 0.5cm.Ja sam nie wiem jak się mógł tak kąt przestawić.
krzysiek1606 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Z konkretów: A4 B5 1.9tdi AVG Od miesiąca hula na pompie 107j i wtryskach wzm 0.216 bez softu. Zrobiłem w tym miesiącu na w/w setupie ok. 4tys km i wszystko pięknie śmigało. 2 dni temu robiłem logi pod softa i przy okazji skorygowałem kąt wtrysku na idealną wartość 49-51. Silnik pracował idealnie aż tu nagle podczas jazdy zaczął przerywać, nierówno pracować, nie reagował na gaz i produkował potężną chmurę niebieskiego dymu. Nie odpala. Sprawdziłem: -turbo - nie zmieliło łopatek, jest git -kompresja po 31 na każdym garze Moje sugestie: -wiązka od pompy jest rezana, zrobiłem obejście na kostkach z zamiarem wstawienia kostki ze zwykłej pompy żeby pasowala do kostki przy wiązce silnika -rozrząd do sprawdzenia, niestety wymieniałem dwumas przy okazji wymiany skrzyni na dqs wiec nie sprawdzę zera na kole przy ustawieniu rozrządu na znakach (dodam tylko, że przy kręceniu nie słychać żadnego stukania) Teraz moja prośba. Czy ktoś mógłby łopatologicznie mi wytłumaczyć jak sprawdzić czy mi rozrząd nie przeskoczył o ząbek w przypadku kiedy nie mam znacznika na dwumasie? Ściągnąłem pokrywe zaworów i wiem, że przy ustawieniu rozrządu na znakach ostatni tłok powinien być u góry tak? Prosze, niech mi to ktoś sprecyzuje. Druga sprawa to jak mogę sprawdzić czy pompy szlag nie trafił? Przy komputerze jest jakiś bezpiecznik? Czy na vagu mogę cokolwiek sprawdzić? Błędów brak. No i jeżeli komuś przychodzi do głowy coś co moge jeszcze prześwietlić, proszę o wypowiedzenie się, będę wdzięczny za każdą opinię prawdopodobie dolne kolko do wymiany i koniecznie frezowanie czola walu
Tyrath Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 prawdopodobie dolne kolko do wymiany i koniecznie frezowanie czola walu Niezbyt orientuję się o co chodzi. Dam radę sam to ogarnąć? Dolne kółko tzn?Dobra, zorientowalem się w temacie. Czy jest jeszcze coś co mogę sprawdzić zanim wezmę się za frezowanie wału?
Tyrath Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 sprawdz czy znaki sie pokrywaja Właśnie sprawdziłem rozrząd. Pierwszy tłok w pierwszym cyklu - krzywki na wałku w kącie rozwartym do góry przy górnym, martwym punkcie tłoka, a szklanki można swobodnie obracać rękami. Przy ustawianiu rozrządu nanosiłem markerem znak na tylnej obudowie rozrządu i na kole pasowym i przy w/w ustawieniu też wszystko ładnie pasuje, więc rozrząd jest okej, nie przeskoczył. Skoro rozrząd jest idealnie ustawiony, to czy jest opcja, że dolne kółko jest do wymiany? Może pasek na samej pompie przeskoczył i trzeba ją od nowa ustawić?
Tyrath Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) pompe zablokujZa godzinkę będę w garażu. Teraz przy ustawieniu rozrządu na znakach blokada pompy tez powinna się nachodzić tak? Edytowane 16 Maja 2016 przez Tyrath
Tyrath Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 Blokada pompy nie pasowała, byla przestawiona o jakies 0.5cm. Ustawiłem wszystko jak należy i samochód nadal nie pali. Przy kręceniu mocno kopci Dobra, po temacie. Pacjent żyje. Dziękuję bardzo wszystkim za wskazówki i pomoc
Hezen Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Jak sie domyślam, musiałeś przestawić pompe, bo był opóźniony kąt wtrysku? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 16 Maja 2016 przez Hezen
Tyrath Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 Mialem sporo luzu na fasolkach, wiec ustawiłem rozrząd na znakach i na fasolkach dorownalem do blokady. Odpalil i zostawiłem to jak jest. Zauważyłem, że pasek mam lekko przytarty, zamówiłem już nowy. Na fasolkach dojechałem do granicy regulacji, wiec przy wymianie paska wyzeruję sobie koło pompy żeby śruby byly po środku fasolek. Teraz tylko mam nadzieję, że wcześniej wspomniane kółko wału nie jest do wymiany, chociaż nie zaobserwowałem żeby się gibało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się