Rafa(ł) Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Cześć Audi maniacy Mam pewien dylemat. Otóż co się bardziej opłaca w B7.Biorąc pod uwagę,że silniki w B7 140 i 170KM są dość awaryjne z powodu tych nieszczęsnych wałków, zastanawiam się co by było lepsze, wymienić silnik ten BPW czy BLB na AVF pochodzący z B6 (gdzieś czytałem,że są to praktycznie te same silniki tylko w B7 dołożyli te wałki). Jak wiadomo te AVF są 100x trwalsze niż te z B7 Każda opinia mile widziana
kuba84 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 16v nie zamienisz P&P ... 8v jest w zasadzie P&P i osobiście uważam, że ma to sens w momencie kiedy silnik odpowie posłuszeństwa
Rafa(ł) Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) 16v nie zamienisz P&P ... 8v jest w zasadzie P&P i osobiście uważam, że ma to sens w momencie kiedy silnik odpowie posłuszeństwa czyli co, myślisz,że lepiej się opłaca wywalać wałki i dać pompę od 1,9? 16V ma inną budowę,że nie da się jej zmienić na AVF? Edytowane 11 Maja 2016 przez Rafa(ł)
bubson22 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 p&p przelozysz tylko silnik 2.0 tdi bpw to jest 8 zaworowy. wszystko pasuje bez przerabiania.ja zrobilem taki manewr u siebie wywalilem 2.0 i wsadzilem 1.9 tdi avf. mam juz zrobione 2500km po wymianie i lata jak zly. jak szukasz a4 b7 to wiadomo ze te 2.0 sa w lepszych opcjach. ja uwazam ze lepiej kupic zajechanego 2.0 tdi predzej dostaniesz w sline i wsadzic 1.9 avf. kasa w kieszeni i masz spora opcje. szukam wlasnie takiej dla kumpla z bedziemy mu wsadzac 1.9. a i co wazne silniki 1.9 avf sa wszech obecne i duzooooo tansze wazne zeby kupic zdrowy piec;) a z tym bywa roznie;)
misiek95 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Ponawiam pytanie: jakie trudności przy zmianie 16v>8v
Rafa(ł) Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 A SWAP ze 170 BRD? Idzie wsadzić w niego AVF? On też jest 8V
kuba84 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 BRD to motor 16V ... można upchać AVF ale nie jest to P&P jak w przypadku BPW.
Rafa(ł) Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Opublikowano 12 Maja 2016 BRD to motor 16V ... można upchać AVF ale nie jest to P&P jak w przypadku BPW. Faktycznie, wydawało mi się,że to 8V Gdyby wrzucić AVF pod maskę i podnieść trochę moc przez chip? Wyjdzie prawie to samo czy się mylę?
misiek95 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 BRD to motor 16V ... można upchać AVF ale nie jest to P&P jak w przypadku BPW.Co jest do przeróbki?
kuba84 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Co jest do przeróbki? Odpowiem lakonicznie ... wiele rzeczy ...
misiek95 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Widze ze jak sam nie sprobuje to sie nie dowiem
kuba84 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 zacznij od zapoznania się z konstrukcją 8v i 16v i będziesz wiedział 16v nie będzie p&p z 8v
misiek95 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 No ze nie jest to juz wiem ale chciałbym sie dowiedziec z czym konkretnie jest problem
kuba84 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) Wszystko zależy jak chcesz to zrobić... np pompki ... których się nie wykorzysta itp itd. Autor tematu zadał konkretne pytanie BPW na AVF ... ta operacja jest w zasadzie P&P bo wykorzystujesz osprzęt BPW. Wkładasz słupek AVF z osprzetem BPW i jazda.. w dużym skrócie ... Z 16v już jest więcej rzeźby, kompletowania części, przeróbka wiązki itp. Najprostszym rozwiązaniem jest całkowite wyrzucenie tego silnika i wrzucenie w całości AVF'a. Jest to absolutnie do zrobienia bo już wypraktykowane. Z BRD jedynie można turbo wykorzystać wszystko inne można odłożyć na półkę i patrzeć bo do AVF się nie nada Edytowane 12 Maja 2016 przez kuba84
misiek95 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 przy swapie 16v>8v przerzuca sie kompa razem z wiązką czy zostawia i grzebie w sofcie żeby to jeździło? Wkładasz słupek AVF z osprzetem BPW i jazda.. w dużym skrócie ... tutaj już bez grzebnięcia softa sie zapewne nie obejdzie
piotrsob1 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) przy swapie 16v>8v przerzuca sie kompa razem z wiązką czy zostawia i grzebie w sofcie żeby to jeździło? Wkładasz słupek AVF z osprzetem BPW i jazda.. w dużym skrócie ... tutaj już bez grzebnięcia softa sie zapewne nie obejdzie bubson22 zrobił po swapie BPW na AVF-a już 2,5 kkm i z tego co wiem na razie softu nie zmieniał i wszystko śmiga dobrze Tutaj masz jego temat dotyczący tego właśnie swapa : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/349424-zmiana-silnika-20tdi-bpw-na-19-tdi-avf/ Jak chcesz wkładać AVF-a zamiast 2,0 tdi 16 V , to już łatwo nie będzie , musisz mieć kompletnego AVF-a razem z całym osprzętem, wiązkami , ECU i najlepiej pewnie i zestawem wskaźników, obejdzie się wtedy bez mocnego grzebania w elektronice Poza tym dużo dupereli od części mocujących silnik , po przewody intercoolera, chłodzenia , wspomagania kierownicy , klimatyzacji itp Żeby to miało sens, to najlepiej znaleźć dawcę B6 z rozjechanym tyłem i wszystko po prostu przerzucić do swojego Edytowane 15 Maja 2016 przez piotrsob1
misiek95 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 dzieki za linka, dużo mi sie rozjaśniło no i troche jestem zdziwiony że jeździ to bez korekty sterownika
piotrsob1 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Na pompkach z BPW powinno jeździć i to nawet lepiej niż ori AVF bo pompki mają większą wydajność , a jak wałek rozrządu w nowym słupku jest ori AVF ,to krzywki napędzające pompki mają jeszcze większy skok niż w wałku od BPW, bo tam jego część jest zarezerwowana na dotrysk regeneracjyjny DPF-a. Jednocześnie znika problem z dotryskiem , gdyby sterownik chciał wypalić cegiełkę , mimo że uruchomi cewki pompek , to paliwa nie wtryśnie , bo pompki będą już w fazie napełniania, a nie tłoczenia To co wyżej napisałem tyczy się auta bez DPF-a , jak byś chciał go zostawić , to wałek rozrządu trzeba wymienić na ten od BPW P.S. Bez korekty softu mogą się oczywiście pojawiać błędy od osprzętu którego już nie ma , ale z tego co widać u kolegi, nie powinny mieć wpływu na pracę silnika Edytowane 15 Maja 2016 przez piotrsob1
misiek95 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Mimo wszystko moja wizja na takiego avfa z osprzętem bpw jest następująca: egr, kat, dpf, przepływka i wszystko co z nimi związane do wyrzucenia fizycznie i w oprogramowaniu, później sofcik i auto na lata. btw. troche mnie te raporty spalania od kolegi bubsona22 zdziwiły, ori avf powinien mniej palić wydaje mi sie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się