cna Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Witam, mam pytanie odnośnie pewnego elementu silnika który obecnie użytkuje, pod cewkami zapłonowymi znajduje się pewnego rodzaju "gruszka" z której wychodzi plastikowe cięgiełko( które jest urwane) prawdopodobnie zamykające bądź otwierające jakiś zaworek w kolektorze , nie mam pojęcia do czego służy i czy ma to jakiś wpływ ( i tu drugie pytanie) słaby rozruch silnika parę razy trzeba go pokręcić aż złapie ( na zimnym ) gdy silnik jest ciepły problem znika. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. https://imgur.com/DK2VGTw( mniej więcej to miejsce pod cewkami )
Gość Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) na rozruch nie ma wpływu na moc za to ma i to duzy w srodku kolektora jest walek z zaslepkami ktore ciegno pod wplywem podcisnienia otwiera i wpuszcza wiecej powietrza jest to system skracania dolotu, ma za zadanie uzyskac jak najwyzszy moment przy niskich obrotach, im dluzszy dolot tym nizej dostepny jest moment obrotowy, teraz jak masz ciegno urwane dolot caly czas jest dlugi i silnik muli u góry, gdy silnik wchodzi na obroty 3000-3500 rpm, ciegno pod wplywem podcisnienia przesuwa wałek, dolot się skraca jest "strzał" mocy to samo jest u mnie w 1.8 arg, i skonczylo sie na tym, że kupilem sprawna gruszke, bo po pierwsze mialem pękniete ciegno(tutaj jest mozliwosc regeneracji) jednak w srodku pod czapa jest membrana i w 90% przypadków jesli jest peknieta to gruszka smietnik jej juz sie nie da zregenerowac, nowa gruszka w aso ~1000zł suma sumarum szukaj gruszki do 100zł powinny byc, czasem z kolektorem moga sprzedawac sprawdz po numerze czesci czy to ta http://allegro.pl/grusza-kolektora-zawor-cisnienia-a4-a6-c5-2-4-2-8-i5326300388.html a Twój problem z długim kręceniem silnika to: - czujnik położenia wału korbowego (90%) bedzie coraz ciezej odpał na zimnym aż w końcu w ogóle nie odpali - czujnik temp. g62 (10%) - tutaj skłaniałbym się do tego, że raczej na ciepłym by ciężko palił najprościej bedzie to sprawdzic podlaczajac vaga bo jeden i drugi czujnik kosztuje +/- 100zł nie ma co kasy w ciemno wydawać Pzdr Edytowane 16 Maja 2016 przez uszolek
cna Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 na rozruch nie ma wpływu na moc za to ma i to duzy w srodku kolektora jest walek z zaslepkami ktore ciegno pod wplywem podcisnienia otwiera i wpuszcza wiecej powietrza jest to system skracania dolotu, ma za zadanie uzyskac jak najwyzszy moment przy niskich obrotach, im dluzszy dolot tym nizej dostepny jest moment obrotowy, teraz jak masz ciegno urwane dolot caly czas jest dlugi i silnik muli u góry, gdy silnik wchodzi na obroty 3000-3500 rpm, ciegno pod wplywem podcisnienia przesuwa wałek, dolot się skraca jest "strzał" mocy to samo jest u mnie w 1.8 arg, i skonczylo sie na tym, że kupilem sprawna gruszke, bo po pierwsze mialem pękniete ciegno(tutaj jest mozliwosc regeneracji) jednak w srodku pod czapa jest membrana i w 90% przypadków jesli jest peknieta to gruszka smietnik jej juz sie nie da zregenerowac, nowa gruszka w aso ~1000zł suma sumarum szukaj gruszki do 100zł powinny byc, czasem z kolektorem moga sprzedawac sprawdz po numerze czesci czy to ta http://allegro.pl/grusza-kolektora-zawor-cisnienia-a4-a6-c5-2-4-2-8-i5326300388.html a Twój problem z długim kręceniem silnika to: - czujnik położenia wału korbowego (90%) bedzie coraz ciezej odpał na zimnym aż w końcu w ogóle nie odpali - czujnik temp. g62 (10%) - tutaj skłaniałbym się do tego, że raczej na ciepłym by ciężko palił najprościej bedzie to sprawdzic podlaczajac vaga bo jeden i drugi czujnik kosztuje +/- 100zł nie ma co kasy w ciemno wydawać Pzdr Okej, dzięki za informacje , skleję to cięgno i zobaczę , myślisz ze na jałowym biegu z obrotami silnika (3500) powinna dawać oznaki życia jeśli jest sprawna ? A co do odpalania to zrobię jak mówisz sprawdzę go (vagiem) i dam znać co to za błędy
Gość Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 tak gruszka działą pod obciazeniem jak i na biegu, mozna zweryfikowac czy jest sprawna gruszka jest na 2x torxy, odkrecasz i sciagasz czapke i patrzysz czy membrana jest cała, tak czy siak do klejenia bedziesz musial sciagac ja, a i klejenie/spawanie plastiku nie daje rady, tam trzeba miec dobry patent
cna Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 Grucha sprawdzona i działa zostało tylko posklejać to cięgno , wymyśliłem na nie patent, może się sprawdzi ;p co do odpalania to dziwy się dzieją bo koło południa ją odpalałem i zaskoczyła za pierwszym razem no ale tak czy siak posprawdzam to programem dokładnie jeszcze. Uszolek dzięki za info odnośnie tej gruchy.
Gość Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 spoko zapinaj vaga i mow co pokaze, ja stawiam na czujnik polozenia walu jak wczesniej
cna Opublikowano 18 Maja 2016 Autor Opublikowano 18 Maja 2016 Samochód sprawdzony vagiem i na silniku ku mojemu zdziwieniu zero błędów xd, zaczyna się robić tajemniczo ;p
Gość Opublikowano 18 Maja 2016 Opublikowano 18 Maja 2016 jak 0 bledow to czujnik polozenia walu, tutaj blad sie wystawietla jak auto juz nie odpali
cna Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Opublikowano 28 Maja 2016 Nie zaglądałem z braku czasu dlatego napisze , czujnik wymieniony wszystko gra i wercy xd, cięgno gruszy zrobione na patencie i tez nie ma siły aby to puściło xd , jeszcze raz dzięki uszolek za podstawowe informacje.
k232 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 I po wymianie czujnika pali od strzala?
kajmanovsky Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 (edytowane) na rozruch nie ma wpływu na moc za to ma i to duzy w srodku kolektora jest walek z zaslepkami ktore ciegno pod wplywem podcisnienia otwiera i wpuszcza wiecej powietrza jest to system skracania dolotu, ma za zadanie uzyskac jak najwyzszy moment przy niskich obrotach, im dluzszy dolot tym nizej dostepny jest moment obrotowy, teraz jak masz ciegno urwane dolot caly czas jest dlugi i silnik muli u góry, gdy silnik wchodzi na obroty 3000-3500 rpm, ciegno pod wplywem podcisnienia przesuwa wałek, dolot się skraca jest "strzał" mocy Jak sprawdzić kompem czy działa to poprawnie? W sensie który parametr za to odpowiada? powyżej 3tyś powinno brać znacznie więcej powietrza? edit: dobrze myślę, że to parametr z grupy 95 lub 97? Edytowane 12 Listopada 2016 przez kajmanovsky
Gość Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 (edytowane) To sie sprawdza organoleptycznie. W dziale 1.8 jest podwieszony mój wątek na temat gruchy i tam temat jest wyczerpany. Ten system nie wtłacza wiecej powietrza do cylindra bo od tego jest turbosprężarka. On po prostu skraca dolot Edytowane 12 Listopada 2016 przez uszol
cna Opublikowano 26 Listopada 2016 Autor Opublikowano 26 Listopada 2016 I po wymianie czujnika pali od strzala? może nie pali książkowo ale jest o wiele lepiej, u was w v6 przed odpaleniem słychać pompę paliwa ??
kajmanovsky Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 hm u mnie jest cicho, a po odpaleniu jak jest mniej w baku to slychac wir
k232 Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 może nie pali książkowo ale jest o wiele lepiej, u was w v6 przed odpaleniem słychać pompę paliwa ?? Ja przy odpaleniu nic nie słyszę jeżeli chodzi o pompę paliwa ale słychać coś przy zegarach jak odpalam. Ale przy odpalonym silniku odkręciłem korek od paliwa i słychać pompę.
cna Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 Kurde bo mam dziwne przeczucie ze słabo pompa podaje trzeba by ją poddać badaniom , dysponuję ktoś może schematem podciśnienia silnika 2.8 ACK 30v i byłby skory podrzucić ? 1
na4buty Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 W dniu 2.12.2016 o 18:34, cna napisał: Kurde bo mam dziwne przeczucie ze słabo pompa podaje trzeba by ją poddać badaniom , dysponuję ktoś może schematem podciśnienia silnika 2.8 ACK 30v i byłby skory podrzucić ? up.
Banan Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 kiepsko w sieci szukałeś - [ ACK 2.6 193 KM] Kompletny schemat układu podciśnienia siln - Forum Audi A6 / A7 Klub Polska A6KLUB.PL Witam, walcząc powoli z niedomaganiami mojego silnika (po dojściu do 4 tys. obrotów znika moc) doszedłem do wymiany eżektora, jak się okazało stary jest w porzą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się