CreShu Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Posiadam audi a4 b5 1.8t 150km, ostatnio padla mi turbina klapka wg sie urwala i oddalem turbine do regeneracji. Serwis co to wymienial zalozyl wiekszy wirnik zmienil klapke zmienil obudowe bo podobno w zlym stanie byla. Odebralem turbine zalozylem na auto wszystko bylo okej gdyby nei to ze klapka wg miala luz i brzęczała..podobno zapomnial dokrecic...kazal wyjac turbo i 2obroty wkrecic sztange na regulacji. Wkrecilem i klapka juz nie ma luzu ale teraz auto idzie jakos duzo slabiej niz z tą dzwoniącą klapka. Wczoraj ladnie zrywalo a dzis no czuc moc ale nie taka jak byla Czy wiedzie moze co to jest? Czy zbyt mocne skrecenie sztangi tez odpowiada za jej otwarcie? Czy moze zbyt wczesnie sie teraz otwiera i niedoladowuje turbiny i stad ten spadek mocy?
Dev Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Od końca sztangi do pierwszej nakrętki musi być 11mm
CreShu Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Opublikowano 19 Maja 2016 A czy to ze zle jest wyregulowana to moze miec znaczenie wlasnie ze za wczesnie sie uchyla i nie doladowuje ?
--Rafcio-- Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 Dlaczego tak się dzieje jak skręcił bardziej, to chyba powinien mieć większy boost.
CreShu Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Dzis odpialem przewod do gruszki i auto dostalo "POWERa" z fotela nie puszcza jak sie jej przypierdoli. Sadze ze moze n75 albo zawor dv? Jak wyciagniety byl n75 i sie w niego dmuchnelo to powietre przechodzilo z przewodu do przewody nie trzymal on. Chyba ze trzyma dopiero po zaplonie ? Zdjalem przewod z gruszki i turbo wczesniej wstawalo i czuc ze ono jest. A jak zapne z powrotem to auto znowu traci moc Edytowane 20 Maja 2016 przez CreShu
--Rafcio-- Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 Powróciłeś do ustawień sztangi tak jak było poprzednio albo tak jak Dev napisał?
Unf Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 Od końca sztangi do pierwszej nakrętki musi być 11mm Niekoniecznie. Ja musialem zjechac praktycznie na koniec sztangi zeby bylo dobrze. Dodam ze turbina po pelnej regeneracji. CreShu - im bardziej pojedziesz ciegnem na sztandze w strone katalizatora tym wczesniej klapka bedzie sie otwierac - ja tak musialem zrobic bo mialem przeladowanie. Im bardziej w strone gruszki - tym pozniej klapka bedzie sie otwierac i tym wiekszy bedziesz otrzymywal boost, co moze prowadzic do tego, ze ECU wprowadzi Ci auto w tryb awaryjny jak bedziesz mial 1900mbar zamiast 1550mbar, ktorego oczekuje komputer. Czyli musisz znalezc zloty srodek krecac w odpowiednia strone. O ile to to powoduje problem
CreShu Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Opublikowano 20 Maja 2016 Na razie zacznę od zaworu, ten ktory mam jest ciagle otwarty czyli wnioskuję, że tak jakby z turbiny prosto idzie w gruszke nic nie trzyma.Turbina ma wieksze cisnienie i od razu cisienie ucieka w gruszke. Podmienię zawór, bo on na pewno jest uszkodzony i jak nadal będzie coś nie tak to wiozę turbinę do gościa który ją regenerował i niech ustawia sztangę jak należy.
--Rafcio-- Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Zawór bez napięcia przepuszcza od turbo do gruchy a po podaniu napiecia przepuszcza we wszystkie strony Edytowane 21 Maja 2016 przez --Rafcio--
CreShu Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Opublikowano 23 Maja 2016 (edytowane) no i u mnie tak wlasnie jest. po podlaczeniu puszcza wszedzie Wiec to nie zawor ? Co w takim razie..:/ Dzis mialem podobny zawor od TDI i nie puszczal w spoczynku. I slyszalem od kilku znajomych mechanikow ze w spoczynku ma byc zamkniety N75 podmieniony. Roznicy nie ma. Wszystkie przewody sprawdzane. Sa w porzadku. Obstawiam zle ustawiana sztange wg. Za wczesnie otwiera Zrobiłem test. Wyjąłem n75 i sprawdziłem jak puszcza powietrze. Bez napięcia puszcza od turbo do gruchy a do filtra jest zamknięte. Włożyłem kostkę, włączyłem zapłon a później nawet odpaliłem i niespodzianka..dalej nie puszcza w filtr. Brak prądu w przewodzie. Gdzie teraz może leżeć przyczyna? Czy to idzie do jakiegoś sterownika, przekaźnika, bądź ma swoj bezpiecznik ? Edytowane 20 Maja 2016 przez CreShu
--Rafcio-- Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Wiesz o tym, że on jest sterowany ciągiem sygnałów przemiennych 0-12V zależnie od kompa. Jak na Vagu nie pokazuje przerwy związanej z n75 to tam z przewodami i napięciem jest ok.
CreShu Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Opublikowano 23 Maja 2016 to dlaczego po podłączeniu n75 nic się nie dzieje, ani po zaplonie ani po odpaleniu. Nie cyknie ani nie puszcza w filtr. a zawory 75 dobre bo podlaczalem 2 i z 2 nic sie nie dzieje. Komputer pokazuje coś z n75, nie powiem dokladnie co bo wyleciało mi z głowy jak mi na warsztacie mówili.
--Rafcio-- Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 No coś pokazuje z n75 ale nie wiadomo co, jak przerwę to trzeba by tak jak mówisz sprawdzić wtyczkę i cały przewód, no ale nie wiem jjaki to błąd.
CreShu Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Opublikowano 31 Maja 2016 Ktoś miał podobny przypadek bądź wie w czym u mnie tkwi problem? Dzis podłączyłem do kostki zaworu n75 miernik. Oto co wykazał : Zapalony : 1 pin 5.60, 2 pin 13.05 Zapłon : 1 pin 5.13, 2 pin 0.0. Razem na zapłonie połączone ze soba : 5.05, odpalony : -7.5 Dzis sprawdzilem, przewod pod kolektorem od odmy jest calkiem urwany to po pierwsz a po drugie zawór dv ma peknieta i uszkodzona membrane. Czyżby to bylo spowodowane takim spadkiem mocy?
--Rafcio-- Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Przez dv i urwany przewod od odmy, nie nabije ciśnienia i bedzie łapał lewiznę, krótko mówiąc dziura w układzie podciśnienia. Napewno jak to naprawisz to na gorsze nie wyjdzie.
CreShu Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2016 to że przez dv nie bedzie nabijalo cisnienia to wiem bo on przepuszcza. No ale odma? Ten plastikowy krociec jest urwany jego w ogole nie ma, lewizne ciagnie to prawda i leci dookola silnika metalowa rurka i wchodzi poprzez puszke odmy do filtra. I ma to cos wspolnego z podcisnieniem ? Jest tylu forumowiczów, co 3ci uważa się za "eksperta" i nikt nie może doradzić co jest przyczyną? Dziś zmieniony dv jest delikatna roznica ale efektu nadal brak. Odma też założona i auto nie jedzie jak trzeba.
--Rafcio-- Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Też sie narazie bujam bezsilnie z brakiem mocy a wymieniłem już praktycznie wszystko , u mnie komp widzi duzy przepływ i tnie doładowanie praktycznie od początku, mam dziurę w TIP albo jakiś denny program, lub jeszcze za bradzo skręcone turbo choć jest 11mm do pierwszej nakrętki. Zrób logi 002,007,025 Edytowane 14 Czerwca 2016 przez --Rafcio--
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się