Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne objawy podczas przyspieszania 1.8 T AUM


dawidek10333

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Jestem nowy na forum ,dlatego proszę o wyrozumiałość. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim 1.8T (AUM),ma założoną instalacje stag4 plus . Samochód jest zawirusowany na 180km. Problem jest troche dziwny,samochód niby jeździ dosyc dobrze, pali standardowe ilości paliwa,chodzi też równo. Lecz przy obrotach rzędu 4-4,5 tys. jakby coś go hamowało. Natomiast do tych obrotów wszystko działa dobrze. Powyżej 4,5 tys obrotów jedzie normalnie,choć na to nie ma reguły. Z tg co mogę wykluczyć to świece ( nowe ngk platynowe) , cewki nowe bremi, z tg co sprawdzalem dv trzyma ciśnienie i działa. Wężyki podciśnieniowe wymienione na nowe, korekcje na wolnych obrotach oscylują w ok 0.0 , filtr powietrza nowy, przepływomierz został wymieniony na nowy ( przy depnięciu pokazuje ok 140-160 g/s). Na krótko dałem prąd na n75 i niby daje oznaki życia. Proszę o pomoc w tym temacie, z góry dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założoną mam oryginalną używkę boscha, ale mam w domu też nówke Pierburga, z tym że na nim nie chce jechac ten samochód .


Dołączam linki do logów:

- http://vaglog.pl/log_264086.html

- http://vaglog.pl/log_264085.html

- http://vaglog.pl/log_264084.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś się lepiej przyłożyć do wykonania logów.

Były robione na PB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie na ubogo aż miło. Jeżeli logi robione na lpg to musisz odwiedzić gazownika i niech się przyłoży. Dla pewności jeszcze standardowo szczelność do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi były robione na Pb, no niestety wiem że nie są za dobrze zrobione, ale nie miałam jak zrobić lepszych. Czyli Co mogę zrobić w tym temacie? Dodam, że przy obciążeniu jak depne dlawi się i dusi czasem, ale przyspiesza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak będę miał możliwość zrobię lepsze. Dodam od siebie, że na benzynie i na gazie jeździ podobnie, jest problem z przyspieszaniem po ostrym depnieciu przy pewnych obrotach. Czasem wyskakuje mi błąd z zaworem Dv, ale to dosyć rzadko.

Edytowane przez dawidek10333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić lepsze logi. Myślę, że gruntowne sprawdzenie szczelnosci nie minie, a i może nawet pomiar cisnienia paliwa.

Jak chcesz to mozesz podjechac to zobaczymy to i owo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze logi to raz.
Dwa - fajnie by było jakbyś wrzucił logi i na lpg i na pb - (wtedy da się zawęzić poszukiwania do układu paliwowego / powietrznego, choc już mi to wygląda na powietrzny)
Trzy - szczelność dolotu musowo sprawdzić. raz przy 6k masz 130g, zaraz przy 6.4k masz 123g. a raz 150g przy 4.2k. - albo szarpiesz pedałem gazu, albo jeśli pedał był w spód to możliwe dwie opcje : przepływka / nieszczelności. Wypinałeś przepływke ?
Jak robisz logi to najlepiej weź kogoś ze sobą, zajdź długą prostą, zajmuj się kierownicą a nie patrzeniem w kompa, wbijasz 3-ci bieg i od 1800 deptasz w spód do 6 - 6.5k, lub do domemntu jak szarpie i niech chwile poszarpie, wtedy można wyczytać dlaczego, z tych logów to ciężko cokolwiek powiedzieć.

Póki co mi faktycznie wygląda to na nieszczelność w dolocie / przepływkę ( z doświadczenia Ci powiem, że zamienniki przepływek wielkiego wuja wartają - zaniżają, zawyżają, dają czasem wartości losowe) - albo oryginał używka ( sprawdzona, a ciężko trafić, bo wilgoć zabija przepływkę) - albo nówka bosha, najpewniejsza.

U mnie był podobny problem, przy czym szarpało od 3 tysięcy. Okazało się że padł combi valve (zawór egr ?) ten za silnikiem który pozwala pompie wtórnego powietrza (odkurzacz / SAI ) wtłaczać powietrze na zimnym pod zawory wydechowe żeby lepiej dopalić spaliny - przez co cały czas waliło spaliny do filtra (zawór był otwarty cały czas, przez co spaliny przez pompkę leciały do filtra i to na przepływkę, jak przepływka złapała paprocha to przekłamywała pomiar i tak mi się robiło z 90g/s nagle 280g, no wiec zamykał przepustnicę, robiło się 6g, i tak w kółko póki tego paprocha nie przejadło. Chciałem wyciągnąć przepływkę żeby spisać numer i 2-miesięczny filtr wyglądał jak plaster z ula... do tego mokry ( w SAI pełno wody bo silnik pluje wodą po odpaleniu) więc waliło wilgoć na filtr i przepływomierz. Wywaliłem pompę, zaślepiłem zawód autko idzie aż miło, ale pojawiły mi się korekty na wtryskach i rzędu 8-9. Ale logi zrobione jeszcze raz - przeływka ewidentnie zaniża - daje 90g/s przy 5k obr. Max pokazuje 106g, stąd te korekty, więc teraz czeka mnie wymiana przepływki. Ale jak brało spaliny to korekty na wtryskach nie było, dlatego polecam sprawdzić jeszcze też tę pompę - poznasz po temperaturze filtra ( u mnie nie dało się go dotknąć po dłuższej jeździe ...) a powinien być ciepły, ale rękę smiało koło modułu zapłonowego powienieneś dać radę trzymać.

Najlepiej dostań się do filtra i zobacz go, czy jest czysty, czy syf. Jak czysty to szukamy dalej, jak syf to mało tego że wymień go to wywal pompę i zaślep zawór nim odpalisz autko, bo zaraz będzie to samo.

Powodzenia w szukaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza mam napewno nowy . Przepływomierz mam jeden nowy Pierburga a drugi używany oryginał Bosha. Na Pierburgu jedzie dużo gorzej nawiasem mówiąc. Pompa faktycznie dosyc czesto mi się włącza, zwłaszcza na zimnym i czasem na goracym i ciepłym silniku. A masz moze jakas instrukcje jak to wywalić??Bo z tg co wiem to tam jest kilka podciśnien,które zapewne by trzeba było pozaślepiać czy połączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr nowy...ja miałem 2 miesiące, jak wali na niego spaliny to nowy przestaje być po przejechaniu 1km i wygląda jak po 30k km...

SAI na ciepłym się włącza ?? No to nie powinien...

SAI'a wywala się w pół godziny bez kanału ( jeśli chcesz to zrobić na odpierdziel, ale będzie działać) - lub kilka godzin jeśli chcesz zrobić uczciwie + kanał.

Na odpierdziel :
- Odpinasz przewód idący do SAI'a, popuszczasz kolanko gumowe ( drugie od góry po lewej stronie silnika - pierwsze z góry idzie przez gruchę do TIPa, drugie idzie na SAI'a ) i go zaślepiasz. Wężyk podciśnieniowy wyciągasz z gruchy i zaślepiasz, Do górnej strony filtra od strony lewej lampy wchodzi Ci przewód plastikowy - wyjmujesz, zaślepiasz, przewody powietrzne od odkurzacza jakoś tretytkami łapiesz żeby nie szczerkały - ma działać.

Po Bożemu :
- Odpinasz wtyczkę od pompy, odkręcasz pompę i wywalasz ja. Odkręcasz cały przewód idący od combi valve, (na turbinie są 2 śruby od rurki też ) wraz z combi valve , kupujesz zaślepke egr 1.8T na allegrach, koszt <50 zł z przesyłkami, zaślepiasz. Zaślepiasz przewód podciśnieniowy idący na combi valve. Zaślepiasz wylot z filtra na SAI'a. Programowo wyłączasz SAI'a. Jest zrobione uczciwie i tak jak ma być.

Pierwszy sposób też działa i to na długi czas, ale będzie wywalać błąd SAI'a. Możesz go zrobić w pół godziny pd blokiem na parkingu. Drugi jest bardziej że tak powiem profesjonalny.

Swoją drogą, sprawdz odmy pod kolektorem ssacym, nie pocą Ci się olejem ? Tam lubi brać lewe powietrze.

Edytowane przez totek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzecznym 1.8T SAI ma inną konstrukcję niż w wzdłużnym. :D Jest w sieci dokładny opis ze zdjęciami. :D

No i na koniec wypada programowo wyłączyć w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie doczytałem że o A3 rozmawiamy, mój błąd ;)

Ale wspomniałem że po Bożemu należy wyłączyć go programowo jeszcze, czyli w ECU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem do filtra i w sumie to nie widziałem nic tam strasznego, jest troche przykurzony choc niedawno był wymieniany,ale mokry nie był. Podciśnienia posprawdzałem wizualnie i zmieniłem dwa przewody. Poskręcalem zaciski metalowe i przejrzałem odmy. Nie widać wycieku oleju. Problem jest specyficzny dosyć na tyle,że on poprostu przy ok 4 tysiacach obrotów zatrzymuje sie, słabo przyspiesza a powyżej już jedzie,ale nie tak jak powinien. Gdy ma duże obciążenie na wysokim biegu tak jakby delikatnie szarpał do 3 tys obrotów. Zauważyłem ,że czasem wyskakuje mi błąd 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) .

Edytowane przez dawidek10333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdrowy DV nie ma prawa Ci przepuszczać jak mu dmuchniesz metodą usta- krócieć w którykolwiek z dwóch otworów (tych grubszych) - sprawdz też czy się podnosi - zassij (najlepiej strzykawką) w ten najcieńszy otworek i wtedy powinien przepuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...