scOOtt Opublikowano 3 Czerwca 2016 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Witam. Drodzy Koledzy jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Autko na zimnym silniku zawsze pali praktycznie jak benzyniak Od strzała i zero szarpnięć, oraz "kołysek". Ale jak np. jestem w trasie, silnik jest rozgrzany i zjeżdżam dla przykładu zatankować, gaszę auto. Odpalam za chwilę i znów pali od strzała bez problemu ale tak dziwnie zatelepie silnikiem i zakołysze - nie jest to żadne ciężkie odpalanie ale po prostu mocniej zatrzęsie silnikiem i chwilowo zakołysze. Dodam, że mam skrzynie automatyczną, multitronik pracującą jak najbardziej poprawnie. Proszę o jakieś porady bo na razie nie widzę sensu by coś z tym robić - jestem po prostu ciekaw co może być przyczyną takich objawów. Pozdrawiam serdecznie z góry dziękując za odpowiedzi.
wilu8 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Dwumasa pomału się kończy , za troche będzie też dzwonić w tym momencie
scOOtt Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Hmmm no nie jest to specjalnie pozytywna informacja - koła dwumasowe firmy LUK do skrzyni CVT to koszt ~ 1.000 PLN. Jeśli rzeczywiście jest to kończąca się dwumasa to podpowiedzcie proszę ile jeszcze z tym mogę pojeździć - przebieg autka teraz to ~225 tyś km i nie jest kręcony - objawy przeze mnie opisane zdarzają się praktycznie tylko jak auto rozgrzane zgaszę i odpalę ponownie w odstępie kilku minut, jak postoi z pół godzinki to odpala w porządku. Te objawy martwią mnie głównie z powodu skrzyni multitronic - nie mam ze nią absolutnie żadnych problemów i nie chciałbym żeby "powoli kończąca się dwumasa" miała wpływ na awarię skrzyni - powszechnie wiadomo, że multi nie lubi drgań jakichkolwiek). Z drugiej jednak strony nie chciałbym zbyt wcześnie inwestować ~1.500 zł za dwumasę + robociznę bo mam parę innych pierdółek do zrobienia i innych wydatków. Krótko mówiąc poczekać aż będzie problem z wibracjami i kołysaniem po odpaleniu niezależnie czy zimny czy ciepły + odgłosy stukania czy robić to już teraz ? Dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 3 Czerwca 2016 przez scOOtt
wilu8 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Jeżdzić mozesz ale jest to sygnał utraty własciwosci dwumasy , a tego skrzynia nie lubi , koszty sa ale tylko koło i śruby to jest jakies 1070zł robota zalezy warsztat ok 500 samemu 0 Ja na dzwonieniu przejechałem ok 10tyś Ty masz wczesniejsze objawy, u mnie rozsadziło poduszke silnika przy końcu
nik23 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zloguj dla pewności 13 23 zeby pompki wykluczyč.
scOOtt Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2016 Pompki miałem sprawdzane - są okej. Dziwnym trafem przy wyłączonej sprężarce klimatyzacji - takich objawów z zatelepaniem silnika jeszcze nie zaobserwowałem.
rafal_sz85 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Może poduszki pod silnikiem są już trochę wypracowane i przenoszą drgania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się