przemek1259 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Witam, mam zamiar kupić od forumowego kolegi Majkel190 Audi A4 B6 Avant 2.0 ALT. Twierdzi, że co jakiś czas wyskakują mu błędy (ma LPG i mechanik twierdzi, że to od niewyregulowania) - zbyt uboga mieszanka - katalizator poniżej progu wydajności Teraz pytanie, o ile z mieszanką nic złego się nie dzieje bo pewnie trzeba wyregulować? To chodzi o katalizator, konieczna w takim przypadku wymiana czy faktycznie może to być od niewyregulowanego LPG? I jeśli trzeba by wymienić kata to jaki jest koszt? Opłaca się kupować używkę? Bo widziałem takie po 300 / 350 zł na allegro. Z góry dzięki za info
Boosman Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Kolego ja zawsze w którym aucie miałem LPG zawsze był błąd '' ZBYT UBOGA MIESZANKA '' Źle wyregulowany gaz , ale to w niczym nie przeszkadza , a drugie to kat - ja bym go usunął , i podjechał do kogoś żeby coś z sondą zrobił bo napewno sie da
ExeQtoR Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Uboga mieszanka może być od nieszczelności w dolocie i układzie odpowietrzania bloku silnika (oba układy są częściowo połączone) => mówiąc wprost: ciągnie lewe powietrze. -> trzeba sprawdzić dolot i tyle - dopiero potem szukać grubszych przyczyn jak przepływka. -> co do gazu... z tym rożnie jest... jak ktoś regulował go na niezdrowym silniku (już były błędy na ECU i nieidealne dawki) to teraz może być być odwrotnie jak usuniesz wszystkie nieszczelności... W tedy do gazownika i wyregulować raz jeszcze, u mnie gazownik to zrobił po kupnie auta w cenie wymiany filtrów [80zł], a teraz sam wymieniam filtry - jadę do niego jak coś się dzieje ;-))) co do katalizatora... te po 300-500zł to są różne stany... "działają" ale tylko nikt nie wierzy w magiczne przebiegi, a katy tak po 150tyś km to już nie spełniają swojej roli... po prsotu ten materiał który ma reagować z tlenkiem węgla już się skończył ;=] Obstaję tutaj przy opinii kolegów... wyrzucić ;=]
przemek1259 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2016 Uboga mieszanka może być od nieszczelności w dolocie i układzie odpowietrzania bloku silnika (oba układy są częściowo połączone) => mówiąc wprost: ciągnie lewe powietrze. -> trzeba sprawdzić dolot i tyle - dopiero potem szukać grubszych przyczyn jak przepływka. -> co do gazu... z tym rożnie jest... jak ktoś regulował go na niezdrowym silniku (już były błędy na ECU i nieidealne dawki) to teraz może być być odwrotnie jak usuniesz wszystkie nieszczelności... W tedy do gazownika i wyregulować raz jeszcze, u mnie gazownik to zrobił po kupnie auta w cenie wymiany filtrów [80zł], a teraz sam wymieniam filtry - jadę do niego jak coś się dzieje ;-))) co do katalizatora... te po 300-500zł to są różne stany... "działają" ale tylko nikt nie wierzy w magiczne przebiegi, a katy tak po 150tyś km to już nie spełniają swojej roli... po prsotu ten materiał który ma reagować z tlenkiem węgla już się skończył ;=] Obstaję tutaj przy opinii kolegów... wyrzucić ;=] Ile taka operacja kosztuje? Wyrzucenia? I wtedy nie będzie czasem błędu kata? I auto nie będzie się wtedy inaczej zachowywać? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka ? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ExeQtoR Opublikowano 17 Czerwca 2016 Opublikowano 17 Czerwca 2016 (edytowane) W przypadku 1.8T (sądzę że i w Twoim też), poza świecącą się kontrolką silnika nic się nie stało. 1. auto odpala normalnie 2. jeździ lepiej - nie trzyma go w środkowych obrotach 3. spalanie trochę spadło... ok 0,4L LPG mniej wychodzi, ale to zależy jaki katalizator był wcześniej i jak jeździłeś(na jakich obrotach)... Spalanie spada dlatego że silnik nie musi zużywać "energii napędowej" do przepchania spalin przez katalizator - przy niskich obrotach możesz tego nie zauważyć ;-))) 4. gasi się normalnie Zrobiłem już jakieś 3tys km i nic się nie stało ;-) Jeżeli masz 2 sondy to na pewno kontrolka silnika się zaświeci, jak jedną to nie będzie się świeciła ;-)) -> jak to sprawdzić? ->> Zajrzeć pod maskę, u mnie drugą było widać dopiero od dołu samochodu bo była tak zamocowana - od góry też można było ją dojrzeć jak się wiedziało gdzie patrzeć. Jest już na wylocie z katalizatora. tak wygląda w 1.8T co do Twojego silnika nie jestem pewien... bo nie widziałem a google pokazuje takiego: http://olx.pl/oferta/katalizator-audi-a4-2-0-benzyna-alt-CID5-IDfLIcn.html Czyli wygląda identycznie i też ma 2 sondy... Edytowane 17 Czerwca 2016 przez ExeQtoR
azure Opublikowano 17 Czerwca 2016 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Wywalenie kata w silniku wolnossącym to nie jest dobre rozwiązanie, a to że w 1.8T często daje duzo plusów nie musi przenosić się na 2.0ALT.
przemek1259 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2016 Wywalenie kata w silniku wolnossącym to nie jest dobre rozwiązanie, a to że w 1.8T często daje duzo plusów nie musi przenosić się na 2.0ALT.Dlaczego tak sądzisz? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
kt65c453 Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 co wy piszecie za bzdury że nic złego się nie dzieje jak się ma ubogą mieszankę, wypalicie głowice albo uszczelki i wtedy powiecie że gaz niszczy silnik, bzdura, silnik niszczą zaniedbane / źle wyregulowane instalacje, a w szczególności jak jest ubogo
przemek1259 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2016 co wy piszecie za bzdury że nic złego się nie dzieje jak się ma ubogą mieszankę, wypalicie głowice albo uszczelki i wtedy powiecie że gaz niszczy silnik, bzdura, silnik niszczą zaniedbane / źle wyregulowane instalacje, a w szczególności jak jest ubogo Jednak nie ma błędu o ubogiej mieszance, tylko o niskim progu wydajności kata...
kt65c453 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zrób test. Jak miałem ubogo kat tez mi walił błędami. Od czasu jak mam lpg dobrze spokój z kątami i Testy przechodzi za każdym razem wysłane za pomocą c64
przemek1259 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zrób test. Jak miałem ubogo kat tez mi walił błędami. Od czasu jak mam lpg dobrze spokój z kątami i Testy przechodzi za każdym razem wysłane za pomocą c64 test na zasadzie regulacji czy jak?
przemek1259 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2016 Test w vcds wysłane za pomocą c64 możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie mam go zrobić?
kt65c453 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Poszukaj test katalizatora vag . Jest masa . Ja z pamięci nie podam regułke ale Google pomoże. wysłane za pomocą c64
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się