Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Wibracje silnika przy 1800-2000 tyś. obrotów


turdzi

Rekomendowane odpowiedzi

Masz racje Kolego. Gdyby te objawy wystepowaly raz w miesiacu to dal bym sobie spokoj, ale czasem jest to uciazliwe np.od 140km/h nawet przy rownej jezdzie zdarza sie takie szarpanie, ze musze zwolnic, bo nie idzie jechac

to trzeba jeździć 130 :naughty::tongue4: żartuje, ale u mnie takiego zjawiska jak opisujesz nie ma :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się martwiłem, że mój BLB głośno pracuje...

Nie wiem jakim cudem, ale samo przeszło!

Co do objawów o których piszecie, to nie mam żadnych, oprócz lekkich drgań na jałowym na postoju, ale sporadycznie - nie za każdym razem. Wtedy lekko przygazuję, obroty się ustabilizują i zazwyczaj przechodzi. Co ciekawe buja jakby tylko strona kierowcy, co wskazywałoby na uwaloną poduszkę pod silnikiem, ale wiem, że niektórzy już wymieniali i nic to nie dawało. Mnie to tak strasznie nie wkurza, bo zdarza się sporadycznie, także nie walczę z tym i cieszę się, że nie mam innych zastrzeżeń do motoru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przerywanie ustało po wymianie pomopwtryskiwaczy i miałem takie same objawy podczas jazdy nie dało sie jechać po zgaszeniu i zapaleniu na chwile było dobrze potem znowu to samo. Teraz zrobiłem juz z 10 tys od wymiany i jest wszystko spoko oczywiście oprócz bujania na jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[b7 2.0TDI] silnik przy mocnym przespieszaniu dostaje wibracji, jakby jeden cylinder odmawiał pracy, przestaje ciągnąć. Popuszczę gazu i idzie normalnie. Zauważyłem jakiś miesiąc temu, potem minęło, i znów to samo.

Komputer pokazał błąd: P1268 pompowtryskiwacz 3: "nieosiągnięta granica regulacji"

Wlałem STP do czyszczenia wtrysków, mam jeszcze zamiar wymienić filtr paliwa, oby pomogło.

Pomóżcie co jeszcze warto sprawdzić...

Może kod błędu coś komuś mówi, Smite coś doradzisz... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[b7 2.0TDI] silnik przy mocnym przespieszaniu dostaje wibracji, jakby jeden cylinder odmawiał pracy, przestaje ciągnąć. Popuszczę gazu i idzie normalnie. Zauważyłem jakiś miesiąc temu, potem minęło, i znów to samo.

Komputer pokazał błąd: P1268 pompowtryskiwacz 3: "nieosiągnięta granica regulacji"

Wlałem STP do czyszczenia wtrysków, mam jeszcze zamiar wymienić filtr paliwa, oby pomogło.

Pomóżcie co jeszcze warto sprawdzić...

Może kod błędu coś komuś mówi, Smite coś doradzisz... :hi:

sprawdz konektor elektryczny dochodzacy do PD. zdarza sie ze sa luzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Musashi da rade te konektoey samemu sprawdzidz? No i jak bys podpowiedzial jak to wyglade i gdzie sie znajduje to bedziemy wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrywa glowicy do zrzucenia. i przykazdym to co ponizej. mozna tez pomierzyc i obejrzec listwe z przewodami

a230213cb4.jpg

a230211dx8.jpg

n2310003qi6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu pokrywy zaworów warto wymienić jej uszczelkę, albo bardzo dokładnie wytrzeć z oleju górę głowicy i odtłuścić ją. Pokrywę i uszczelkę umyć benzyną ekstrakcyjną. Po tym wcisnąć uszczelkę w rowek pokrywy, a krawędzie uszczelniające pokryć bardzo cienką warstwą olejoodpornego silikonu - np. czarny Loctite. Inaczej lubi cieknąć spod uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu pokrywy zaworów warto wymienić jej uszczelkę

bezwzglednie wymienic na nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezwzglednie wymienic na nowa

Teoretycznie trzeba i tak jest wskazane. :wink4:

Ale praktyka warszatowa mówi, że jak się zrobi jak zaleciłem też nie ma problemu. W 1,9 TDI PD oraz 2.0 8V nawet na nowej uszczelce potrafi cieknąć olej wokół wałka rozrządu. Dlatego dobrze jest dać minimalną warstwę silikonu na odcinku uszczelki nad wałkiem. Uszczelka Goetze do 1.9 TDI PD ma nad wałkiem specjalne krawędzie uszczelniające przypominające mur z cegieł - małe komóreczki poprzesuwane wzgledem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i cos sie ruszylo w mojej sprawie.

Dzis dzwonili z ASO ze maja wyniki anailizy danych i dwa PD ( nie pamietam 1 i 3 lub 1 i 2 cylinder ) kwalifikuja sie do wymiany wiec zobaczymy czy to one sa przyczyna wibracji. oddaje auto 23 wiec dam znac jakie bede efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać. Mnie też to czeka. Wymieniłem listwę elektryczna i przez dokładnie tydzień było dobrze. Jednak od dziś zaczęło trząść na jałowym tak, że mogę otworzyć w furmance salon masażu :disgust:. Do tego zapalił się "check engine". Jadę na diagnozę i zobaczymy co za błąd wywaliło. Wcześniej zdarzało się sporadycznie i nie bardzo wiadomo co robić bo korekty PD były od -0,52 do -0,55ms i ciężko było stwierdzić który do wymiany. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek ale nie szarpie Ci już po wymianie listwy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać. Mnie też to czeka. Wymieniłem listwę elektryczna i przez dokładnie tydzień było dobrze. Jednak od dziś zaczęło trząść na jałowym tak, że mogę otworzyć w furmance salon masażu :disgust:. Do tego zapalił się "check engine". Jadę na diagnozę i zobaczymy co za błąd wywaliło. Wcześniej zdarzało się sporadycznie i nie bardzo wiadomo co robić bo korekty PD były od -0,52 do -0,55ms i ciężko było stwierdzić który do wymiany. :wallbash:

przeciez, skoro po wymianie listwy, silnik pracowal przez tydzien prawidlowo, problemu trzeba szukac w tym co bylo wtedy ruszane... byc moze nowa listwa zalapala luzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek ale nie szarpie Ci już po wymianie listwy ??

Adam teraz szarpie na potęgę! Ale jak pisałem przez tydzień było dobrze. Czułem przy przyśpieszaniu tak jakby nie szedł równo (nie było szarpania, już sam nie wiem hehehe), ale to być może byłem przewrażliwiony i to było złudne odczucie. :mysli:

przeciez, skoro po wymianie listwy, silnik pracowal przez tydzien prawidlowo, problemu trzeba szukac w tym co bylo wtedy ruszane... byc moze nowa listwa zalapala luzy...

Musashi też się tym ciągle pocieszam :confused4:. Wyskoczył błąd w postaci "check engine" i mam nadzieje, że on prawdę powie :wallbash:

Co dziwne, auto ma siłę i przyśpiesza od ok 2200obr/min, ale zachowuje się jak URSUS C330 tj buja na boki, silnik pracuje głośniej w zakresie niskich obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi też się tym ciągle pocieszam :confused4:. Wyskoczył błąd w postaci "check engine" i mam nadzieje, że on prawdę powie :wallbash:

no mam taką nadzieję że się wyjaśni co i jak :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...